رواية عشق مخيف الفصل العشرون 20 بقلم ندى

 رواية عشق مخيف الفصل العشرون 20 بقلم ندى

رواية عشق مخيف البارت العشرون 

رواية عشق مخيف الجزء العشرين 

رواية عشق مخيف الفصل العشرون 20 بقلم ندى


رواية عشق مخيف الحلقة 20

عشق مخيف " 🌍
البارت الاخير 
وقف الدكتور قدامهم .. بص بيجاد وجنة ليه بتوتر  
بيجاد : ها   
الدكتور : بص هو مبدأيا مبروك المدام حامل بس لو بذلت مجهود الفترة دي هيحصل مضاعفات مش هينة ابدا ، حتي نزولها من عالسلم غلط .. هي جسمها ضعيف جدا 
بيجاد بقلق : طب يعني لو كل ده واظبنا عليه.. هيبقي فيه تأثير عليها وقت الولادة 
الدكتور : الله اعلم بس تهتم بصحتها وبأدويتها في معادها وراحة تامة عالاقل اول شهرين 
جنة : تمام 
بيجاد حاسس بقلق عليها : تمام شكرا يا دكتور 
رجعوا شقتهم وخرج ليهم جاد وبسنت 
بسنت : حببتي حصل ايه.. انتي كويسة 
جنة بفرحة : انا حامل 
جاد بص ل بيجاد بقلق بس قال : مبروك .. بيجاد معلش عايزك جوة دقيقة بس 
جنة دخلت شقتها بمساعدة بسنت 
جاد مع بيجاد في شقته : مالك مش مبسوط ليه 
بيجاد : مش عارف 
جاد : مش عارف ايه 
بيجاد : الدكتور قال صحتها مش كويسه ، خايف والله 
جاد : سيبها علي الله ، خير متقلقش ، افرح بقي 
جاد حضن بيجاد 
بدأ بيجاد يهتم ب راحة جنة جدا اكتر من 4 شهور كمان بسنت وسلمي بيساعدوها في حاجات كتير في البيت . 
حسام وسلمي قرروا من بعض جدا بقوا صحاب اكتر ماهم زوج و زوجة.. دايما متفاهمين وبيسمعوا بعض جدا في كل حاجة 
بسنت حبت جاد جدا بتحاول تفرحه كل ما يبقي موجود في البيت بأي طريقة . 
بعد 8 شهور ونص 
صحت جنة بالليل وحاسه بوجع شديد : بيجاد الحقني 
بيجاد قام مفزوع : فيه ايه  ..حاسة بأيه 
جنة بدموع ووجع : شكلي هولد ، انا هموت 
بيجاد : متقوليش كدة ..
بيجاد شالها بسرعة وخرج .. خبط علي جاد بسرعة ونزل 
جاد : مين 
بيجاد وهو نازل: جاد حصلني عالمستشفي 
دخل جاد بسرعة يلبس ومعاه بسنت ونزلوا وراهم 
بيجاد واقف قلقان بعد ما جنة دخلت اوضة العمليات 
جاد : متقلقش خير .. ادعلي ربنا بس 
بيجاد حاسس بتوتر شديد اول مرة يحس بيه في حياته خلاه مش عارف يفكر ولا يتحرك 
بسنت واقفة جنب جاد بقلق وتدعي 
بعد وقت خرج الدكتور وملامحه حزينة جدا 
بيجاد : حصل ايه 
الدكتور : انا اسف بس هي فعلا مستحملتش ودخلت في غيبوبة 
بيجاد بصدمة : يعني ايه 
الدكتور بيخفف عنه الصدمة : الطفل كويس الحمدلله جالك بنوته زي القمر 
بيجاد بغضب : مراته حصلها ايه 
الدكتور : نزفت كتير  للاسف لو كنت اتاخرت بيها كانت زمانها مش موجودة دلوقتي  .. قول الحمدلله وان شاء الله هتفوق 
بيجاد : هتفوق امتي 
الدكتور : هي لازم تحس بوجودك جنبها دايما ده هيساعدها عموما في العلاج ، متقلقش هتفوق بإذن الله بس هتأخد شوية وقت 
بيجاد بغضب : انا عايز اشوفها 
الدكتور قلق من غضبه : اتفضل  ، بس كدة كدة هينقلوها اوضة تانية 
دخلها بيجاد  .. قابلته الممرضة بالبنوتة واخدها منها ووقف قدام جنة اللي نايمة في عالم تاني  و دموعه نزلت : ليه كدة ، اوعي تسيبيني يا جنة .. هموت من غيرك والله ، انا مصدقت لقيتك في حياتي .. اوعي تبعدي . 
عدت ايام وشهور  وبيجاد متبهدل بالبنوتة مش عارف يتصرف في حاجات كتير . .. راح المستشفي زي كل يوم من الصبح ل بالليل يقعد جانب جنة مع بنته سيلا 
مسك ايديها وباسها بحب : وحشتيني،  انتي بتعاقبيني علي بعدي عنك بس عقابك اشد صدقيني بكتير.
جنة بدأت ترمش كدة ببطئ وفتحت عيونها بتوهان : بيجاد 
حركت ايديها علي بطنها ملقتش حاجة قالت بصوت اعلي : بيجاد
بيجاد قرب منها بسعادة : حمدلله عالسلامة يا قلب بيجاد ، بدأ يبوس فيها وبيحضنها بحب وفرحة شديدة 
جنة : ايه اللي حصل ، فين ابني 
بيجاد بص لسيلا : سيلا حبيبت بابا .
جنة بدهشة : سيلا 
بيجاد : مش انتي كنتي عايزة الاسم ده 
جنة شالتها بحب ودموع : انا بقالي كتير اوي نايمة كدة 
بيجاد : متزعليش،  هتعوضيها عن بعدك عنها براحتك بعد كدة .. وانا كمان ها 
جنة ضحكت : انت وحشتني اوي
بيجاد : وانتي وحشتيني جدا جدا ، وبعدين انت قولتي هيجي ولد وانا قولت بنت واهو طلعت بنت .. 
جنة : كان نفسي في ولد شبهك 
بيجاد : وانا كان نفسي في بنت شبهك،  المرة الجاية بقي 
جنة : هو فيه لسه المرة الجاية
بيجاد : تانية وتالته ورابعة بس نسمع الكلام بقي المرادي ونسمع كلام الدكتور مظبوط .
جنة حضنته بحب : متزعلش مني بس كنت بزهق ف كان لازم اتحرك شوية عالاقل .. يلا عايزة ارجع البيت بقي وحشني اوي 
رجعوا البيت وجت بسنت و جاد وحسام وسلمي وفهد 
فهد شال البنوتة : انا هتجوزها 
بيجاد : ده ف بعدك 
حسام : لا فهد هيتجوزها غصب عنك .. مش لازم موافقتك اساسا 
جنة : انتوا بتتعاركوا علي بنتي 
سلمي : دي كيوت اوي اوي والله.. احلي منك .. شبهي صح 
جنة ضحكت : شبهك اوي فعلا مش مبطلة شقاوة 
سلمي بتلقائية: عروسة ابني فهدود حبيبي 
حسام فرح جدا انها اخيرا قالت ان فهد ابنها 
جاد: انا معنديش حد ياخد ولا يدي 😂
بسنت : انا عايزة بنت زي دي 
جاد : هنشتري واحدة واحنا مروحين 
بسنت بضحك : دمك مش خفيف 
حسام مشي هو وسلمي وفهد 
حسام : مالك 
سلمي : مليش 
حسام : عليا بردو 
سلمي : حسام انا كان نفسي ابقي ام دايما .. حقيقي انا ممتنة ليك جدا انك خليتني ابقي ام لفهد ، عمر ما حد كان هيريحني كدة 
حسام : ربنا يخليكي ليا 
سلمي : ويخليك ليا يارب .... مش هتعشينا برة بقي .
حسام ضحك بشدة : وانا اللي بحسب عقلتي .. امشي يا اخرت صبري 
بسنت خرجت مع جاد : جاد 
جاد : اممم 
بسنت : انا عايزة اكل تونة 
جاد : دلوقتي 
بسنت : ايوة عايزة اكل تونة دلوقتي  
جاد بتعجب : انتي مجنونة ولا ايه 
بسنت بزعل : يوووه بقي انا زعلانة منك 
جاد : لا متزعليش.. هنزل اجيبلك حاجة 
بسنت : لا خلاص مش عايزة .. انا عايزة طبق البطيخ اللي جوة ده 
جاد : بسنت انت طبيعية.. هل انتي طبيعية ؟ 
بيجاد حضن جنة : ربنا يحميكي ويخليكي ليا يارب 
جنة : ويخليك ليا .. سيلا تعبتك الفترة اللي فاتت 
بيجاد : وايه يعني مش بنتي .. تعمل اللي هي عايزاه 
جنة : يا سلاااام 
بيجاد : ايوة .. وبعدين هي كانت بتهون عليا الشهور دي كلها .. قربت تبقي سنة وحضرتك ملعبتيش معاها حتي 
جنة شايلاها بحب : ملامحها شبهي جدا يا بيجاد بس عيونها شبهك حلوة
بيجاد ابتسم بغرور: طبعا يابنتي .. انا حلو اساسا دايما 
جنة : بطل بقي غلاسة  ، قوم هاتلي اكل .. قوم 
بيجاد بيجيب الاكل : كنت شغال عند الهانم انا
جنة : بحبك والله 
وبكدة نتأكد من ان فعلا البنت معندهاش اهم من الاكل في حياتها .. 😂 
تم❤
مبسوطة انها عجبتكوا بجد ... شكرا لتفاعلكوا،  ان شاء الله رواية بفكرة جديدة هتنزل قريب 
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent