رواية هنايا الفصل الخامس 5 بقلم شوشو النجار

 رواية هنايا الفصل الخامس 5 بقلم شوشو النجار

رواية هنايا البارت الخامس

رواية هنايا الجزء الخامس

رواية هنايا الفصل الخامس 5 بقلم شوشو النجار


رواية هنايا الحلقة الخامسة

#هنايا
البارت الخامس....
بليل ....
الباب بيخبط...
مراد: اي دا حلو الاسدال دا 
هنا اتصدمت وقفلت الباب في وشه 
ساميه: مين يابنت الهبله 
(صحيح ام هنا هتبقي اسمها ساميه)
هنا: الحقي ياهبله الواد مديري بره... قصدي يامامامديري بره 
ساميه: وسيباه علي الباب ياهبله 
ساميه بتفتح الباب 
مراد: حماتي اللي بحبها 
ساميه فهمت: تعالي ياحبيبي اهلا وسهلا 
مراد: دي امي ودي اختي ياست الكل
ساميه: يااهلا وسهلا اتفضلوا نورتوا الدنيا كلها 
هنا: عاوز اي ياماما 
ساميه بفرحه: جايين يطلبوا ايدك 
هنا بغباء : وهو عاوز ايدي في اي ماانا بعمله الشغل بيها 
ساميه: انتي غبيه مراد جاي يتجوزك
هنا بصراخ: نننننعم ازاي يعمل حاجه زي كدا هو فين 
طلعت جري علي بره 
هنا : انت ازاي يااستاذ تعمل حاجه زي كدا انت صدقت ولااي 
مراد : احم معلش ياماما هنا بتحب تهزر 
هنا : ماما مين انت كمان بتقول لاامي ياماما لاداانا احضرلك الشاي بلبن بقي وتاخد اوضتي 
فرحه اخت مراد: دي عسل اوي يامراد 
هنا وخدت بالها باللي قاعدين 
هنا: مين دول 
ساميه بااحراج: معلش ياجماعه هي كدا هبله علي طول ربنا يكون في عونك يابني 
نوال ام مراد:بسم الله مشاء الله يامراد يازين مخترت 
هنا وهي لسه مش مستوعبه: يعون مين هو في اي لابجد فهموني 
______________
دخلت هنا اوضتها وهي بتفكر في اللي حصل واللي عملته صح ولالا .،فاقت علي رنه تليفونها 
هنا: الو 
مراد: بكره هنجيب الشبكه 
هنا: مالوش لزوم 
مراد: معلشي علشان كل حاجه تبقي مظبوطه 
قفلت معاه وفضلت تفكر في اللي حصل 
فلاااش باك 
مراد: ممكن حضرتكم تسيبوني لوحدنا شويه 
خرجوا كلهم وهي لسه واقفه مش فاهمه..
مراد: ممكن تقعدي نتكلم شويه 
هنا: لوسمحت انا عاوزه افهم اي اللي بيحصل.،ثواني هو الكلام بتاع الصبح مكنش هزار 
مراد: انتي لما قولتي انك يعني خطبتي انا عارف ومتأكد أن يارا مش سهله وهتفضل تدور علشان تعرف اذا كان الكلام دا صح فاهنعمل تمثيليه أننا مخطوبين 
هنا: مش لازم تتقدم والشغل دا كله كاننا بنحب بعض 
مراد: لازم نعمل التمثيليه صح 
هنا بحسره: يعني يوم لما اتخطب تبقي تمثيليه يعني مش هعرف انزل خطيبي حبه جنه انا عشته فيها يااااربي 
مراد : دا كل طموحاتك لما تتخطبي 
هنا بفخر: لا طبعا 
مراد: ايوا فرحيني 
هنا: هاذل ام أيمن هي وبنتها بالدبله
مراد: نعم ياختاااي مين ام أيمن دي 
هنا: الوليه اللي علي اول الشارع كل معدي من قدامها مش هنفرح بيكي  
مراد: انتي بتقولي اي انتي 
هنا : ها مش بقول 
مراد بنفاذ صبر : يعني موافقه انادي عليهم 
هنا : لا استني .، اهم حاجه متزعقش فيا 
مراد. : ياطنطط ياماما 
بااااك 
هنا بعد تفكير كتير نامت ..
تاني يوم 
ساميه : اصحي يالا يا عروسه 
هنا بنوم: اي ياماما اي ياماما في اي 
ساميه: يالا يا عروسه اصحي 
هنا: عروسه مين وعريس مني اطلعي ياماما علشان البس واروح الشغل 
ساميه: شغل اي يابنت الهبله خطيبك زمانه جاي 
هنا: خطيب مين معلش.؟! 
ساميه: مراد أصله رن عليكي وطبعا انتي غيبوبه مسمعتيش التليفون فا رن عليا وقالي اعرفك أنه نص ساعه وهيجي انجززززي اصحي .،وسبتها ومشت 
هنا ببرطمه: كان يوم هباب لما وفقت هي خياره كله منها 
قامت هنا ولبست وعرفت أنهم هيفطروا برا 
مراد : صباح الخير 
هنا: صباح النور يالا خلصني 
مراد: هو انا خطفك واهدي شويه علشان محدش يشك 
هنا بتافف: حاضر 
ساميه: اركبي جمب خطيبك ياحبيبتي 
هنا: ماااشي لما نشوف اخرتها 
وصلوا وفطروا وراحوا جابوا الشبكه 
مراد: ممكن ياطنط اخد هنا منك شويه 
سميه بضحك: ماشي ياحبيبي براحتك دي يعتبر بقت خطيبتك 
هنا: هو انا ماليش راي خالص كدا 
مراد بهمس: لا مالكيش قدامي 
ركبوا العربيه وراحوا جابوا الفستان وسط اعتراض من هنا علي كل حاجه (فقريه البت دي 😂😂)
واتعرفت هنا علي مامت مراد واخته بقوا صحاب جدا وضموا سمر للشله..
يوم الخطوبه ...
هنا في أوضتها: اهدي يابت ياهنا دا تمثيليه 
ساميه: يالا ياحبيبتي عريسك جهه 
هنا: ونبي لا ونبي انا عيله ورجعت في كلامي 
ساميه: يالا يابنتي الناس برا 
طلعت هنا وهي خايفه ومتوتره 
نوال: اي القمر دا ياعروسه ابني 
هنا بابتسامه : شكرا ياماما 
نوال : يالا يا مراد لبس عروستك 
مراد باصص لاهنا وسرحان فيها 
ادهم بهمس: انت يابني البت مش هتطير 
نوال بضحك: كلتي عقل الواد خالص 
لحظت هنا نظراته ليها فا احمرت خدودها ..
-اي اللي بيحصل هناااا دا 
-مراد بزعيق: انت مين 
انااااا 
يتبع...

google-playkhamsatmostaqltradent