رواية وجه في الذاكرة الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم نرمين قدري

 رواية وجه في الذاكرة الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم نرمين قدري

رواية وجه في الذاكرة البارت الخامس والعشرون 

رواية وجه في الذاكرة الجزء الخامس والعشرين 

رواية وجه في الذاكرة الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم نرمين قدري


رواية وجه في الذاكرة الحلقة 25

سليم. لسة ياقطة امضي التنازل

مضت غاده علي كل الورق

سليم / تقدري تمشي طيارتك كمان ساعتين ححزتلك علي امريكا سافري هناك وبعدين ابقي اختاري اي بلد تعجبك

خشي استحمي ونزلي القرف ده وسلمي علي جيسي
وحطلع اصيل عنك حجبلك كل سنة جيسي تقعد معاكي شهر في أي بلد انتي حتكوني فيها

جرت غاده علي الحمام قاعدت ساعة جوا تنزل الاقرف ونهمرت في البكاء
فاقت علي خبط سليم ينبها ب معاد الطائره

طلعت غاده من حجرتها وفي أيدها شنطة السفر وقامت تودع حبيبي

جيسي / مام انت رايه فين

غاده / انا مسافرة علشان الشغل وانتي حتقعدي مع اخوكي و أنطي فريده . وانكل سليم

جيسي / نو بابا سليم نو إنكل

غاده / طبعا يا حبيبتي بباكي هو حيجيبك عندي الوقت متعوزيه بس انا غصب عني حسيبك علشان الشغل بأي ياقلبي ماما

ماريا / مع سلامه يا هانم ومتقلقيش عليها ودعت غاده جيسي وسافرت علي امريكا و ارتحنا من شرها
وتم سجن مجدي مقبد مع شغل

وبعد أسبوعان كان الوضع بداء يستقر في الفيلا وجيسي تتعود علي غياب غاده وحالة اياد الصحيه في تحسن تام بداء الكلام بتظبط لحد كبير

سليم / فريده انتي نسيتي معادك مع الدكتورة

فريده / لاء ياسليم فاكرة زوزو بس تنزل وحنروح علي طول
نزلت زينب انا جاهزة يا ولاد

سليم / زوز انا مش حوصيكي انا حروح معاكم لدكتورة اطمن علي فريده وبعد كده حعمل العمليه بتاعتي الدكتور قرب يسافر

فريده متقلقش ياقلبي
وصل سليم وفريده وزينب عند الدكتورة وبداء في عمل الأشعة لفريده
دكتور / طولتي قوي لحد ما جيتي

فريده / معلش كان عندنا ظروف
دكتورة مش قلت نبعد عن توتر علشان الانقبضات مش تزيد

فريده / علي قد ما بقدر.

دكتورة/. يلا بينا وشغلت الأشعة علي بطنها وابتسمت مبروك يا ابو العيال
سليم استعحب من كلمة ابو العيال مش فاهم
د
كتورة مدام فريده في بطنها تلات اولاد

سليم نعم نعم فريده حامل في تلاته ياهووووو ياهووو.

زينب ا / نت اتهبلت يا سليم اعقل كده انت حتبقي اب عيب عليك تبقي اب واهبل . وخلي الموضوع في سرك علشان ااحسد

سليم / صح يازوز صح انا حدبح عجل لله انا فرحان جدا

زينب / ربنا يفرح قلوبكم بعد كل اللي شوفته يا رب

حضن سليم فريده انا مش مصدق نفسي الحمد لله علي عطيته
فريده / سليم بجد فرحان قوي

سليم / انا طاير من الفرحة ربنا يقومك بسلامه ياقلبي حروح انا علشان اخلص

فريده / عاوزة اجي معاك

سليم /مش احنا قلنا التوتر غلط عليكي أو جيتي معايا حتتوتري

فريده /حاجي ومش حتكلم علشان خاطري يا سليم خدني معاك
ضعف سليم قدمها فهي نقطة ضعفه

ذهب سليم وفريده المستشفى دخل سليم عمليات و فريده بأنتظاره في الخارج وقلبها يكاد ينخلع من مكانه

خرج سليم بعد مده كبيرة من قلق واشتياق لفف وشه كله بشاش
فريده سليم سامعني

سليم ااه اه سمعك يا ديدا

مر اسبوع علي العمليه وفريده شبه مقيما معاه وجاء معاد فك الشاش

دخل الدكتور ها بابطل جاهز با بنا

فك الدكتور شا ش من وجه سليم
بصت له بإعجاب مشاء الله مشاء الله ايه ياسليم جمال ده كله كنت مخبيي عننا .

سليم / قلب سليم من جوا دي عيونك الحلوين هما اللي شيفني حلو انا حلو بيكي انتي ياقمر

فريده / قمر فين بقي وانا شبه كره الكفر كده

وضع سليم أيده علي بطنها احلي كره ياقلبي

طلع سليم من مستشفي لقي زوز والاولاد محضرين له مفجاءة مزوقين البيت و عاملين حفلة صغنونه لاجمل عيله
فرح سليم وضم أولاده لحضنه وعاش اجمل ايام وجو أسري دافئ ملئ بالحب والشد والجذب ومحاولات فريده لكسب ثقة جيسي لحد ما عرفت في نهاية ازاي تخلي جيسي تحبها
وفي يوم بعد مروور اشهر

فريده سليم سليم اصحي انا بولد انده علي وزوو بسرعة اااه
سليم /فريده مش فاهم يعني اعمل ايه

فريده / عااااااا متعملش نادي زوزو حمووت

سليم /حاضر بسرعة اهو استر يارب

جري سليم علي حجرة زوزو
خبط شديد

زينب/ خير في ايه ياسليم

سليم ااحقي يا زوزو فريدا بتولد اجري تعالي

زينب. / أنهد شوية لسة بدري انا حخش اللبس اجري لبسها وهات شنطتها ويلا علي مستشفي
ايه الرجالة الورق دول
ذهبو المشفي وسط صرخات فريده

دكتورة عمليات بسرعة الوضع مش يطمن احنا في اخر التامن عملت مجهود صح
احمر وجه سليم من الخجل

الدكتورة/ هو انا مش قيله أن ده ممنوع في وضعها عمليات بسرعة.
زينب / ينيلكم بنيله علي طول فضحنا كده ايه خلاص يعني حتموت اصبر يا خويا اعتبر نفسك صايم ما انتي كنت عايش مع العقربه اخوات مجرلكش حاجة ياعني ولا هي قلت ادب وخلاص

سليم / يا زوزو دي مراتي مراتي مش شقطها و النعمة .. علي طول محسساني انك ظبطاني مع واحده من شارع
بقولك ايه اطمن عليها وبعدين اشرحلك يعني ايه مراتي مع أن حاسس انك محتاجه كتالوج

وقف سليم أمام حجرة العمليات و قلبه يكاد يقف من القلقل وتأنيب الضمير ولكن عشق واشتياقه لها غلب عليه

خرجت الدكتور. بعد فترة وعلي وجهها ابتسامة حمد الله على سلامتها والف مبروك جالك ولدين وبنوته مشاء الله. بس حنحطهم في حضانه اسبوع علشان صغننين خالص

زغرط زينب زغروطه ام مصريه اصيله تعبير عن فرحتها

سليم الحمد لله شكرا يا دكتوره تعبناكي معانا .
دكتورة واجبي يا سيلم بيه

دخل سليم علي فريده / ديدا مبروك يا قلب سليم من جوا
فريده شفتهم يا سليم
سليم اه ياقلبي صغتوتين خالص هما في حضانه اسبوع ويطلعو ينورونا
فريده فرحان ياقلبي
سليم فرحان دي كلمة صغيرة علي حاسس بيه ربنا يباركلك فيكي ويجعل اولادنا قره عين لنا في الدنيا و الآخرة يارب

فريده حبيب قلبي ربنا يخليك ليا يارب

وبعد اسبوع خرجت فريده معاها لطفلها رفضت فريده الخروج من المشفي بدون الاطفال فظلت قاعده معاهم اسبوع
دخلت فريده الفيلا لقت هدوء تاام والدنيا ظلمه

فريدهو/ سليم امال فين الاولاد وحشوني قوي
وزو فين معقول تكون نامت

سليم / معرفش تعالي ندخل ونشوف وفجاءة الاضاءات اشتغلت و لقت اجمل سبوع للاطفال ممكن تشوفه علب من مايه الفضة مزينه البني و البامبي فيهم شيكولاته وملبس سبوع البيبي و سواريخ و شموع كتير في مكان و زينه مخصوص السبوع و 3,عربيات للاطفال مزينين بالانوار احتفال خرافي بجذب العين

فريده /؛ ايه الجمال ده مش معقول

و كل دول معازيم عزيمتهم أمتي
وأستاذ ناجي كمان
قرب منها ناجي حمدالله على سلامتك يا قمر كده تعمليها وانا مسافر بس ملحوقه في الجاي

فريده / تاني لا خلاص بقي احنا بقينا فريق كره

سليم / انا عاوز مدرسة مش فريق

فريده / لا ياشيخ

زوزو / شرفتي بيتك يا قلب عمتك يلا حطي الاولاد في عربيتاهم واطلعي غيري هدومك

طلعت فريده فوق لقت علي سرير فستان مفرود
وطقم الماظ بجانبه مكتوب حمدالله على سلامتك يا قلب سليم من جوا الطقم ده حياكل منك حته حغير منه لأنه حيلمسك . بحبك يا احلي ما في حياتي بحبك يا نوارة قلبي حبيبك المشتاق لحضنك سليم

لبست فريده فستانها و طقم الماظ و سرحت شعرها. وكأنها أميرة هاربه من أحد الروايا كانت غايه في الجمال
نزلت فريده
شهقت سليم من جمالها جري عليها لا هو فينا من كده اطلعي غيري بسرعة انا مكنتش اعرف انك حتبقي بجمال ده لا انا حموت من غيرتي

فريده / سليم اعقل بقي ناس بتبوص علينا

سليم / يولعو الناس انا بموت من جوابا مش حقدر امسك نفسي قدامك

زينب / مخلصنا بقي وتعالو علشان نبداء السبوع وخلو جو النحنه ده لبليل عيال مفاضيح ياساتر

قامت زوز. بمراسم السبوع وسط البلالين و طبعا منستش الهون واسمعو كلام زوزو بس ومتسمعوش كلام حد تاني فاهمين وتعالت ضحكات كل من في السبوع

سليم /استاذ ناجي عاوزك وحيات ولدك

ضحك ناجي خير يا سليم

سليم في عرضك مش كنت عاوز تتجوز زوزو اتجوزها والشفقة عليا

ناجي / بضحك هههههههههههه عاوز تخلص منها طايب زوز ياوزز

سليم / انت بتعمل ايه تعالي هنا لا مفيناش من كده كله الازوزو والنبي

ضحك ناجي عليه خلاص علشان انت بس لسه اب طازة وعيالك عوزينك
انا دلوقتي بطلب منك ايد زوزو انا مش حلاقي احسن منها تكمل معايا بقيت مشوار العمر

سليم / وبجد وزو مش حتلاقي احن منها

فريده /هو في اسرار وانا معرفش

سليم ضمها إليه هو في اسرار تتخبي عن أميرتي الجميله
كل اللي فيها أن الاولاد عاوزين بعض مش حنقف في طريق سعادتهم ولا عندك اعتراض بقي والبت تهرب وتجبلنا العار و ينتحر الشاب علشنها

ضحكت فريده ايه دا كله خلاص خلاص جوزهم

فريده / زوزو يازوز

زينب /في ايه ياشقيه

فريده جايلك عريس يا بيضة

زينب / واحمر وجهها بطلي بقي قلت حيا

فريده الزوز وشه أحمر يا ناس و اللعب يلا يا بختك ياناجي بالزوزو

وخالي بالك من زوزو وزو . زوز النوسو كبنوسو

زينب / اتصدقي حقوملك بلشبشب شكله وحشك يا بت اخويا
فريده / لا وعلي ايه قلت القيمة وسط عيالي لا انا كده حلوة
ناجي / زينب تتجوزيني

احمر وجه زينب جخجلا

فريده انا قلت الزوز احمر محدش صدق

زينب وبداءت تخلع شبشبها

سليم / اجري يا ديدا
وسط ضحكات الأسرة السعيده حمل سليم فريده وطلع بيها علي فوق و التهم شفتيها في قبله طويله وجميلة

وتوته توته خلصت الحدوته حلوة ولا ملتوته

أقتربي من أحضاني .......
أشعر وكأني غريب
عندما تتركين
فأقتربي مني وأحضنيني
لا أشعر بالنسيم
عندما تخاصميني
فأقتربي مني وعانقيني
لا أشعر بدمي
عندما تجرحيني
فأقتربي من قلبي وضميني
لا أشعر بالعيون
عندما ترهبيني
فأقتربي من رعشتي وساعديني
لا أشعر بيدي
عندما تهجريني
فأقتربي من أصابعي وداعبيني
لا أشعر بحالي
عندما تبتسمي
فأقتربي من شفتي وقبليني
فهذا هو الحب يا عزيزتي
لا يقبل بالبعد
فلا تبعديني.

تمت.
اقرأ ايضًا:
google-playkhamsatmostaqltradent