رواية هنايا الفصل الثاني 2 بقلم شوشو النجار

 رواية هنايا الفصل الثاني 2 بقلم شوشو النجار

رواية هنايا البارت الثاني

رواية هنايا الجزء الثاني

رواية هنايا الفصل الثاني 2 بقلم شوشو النجار


رواية هنايا الحلقة الثانية


هنايا
البارت التاني
مراد بصدمه وهمس: يارا 
هنا بااستغراب من صدمته: خياره انت عاوز خيار 
مراد بغيظ: برا براااااااا
هنا : ياعم برا برا خارجه من الجنه يعني 
مراد بغيظ: انت بتضحك يابني آدم انت علي اي 
ادهم بيضحك: مش قادر اهي دي اللي هتجننك فعلا 
مراد : المشكله اني مش لاقي سكرتيره غيرها 
ادهم : المهم اي اللي فكر يارا بيك 
مراد: انا مش متاكد انها هي ولالا بس يارا الوحيده اللي مغروره كدا 
ادهم: هتعمل اي طيب 
مراد : مش عارف سيبك انت وركز في الصفقه اللي احنا شغالين عليها واكيد ظهور يارا تاني له علاقة بالصفقه 
ادهم: تمام هروح انا 
....................
هنا بتكلم نفسها: هو كله شغل شغل كدا مافيش اكل ولااي 
- لو سمحتي عاوزه ادخل الورق دا لااستاذ مراد 
- ‏هنا: تمام 
- ‏سمر بتمد اديها : انا سمر سكرتيره استاذ ادهم 
- ‏هنا بابتسامه: وانا هنا 
- ‏سمر: اتشرفت بيكي يالا انا هروح مكتبي 
- ‏هنا: استني احم انا معرفش اي حاجه في الشركه دي 
- ‏سمر بابتسامه هاديه:  اعتبريني من انهارده بقينا صحاب 
- ‏هنا بفرحه لان اول مره يبقي ليها صحاب: بجد طب هو كله شغل شغل مافيش اكل 
- ‏سمر ضحكت : لا ياستي وقت البريك فاضل عليه عشر دقايق هروح اخلص شويه حاجات واجيلك نروح نأكل 
- ‏هنا : فل ياصاحبتي 
(سمر 25سنه بيضه وعينيها خضرا عايشه لوحدها واهلها متوفين )
جهه وقت البريك وراحوا اتغدوا وكل واحده رجعت مكتباها 
مراد: ادخل 
هنا: احم استاذ مراد حضرتك وقت البريك جهه وخلص 
مراد وعينه في الورق: طب ليه مروحتيش تأكلي خلاص روحي دلوقتي 
هنا بتوتر: لا هو حضرتك انا روحت بس حضرتك مكلتش حاجه فا انا جايبه لاحضرتك اكل 
مراد وتركيزه في الورق:  مش عاوز حاجه ممكن تطلعي وتسبيني ومدخليش حد غير حاجه مهمه 
هنا حست بااحراج : تمام 
هنا بره: بني ادم رخم ككله كله رخم يبااااي بدل ميقول شكرا العفو اي حاجه وهي بتقلده مش عاوز حاجه 
ادهم: هو مين اللي مش عاوزه 
هنا بخضه: يالاهوي هو حضرتك علي طول كدا لازم تيجي وانا بكلم نفسي 
ادهم : انا مالي نصيبي 
هنا بجديه مصطنعه: حضرتك مينفعش كدا افرض انا ونفسويتي مش عاوزين حد يسمعنا 
ادهم بابتسامه: خلاص ياستي اسفين ..خدي الملف دا رجعيه وخلي مراد يمضيه 
جهه معاد المرواح 
سمر: هنا يالا انا خلصت 
هنا: ابو الهول اللي جوه لسه مطلعش 
سمر : طب وهتعملي اي 
هنا بترفع كتفها ببراءه: ولا حاجه مش معاد المرواح جهه يبقي اروح يالا يابنتي يالا 
هنا وصلت البيت 
هنا: مامممممااااا 
عم هنا: كيفك يابنت اخوي 
هنا : اي دا عمي كويسه انت اخبارك اي 
عم هنا : منيح حقه اللي سمعته 
هنا: خير سمعت اي اصلك بتسمع كتير 
عم هنا: انك اشتغلتي 
هنا بااستغراب: وفيها اي دا ياعمي 
عم هنا : فيها اي كيف من ميتا واحنا عندنا حريم بيشتغلوا 
هنا: الكلام دا هنا في الصعيد إنما احنا هنا في القاهره ولا عاوزنا نمد ادينا ليك ياعمي 
عم هنا بزعيق: يبقي تيجي معايا الصعيد وتتجوزي ولد عمك 
هنا : ابن عمي مين انا مش هروح في حته ياعمي ومش هتجوز حد ولا عاوز تكوش عليا أنا وماما كمان مش كفايه خدت فلوس بابا 
عم هنا بزعيق وعاوز يضربها: فلوس اي يابنت اخويا انتو مالكوش حاجه عندي والفلوس اللي بتحكوا عليها انتي وامك دا حقي انا اللي شقيت فيه مش أبوكي اللي عاش حياته في المدينه 
ام هنا : لا حقه وميراث بنتي هناخده دلوقتي أو بعيد وان بنتي تتجوز ابنك دا علي جثتي انا سيباك تتكلم من ساعتها بس ببعدك تلمس شعرايه من بنتي ويالا برا من غير مطرود 
عم هنا: انتي مبتطروديني يامرات اخوي .. كلامنا مخلصش.. وخرج من الشقه 
هنا جرت علي حضن امها 
ام هنا :بس ياحبييتي انا معاكي 
هنا بعياط: انا تعبت ياماما تعبت مش كفايه أنهم خدوا ورث بابا كمان عاوز يجوزني ابنه 
ام هنا: اياكي تخافي يالا قومي ارتاح شويه لاغايت أما اخضر الاكل 
هنا بتعب : لا انا هنام مس عاوزه اكل 
دخلت هنا اوضتها غيرت واتوضت وصلت ونامت من كتر التعب والعياط 
تااااني يوم 
راحت لقت الشركه مقلوبه 
هنا : هو في اي ياسمر
سمر: انتي اخيرا جيتي دا مستر مراد قالب عليكي الشركه 
هنا: استر يارب 
هنا. : خير يامستر 
مراد بزعيق: فين الملف بتاع الصفقه 
هنا بتفكير: ملف اي حضرتك انا دخلته ليك امبارح 
مراد بزعيق : ياااادهم اددددهم 
ادهم: اي يامراد 
مراد : الملف فين 
ادهم هو بيبص لاهنا: مش انا ادتهولك امبارح 
هنا: ايوا وانا نسيت ارجعه 
مراد بزعيق: نسيتي ترجعيه احنا هنلعب هنا انتي في شركه محترمه يااستاذه احنا مش بنهزر ورق صفقه مهم يترمي ويتنسي انا مش بحب الاستهتار وانتي انسانه واخده حياتك كلها هزار وتهريج انا عاوز الملف قدامي حالا 
ادهم: في اي يامراد اهدي مس كدا 
هنا خرجت وبتعيط وفضلت تدور علي الملف لاغايت أما لقته وخلصته بعد ربع ساعه 
هنا: الملف ودي استقالتي وسابته ومشت
سمر: انتي رايحه فين بس 
هنا بعياط: سمر  سبيني لوحدي  
سمر: مش هسيبك غير لما تقوليلي 
هنا: متقلقيش عليا أنا كويسه سبتها ومشي 
عند مراد 
ادهم:مكنش له لزوم كل اللي عملته دا 
مراد: ادهم بإلله مناقصك 
ادهم: مالك يامراد
مراد بتنهيده: يارا رجعت تاني وبتقول أنها بتحبني وأنها غلطت 
ادهم: وانت حنيت 
مراد: مش عارف انا دماغي هتنفكر 
ادهم : مراد اياك تحن ولا تنسي هي عملت فيك اي 
يتبع 
ياتري يارا عملت اي 
وهنا راحت فين 

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent