رواية رغدي الشقية الفصل الخامس 5 بقلم إسراء إبراهيم

 رواية رغدي الشقية الفصل الخامس 5 بقلم إسراء إبراهيم

رواية رغدي الشقية البارت الخامس

رواية رغدي الشقية الجزء الخامس

رواية رغدي الشقية الفصل الخامس 5 بقلم إسراء إبراهيم


رواية رغدي الشقية الحلقة الخامسة

#رغدي_الشقية
الجزء الخامس
مازن: رغد اصحي عشان نصلي الفجر
رغد: حاضر يا ماما بس استني خمس دقايق
مازن: ماما مين انتي يا غيبوبة هانم اصحي وإلا أجيب ماية احميكي بيهاا
رغد: فتحت عنيها شاقت مازن واقف نطت من عالسرير وقالت أنت مين ودخلت هنا إزاي اوعى تكون حرامي غسيل الحقوني يا ناس حرامي ومتحرش
مازن جري عليها وقال اسكتي يا هبلة أنا مازن جوزي
رغد: بس أنا متجوزتش إيه ده لحظة أنا نسيت خالص آسفة يا برنس
مازن: على إيه يا سرسجية
رغد: مين دي يلا😡😠
مازن: أنتي اتحولتي كده ليه أنا قصدي البت فتحية
رغد: نعم يا عنيا أنت كمان مصاحب بنات
مازن: لأ دي عيلة في خامسة ابتدائي صغيرة يعني
رغد: اها إذا كان كده ماشى
مازن: يلا ياختي عشان نصلي الفجر عمالة تضيعي في الوقت
رغد: ماشي ودخلت اتوضت وبدأوا صلاه
وخلصوا وقرأوا قرآن لغاية الشروق
رغد:.أنا جعانة
مازن:.تعالي ننزل نعمل أكل
رغد: أنا مبعرفش عشان نبقى على نور
مازن: تب ياختي😏
ونزلوا ومحتارين يعملوا إيه
مازن: أنا بقول أحسن نعمل سندوتشات جبنة تصبيرة لغاية ما الخدم يصحوا ويجهزوا الفطور
رغد: تمام
وعملوا وطلعوا على جناحهم
مازن: قومي ذاكري الوقت ده بيكون فيه بركة وربنا بيوزع الارزاق فيه وأنا هشوف شغلي 
رغد:.ماشي وفعلا بدأت تذاكر لغاية ما الكل صحي والخادمة طلعت خبطت عليهم عشان تعطيهم الأكل
رغد فتحت ووجدت معها صنية أكل
الخادمة: اتفضلي الأكل بتاعكم
رغد:.نزليه تحت واحنا نازلين
الخادمة: حاضر
ورغد ومازن نزلوا واكلوا مع والد مازن ورغد كانت بتهزر مع والده
رغد:.والله يا حج أنت عسل مش زي ناس
والده:.وانتي سكر ودمك خفيف
مازن:.اها وايه تاني يا حج أصل أنا سوسن قاعد معكم
رغد: لا مينفعش تقول على نفسك كده أنت أخت سوسن 
والده فضل يضحك عليهم وذهب إلى شغله
مازن استغل الفرصة وقرب منها وقال كنتي بتقولي إيه يا عسل  Esraa Ibrahim
رغد: ابعد بس الأول وبعدين أنا مقولتش حاجة 
مازن: لا يا شيخة وقرب أكتر عليها وهى اتوترت أكتر وقالت أنت بتقرب ليه
مازن: عادي مراتي حبيبتي وبقرب منها
رغد: بتهته وربنا أصرخ
مازن: مالك اتوترتي ليه وبعد عنها وفضل يضحك وطلع يلبس عشان يروح شركته
رغد: هوف قلبي كان هيقف والهوا كان خلص وطلعت على فوق عشان تذاكر
مازن خلص لبس ورغد دخلت وسرحت في شكله كان حلو
مازن: احم أنا عارف إني شكلي حلو
رغد: حوش التواضع اللي بيقع منك
مازن: هاتي برميل ولميلك شوية يمكن ينفعوكي
رغد: الحمد لله مش بستخدم النوع بتاعك
مازن: براحتك أنا هروح الشركة ساعة وراجع عشان في شغل مهم عايزة حاجة
رغد: عايزة كل حاجة إلا سلامتك
مازن: ماشي لما ارجعلك
ومشي
قعدت تذاكر وكلمت ماامتها الأول
بعد ساعة ونص مازن رجع من الشركة ووجد رغد بتذاكر ومشي براحة عشان مش تحس بيه وقام حضنها
رغد: اعاااااااااااااا
مازن: اعااااا في إيه
رغد:.خضتني يا شيخ حرام عليك
مازن: سلامتك من الخضة يا قلبي
رغد: أنت ياعم أنت أنا عندي حساسية من المحن ابعد كده
مازن: براحتك وأنا اللي كنت جاي اخدك وافسحك بس يا خسارة ضاعت عليكي ورجعت في كلامي
رغد: خلاص والله أنا آسفة خلينا نخرج يلا أنا أصلا عيلة ومتخدش على تصرفاتي ولا كلامي
مازن: ماشي عشان صعبتي عليا يلا البسي عشان نخرج
رغد: طيارة وهتلاقيني عندك
مازن: اما نشوف ودخلت تلبس
واخدها وراحوا مطعم فاخر وطلبوا أكل وفضلوا يهزروا
وخلصوا وطلبوا كوكتيل ده على مزاج رغد عشان عايزة كده
ومازن جاله تليفون وقال خمس دقايق وهاجي ومشي
ورغد بتاكل في الكوكتيل فيه شاب جه يرخم عليها
الولد: ازيك يا قمر
رغد: وأنت مالك ياض
الولد: مالي ونص ورايح يمسك ايديها لقى اللي مسكه واداله بوكس ورم وشه
مازن: هخلي نهارك زي يوشك ياروح أمك
واداله بوكس كمان
رغد: ايوا يا بطل اديله ف مناخيره واسنانه وفى بطنه برافوا
الناس جم شالوه عنه وأخد رغد ومشي
وهما في الطريق
مازن: إيه اللي انتي عملتيه ده انتي كنتي بتولعي الدنيا نار بدل ما تهديني😂
رغد: لا يستاهل بس إيه رأيك أنا في التشجيع معنديش يما ارحميني
مازن: انتي هتقوليلي😂😂
ووصلوا البيت ودخلوا ولسه طالعين على فوق وجدوا شخص يخبط على الباب
ذهبت رغد لكي تفتح وجدت فتاة
رغد: حضرتك مين
الفتاة: أنا مرات مازن
رغد: 😱😱😱😱
وستوووووووووب

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent