رواية احببت صغيرتي الفصل الثاني 2 بقلم نورا محروس

رواية احببت صغيرتي الفصل الثاني 2 بقلم نورا محروس

 رواية احببت صغيرتي البارت الثاني

رواية احببت صغيرتي الجزء الثاني

رواية احببت صغيرتي الفصل الثاني 2 بقلم نورا محروس


رواية احببت صغيرتي الحلقة الثانية

ِ: البارت التاني 🖤💁‍♀️..
"أحببت صغيرتي *🙈🖤
زين بعصبيه وقام من مكانوا *انتي ازاي تسمحي لنفسك انك تتصرفي تصرف زي ده انتي عارفه اهميه الصفقه عندي قد اي محدش كان طلب منك انك تدخلي تبوظيها  يا ست هانم ده مش براند هتتنافسي عليه مع صحابتك ده مستقبل شركتي بعد كده متدخليش في الحاجه اللي مش تخصك فااااااهمه وخبط بايدوا جامد علي المكتب  وقالها صحيح  لما تدخلي الباب طول ما انا مسحمتش تدخلي متدخليش اتفضللللي  علي مكتبك يااا هانم خسرت أهم صفقة في حياتي بسببببببك وبسببب اهمالك مدهااش فرصه تدافع عن نفسها
نايا *لسه هنتكلم وتقول يا زي.... ودموعها بتنزل وزين ولا مهتم 
زين بجدية وحده  *مش عايز  ولا كلمه  اتفضلي على مكتبك 😐😐..
 هووب دخل خالد  وداخل يهزر ويضحك وزين كاد ان ينفجر من الغضب عليه ونايا التي تجمع اشياءها لتغادر ودموعها التي تنهمر صعبت عليا والله 😂😂✌️.
 خالد اول ما شاف عصبية زين جرري وقعد مكانوا ساكت ... 😐😂..
 بعد ما نايا خرجت زين بحده لخالد *انت هتفضل مستهتر كده لحد امتى يببه هاا فهمني بسبببك خسرت أهم صفقة في حياتي وانت كل همك بتجري ورا البنات مش هتبطل القرف اللي انت فيه.........
استووب بقااا
خالد عود فرنساوي علي ابوه هو من مصر ولكن شكلوا بيقول انو اجنبي صنع خارج مصر يعني😂😂😂..
خالد صاحب زين وشريكوا في كل حاجة  حتى  ولا بلاش لكن هو غير زين خالص بتاع بنات  كده يعني الله الوكيل نسوانجي بس مووز 😂😂😂😐مش احلى من زين طبعا 😎😎
الصدمه انو كان متجوز ومراتوا القمر يا عيني ماتت وهي حامل في ابنو النونو والله يرحمها اتعذب اووي عشانها وقرر انو ينساها مع بنات تانيه 😂😂.. بس الصراحه انو مش بيلمس ولا واحده ولا يجي جنبها هو بس بيدلعم ويهزر اه والنعمة بس 😋😂.
كفايا بقي وانتوا هتعرفوه من الأحداث
.......... خالد قام عند زين وحضنوا قالوا زكري وفاتها النهارده مش مصدق ان اديلها خمس سنين بعيد ه عني وحشتني اووي يا زين
زين وهو يحتضنه بعد ان هدأ من عصبيه وهو يقول وانت بتعذب نفسك كل ذكرى وفاتها كده وحرام عليك بقي..
زين خايف علي صاحبوا محدش يعرف قد اي هو حزين علي مراتوا  وكان بيحبها قد اي غير زين... فزين بيلطف الموضوع قالوا *يسطا اظبطلك بيري😂😂😎..
ضحك خالد علي زين لأنه اول مره يقول يسطا وغمز هكذا وضحك بصوت عالي هما الاثنان.
خالد *قالوا ولا تقلق انا هضبطلك معاد للصفقة تاني الموزه اللي كانت معاهم  تعملي خدمه بسيطه هتوافق طبعا وبغمزه🤭😂
زين *قالوا بعينك مش هتتغير  آحترم البنات يبني وانت بتتكلم عليهم 😐..
خالد قالوا هنشوف بتاع البنات هيعمل اي..
اكملول عملهم  الي منتصف الليل..........
................     ........   .......
على الجانب الآخر من الفيلا كانت نورا التي تبكي بشده بسبب اسلوب زين معاها
نورا*انت  وحس يا زين علطول بتعاملني كده بكررر... لا لا انا بحبك بس هبعد عنك عشان انت وحس وبتزعقلي وتتصل بامها في صعيد القاهرة  وتطلب منها ان تاتي لتأخذها من هنا  وهي تبكي وتعلوا صوات بكاها
امها *اهدي يحببتي انا جايه اي الل حصل مسافه السكه هكون عندك اهدي بس انتي
نورا *ببكاء شديد  وتغلق الهاتف وتلم هدومها  وحاجتها عشان تمشي...  وشهد تدخل عليها الغرفه *نورا انتي بتعملي اي انتي هتمشي بتعيطي لي لسه زعلانه مننا احنا اسفين  متمشيش ابيه هيزعل مننا جاامد ويهزقنا
تقوم نورا بحضنها وتقبيلها متقلقيش يا بشهمندسه. مش ماشيه بسببكوا زين بيه عارف انا همشي لي 🙂وبصت نظره تحدي ومش راجعه هنا تاني الا لو اعتذرلي انا مش خدامه يعاملني زي ما هو عايز
تقطع كلامهم الداده وتقول لها ان امها تنتظرها في الاسفل بتجري نورا الي اسفل. وتحضن امها وتبكي بشدة وتقول ماما يلا خوديني نمشي من هنا 😭😭🥺..
  جه محمد وعبير وحسام عائله زين على صوت الضجحيج والبكاء اتفاجءوا انهم لقوا صفاء مامات نورا ونورا تبكي عبير بلفهمه *بنتي مالك اي اللي حصل انتي كويسه في اي حد كلمك حد أذكى .. تقوم نورا وتقول مامتي انا همشي معاها   اناا حرره محدش لي دعوه بيااا  انا مش الخدامه بتاع زين بيه يعاملني بالأسلوب ده  وبصوت عاالي
 امها*نورا اي قله الادب دي اسكتي خالص يلا اطلعي فووق بنت مش متربيه..
  بتقول لعبير معلش سامحيها نورا صغيره ويتعبط وانتي عارفه انها بتقول كلام مش تقصدوا حقك عليا
عبير *تحضنها وتقول اي اللي بتقوليه ده انتي ناسيه ان نورا بنتي ونا اللي ربيتها وعارفه هبلها وكل ده ضغط امتحانات تلاقي زين قالها كلمه كده ولا كده 😂😂عيل بقي  خوديها معاكي ترتاحي يومين وزين هياجي ياخدها  ضحكوا وخربوا ركبوا العربيه نورا ومامتها ومشيوا ... وزين كل ده ميعرفش حاجه.
 داخل الفيلا
شهد بخوف *ماما مش مفروض نعرف زين باللي حصل لو جه ومش لاقاها هيطربق الدينا يا ماما🥺🥺..
 عبير تقولها بحب ما تخفيش ابوكي رن علي زين وهو شكلوا مشغول وعندو شغل  اكيد اول مل يفضي هياجي  ويروح يجبها وترجع تعيش معانا تاني  وباستها وكل وواحد راح يشوف كان بيعمل اي..........
................     ............
على الجانب الآخر في الشركة
شرين سكرتيرة زين *زين بيه الوقت متأخر حضرتك مش هتروح لينهض زين
 زين*كنت لسه هنادي عليكي   لمى حاجتي ويلا عشان انتي كمان تروحي الوقت متأخر ...
بص لخالد وقالوا وانت حضرتك تكمل هناا لغايه الصبح متفكرنيش ناسي
خالد بحزن *  هو حقا متعب اليوم لحزنه على زوجته  ويكمل كلامه حاضر يباشا تحت امرك 😂.
زين حس بصاحبوا قالوا خلاص روح واجي الاقيك هنا من الفجر يا بيه 😎😂😂 بصلوا وضحك زين دايما بيحس ببه من غير ما يقول 🖤😂😂...
.........  ................      ................
: ليخرج زين من مكتبه ووراه شيرين وخالد  انتبه ليه كل اللي شغالين لأنه وقف وصقف علي يده اشاره ان ينتبه اليه الجميع ليكي يتحدث...
 زين  بحده وصوت عالي * البنات كلها تروح الرجاله محدش ماشي من هنا الا لما انا اجي  الا مش عجبوا يتفضل يمشي واللي معترض يورينوا نفسوا  .. صمت خمس ثواني لم يتكلم احد فحمل نفسه ومشى قال *كويس بسخرية..
  الجميع يتذمر بسبب هذا القرار ولكن لا أحد يستطيع الاعتراض هم بيدفعوا تمن غلطه النهارده والصفقه اللي باظت...
..............    ...........    ........
 عند باب العربيه  زين لسه هيركب شرين *زين ييه
زين *ينظر إليها ويرفع حاجبه ويقول بيه من امتي وانتي بتقولي لي بيه يعني.
 شريين *انا انا اصل حضرتك متعصب وانا خايفه ولولا ماما مكنتش كلمت  حضرتك والل...
زين *اهدي متخافيش مني انتي اخت صاحبي اغلي واحد عندي مقدرش اضايقك  ست البنات عايزه اي
شيرين تبتسم وتقول *ماما بتقولك انك لو ينفع تيجي عندنا يوم الجمعة عشان في عريس متقدملي وكده يعني وتحمر خدودها خجلا من نظراته إليها
 زين بنفس باصه رفع الحاجب *🤨عريس اممممم ماشي اكيد جاي وعشان نشوف مين اللي امو داعية عليه  ده 😐😂😂..
ويقول لها سلميلي على وماما وقوليلها اي حاجه تعوزها تكلمني ونا اجيلها واسيب اي حاجه في أيدي  ويلا اركبي عشان الوقت متأخر هيوصلك السواق في طريقنا........... وبالفعل ركبت....
طبعااا عاايز بن تعرفوا مين شررربن دي😂😂😂😎
شرين سكرتيرة زين واخت صاحبوا أكرم اللي مات وسبلوا اختوا وأمو امانه في رقبتوا ملهمش حد غيروا وبعد ما مات زين شايلهم في عنيه وبينفذ اي طلاباات ليهم عشان اي حاجه من ريحه أكرم اللي كان صاحبوا وآخوه زي خالد بالضبط.... هما ناس محترمين جدا ومش بيطلبوا حاجة من زين عشان هو قايم بالواجب وزيادة ومشغل شيرين سكرتيرته عشان تبقى في امان ويصون امانه صاحبوا 😐🖤🖤بطل زيين صح.......
..........    .........  ......... ..................       ........ 
في الصعيد عند نورا....
: نورا دخلت الي بيتها عشان ترتاح  وتسلم علي اخوتها الكبيره وتحضنها ويقعدوا يعيططوا. عشان اديلهم كتير مشفوش بعض  وتلعب  مع بنت اختها موني تبوسها وتلعب معاها كثيرا.. إ ودخل محمود اخوها الصغير عليهم بص ليها بحزن وقال بجمود* اخيرا ست الحسن تكرمت وجت تزورنا حمد الله على السلامة 🙂
 نورا بحزن بتبص لأمها دخلت وراه غرفته تبكي بشده من قسوه معاملته لها بعد ان ظلت تلات سنوات مشفوش بعض فيها .. تقوله يعني هو في في حد يستقبل حد  كده 😔😔   يقوم محمود حاضن اختوا اللي وحشتوا اووي قال متتي عارفه انك وحشاني وانا بحب اشاكل فيكي كل ده متساليش عليا ولا لما ترني عليهم تكلميني مش عيب ينفع كده
نورا بحزن *انت عارف انو من ساعه مووت بابا وعمر وانا مش بقدر اقعد هنا وعارف اني عندي حاله نفسيه صورتهم في كل مكان واني  دخلت المستشفى اكتر منن ورا  حضنوا بعض وقعدوا يتكلموا اخوات بقي 😂😂😂✌️...
............ في صباح اليوم التالي قام زين من نوموا 
  جسموا متكسر وتعبان مكنش خاسس بحاجه باب اضتوا خبط  كان متأكد انها نورا معرفش جايب الثقه دي منين 😂😂😂.. هو لسه معرفش حاجه
تدخل أمه بالقهوة.
عبير *صباح الخير يا قلب امك جيت امتي ي حبيبي كتت مستنياك عشان نتكلم  انا وانت
.. زين *امي انتي كويسه فيكي حاجه
عبير باستوا كويسه طول ما انت كويس ي نور عيني 😍😍🖤..
  بس الموضوع انوو وحكتلوا اللي حصل...........
 غمض زين عينه خمس دقايق وافتكر بعد ما كان ناسي  كل حاجه وانو ازاي نسي  انو زعقلها وسابها ومشى فتخ عيونوا وقال لمامتوا خلاص يا أمي انا هتصرف ارتاحي حضرتك ونورا هترجع تاني البيت 🤨🤨 واشوف ازاي تمشي من غير ما تاخد اذني
 ِ: زين بحزن قاعد بعد ما امو خرجت انا ازاي اعمل كده  ازاي ازعقلها لا وكمان اسبها وامشي  ولما اراجع ابقي ناسي  ازاي نسيت اني عملت كل ده غبي يا زين غبي خليت دموعها تنزل بسبببك هو ده اللي كنت بتقول هقتل اي حد يحاول يزعلك أو دموعك تنزل بسببو......  اتنهد زين ودخل اخد شاور ولبس كان قمررر قمررررر جاكيت  اسود وبنطلون ابيض وشوذا سوده كانت لاقيه عليه  كان جمييييل اووي شبهه بتوع السينما 😉😉😂😂..
 نزل زين من غير اكل او حاجه وراح لنورا وهو في الطريقة  مكنش اكل حاجه من امبارح ولا اي حاجه مش معاه الا بس كوباية قهوه ................
 يا ترى نورا هترجع مع زين... او زين هيديلها فرصه توافق اوو...
طب نعرف البارت الجاي 😂😂😉
يتبع............

google-playkhamsatmostaqltradent