رواية الدبش اللي خطفت قلبي (عمر ويمنى) الفصل العشرون 20 بقلم نرمينا راضي

 رواية الدبش اللي خطفت قلبي (عمر ويمنى) الفصل العشرون 20 بقلم نرمينا راضي

رواية الدبش اللي خطفت قلبي (عمر ويمنى) البارت العشرون 

رواية الدبش اللي خطفت قلبي (عمر ويمنى) الجزء العشرون 

رواية الدبش اللي خطفت قلبي (عمر ويمنى) الفصل العشرون 20 بقلم نرمينا راضي


رواية الدبش اللي خطفت قلبي (عمر ويمنى) الحلقة 20

#الدبش_اللي_خطفت_قلبي  حلقه ٢٠
(عمر ويمنى)  لـ نرمينا راضي ✍️
... 
في نص الليل..
عمررر..عمررر.متسبنيش..عمرر
فتح عينه ببطء علي صوتها أنينها وهمهماتها بترديد إسمه وهي نايمه. 
ضمها لحضنه عشان يهديها، همسلها جنب ودنها بكلماته الحنونه الرقيقه: ششش اهدي اهدي انا جنبك ياطفلتي 
بس بالعكس صوتها بدأ يعلي وهي نايمه وبتنادي عليه،،عمررر، عمررر.. فتحت عينيها، بتاخد نفسها بالعافيه وكأنها بقالها ساعه بتجري من غير متوقف دقيقه، هو كمان لما شافها بالشكل ده، الخوف إتملك منه مبقاش عارف يعمل إيه، بيهدي فيها بكل الطرق وهي أكنها دخلت في موجة صرع، كل اللي على لسانها، عمرر.. عمرر.. 
مكنش عاارف يسكتها إزااي، عاوز يطمنها أنها معاه وبين ايديه وفي حضنه، بس هي فضلت تكيله اللكمات في صدره وهي بتصرخ بإسمه..! 
قام وقف وهو ماسك شعره بجنون وتوتر: أناا اهوو يايمنى.. أناا موجوود معااكي،  مرحتش في أي مكاان، بالله عليكي إهدي إيه اللي جرالك.. 
قعد عالسرير تاني شالها علي رجله، مسك وشها ثبته قدامه.. إهدي أنا عمر، أثبت كلامه بقُبله منه أطاحت بكل جنونها وصرعها، حس إنها محتاجه تتنفس، بعدها عنه براحه، مال براسه علي راسه وهو بيلهث من قبلته ليها.. ششش أنا معاكي وهفضل معاكي لأخر يوم في عمري. 
بدأت تهدأ تدريجياً، وهيا ماسكه في هدومه جامد كأنها خايفه يهرب منها... وأخيراً نطقت:  كاابووس!!  حلم بشع ياعمر...(عيطت)  اااه يااعمر،  خاايفه، خاايفه اووي 
صُعبت عليه عيط علي عياطها وهو بيدخلها في حضنه أكتر: متعيطيش.. عشان خاطري... يمنى.. كفايه بالله عليكي، لو مش عشاني، عشان البيبي بتاعنا، الكوابيس من الشيطان ياحبيبتي، سمي الله وأهدي، انتي جوا حضنه اهو يانبضي، ليه العياط بقا. 
سكت شويه، فضل يمسح على شعرها بحنان، تابع كلامه: شكلك حلمتي ان اجوزت عليكي ههههه 
ضربته في صدره براحه: متقدرش، وبعدين ده اهون من اللي حلمت بيه. 
طبطب علي ضهرها، فضل يقولها كلام يضحكها وشويه يحكلها مواقف مضحكه عليه هو وباسم اخوه وهما صغيرين وشويه يقولها كلام يتغزل بجمالها، وشويه يبوس شفايفها وباطن ايدها برقه، لحد مراحت في النوم.. 
خاف... خاف ينزلها من علي رجله ينيمها عالسرير يحصلها اللي حصل من شويه، فقرر أنه ينام وهي عليه، حضن جسمها الضعيف بكامل قوته.. دعا ربنا أنه يحفظله مراته وروحه والنبته اللي منه في رحمها، من كل سؤ ممكن يمسهم... 
كانت ليله من الليالي الصعبه اللي مرت عليهم... 
يمنى مفرحتش بشهر عسلها زي أي عروسه، رغم الحجات اللي عمر كان بيفاجأها بيها من طياره وخاتم الماس وفندق فخم، وباخره عملاقه بمناسبة حملها، كل ده كتبهولها بإسمها، بس هي حبيته قبل متعرف ان عنده كل ده، حبت المهندس البسيط، فمش فارق معاها كنوز الدنيا كلها، كل اللي يهمها، راجلها وحبيبها وبطل حياتها...
كان شهر صعب بحق، ضربه ليها بالحزام بأشد قوته، لحد الأن دراعها بيوجعها، حملها من أول اسبوع اللي منعها من الجري والتنطيط وحجات كتير غلطت عالبيبي، إختطافها وتهديدها بالسلاح لو صرخت.. غيرته الزايده اللي مفيش ست تطيقها، كل ده عدى عليها في شهر، شهر من المفروض أنه يكون من أجمل الشهور في حياتها.. 
بس هي مشتكتش، بالعكس هي راضيه بكل حاجه، المهم تفضل معاه وفي حضنه، المهم مفيش حد يبعد لحظه عن التاني.. ده كانت بتموت لما كانت لوحدها من غيره، لما سابها وراح الشركه وقت متخطفت.. متحملتش تقعد ثانيه من غيرها... هل هتقدر تواجه الحياه اللي جايه بدونه  !!! 
... 
الشمس اخترقت أوضتهم بأشعتها الذهبيه اللي وزعت الدفء بكل ركن في الأوضه. 
فتحت عيونها ببطء، حست بضربات قلب تحتيه، حست بنفس سخن يخترق وشها، رفعت شعرها الطويل اللي كان مفرود بنعومه حواليها، رمشت كذا مره تستوعب اللي حصل او تفتكر الحلم الشنيع بتاعها، لحسن حظها مفتكرتش منه غير جزء صغير.. حست بالحمايه والأمان لما لقيته منيمها عليه بتملك، باسته في كل حته في وشه لحد مصحيته 
فتح عينه ببطء، لقاها سنده بكوعها على صدره وبتبتسمله بعشق. 
محبش يفكرها بأي حاجه حصلت بالليل، بادلها الإبتسامه بعشق أكبر، وهو بيهمس قدام شفايفها: بعــشقــك، أثبت كلامه مع كل حرف بينطقه، بقبله رقيقه على شفايفها.. 
عمر: عااوز أكلم ماما تخلي الشغالين يظبطوا الدور بتاعنا في الڤيلا 
لوت شفايفها زي الأطفال: مش عااوزه اروح، خلينا شويه كماان 
عمر وهو بيلعب في خصلات شعرها المنسدله عليه: مش هينفع،  ياروح قلبي، عندي همووم في الشركه والله عاوزه تتزبط، وباسم اخويا مش هيعرف يمشي الشركه زي منا عاوز 
بتترجاه: طيب خلينا يوم كمان عشان خااطري، عاوزه اروح البحر 
بقلة حيله منه وهو بيشدها من شعرها بحنيه يبوسها:  مواافق.. 
... قامت من عليه بسرعه وكأنها إفتكرت حاجه 
عمر بخوف عليها:  يمنى... برااحه. متجريش كده! 
وقفت قدام الدولاب وهي بتضحك: عاملالك مفاجأه حلووه 
عمر بهزار: ههههه استر ياارب من مفاجأتك دي 
ثواني وطلعت، فستان باللون اللبني (فستان خروج). إيه رأيك في ده ياموري 
— جميل ياحبيبتي، اشترتيه للبيبي بتاعنا ولاايه!! 
— هاهاها خفه، ده لياا 
— نعممم يارووح امممك، واقسم بالله ادفنك بالحيا، انتي عااوزه تخرجي ببتاع معري جسمك كله.!!!   لييه شايفااني بقرووون!! 
— عمرر.. إهدى، ده جبت عشان الحفله 
— يمنااااه  متركبنييش.العفااريت.   حفــلة اييه وزفت ايييه
بتقرب منه وهي بتمشي بدلع،بتحاوط رقبته بايدها وتقف علي رجله علشان تطوله،همست قدام شفايفه: حفلتنا..حفلتنا احنا لوحدنا...كنت اشتريته عشان عجبني وقلت البسهولك 
كان رده عليها أنه رفعها علي وسطه،وكأن نفسها هو الأكسجين بتاعه....
— نزلني بقاا..
— تؤ..لسه مشبعتش 
— محنا هناكل برا..نفسي في جمبري 
— عمر وهو بيبص لشفايفها: غبيـه، معندكيش بربع جنيه زكاء 😂😂جمبري اييه وبتاع ايه،انا قصدي مشبعتش من شفايفك اللي بطعم الفراوله دي 
—طب نزلني وانا هعملك مفاجأه أحلي 
—امممم،مع أن مفيش حاجه تقاوم عسل شفايفك،بس أوك 
—واطلع براا 
—نعم.!!! هي الحفله هتعمليها لوحدك ولاايه 🤔😹
—لا ياظريف بس عشان البس الفستان،ابقي شبه أميرات ديزني كده وبعدين انت تيجي تركع علي ركبتك وتاخد ايدها ونرقص سوا زي حفلة سندريلا  ..نفسي اعمل كده اول مجوزنا،بس البيبي بتاعنا زي ماانت شايف تاعبني كل يوم،وانهارده لقيت نفسي كويسه،وكمان انت هتروح الشغل وتنشغل عني..
—بس أنا عمري ما حاجه تشغلني عنك،إنتي أميرتي،ست البنات وست قلبي 
....
تنفيذا لرغبتها،طلع برا في الريسبشن وطفا النور زي ما قالتله
وولع كذا شمعه..
هي جوا في الاوضه،لبست الفستان،كان طويل  رجليها،بفتحه تبدأ من خصرها لرجليها،وبكتف واح، رفعت شعرها في كحكه كبيره،سابت خصلتين علي وشها،حطت روچ بمبي هادئ ولأن بشرتها بيضه،مكانتش محتاجه تحط بودره،وطبعاً الماسكرا اللي زادت من روعت رموشها الكثيفه،والغمازه اللي زادتها جمالًا على جمال...لبست عقد من اللؤلؤ،كان عمر جايبهولها...
..
إترددت أنها تخرجله في الاول،كانت محروجه من شكلها اللي فاق حدود الجمال،هو لو شافها كده مش هيرحمها،وهي عارفه مدى قوته وشدته معاها..بس حبت تعيش تجربة السندريلا قبل ماالبيبي يكبر في بطنها ويمنعها من ممارسه الحركه البسيطه..
...
خرجت ووشها احمر من الخجل، أول إما شافها فضل دقايق متنح وهو بيفترس كل حته في جسمها المشرق بنظراته..
إحراجها زاد اكتر،كانت لسه هتدخل الاوضه تاني..بس شدها من دراعها بسرعه،فتقابلت شفايفهم في قبله حاره إستغرقت النصف ساعه...
بعدت عنه برقه وهي بتشغل على اللاب توب أغنية في عيونك لـ  إليـسا ♥ ضمها لحضنه،وقفها على رجله وهو تايه في عيونها..♥♥
.
في عيــونك
لغز وأسرار فى عيونك رحلة ومشوار
قلبي ده شاعر كلمات عنده مشاعر
همسات شعر وقصايد أبيتا جوه عيونك
انا ممكن أضيع عمري واضيع روحي واضيع
في عيــونك
فى عيونك حسيت بامان بعيونك قلبى انا غرقان
على كيفك وديني على كيفك وناديني وارميني وخليني فى عيونك
لو حد عايزني فى حاجه بجد يحلفني بعيونك
اااااااه ♥♥
.....
طبعا بعد اليوم ده مقدروش انهم يخرجوا او يروحوا البحر،هو وعدها إنها لما تولد هيروحوا هي وهو والبيبي لجزيره من أجمل جزر العالم..(المادليف)
...
جه اليوم اللي هيروحوا فيهم لمدينه عروس البحر المتوسط..بلدهم إسكندريه..
جهزوا الشنط،وطبعاً عمر اللي جهزها وحلف عليها أنه متعملش أي حاجه عشان متتعبش..
..
حط الشنط في العربيه وركبها،ربطلها الحزام،وركب هو..
—عمرر 
—ايه يانبض عمر
—أنا خايفه..حاسه ان قلقانه من حاجه 
أخد إيدها علي شفايفه،فضل يبوس فيها بحب وحنيه،متخاافيش طول ماحنا مع بعض 
كلام عمر وحنيته طمنها شويه...
الواحد فينا في عز تعبه وخوفه وقلقه بيبقا محتاجه اهتمام الناس اللي بيحبهم،بيبقا محتاجه احتوائهم،محتاجه حد يطمنه ولو بكلمه بسيطه،زي..أنا جنبك ♥
...
مالت عليه وهي بتتأمل ملامحه الرجوليه الوسيمه،حضنت دراعه الضخم بالنسبالها،كأنها بتتدارى فيه من شرور العالم..
بتغني بصوت رقيق.لـ كارمن سليمان،مطربتها المفضله 
..
مش قادرة لسه اصدق إنك انت بقيت معايا
وخلاص كل اللي ياما حلمت بيه بقى بين إيديا
مش عايزة حاجة تاني، خلاص حبك كفاية
واحلم واتمني ايه من الدنيا دا انت كتير عليا
رد عليها عمر يكمل الاغنيه بصوت الجميل اللي فجأها بيه،كانت اول مره تسمعه يغني،مكنتش تعرف ان صوته جميل بالشكل ده،لدرجة انها شبهته بصوت رامي جمال ♥او أحلى بكتير..
عمر:
ربنا يخليك لقلبي تبقى طول العمر جنبي
كل ما اسمع حاجة عنك بعرف اني اخترت صح
يمنى:
كان لقانا أحلى صدفة ياللي جنبك ببقى عارفة
انك انت جيت حياتي تِملى كل سنيني فرح
من حسن حظي اني قابلتك تقدر تقول جيتني ف وقتك.........عمررر وقف العربيه هناا..عشاان خااطري..بلييز..بلييز..
يمنى:في حاجه ياحبيبتي 
البيبي بتاعنا عاوز ياكل فلافل وفول من عالعربيه 
عمر:هههههه البيبي برضه..طيب بلاش من اكل الشارع وبعدين انتي مبتحبيش لا الفول ولا الفلافل 
يمنى:منا قلتلك البيبي اللي عاوز..
عمر:طيب استني اركن العربيه وننزل..اما نشوف جنانك ده هيودينا فين ياروحي 
...
يمنى نزلت وسبقته هي وقفت في جنب،كانو عند كوبري إستنالي تقريبا..وده بعد مانزله من الطياره..
زي ماانتو عارفين المسافه من دهب لإسكندريه بالطياره حوالي سبع سعات. فركبوا العربيه للمطار ونزلوا ركبوا عربيته اللي شحنها معاهم في الطياره عشان يوصلوا لڤيلته...
...
فضلت تتفرج على الرايح واللي جاي،اسكندريه وحشتها جدا..ثوااني وسمعت أصواات صرييخ 
بتبص لقت العربيه بتاعتهم مولعه ونااس كتييير ملمومه واللي بيصوت واللي بيصرخ عشان المطاافي تيجي..
طلعت تجري وقلبها هيتخلع من الدق،حلمها اتحقق...بقت تزق في الناس وبتصررخ بأعلى صوتهاا..
عمررررررر.    عمررررررر.   إتررمت على الأرض مش قادره تاخد نفسها من العياط،مسكت بطنها،تعب حملها زاد عليها....الناس بيشدوا فيهاا يبعدوها عن الناار اللي مسكت في العربيه كلها..
واحد يصرررخ هااتوو المطاافي...
حست ان رجليها مش قادره تشيلها وقعت على الارض،بتعيط جاامد،بتصررخ بكاامل قوتهاا 
عمررررر...متسبنيييش،لاااا لاااا ياعمررر.اااه ياقلبي...ياارب ياارب..ابعدواا عنييي جووزي بيوللع،اناا عااوزه عمرررر 
اااه ياعمر انت وعدتني انك مش هتسبني،،لييييه،ليييه يااارب 
انااا عااوووزه جووززي،يااارب قلبي.قلببــي هيتخلع من الوجعع
الناس بيهدوا فيهاا وهي بتزق في اي حد يلمسها وبتصوت 
الحقووا جووزي الله يخليكم الحقواا جووزي..ملييش غييره ياعمرررر
....
الحب وعذاب الحب ووجع القلب
احساس بياخدنا بعيد وياه
العمر بيفوت ويمر، بين حلو ومر
وطريق ماشيينه اسمه حياة 💔💔💔💔

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent