رواية الدبش اللي خطفت قلبي (عمر ويمنى) الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نرمينا راضي

 رواية الدبش اللي خطفت قلبي (عمر ويمنى) الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نرمينا راضي

رواية الدبش اللي خطفت قلبي (عمر ويمنى) البارت الثاني والعشرون 

رواية الدبش اللي خطفت قلبي (عمر ويمنى) الجزء الثاني والعشرين 

رواية الدبش اللي خطفت قلبي (عمر ويمنى) الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نرمينا راضي


رواية الدبش اللي خطفت قلبي (عمر ويمنى) الحلقة 22

#الدبش_اللي_خطفت_قلبي حلقه ٢٢
(عمر ويمنى)..  لــ نرمينا راضي ✍️
.... 
بيكلم أخوه في التليفون: أيوه ياباسم.... بقلك.. هات عربيتك وتعالا خدنا أنا ويمنى من مستشفى...... 
باسم بقلق: مستشفى...!.انت بتقول ايه... عمر انت كويس؟! 
عمر: تعالا بس وهبقا احكيلك... متقلقش احنا كويسين... متجيبش لماما سيره.. سامع! 
باسم: خلااص... انا جااي اهو مسافة السكه واكون عندك... بس ورحمة ابوك انتوا كويسين!؟ 
عمر بمزاح عشان ميقلقش اخوه:  يعني لازم اهزقك عشان تعرف ان كويس.. متخلص يابغل.. 
باسم: ههههه لاا كده انا اطمنت 
(وقفه هنا ياجدعان نتعرف بالدنجوان اللي هيشرفنا في الحلقات اللي جايه 😂💃🏼)
باسم الرفاعي.. اصغر من عمر بسنتين يعني عنده ٢٨ سنه... هو وعمر مش اخوات وخلاص دول اكتر من الصحاب ومعظم اسرارهم مع بعض 
....
باسم لايقل جمال وحلاه عن عمر.. من الأخر كده زي ما مي كساب قالت في فيلم كلبي دليلي ( أدم ده لووز اللوز ياعمتو) 😂😂😂ايووه بسومه لووز اللوز برضه... شااب كده يتقال عليه فتى أحلام البنات... عيونه لونها بني وشعره أسود تقيل زي عمر.. دقنه خفيفه... جمل يابا الحج جمل 😂😂
بااسم محاامي مشهور لأخلاقه وضميره في القضايا وهو المحامي بتاع شركات الرفاعي بتاعتهم... بس عنده عيب صغنن سيكا.. معقد🙂💔بيكره الستات.. ورافض الجواز نهائي بعد ماحبيبته غدرت بيه واجوزت ثري خليجي وسافرت معاه 🙂😂بقاا حد يسيب الموز ده ياقادره😒... المهم هيبقا ليه دور معانا في الحلقاات اللي جايه وهنزلكم صورته عشان بدورله على عروسه هق هق هق 😂😂 سوري 🙂...... 
...... نرووح لأبطالنا الجاامدين اووي،على ما يكون الموز جه.... ..قصدي بااسم 🙂..
(ربنا يستر وخطيبي ميقراش الحلقه)😂😂💔
...
عمر: يلاا بقاا يابطلتي...باسم زمانه على وصول...غيري ملابس المستشفى والبسي لبسك على مانروح وناخد دش...
وكزته في صدره: متجمعش يابيبي...وبعدين انت مينفعش ميه تيجي عالغرز....أغسل جسمك بس
عمر بخبث: ماانتي هتحميني ياحبيبتي...عشان انا تعباان أوفه
بتلوي شفايفها بطريقه مضحكه: ياااتي كلبه انتي...مالك بتعمل زي الكلبوبات بتوع الفيس كده ليه 
عمر انفجر من الضحك:هههههه يااااربي...حتي وانتي تعباانه مش رحماااني 
بتطلعله لسانها: لااااأه...نيهاااع 😜😂😂
شدها لحضنه وهو بيستنشق عبير شعرها 
(عبير اللبااد نيهااع😂😂احممم سوري🙂)
بص لعيونها اللي بيغرق فيهم من اول نظره...قبْل كل جفن بحراره ورقه: اناا ميهمنيش اي حاااجه في الدنيا غيرك....انا عايش عشانك وليكي انتي وبس...الطفل اللي راح العبد لله بفضل ربنا يقدر يجيب دستة أشرار كل مره بتوأم 
شدت نفسها من حضنه: عمررر...وربنا مهتسكت غير إما تجرسنا في المستشفى 
عمر بضحك:هههههه ينهااار أبيض عالكلمه....تجرسنا!!!....يعني إيه صحيح تجرسنا دي يايمنتي 
يمنى وهي بتهز راسها وبتطلع لسانها زي الأطفال: مش هقولك...يلااا هي....سكتت شويه.....التوتر ظهر عليها،بتفرك إيدها بخوف
عمر لاحظ خوفها وتوترها ده.....شدها من ايدها بحنيه...شالها وقعد بيها عالسرير...وهي لسه شارده وتايهه بعينيها وكأن في حااجه كبيره مخوفاها وقلقاها......رفع ذقنها الصغير...إتلاقت عيونهم....نزل بشفايفه يبوس كل حته في وشها........لو الكلام مش هيطمنك...ف أنا ليا طريقتي اللي أقدر أطمنك بيها ياطفلتي ♥
عمر صوته الحنون: يمنى...حبيبتي....ايه اللي موترك كده وواخد عقلك..
يمنى بخوف: عمرر..أنا خاايفه 
شدد على إحتضانه ليها يثبتلها إنها في مأمن تاام...ليه الخوف 
خاايفه وإنتي في حضني يايمنتي  !!!
—ماامتك ياعمر....مامتك كانت مستنيه البيبي أكتر مننا....لو عرفت إني سقطت...هتزعل أوووي..وكماان هي مبتحبنيش
—حبيبتي....نور عيني...ده قدر..ودي حكمة ربنا...إحنا منقدرش نمنع القدر...كفايه عشقي ليكي..ولا ده مش مكفي ياجزمه 
—يااعمر...مامتك مش هتفهم كده....هتقول إن أنا اللي محافظتش على حفيدها 
حط إيده على شفايفها:شششش....متكمليش....يمنى..عاوزك تفهمي حااجه بس وتحطيها حلقه في ودانك: أنا إجوزت عشان بعشقك...معنديش استعداد أخسرك او ابعدك عنك ولو ثانيه وواحده...فلو لقدر الله ومخلفناش...اوعي تفكري ان ممكن اسيبك...مستحيل...أنا روحي فيكي...فاهمه يعني ايه روحي فيكي..!
يمنى بحب وهي بتتحسس ذقنه: بحبك اوووي ياعمر
شال ايدها بحنيه من على دقنه...باس باطن ايدها بحراره وحب: وأنا بمووت فيكي ياروح ونبض عمر....
...
بااسم وصل للمستشفى اللي فيها عمر ويمنى....
خبط على الأوضه اللي هما فيها....دخلت ممرضه عرفته أن أخوه براا.....عمر  حط طرحه على شعر يمنى وغطاها بكوڤرته...شالها وخرج بيها...كانت لسه تعبانه مش هتقدر تمشي كويس...... كل العيون في الطرقه بتاعت المستشفى  كانت هتاكلهم من النظراات....مثال للعشق ♥
....
باسم بلهفه وخوف: في اييه ياعمر...راسك مربوطه لييه!!! ويمنى مالها....!!
عمر: هحكيلك في الطريق....بس روح افتح باب العربيه 
..
باسم ركب..وعمر ركب ورا ويمنى لسه على رجله،متشعبطه في هدومه بشده 
....
باسم بخوف وهو بيبص لإنعكاس أخوه في المرايا اللي قدامه: في ايييه..يابني طمني..
عمر: الحمدلله..خير...العربيه ولعت...بس نحمد ربنا اننا خرجنا كويسين 
باسم بدهشه وخوف: اييييه!!!..  انت بتقول العربيه ولعت!!....طيب..طيب..انتوا كويسين...ويمنى كويسه والطفل كويس!!
عمر بحزن: الحمدلله انا خيطت حاجه بسيطه...ويمنى للاسف الجنين مستحملش صدمتها عليا فنزل..
باسم بحزن وصدمه: الحمدلله انها جات على قد كده....ربنا يعوضكم ان شاء الله 
عمر ويمنى:يااارب...
باسم:ماما لو عرفت هتزعل أووي 
عمر بتحذير لأخوه:بااسم....أوعى ماما تعرف بحكايه الحادثه دي
باسم: أكيد مش هقولها...بس بالنسبه لدماغك دي..وتعب مراتك هتقولها ايه...ولو سألت عن إختفاء العربيه...ردك هيبقا ايه 
عمر:هقولها اي حاجه وخلاص....المهم متعرفش...مش عاوزها تشيل هم حاجه 
باسم: تماام...طيب وبالنسبه لحمل يمنى اللي نزل 
عمر بحده: بص يابااسم...من الأخر كده انا ميهمنيش غير مرااتي...بحمد ربنا ألف مره إنها بخير...والعيل اللي راح يجي بداله عشره 
باسم: يبني والله مقصدي حاجه...أنا بتكلم على ماما..انت عارف انها مبتعديش حاجه بالساهل 
عمر: اووف...بااسم...ربك عااوز كده...خلااص انتهى الموضوع 
........
بااسم: ايه ده!! مااماا بتررن اهي 
عمر: طااب كنسل...خلاص احنا داخلين عالڤيلاا أهوو
.....
وصلواا للڤيلاا....
عمر نزل وشايل يمنى على إيده....وهي مدخله راسها جوا صدره.....خاليفه من مواجهته مامته...حمااتها يعني 🙂
أول ماشافتهم...جرت عليهم وعلاماات الخوف على وشها..
—عمرر...حبيبي...الحمدلله انك طلعت سليم من الحادثه البشعه دي....ده انا لماا عرفت الخبر...قلبي كان هيقف 
(وقفه هناا بقاا نعرفكم بحماة يمنى....أم عمر وبااسم.....
طنط فااديه....الحجه فااديه دي ياجمااعه بتكره يمنى بمعنى الكلمه...كانت عااوزه تجوز عمرر لبنت أخوها المستشاار.....عمر وباسم وريناد أختهم اللي كان فرحها في الحلقات اللي فاتت...التلاته دول ورثوا جمالهم من أمهم...فاديه جميله..بس بخلاف ولادها في الطبع..هي مغروره شويه....لا شويتين تلاته 😂💔...وشديده في معاملتها..هي دكتوره في الجامعه وعندها ٥٣ سنه بس اللي يشوفها يديها ٤٠ سنه .)
عمر بذهول: انتي....انتي عرفتي منين!!!
فاديه وهي بتشير لتليفونها: الخبر بقاا ترند عالنت 
عمر في سره: يااولاااد الكللب...لحقتواا جرستووني على رأي يمنى 😂
....حصل خير ياماما...الحمدلله احنا بخير 
فاديه وهي عينيها على يمنى بغل: ومرااتك مالها...رجليها اتكسرت ولاايه 
عمر بغضب شويه: بعيد الشر ياماما..
فاديه: امال شايلها لييه!!؟
يمنى همست لعمر وعيونها دمعت : عمر نزلني...أنا هسند نفسي..وأمشي
عمر: ششش رجلك مش هتخطى الأرض لحد متخفي 
...ماما...يمنى تعباانه شويه...عن إذنك هنطلع الأوضه نرتاح شويه...وخلى الخدم يجبولنا الأكل على الأوضه 
فاديه: مطمنتنيش...حفيدي كويس 
عمر : أنا اسف ياماما...بس ربنا مأاردش
فاديه بغضب وصوت عااالي: انت بتقووول اييه يااض انت 
عمر بهدوء: اللي حضرتك سمعتيه...ادعلنا ان شاء الله ربنا يرزقنا قريب 
فاديه بصراخ وغيظ وهي بتبص ليمنى: بووومه....متجوز بووومه...مناا قلتلك تعاالا أجوزك زينه بنت خاالك..... كاانت زماانها ملت البيت عياااال....لكن أقوول اييه...عششااان عصييت كلاامي...ربنا إداالك وااحده بوومه......واسمع بقااا يابن بطنيي...البت دي طول ماهي على زمتك...مش هتشووف يووم مرتااااااح...من أول ماادخلت حيااااتك....والمصاايب نزله علييكي زي الرز....طلقهااا واخلص من شؤمهاا الأسوود...اسمع كلااامي تكسب 
عمر ضغط على سنانه من الغيظ: ماما...عااوزك تعرفي ان يمنى لو بعدت عنى ثاانيه...ابنك هيمووت.....نفس يمنى ده بالنسباالي هو الحيااه.....من الأخر كده..عمر اللي مكنش ليه في الحب...بقاا عااشق.........عن إذنك طالعين نرتااح
بصتلهم بغيظ: بكرره تقعع على جدوور رقبتك 
باسم: مااما لو سمحتي كفاايه كده....انتي مش شاايفه حالتهم ازااي...يعني هما فيهم اللي مكفيهم 
فاديه بسخريه:  معتش غييرك يامعقد اللي يتكلم.....سابتهم ودخلت أوضتها 
....
يمنى مستحملتش الكلاام اللي فااديه قالته: كتمت صووت عيااطها بالعاافيه....
أول مادخلوا أوضتهم..عمر حطها بلطف عالسرير...
يمنى إتفتحت في العيااط....بتطلع الكلاام بالعاافيه..: أناا....أنااا...أنا والله مليش زنب....أنا مكنش قصدي أفقد إبني....والله...غصب عني...غصب...عني يااعمرر...غصب..عنييي.......هي...هي ليييه بتكررهني كده...أنا حتى بعتبرهاا زي أمي...أناا عملتلها إييه ياااعمرر 
عمر قلبه وجعه عليها...فضل يمسحلها في دموعها ويبوسها عشان تهدا....خدها في حضنه...فضل يهدهدها زي الأطفال ويطبطب عليهاا..
اناا اسسف...كل ده بيحصلك بسببي...متعيطيش...عشاان خااطري متعيطيش...حقك علياا اناا معلش....يمنى انا بعشقك..والله العظيم مقدر ابعد عنك لحظه...متحطيش كلام حد في دمااغك.....طول مناا معااكي متخاافيش من حااجه 
يمنى بعيااط: عمرر....انت..انت...مش..هتسبني خاالص..صح
عمر وهو بيوطي على شفايفها: لأخر نفس فياا هفضل أعشقك...انا جنبك لأخر يووم من عمرري...يانبض الفؤاد ♥

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent