رواية رغدي الشقية الفصل الرابع 4 بقلم إسراء إبراهيم

 رواية رغدي الشقية الفصل الرابع 4 بقلم إسراء إبراهيم

رواية رغدي الشقية البارت الرابع 

رواية رغدي الشقية الجزء الرابع 

رواية رغدي الشقية الفصل الرابع 4 بقلم إسراء إبراهيم


رواية رغدي الشقية الحلقة الرابعة

#رغدي_الشقية
الجزء الرابع
جه يوم كتب الكتاب والمعازيم موجودة
ورغد كانت لابسة فستان سواريه دهبي وطرحة دهبي وميكب خفيف كانت جميلة بمعنى الكلمة والجيران كانوا بيحسدوها والبنات اللي في سنها
مازن مش قادر يشيل عينه من عليه وبص للمأذون وقال يلا يا عم الشيخ بسرعة 
المأذون: حاضر يابني بس اتقل كده
مازن: حد يشوف القمر ده ويهدى لا طبعا
رغد كانت قاعدة ومكسوفة 
المأذون أول ما قال بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
مازن جري عليها وحضنها وقال أخيرا بقيتي على اسمي يا رغدي
رغد: أنت يابني ابعد كده أنت مكلبش فيا كده ليه
مازن: إيه البت الفصيلة دي بس لما نروح
رغد: مبخفش يا شبح
مازن: يابت فين الرومانسية محسساني متجوز عم برعي الميكانيكي اللي على أول شارعنا
رغد: لا متجوز عم صبحي بتاع الأنابيب إذا كان عاجبك يابا
مازن: عاجبني أوي والله بجمال أمك ده
جه ابن خالتها اسمه أسر كان بيجبها وكان عايز يتجوزها بس كان مستني لما تخلص ثانوي
أسر: مبروك يا رغد
رغد: الله يبارك فين يا اسورتي
مازن في نفسه يا حلاوة وكمان اسورتي
أسر بص بقرف لمازن وقال مبروك
مازن بضيق شكرا وقال بعد إذنك وخد رغد ومشي بعيده
مازن يا حلاوة ياختي ايه اسورتي دي
رغد: عادي ابن خالتي وبدلعه اوعى تكون بتغير
مازن: ايوا بغير ياختي وبعدين انتي بتبصيله ليه بصيلي أنا دا أنا حتى أحلى منه
رغد: واخد مقلب في نفسك يا عسل
مازن: تب إيه ياختي كانت مواصفات فارس أحلامك😏
رغد: يكون دكتور أسنان يبقى مستقبلي في أمان أصل بيكونوا حلوين بيسرحوا شعرهم وبيظبطوا دقنهم وبيكونوا قاصين ضوافرهم ومهتمين بالنظافة الشخصية اومال إيه
مازن: الله وإيه كمان ياختي
رغد: يقولي مقتقلقيش طول منا بحشي ضروس متشليش هم الفلوس
مازن: الله بتقولي شعر كملي كملي
رغد: أو يكون ظابط يا سلام بقى وامشي كده بين الناس ويعملولي ألف حساب
مازن: ليه متجوزة ابن رئيس الجمهورية
رغد: اسكت أنت أو يكون رئيس مافيا
مازن: هى وصلت لرئيس مافيا دي هربانة منك خالص
رغد: هى مين اللي هربانة
مازن: متخديش في بالك دا كانت واحدة هربانة من جوزها
رغد: لا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم صعبانة عليا
خلصوا السهرة ورغد كانت بتودع مامتها وبتعيط ومازن خدها ومشي وكان باباه سبقه عالفيلا
وصلوا ورغد انبهرت بشكل الفيلا وطلعوا عالجناح بتاعهم
مازن: ياه أخيرا بقينا مع بعض وبيقرب منها
رغد: أنت بتقرب ليه كله إلا الشرف وربنا اصوت واطلع عالكرسي ده وانتحر
مازن: اهدي يا هبلة أنا مش هعمل حاجة يلا عشان ننام
رغد: هنام فين لمؤاخذة ياسطا
مازن: عالسرير مش عايزة ذكاء يا حبيبتي
رغد: لا يابا نام أنت عالكنبة وأنا عالسرير
مازن: تب غيري ونتكلم بعدين لغاية ما أنزل المطبخ أجيب أكل
مازن نزل ورغد دخلت الحمام تغير ولبست بيجامة ولبست عليها طرحة
مازن طلع ودخل وقال انتي بردانة يا حبيبتي
رغد: لأ اشمعنى
مازن: اومال لابسة طرحة ليه أنا زي جوزك بردوا
رغد: بجد يعني اشيلها عادي
مازن: لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين ايوا يا قلبي شيليها
رغد: ماشي وشالتها وفردت شعرها وكان طويل وناعم
ومازن انبهر بجماله وقال بسم الله ما شاء الله شعرك حلو أوي
رغد: شكرا😊 وكانت مكسوفة مش هناكل ولا ايه
مازن: ماشي نفسي ادوق الفراولة دي
رغد: اتلم يا مازن
مازن: أحلى مازن سمعتها
رغد: بطل نحنة يالا
مازن: عم جعفر رجع تاني
وخلصوا أكل ورغد راحت تنام ومازن راح ينام جمبها
رغد قعدت عالسرير وقالت قوم ياض من هنا
مازن: نام وقال نامي يا حبيبتي عشان مش هقوم
رغد: خلاص اتخمد هنا هنام انا عالكنبة ولسه هتقوم
مازن: مسك ايديها وقال مش هتقومي وشدها لحضنه ونومها
رغد بتحاول تقوم بس عارفة فقررت تنام
مازن باسها من جبينها وضمها أكتر وناموا
ونكمل مرة تانية إن شاء الله
ويارب تعجبكم
رأيكم لأن ده بيشجعني أكمل💕😊

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent