رواية عشق الصقر الفصل الثالث 3 بقلم شيمال كمال

 رواية عشق الصقر الفصل الثالث 3 بقلم شيمال كمال

رواية عشق الصقر البارت الثالث

رواية عشق الصقر الجزء الثالث

رواية عشق الصقر الفصل الثالث 3 بقلم شيمال كمال


رواية عشق الصقر الحلقة الثالثة

جايه اشيل الاطباق مكان الاكل لقيت مصطفي شدني عليه وبيقولي اكيد بتقولي هو ليه المجنون ده  قال عليها حلوه مع انها مالهاش طعم صح؟؟!

انا اتلبكت جامد ووشديت نفسي وقولتله 

يسرا:مصطفي متحاولش تقربلى تاني بدل ما  هنزعل وانا زعلى وحش

مصطفي:ههههه ماشي يبنت خالتي حاضر

يسرا:اها مقولتليش بقى يفيلسوف لي قولت على البيتزا حلوه مع انها وحشه

مصطفي:احم اه مهي عشان حلوه فعلا انا مكذبتش

يسرا :خلص قول ي صقر عشان متعصبش

مصطفي: صقر؟!ههههه تصدقي اني الكلمه دي مسمعتهااش منك من زمان اووى

(انا كنت على طول بنادي على مصطفي من وانا صغيره با الصقر عشان في صفات في مصطغي بتشبه الصقر جدا)

يسرا:مش هقولهالك تاني ي صقر قصدي ي مصطغي

(شيلت الاطباق ودخلت المطبخ اغسلهم وقعدت افكر معقول مصطفي بيحبني لاا لا طب هو بقى كويس معايا كده ليه ده كان قبل الجواز طريقته مختلفه خالص وكان مجبور عليا ربنا يهديه ياارب)

____________________

جه المساااء وكنت قاعده طول النهار لوحدي في الاوضه ومصطفي نفس الشئ وكان الجو ممل بطريقه فظيعه فدخلت اوضة الاطفال عند مصطفي وبقوله

يسرا:مصطفي

مصطفي:خيررر عاوزه اي

يسرا:يبني انت بحالات انت عندك انفصام في الشخصيه جاوبني مره الاقيك كويس معايا ومره تانيه الاقيك متعصب علياا زي ما اكون عدوتك

مصطفي:انتي ناويه نكد ولا اي على المساا كده خلصي قولي عاوزه اي

يسرا:انا مش بحب اقعد لوحدي خصوصا بالليل بخاف

مصطفي:اه عاوزه اي يعني بردو مش فاهم 

يسرا: يارب صبرني انت بجد مش فاهم انا عاوزه اي

مصطفي:لا خالص

يسرا:بص انا هقعد معاك شويه ولما اعوز انام هدخل انام جوه عشان انا خايفه والجو ملل اصلا.بس اوعي تفهمني غلط

مصطفي:ههههه قولي كده بقى يبطه ..طيب اقعدي البيت بيتك يختي ههه

يسرا:مش عارفه لي حاسه انك بتتريق عليا بس ماشي اشطا هعدهالك

(قعدت جمب مصطفي على السرير وفي مسافه بينااا لقيته مشغل التليفزيون وعلى فيلم رعب الله واكبر يعني)

يسرا:يبني انت ناوي تجيبلى جلطه ولا عاوز تموتني يعني ما تشغل فيلم عدل بدل الفيلم اللى هيموتنا ده

مصطفي: لو مش عاجبك قومي نامي انا بحب الافلام دي

يسرا:لا وعلى اي اتفرج معاك وامرى لله

مصطفي: ايوه كده جدعههه

يسرا بصوت منخفض: ربنا يهديك يصقر قلبي ياارب ويشفيك على الهبل اللى انت فيه

مصطفي:بتكلمي نفسك بتقولي اي سمعيني

يسرا: بقول لا اله الا الله ي مصطفي 

مصطفي:محمد رسول الله

(واحنا بنتفرج على الفيلم جه مشهد كده يخوف اووي ف قومت مغمضه عيني على ما المشهد ده يخلص فضلت مغمضه عيني كتير لغايه ما نمت من غير ما احس بنفسي خالص)

مصطفى وهو بيكلم نفسه:ههههه نامت  وانا اللى مفركها هتسهر يخربيت البراءه اللى انتي فيها وانتي نايمه كده وانا اللى كنت بقول هعتبرك اختي يالهوااي اي اللى بيحصلى ده هو انا واقع فيها من زمان وانا مكنتش حاسس ولا اي لااا ي صقر انت بتقول اي دي اختك

________________________

صحيت الصبح لقيت نفسي نايمه جمب المجنون ده  

قومت صووت جامد

مصطفي:اي ي هبله البيت ولع ولا اي

يسرا: انا اي اللى نيمني هناااااا يمامااا الحقيني

مصطفي:انتي هبله يبت ولا اي بالظبط انتي مراتي 

يسرا:نعم نعم؟!مراتك اي انت اخوياا مش اكتر فاهم ولا لا

مصطفي:ههههه طب اهدي بس كده وسيبنيي انام حرام عليكي خضتيني

يسرا:الف سلامه عليك من الخضه ي اخويااا الف سلامه

مصطفي:ربنا يهديكي يبنتي

يسرا: اما اقوم من هنا احسن بدل ما اعمل جريمه

مصطفي:خدي تعالى كملى نوم هههههه

___________

صحيت واخدت شاور واتوضيت وصليت وبدات اجهز الغطار 

يسراا:قووووووم انت لسه نايم

مصطفي:يخربيتك يشيخه في اي براحه وانت بتصحينى

يسرا: متجننيش اكتر ما انا مجنونه لوحدي واتفضل قوم يلاا عشان تفطر

مصطفي::كويس انك عارفه نفسك انك مجنونه 😂😂حاضر قايم اهو

_____________________

قعدنا فطرناا وواحنا بنفطر صاحبتى رنت علياا تطمن 

يسرا: الووو..

ليلى:صاحبتي اللى وحشاااني خااالص

(قومت من على الفطار ودخلت الأوضه اكلمها عشان مصطفي يسالني كنتي بتكلمي مين ويمكن ميهتمش اصلا)

يسرا:حبيبتي انتي وحشاني اكتر والله عامله اي طمنيني عليكي

ليلى:الحمد لله .. .........

(قعدت اتكلم مع ليلى شويه وطلعت الصاله تاني لقيت مصطفي بيبصلى ووشه كله باين عليه الغضب معرفش لي مهو انا برضو عاوزه اعرف انا بهمه ولا لا)

مصطفي: كنتي بتكلمي مين

يسرا:انت مالك

مصطفي:هو اي اللى انا مالى انتي اتهبلتى انا جوزك ومن حقي اعرف كنتي بتكلمي مين ودخلتي الاوضه بسرعه كده

يسرا:جوزي؟؟ههههه لا متحلمش كتير عشان انت اخويا فقط

مصطفي:بلا اخ بلا زفت كنتي بتكلمي مين ي يسرا بدل ما افقد اعصابي 

يسرا:خلاص اهدى شويه على نفسك دي صاحبتي كانت بتطمن عليا

مصطفي: صاحبتك مين اللى متعرفيش تكلميها قدامي ي يسرا

يسرا:انت شاكك فياا ولا اي ي صقر

مصطفي بكل هدوء: لا ي يسرا مش شاكك فيكي بس عاوز اعرف انتي بتكلمي مين

يسرا:اتفضل  التليفون اهو  واتاكد

(اديت الفون لمصطفي واتاكد اني كنت بكلم ليلى)

مصطفي:خدي انا اسف بس والله مكنتش شاكك فيكي انا بثقك فيكي ثقه عمياء

يسرا:اي يباشا الحنيه دي كلها انا اختك هااا

مصطفي:هههه مش لازم بردو اكون حنين على اختي حبيبتي

يسرا بغضب:طيب اتفضل كمل فطار

(لقيته بيمسك ايدي وبيقولي تسلم ايدك انا كلت وبعدين قام من على الاكل)

هو الواد ده عبيط ولا انا اللى عبيطه  يارب اشفيني واشفيه يارب

___________________

بعد اسبوع :(ماما وخالتوا قالوا لمصطفي نسافر اسبوعين ولا حاجه ونيجي) واخيراا سافرنا فعلااا شرم الشيخ

مصطفي:مبسوطه يختي انك سافرتي

يسرا:ولا مبسوطه ولا حاجه عادي (اكيد طبعا كنت مبسوطه بس بقوله اني مش مبسوطه من ورا قلبي ههه)

مصطفي:تصدقي انا غلطان اني وافقت على السفر ده

يسرا:الفندق ده شكله حلو اووي والغرفه دي شيك جداا وحاجه فخمه

مصطفي:انتي جايه عشان تشوفي المكان حلو ولا وحش ولا عشان تنبسطي

يسرا :خلاص فكك انا تعبانه وداخله انام ارتاح وانت كمان باين عليك تعبان اهو

مصطفي:طيب بس انا كده هنام ازاي

يسرا:قصدك اي

مصطفي:ده سرير واحد بس

يسرا:اه فهمت قصدك خلاص  يسيدي مضطرين ننام على سرير واحد بس لازم يكون في بيناا فاصل انت فاهم

مصطفى:اه اه فاهم طبعا

_________________

في صباح اليوم التالى

(نفس اللى حصل قبل كده صحيت لقيت نفسي لازقه فيييه)

يسراا :يماماااا عاااااا انت بتتحرش بيااا

مصطفي:ااه يدماغي يبنتي حرام عليكي والله في اي

يسرا:انت كنت لازق فيا وانا نايمه لي مش قولت لازم يكون فيه مسافه  ما بيناا

(وانا بتكلم لقيت مصطفي مره واحده بيحضني وبيقولي يسراا بطلى جنان انتي مراتي فاهمه انتي مراتي)

يسرا:.................................

مصطفي:اي القط اكل لسانك مش بتردي ليه

يسرا:هااااا  .....اي ده ابعد عني (بعدته عني وانا مش فاهمه حاجه نبضات قلبي سريعه ودماغي لفت خالص هو انا اه بحبه بس مش هنسي اللى قالهولى قبل ما نتجوز

يتبع..

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشق الصقر
google-playkhamsatmostaqltradent