رواية هنايا الفصل السادس 6 بقلم شوشو النجار

 رواية هنايا الفصل السادس 6 بقلم شوشو النجار

رواية هنايا البارت السادس

رواية هنايا الجزء السادس

رواية هنايا الفصل السادس 6 بقلم شوشو النجار


رواية هنايا الحلقة السادسة

البارت السادس 
محمد عم هنا: انا عمها وأبو خطيبها
مراد بصدمه: خطيبها اززاي 
هنا: انا مش خطيبه حد وعلي جثتي لو اتجوزت ابنك انت فاهم 
محمد عم هنا بيرفع ايده لايضربها:اخرسي ياجليله الربايه
هنا بحركه تلقائيه استخبت ورا مراد 
مراد بيمسك ايده : هتخسر كتير اوي علي رفع ايدك علي حاجه من حق مراد العفيفي 
ساميه: انت عاوز اي يامحمد مش كفايه بقي سيبنا في حالنا 
محمد عم هنا: انت بتهددني عال والله بقيت بتهدد في بيت اخوي 
ساميه: دا مس بيت اخوك ،.بيت اخوك اللي طردتنا منه ورمتنافي الشارع زي الكلاب وجاي دلوقتى عاوز تجوز بنتي لاابنك بالغصب 
مراد : اظن انك سمعت بنفسك كان نفسي اقولك اتفضل بس زي ماانت شايف عائليه 
محمد عم هنا بغيظ وشر: ماشي يامرات اخوي انا ماشي بس مش هسكت 
مشي وفضلت هنا ومامتها يعيطوا 
مراد : طنط انا عاوز اكتب الكتاب كمان 
هنا بصتله: انت بتقول اي ازاي اصلا والخطوبه تمثيليه 
مراد فهم نظرتها وعاد كلامه تاني : ها ياطنط قولتي اي 
ساميه: انا عن نفسي موافقه بس لازم موافقه هنا 
مراد : هنا موافقه ادهم اتصل بالماذون
ادهم: تمام 
سمر وفرحه خدوا هنا لااوضتها لاغايت أما الماذون يجي 
فرحه :انا فرحانه اوووي انك هتبقي مرات اخويا 
سمر بضحك: طب معندكيش اخ كمان 
فرحه بخبث: ادهم موجود 
سمر بارتباك:ها ادهم قصدي استاذ ادهم 
فرحه : ايوا استاذ ادهم 
سمر: هنا شيلي البت دي من هنا بدل مضربها 
هنا سرحانه ومش معاهم اصلا 
سمر بزعيق بسيط:هناااااااااا 
هنا: اي ياسمر في اي
سمر: مالك ياحبيبتي 
هنا بتنهيده : خايفه اوي 
سمر: من اي بس 
هنا بحزن: من عمي انتي عارفه أنه شراني وممكن يعمل اي حاجه علشان يعمل اللي عاوزه ويوصله ومراد مالوش ذنب يحط نفسه في مشاكل مالوش فيها
فرحه: مراد اخويا بيحبك وحنيه جدا والله هو من موت بابا يمكن بقي قاسي شويه بس هو حنين اوي 
هنا اول مسمحت بيحبك قلبها دق جامد وبتتمني من قلبها أنه يكون بيحبها فعلا 
ساميه داخله بتزغرط ،.هنا: هي دي الوليه اللي كانت بتعيط من شويه 
ساميه: يالا ياجذمه الماذون بره عاوزك تمضي .
طلعت مضت وكتبوا الكتاب 
هنا عاوزه تتكلم مع مراد بس مش عارفه لانه كان واقف مع ادهم 
ساميه: نسيب العرسان لوحده شويه 
هنا في سرها: والله مس عارفه اشكرك ولا اعيط ياماما الصراحه 
مراد: هو انتي سرحانه دايما كدا 
هنا:  معاك ممكن افهم اي اللي حصل انت مش ذنبك انك تتجوزني وتدبس نفسك بجوازه واحنا عارفين أن كله تمثيليه 
مراد ببرود: انتي وافقتي تسعديني ونتخطب فااعتبريها اني ردتلك 
هنا: انا مس محتاجه حد يساعدني ولا يردلي حاجه انا قادره اني اقف قدام عمي لوحدي 
مراد وهو ماشي: مع السلامه يا عروسه 
هنا بغيظ: رخم بارد مستفز يااااربي نفسي افشفش دماغه 
تاااني يوم 
ساميه: انتي رايحه في ياهنا
هنا: رايحه الشغل ياماما 
ساميه: شغل؟! شغل اي وامبارح كان كتب كتابك 
هنا: اهوا انتي قولتي امبارح وانا رايحه الشغل انهارده سلام يامممااامااا
ساميه: ياهنا يابنتي 
هنا بتكلم نفسها: كتب كتابي وخطوبتي اللي هو كله تمثيليه في تمثيليه 
وصلت هنا الشركه 
سمر: انتي اي اللي جابك 
هنا: هو في ايه ياجدعان كل حد يقبلني يقول انتي رايحه فين انتي اي اللي جابك 
سمر بضحك: هو مين اللي قالك غيري 
هنا: مين يعني اكيد ماما سمعتني مرشح قبل منزل كتب كتابك الناس هتقول علينا اي 
سمر: عندها حق ياهنا 
هنا: لاحق ولا محقش انا رايحه المكتب 
مراد: هاتيلي الملف علي المكتب
هنا: اتفضل الملف 
مراد : القهوه بتاعتي بسرعه 
هنا بنفاذ صبر: حاضر 
هنا ببرطمه: تعالي ياماما شوفي جوزي بيعمل اي 
مراد من وراها: حلوه جوزك دي 
هنا : انا انا مش قصدي 
مراد بيقرب منها: ليه مس قصدك 
هنا : ها 
مراد : جوزك بيعمل اي 
هنا: ممم
مراد: م اي 
هنا: ممكن تبعد شويه
مراد: ليه؟
هنا وشها بقي محل طماطم: مينفعش كدا 
مراد بهمس : مينفعش ليه مش انا جوزك 
هنا فضلها تكه وتنصهر ومش بترد 
مراد قرب اكتر وباسها في خدها : صباح النور يامراتي 
هنا برقت 
مراد بعد عنها وهو بيضحك وسبها ومشي 
هنا فضلت واقفه مكانها وهي مبرقه وحطه اديها علي خدها 
فرحه: انتي واقفه كدا ليه ياهنا 
هنا :
فرحه بتحركها : هنااااااااا ياغيبوبه 
هنا : ها 
فرحه: ها اي مالك 
هنا: ها 
فرحه مسكت كوبايه مايه وكبتها في وشها
هنابشهقه: مين في اي مين مات مين ولع 
فرحه وقعت علي الارض من الضحك 
هنا بغيظ: هموووووتك هلقيها منك ولا من اخوكي 
فرحه بغمزه: اخويا هو الموضوع في اخويا 
هنا بارتباك: بت اخرسي خليني اخلص الزفت علشان نروح 
فرحه بضحك: طب خلصي لاغايت أما اروح اشوف سمر 
خلصت هنا الشغل وراحوا كلهم البيت عند هنا
في الشركه 
يارا: أزيك يابيبي 
مراد : انتي اي اللي جابك هنا 
يارا بدلع: وحشتني قولت اجي اشوفك 
مراد: اطلعي برا انا واحد متجوز 
يارا بتقرب منها:ياحبيبي انا عارفه انك اتجوزتها علشان تغظني بس انا اهوا رجعتلك ياروحي 
مراد بيبعد أيدها : اغيظ مين انتي نسيتي نفسك ولااي اطلعي برا ومش عاوز اشوفك وشك تاني 
يارا : همشي يامراد بس افتكر اني جتلك لاغايت عندك بكره تجيلي انت راكع 
مشيت يارا 
مراد: لسه نازله من عندي عاوزك تراقبها كويس لو تاهت منك هوديك ورا الشمس 
الراجل بتاعه: تحت امرك يامراد بيه 
مراد بشرود: نهيتكم قربت
يتبع

google-playkhamsatmostaqltradent