رواية كاسري الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة وجيه

 رواية كاسري الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة وجيه

رواية كاسري البارت الرابع 

رواية كاسري الجزء الرابع 

رواية كاسري الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة وجيه


رواية كاسري الحلقة الرابعة

روح بصريخ:نفسي اعرف عملت اي انا بتحاسب علي اييييي
قاسم بوجع:علي اي اعايزه تعرفي انا هقولك انتي
روزي تقاطعه:بيبي انت هنا
قاسم:ايو عايزه حاجه
روزي وهي بتبص لي روح:لا انت اتاخرت و
قاسم ببرود:وخوفتي تكون قالتلي انك دوستي عليها
روزي بلعت ريقه:انا
قاسم يقوم ويشدها برا الاوضه ولفلها بغضب:روح دي متجيش جانبه تاني انتي فاهمه
روزي بالم:قاسم دراعي
قاسم يضغط اكتر علي دراعها وببرود:حركه زي الي عملتيها انهادر او سمعت انك عملتلها حاجه ومتلميش الا نفسك انتي فاهمه
روزي بزعيق:لا مش فاهمه مطلقها مترميها برا حياتنا انا من حقي اعيش حياه هاديه
قاسم ببرود:حقك يبقا هرجعك عند عمك يلا
روزي انتفضت:لا ونبي هيموتني لو رجعت
قاسم يقرب منها بحده:يبقا تقعدي هنا وتنسي حاجه اسمها روح
روزي تقرب منه بدلع:اسفه مش هعمل كده تاني
قاسم يشيل ايديها من علي صدرو:روحي نامي يا روزي
روزي ببتسامه:وانت
قاسم وهو بيديها ضهرو:هنام عند روح
خالد بضيق:متنجز بقالي ساعه بسال تعرف قاسم منين
معتز ساب السجاره الي كان بيلفها وطبق وبصلو بتافف:اصل قاسم يبقا مدير الشركه الي انا شغال فيها ومش كده وبس عندو فلوس مش عند حد وحصلت حاجه غريبه انهارده
خالد:اي هي
معتز:مسكني الحسابات بتاعت الشركه
خالد:يعني روح اتجوزت واحد غني
معتز:وشكله بيحبها لان اسمع ان عمرو مسهر ولا يعرف بنات
خالد سرح:يعني عشيتها بقت كويسه
معتز بخبث:وممكن تفتح من تاني
خالد بصلو:تفتح
معتز:ممم عمليه بفلوس وتفتح
خالد اضايق:يعني ممكن تعيش معاه وهي طبيعيه
معتز بمكر:وانت تبقا ولا طلت بلح الشام ولا عنب اليمن
خالد بضيق:يعني انت الي طولت
معتز بخبث:انا طلت ولسه هطول فجاه فون رن
خالد بص ف الفون:مين روزي دي
معتز:استني وفتح الو ياحببتي
روزي بعصبيه:حببتك انت مش عارف حصلي اي
معتز ابتسم بخبث:عارف البيه طلع متجوز واحده عميه
روزي بصدمه:عارف ومتقوليش
معتز ضحك:عرفت بصدفه يا بيبي اي حصل
روزي بدات تحكيلو من ساعت مجت لحد دلوقتي
معتز بمكر عشان يغيظ خالد:يعني مقربش منك عشان ست روح بتاعتو
خالد متابع ب اهتمام عايز يفهم
روزي بشر:لا مش هيفضل الوضع ده كتير اما مكرهتو فيها وخليتو يطردها مبقاش روز
معتز بخبث:انا عارف ازاي اسمعي
عفاف دخله بالاكل:يلا يابنتي كلي لقمه بقالك تلت تيام مكلتيش
روح بتعيط ومش بترد عليها
عفاف بصت ل قاسم الي قاعد ف الزاويه وبيبصلها ببرود
عفاف:يا بي
قاسم قاطعه قبل متكلم وتقول انو هنا وشور ليها تخرج
قام قفل الباب وقرب من روح:مبتطفحيش لي اكلنا مش عجبك
روح عيطت زياده ومردتش عليه ارد اقول اي حسه اني قلبي كل مره حتي بضلم منه من البرود بتاعو
قاسم قاعد جانبها:لو مش عايزه تسمعي كلام يضيقك كلي وانتي ساكته واتجنبيني
روح بعيط:لحد امته
قاسم ساكت وبصص ليها
روح بصريخ:لحد امته هاقعد اتجنبك وتتجنبني شهر شهرين سنه انا عايزه اعرف الحقيقه
قاسم ببرود:اسكار بيقول ان الحقيقه دائما نسبيه
(معلش يا جماعه تافهه 😂😂 )
روح بعصبيه:ما يولع اسكار علي الكرتون كلو
قاسم ببرود:لا كلو الا الكرتون يا روح انتي اي قلبك ده بلاستك
روح بغضب:تصدق انك بارد
قاسم:لا جعان تجي ناكل
روح بغضب:ياشيخ انت اييييي
قاسم يحط حتت فرخه في بوق روح:انا قاسم هكون اي يعني
روح بتاكل بغيظ:مين قالك اني جعانه
قاسم بصلها برفع حاجب:ممكن كنتي تفتيها بلعتيها لي تفي يلا
روح عيطت:مش عايزه اكل ولا عايزه منك حاجه
قاسم ببرود:برحتك اكل انا
روح حسه بالجوع بس كرامتها منعها انها تاكل
قاسم ببرود:فوفا دي اكلها يجنن
روح ضمت رجليها وحطت راسها عليها وبتعيط في صمت
 قاسم ساب الاكل وقرب منها وحضنها زي ما هي
روح كنت هتزقه 
قاسم شد عليها جامد وحط راسو علي راسها
روح بطلت عياط وحسه ان مشاعرها متشتته
قاسم مش عارف لي وازي مش مهم بس تقريبا انا الي كنت محتاج الحضن ده اكتر من كوني انا الي حضنتها والغريبه انها سكتت وبقت هاديه
قاسم:مش هناكل بقا
روح بعيط:مانت كلت الاكل كلو ومسبتليش وانا جعانه
قاسم:باس انتي مصدقتي بلعه وفتحت هو كش انتي قولتي مش جعانه
روح سكتت ومردتش
قاسم قرب الصنيه:يلا كلي
روح اكل ازاي انا حته مش شايفه مكان الصنيه وبدات تدمع
قاسم مسك المعلقه وايدو التانيه مسك دقنها وبداء ياكلها
روح معترضش لاني كنت جعانه غير كده مكنتش كلت من ايدو
قاسم:شبعتي
روح هزت راسها
قاسم:ملازم تشبعي وانتي طفحتي الصنيه كلها لوحدك ياطفسه
روح بضيق:هطفحني اللقمه الي كلتها
قاسم بسخريه وهو بيشيل الصنيه:اه اقمه انتي هتقوليلي
روح بصوت واطي:عيل بارد
قاسم بصوت عالي:داده ابعتي حد ياخد الصنيه
روح عقد حاجبه:انت لسه هنا ليي
قاسم يقرب منها:هنا ازاي دي اوضي
روح تبلع ريقه:انت بتعمل اي
قاسم:مش انتي مراتي قرة عيني اعمل الي انا عايزه
روح ترجع ل وره:فقع عينك انت لو قربت مني هقتلك
قاسم يمسك رجلها السليمه:تقتليني بحبك صح
روح بخوف:قاسم سيب رجلي احسن
قاسم يسيب رجله ويمسك وسطها بايدو الاتنين:اديني سبتها
روح تفتح عينيه:بقولك ابعد عني خالص
قاسم يقربها اكتر وببرود:في واحده تقول ل جوزعا كده
روح بغضب:انت جوزي علي الورق وبس
قاسم:بجد
روح:بجد
قاسم يبعد عنها:ماشي متجيش تقولي عكس كده
روح اتصدمت انو بعد:ها
قاسم فتح الدولاب وهو كاتم ضحكته وخد هدوم ودخل الحمام
روح بغضب:ده مش ممكن ده عندو انفصام وربنا 
قاسم خرج وخد مخدة من علي السرير وغطي
روح حست بي:انت بتعمل اي
 قاسم:اتخمدي
روح:هتنام علي الكنبه
قاسم مردش عليها وحط الحاجه علي الارض ونام
روح:انت علي الكنبه
قاسم ببرود:لا انا علي الارض
روح قامت قاعدة:لي منمتش علي الكنبه بقا واحد غني زيك معندهوش كنبه
قاسم بسخريه:وعرفتي منين اني غني بقا
روح:عندك جنينه وداده وعربيه وبيت كبير تبقا غني
قاسم يحط ايدو علي عينيه:طب نامي 
روح بتصميم:لا الا لما تقولي انت لي بتعمل كده
قاسم انتفض من مكانه:روح لو عايزه تنامي سليمه اقفلي علي الموضوع
روح بعصبيه:لا انا مش سليمه انا مدمرة بقيت عميه وقريبا هبقا عاجزه قلبي وجعني انت اييييي وجت تنزل من علي السرير داست علي بطن قاسم ووقعت عليه
روح بعيط:رجلي
قاسم بالم:بتقعي عليا وبتعيط منك لله يا بعيده
روح تحضن قاسم وتقعد تعيط وتشهق:انا تعبت والله تعبت
قاسم انصدم وبيبص ل الي مسكه فحضنه وقلبه بيدق
روح بعيط:انت لي بتعمل كده انا عملتلك اي 
قاسم يبعدها عنو:خلصتي تمثيل ممكن تطلعي من حضني
روح تزقه بغضب:انت بتعمل كده لييي ليي
يشدها قاسم لي فجاه ويهمس لها:عشان بحبك
روح تبصلو بصدمه وقلبها يدق
قاسم يبص ل ملامحه الي اتغيرت ببرود:متصدقيش نفسك انا بكرهك
روح بحنقه:ايو لي
قاسم: عشان انتي متستهليش حد يحبك
روح بعيط وانفعال:انا عملتلك اي لي كل ده
قاسم:الاسواء من الغلط انك شايفه نفسك مش غلطانه
روح:مش فاهمه
قاسم بوجع:ولا مش فكره تفرق
فلاش بااك
من 18سنه بنت صغيرة سبع سنين بتجري و شباب بيجرو وراءه وفجاه تخبط ف حد وتحضنه جامد وهي وقفه علي رجليه عشان ترفع نفسه ل حضنه
روح بعيط تتشبث فيه
قاسم قلبه دق:انتي يا حلوة
شاب من الي بيجرو شدها منو:تعالي هنا بقا بتجري مني
روح بتعيط ومسك ف قاسم
قاسم شدها لي:انت بتشدها كده لي
الشب:متدخلش ياض انت وخليك في نفسك وانتي امشي
 روح تهز راسها وهي بتمد ايديها عشان تمسك ايد قاسم وصوابعهم تتلامس
قاسم بضيق ويشدها ليها:بقولك سابها
الشاب:اجري يا شاطر العب بعيد
قاسم يشد روح ويخبيه وراه:العب بعيد
الشاب يطلع مطوة:هات البنت دي احسن ليك
قاسم رجع لي وره:مش هدهالك انت عايز منها اي
الشاب بنرفزه:ميخصكش هاتها بقولك
قاسم يبص ل روح الي بتعيط:لا هي مش عايزه تروح معاك
الشاب يشد قاسم من لياقت التي شيرت:انت متدخلش لموتك ياض
ورغم ان قاسم كان 13سنه وطفل بنسبه ليهم:متقوليش ياض
الشاب بغل:طب اهو وضرب قاسم بالمطوة ف جانبه
قاسم بالم:اااه
شاب تاني:الله يخربيتك هروح ف داهيه يلا
الشب الي ماسك المطوه شد ورح:يلا يا بت
قاسم مسكها وشدها جامد وحضنها عشان ميخدوهش
الشاب قرب يشدها منو
الشاب التاني يشدو:ياعم خلاص سابها يلا بينا
خدو بعضهم وجريو
قاسم حط ايدو علي جانبه:انتي كويسه
روح هزت راسها بخوف وتبص ل الدم الي نزل منه
قاسم يتغط علي جانبه:متخفيش انتي بيتك فين
روح مبتتكلمش وعماله تعيط
قاسم مسك ايديها:طب تعالي معايه
وخد روح عندو مكنتش بتتكلم وبداء يربيه هو
فريد بعصبيه:اي البلوه الي انت جيبه دي
قاسم بيبص ل روح:دي بنت تايهه وخوفت اسبها في الشارع و
كف من فريد وقع قاسم ف الارض:وطبعا بروح امك مشتغلتش النهارد
روح خافت ورجعت ل وراه
قاسم حط ايدو علي خدو:الفلوس اهي
فريد خد من الفلوس ودخل اوضه وقفل الباب 
قاسم بص ل الباب وهو مدمع
روح قربت منه مسحت دموعه وحضنتو
قاسم حضانها وقعد يعيط بعد شوايه شاله ودخل اوضه
حط روح علي السرير الي مفيش غيرو في الاوضه
قاسم:انتي نام هنا وانا هنا علي الارض
روح بتشاور علي جرحو
قاسم ابتسم:متخفيش انا هبقا كويس هو انتي مبتتكلميش
روح بصتلو بحزن
3سنين قاعد روح فيها عند قاسم مزهقش مملش فيهم مسبهاش وتخلي عنها وفي يوم قاسم راجع من الشغل
فريد بعصبيه:انت اي اخرك
قاسم بضيق:الشغل
فريد بعصبيه:وانت هتقعد تصرف علي الهانم الي جوه لحد امته
قاسم:هو انت مش ليك فلوسك الي بتخدها
فريد قلع الحزام وبداء يضرب قاسم الي واقف مبيتحركش
روح بصريخ:قسم وجريت عليه
قاسم خاف الحزام يجي علي روح مسكو بايدو 
روح حضنت وهي بتعيط:هو ب بيضربك لي
قاسم ابتسم:انت بتكلمي
روح حضنته بعياط
فريد زقه بقرف ودخل جوه
روح بعياط:هو هو بيضربك بسببي
قاسم يبوس خدها:فداكي يا روح قاسم
روح تبتسم:انت عرفت اسمي منين
قاسم:لي اسمك اي
روح تضحك:روح
قاسم ضحك:اسمك حلو فين اهلك بقا
روح بعيط:مش عارف انا ضعت من ماما وناس كانو بيجرو ورايه وعايزين يخدوني بعدين طلعت انت
قاسم يطبطب عليها:هششش متخفيش انا معاكي
روح بعيط بتبص ل خد قاسم الاحمر:بيوجعك
قاسم يلف راسو كان هيعض صباع روح
تصرخ وتشد ايديها وهي بتضحك
قاسم يشيلها بضحك:تعالي احكيلك حدوته وحطها علي السرير وقعد علي الارض
روح ببراءه:انت قاعد تحت لي متنام معايه السرير كبير
قاسم:مينفعش انام جنبك ولا ينفع تنيمي ولد جنبك فاهمه
روح هزت راسها وهي مبوزه
قاسم:انتي زعلتي
روح مردتش عليه
قاسم:متزعليش حقك عليا
روح مكشرة بردو
قاسم:طب اخدك افسحك طيب
روح ابتسمت:بجد
قاسم بضحك:بجد
روح حضنتو:انا بحبك اوي
قاسم حضنها:وانا كمان بحبك اوي
روح تصحي قاسم الصبح:قوم يا كسلان قوم 
قاسم بضحك:اقوم لي
روح تكشر:انت مش هتخرجني
قاسم يقوم وينزل روح من علي ضهرو:طيب ياستي هجبلك حاجه حلو وروحك عشان الشغل ماشي
روح ابتسمت:ماشي
قاسم ماسك ايد روح الي ماشيه تضحك وكل شويه يوطي يبوس خدها
ست شدتها فجاه وهي بتعيط:روح يا حبيبتي وحضنتها
روح حضنتها بعيط:ماما 
قاسم حس بنغزه في قلبه:دي امك
 روح هزت راسها وهي بتحضنها:ايو
ام روح:مين ده واي جابه
روح بدات تحكلها وهي مبتسمه وبتلعب ف شعرها
ام روح طلعت فلوس من الكيس وكنت عايزه تديها ل قاسم
قاسم بص ل روح بوجع:بس انا مش عايز فلوس
باااااك
قاسم مسح دموع الي خانته ونزلت وقام خرجه ورزع الباب وراه
روح قاعده مصدومه ازاي نسيت كل ده مفتكرتش غير وهو بيحكي حست صوته مالؤف دلوقتي عرفت لي حست لما وقفت علي رجليه اكنها وقفت قبل كده وبدات تفتكر كل الي عملتو بعد كده حطت ايديها علي بوقها وقعدت تعيط
قاسم قاعد في العربيه وحطط راسه علي الدركسيون:اه ياقلبي يا مهزق بتوجعني ليي بتحبها ويبتدي يدمع لا انت مبتحبهش نسيت الي عملتو فيك ده انت من الوجع مقدرتش تكمل وبصراخ بتحبها ليييي 
وشغل العربيه ورح نايت كلوب وبداء يشرب 
خالد:بص مين هناك
معتز يبص يلقي قاسم قاعد وعينيه حمراه وبتسم:تعالي نروحله
قاسم ماسك الكاس وحطت ايدو تحت خدو:انا بكرها ويرمي الكاس ف الارض من امته وانا بشرب جي يقوم وقع علي الكرسي
معتز ابتسم:اهلن قاسم بيه انت بتسهر
قاسم قام وهو بيطوح:بيه مين
معتز بخبث:انت قاعد لوحدك لي
قاسم يشور علي نفسو:لا انا قاعد مع نفسي
معتز يشدو:تعالي بس
قاسم يسند عليه:ايييي براحه
معتز قاعدو وشاور ل بنت
جت قاعدة جنب قاسم وهي بتفك قميصو
قامسم مرجع راسو ل وراه وهو مش فايق
معتز وقف بعيد وبيصورهم وهو مبتسم بخبث
قاسم عقد حاجبه:انتي بتعملي اي
البنت تضحك ضحكه مايعه
يزق قاسم ايدها ويقوم وكان هيقع
معتز:اي يا بشه
قاسم سابه وراح ل العربيه وساق
معتز اتصل علي روز:بقولك قاسم جي سكران و
روزي بخبث:فهمتك اقفل انت
روح قاعد تعيط وضمه رجليه
قاسم طالع وهو بيطوح:انا جيت صح
روز طلعت وهي لبسه فستان قصير جدا وقربت من قاسم:حبيبي انت جيت
 قاسم يبص وراه:ايده مفيش حد
روزي تسحبه وتقفل الباب
روح تقوم من النوم:هو جي ولا لسه
قاسم يفتح عينيه حاسس في حد نايم علي صدرو
قاسم:ايده هي روح نزلت نامت جنبي
بص ل تحت وقام مفزوع:اي ده
روزي تقوم ببتسامه:حبيبي انت صحيت
قاسم:انا اي جبني هنا
روزي تتكسف:الله بقا يا قاسم
قاسم برفع حاجب:الله اي انا مش فاهم
روزي تتصدم:مش انت كنت سكران وجيت هنا وقولتلي انك بتحبني و
قاسم بصدمه:انا
روزي بعيط:ايو انا هكدب لي
قاسم قاعد وحط ايدو علي راسو وهو مش فاهم حاجه
روزي بخوف:قاسم انا
قاسم يقوم فجاه ويبصلها بغموض وخرج
روزي قاعد تلطم وتصلت بي معتز وحكتلو الي حصل 
معتز وهو حطط رجلو علي المكتب:ومالك خايفه كده لي هو مصدوم مش اكتر
فتح الباب ودخل خد هدوم
روح:قاسم ده انت
قاسم بيخد حاجته ودخل الحمام ورزع الباب وراه
روح سمعت صوت الميه استنتو لما طلع:قاسم انا بكلمك
قاسم ببرود:لسه عايز تتكلمي يا بجحتك عموما انا مش فاضي وخرج
روح:لا بقا ده زودها قامت ورجلها اتلوت وقعت اتخبطت ف سن التربيزه راسها اتفتحت وقعت فقدت الوعي كلو حصل ف دقيقه
قاسم وصل ودخل مكتبه:ريماس ورايه
ريماس دخلت وراه:اجبلك قهوتك
قاسم يفرك جبينه:ياريت الا قوليلي ارباح الشركه نزلت 5%مش كده
ريماس بصدمه:ثواني انت عرفت منين انا كنت جي اقولك
قاسم ابتسم وهو بيحط ايدو وراه راسو:قهوتي لو سمحتي
ريماس بغيظ:متعجرف
قاسم يوقفها:الا صحيح
ريماس:ممممم
قاسم بتردد:انتي بنت وكده صح
ريماس بعصبيه:متحترم نفسك ياض
قاسم:يخربيتك مش قاصد انا وبداء يحكلها الي حصل مع روزي
ريماس:ممممم وانت اي رايك في الكلام ده
قاسم:يابنت انتي جموسه مانا بسالك بس انا متاكد مجتش جانبه
ريماس بخبث:طب اسمع كويسه انت
قاسم بصدمه:انا هعمل كده
ريماس تضرب المكتب:لا امي
 يقطعهم الفون الي رن
قاسم:الو اي طيب انا جي
ريماس:في اي
قاسم ببرود:ك العاده يعني بطحت نفسها متجوز كارثه
ريماس:يابرودك يا اخي نروح نشوفها
قاسم بيقوم:ماشي يلا 
ريماس:ونبي
ريماس بصويت:يخربيتك وطي السرعه
قاسم مبيردش عليها وبيسوق
ريماس اتصلت:الو كنت 
يوسف يقاطعه:روح اتاذت تاني مش كده
ريماس تضحك:مش ممكن يا دوك انت ذكي تعالي علي فيلا القاسم
قاسم كشر:ملقتيش غير ده
قاسم دخل جري علي فوق
ريماس برفع حاجب:لا الواضح بتكرها
قاسم دخل وقرب من السرير وقلبه بيدق:هي كويسه
يوسف يدخل بضيق:طول ما هي عايشه معاك مضنش
قاسم:بطل فلسفه وشفها احسن
يوسف قرب من روح:ده جرح سطحي
قاسم:امال مفقتش لي 
روح بدات تغمض عينيه وتفتحه:انا فين
قاسم قرب منها:مانتي زي القرده اهو امال اي اتخبطي دي وكل مرة تجرجريني علي مله وشي
روح تدمع:يا الله
قاسم بصلها بستغرب:هي مالها دي
روح نظرها متعلق عليه وعماله تعيط
قاسم قلبه دق:هو انتي شايفني
روح تعيط وتبص حوليها وبعدين نظرها يثبت علي قاسم و
بسبب دعواتكم الحلو ابن خالتي اتحسن بفضل الله تحسن وباذن الله هنزل بارتين تعويض من بكره❤

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent