رواية عريس لقطة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حنين عادل

 رواية عريس لقطة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حنين عادل

رواية عريس لقطة البارت الثاني والعشرون 

رواية عريس لقطة الجزء الثاني والعشرين 

رواية عريس لقطة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حنين عادل


رواية عريس لقطة الحلقة 22

#عريس_لقطه 😎
#البارت_الثاني_والعشرون

بفتح الباب 😭
اه يا حوستي السودة يا نا يا ما اه يا حوستي السودة يا نا 😭😭

حظابط : هتفضلي تعيطي كتير .

..ما انت جاي وجايب جيش وراك يبقي اكيد مش خير 🙄

حظابط : ايوه هوا مش خير نيهاهاهاه.👹

..في ايه يا حظابط 😕

حظابط : معانا أمر بتفتيش البيت ادخلوا يلا..

دخلوا وانا مذهوله ومصدومه ...

والحلل بتقع في المطبخ ..

ماما: مين الحمار اللي بيوقع الحلل ده ليله أمه سودة .

..😁😁 اهدي يا ماما دا ......

ماما دخلت المطبخ لتتفاجأ بيهم 😳

..تفتيش ليه يا حظابط .

حظابط : جالنا معلومات انكم بتبيعوا مخدرات.

..احنا 😂😂ما كانش ده حالنا علي العموم دور براحتك الحمد لله احنا في السليم .

ماما اجت : ايوه يا خويا دور براحتك الحمد لله احنا ناس شرفاء ..

حظابط : انا دا انا هوريكم ايام سودا 😏

..ليه كده يا حظابط ما كنا كويسين 😁

عسكري : لقينا ده يا فندم .

انا وماما 😳😳😳

..ده شاي اشتريناه من البنت الصينيه 🙂

حظابط : يارب بقا تكونوا فهمتوا 😉

..يعني انت اللي 😳😳

حظابط : ايوه انا خلي بقا فارس بتاعك ينفعك 🤣🤣

..😭😭

حظابط : هاتهم علي البوكس وشمع لي البيت ..

طلعوا بابا ياعيني وهوا كان بلبس البيت 😂 الراجل انقطع خلفه يا عيني لما ينقضوا عليه كده وهوا نايم انا اساسا ماعنديش دم لما في موقف زي ده بهزر اه واللهي ..

نزلنا زي البشوات ماسكنا زي مايكون ماسكين حرامي فراخ ودخلونا البوكس الرائع بكل شياكه لا لا طبعا مازقوناش كده لا احنا لينا وضعنا في البلد ..

😭😭😭 بقا حظابط يطلع منه كل ده ..

ماما : من يوم ماولدتك ما شوفتش يوم حلو المشاكل بتتسابق واحدة ورا التانيه منك لله يا شيخه 😢

..الله هوا انا اللي قلتلك اشتري الشاي 😂

ماما : بتضحكي واحنا رايحين نتسحل يا بنت الهبله 😭

..اله مش بدل ما اعيط 😂

ماما : انت كويس يا دوله 🙄

بابا : دوله ايه يا شيخه ربنا ينتقم منكم يا وش المصايب 🤬

ماما : بتزعقلي كمان هوا انت رايح تتسجن لوحدك 😭

..خلاص يا ماما خلاص يا بابا استهدوا بالله كده يا جدعان دي مخدرات يعني مش قصه 😂

ماما وبابا : 😳😳

..ما كفايه بقا صدمات هتفضلوا مصدومين كتير😂😂
...................
في بيت فارس..

فارس: يووووه مش بترد ليه دي قلقتني عليها خايف لا يكون العيال بتوع الكليه عيال التيران عملوا ليها حاجه او رجعوا تاني ...انا هفضل قلقان ليه انا هروح ليها البيت..

...............

..😂😂

ماما : ايه اللي مضحكك يا بنت الهبله 🤔

..همووووووت يا ماما بقي حظابط التافه يطلع منه ده صحيح يا ما تحت السواهي دواهي 😂

ماما : افرحي يا ختي واتبسطتي اوي 🙂

..احلي حاجه أن البوكس ده بيمرجحنا وبيهشتكنا هشتكه وانا قلبي اشتكي من قله الهشتكه 😂

ماما : يا لهوي منك هتجننيني انت مش عارفه احنا رايحين فين احنا رايحين علي السجن 😕

..ماعشان كده بضحك 😂

....................

فارس وصل عند بيت حنين وقعد يخبط
لحد ما الجيران قالوله أن البوليس اجي واخد عروسه الصون والعفاف 😂

................
وصلنا بتشريفه ملوكي 😂

ونزلونا بكل ما تعرفونه من الاحترام والادب 🙂

لا مش وقعت علي وشي والعسكري بيزقني تؤتؤ 😂

عارف شعور لما تبقي بتضحك عشان ما تعيطش اهو انا كده 😭😭.

ودخلنا مكتب حظابط ابن المشخلعه 😭

حظابط : بتاجروا في المخدرات الله دا انتوا هتشوفوا ايام سودة ..

..احنا مش هنتكلم الا في وجود المحامي اه هوا احنا قليلين في البلد دي 🙂

حظابط : 😕

..حقي ولا مش حقي 🤔

حظابط : حقك ...

..ممكن اتكلم مكالمه ..

حظابط : اتفضلي ..

..بابا ماما ما تخافوش انا هاكلم المحامي بتعنا خليكم اقوياء ماشي 💪

بابا وماما : 😢😢 اي حاجه انتي فيها بنبقي مطمنين ..

مسكت التليفون وكتبت الرقم ..

فارس: الوووو

..عاااااااااااااا الحقنييييي 😭

فارس: حنين حنين اهدي ..

..هات محامي وتعالي يا فارس عااااا بسرعه ارجوك .

فارس: اهدي بس انت في قسم ايه 🤔

..في قسم ******** تعالي بسرعه ارجوك.

حظابط بيشد التليفون مني ...

حظابط : المكالمه انتهت 🙄👍

..يا ابن ال......

بيحط أيده علي بوقي ..

حظابط : اعرفي اي كلمه هتقوليها محسوبه عليكي 😂

..منك لله يا اللي في بالي 😭

حظابط : نيهاهاهاهاه .

انا خايفه اوي يا فارس ارجوك تعالي بسرعه بابا واقف راكن علي الحيطه وماسك دماغه وماما بتعيط انا قويه اه ومش بعيط بس لما الاقيهم مكسورين كده قلبي وجعني عيطت بحرقه كمان الا هما بالذات 😭

الباب بيخبط بيدخل فارس ومعاه المحامي ..

جريت عليه حضنته ...
كنت محتاجه اني اطمن واطمنت بوجوده .

المحامي: احمد زهران المحامي حاضر عن المتهمين ..

حظابط : انت ايه اللي دخلك هنا المحامي بس اللي يدخل اتفضل استني بره 😛

فارس: 😤😤

حظابط : احم احم يلا يا استاذ اتفضل ..

خرج فارس وكان بيتوعد ل حظابط ..

فضل فارس رايح جاي قلقان قدام الباب ...

بعد شويه خرج المحامي.

فارس : عملت ايه بقلق.

المحامي : .......يتبع..

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent