رواية تزوجت يهودي 2 (امال الزين) الفصل الخامس عشر 15 بقلم ياسمينا

 رواية تزوجت يهودي 2 (امال الزين) الفصل الخامس عشر 15 بقلم ياسمينا

رواية تزوجت يهودي 2 (امال الزين) البارت الخامس عشر

رواية تزوجت يهودي 2 (امال الزين) الجزء الخامس عشر

رواية تزوجت يهودي 2 (امال الزين) الفصل الخامس عشر 15 بقلم ياسمينا


رواية تزوجت يهودي 2 (امال الزين) الحلقة الخامسة عشر

تزوجت يهودي (امال الزين ) الفصل الأخير ❤️
امال : احم تقدر تسيب الولد وتمشي 
نادر المحامي : تمام 
المحامي مشي وساب زين وامال قربت منو وحطت أيدها علي شعورو وقالت : حبيبي انا اسمي امال وممكن تقولي ماما عادي جدا 
زين بغيظ : حبيبي وماما دانتي يومك اسود 
اسر بص لي رحمه وقال بسخرية : انا معرفش الرجاله الي مش بيسيطرو علي نسوانهم دول بيتسمو رجاله ازاي 
رحمه بضحك : زاي مانت مسيطرتش عليا يوم ما قولتلي انزل البيبي 
اسر بصلها بصدمه وزين قال : تعرفي اني بحبك 
رحمه بضحك : وانا كمان والله 
اسر بغضب : انا جوزززك انتي متعرفيش ده 
رحمه : وده صاحب عمري ياحبيبي وعندي الصداقه نبر وان 
اسر بغضب : جهزو كفنها بسرعه 
امال : احم تعرف يازيزو انك شبه حبيبي زين كبير 
زين الصغير : لا دا مخيف اوي يا 
امال : قولها يامامتي 
زين بابتسامه : يامامتي 
زين بغضب : أمك مين ياروح امك 
زين قرب من امال وزين صغير استخبا في حضن امال 
زين بغضب : سبيه 
امال : شوف خاف ازاي اهده بقا 
اسر : اصلا هو غيران من زين الصغير 
امال بضحك : أحلف حبيبي يازيزو انت بتغير من العيال الصغيره 
زين بغيظ : اتلمي وخليه يمشي 
امال وشوشت الطفل وزين كان بيلصلهم بغضب والطفل بص لي زين بتردد وامال خرجتو من حضنها 
زين بغضب : قولت الولد يمشي من
زين مكملش الجمله ولقه زين الصغير حضنو زين كان مصدوم 
زين : احم ايه يابني بتحب التلزيق زاي ابوك ولا ايه 
امال : الله يرحمو ويسامحو بقا يازيزو
زين ابتسم غضب عنو لانو بيحب اطفال اصلا 
زين : احم يعني أنا 
امال قرب من زين وحضنتو هي كمان 
اسر بسخرية : اهو زوزو هتتثبت وهتوافق الرجاله ماتو في الحرب وآلله
رحمه زقت اسر من علي سرير ووقعتو في الارض وقالت : اعوذ بالله من شيطان الرجيم انصرف ياشيخ شيطااان 
اسر بغضب : ماشي يارحمه ونبي لطلقك 
زين : خلاص موافق يبقا ابننا 
امال بسعاده : ايوا بقا بحبك يازين الشباب
زين الصغير : وانا كمان بحبك ياماما 
زين بغضب : لا همووووت كدا قصدها عليا انا يابني وعارف لو سمعتك بتقولها بحبك دي هموتك 
زين الصغير خرج من حضنو وقال : ماشي بس بحبها بردو 
زين بغضب : امااااااال 
امال بضحك : خلاص ونبي اهده 
رحمه بخبث : احم وانا كمان تقدر تقولي ماما 
رحمه بصت لي أسر وأسر قالها : شوفي لو اطفال مصر كلها وفلسطين كمان قالولك ياماما ونبي ما هغير 
رحمه بهمس : حيوان
اسر : تعالو بقا ناخد صوره سلفيييي 
امال شالت زين علي أيدها وقربت من سرير رحمه 
زين بغضب : اماااال 
امال : صبرني ياربي 
امال ادت لي رحمه زين الصغير وقربت من زين ومسكت ايدو وقالت : يلا ياأخر صبررررري نتصور 
زين : بقولك ايه ياامال الواد ده لو قربتي منو اعتربي نفسك طالق 
امال باابتسامه: حاضر ياحببيبي اهده 
امال وزين قربو من سرير رحمه ووفقو وخدو صوره سلفي ..........
_________________________________________
*عند ميرا دخلت مكتبها وقعدت عليه ولقت جواب مكتوب عليه من برا (دكتورتي العزيزه )
ميرا مسكت الجواب بسرعه وفتحتو وقراتو ...
(يمكن لو كنا في زمن تاني او مكان تاني كنا ممكن نحب بعض بس في حاجه اسمها نصيب وانا نصيبي رحمه وبحبها كنت عارف انك عايشه وقرارتي انك تبعدي عننا بطريقه دي علشان حياتي تبقا كويسه معا رحمه واحترمتك جدا ومش بس كدا لا انا كنت ببعت حد يشوفك كل فتره ويطمني عليكي كنا ممكن نبقا صحاب حلوين اوي وفعلا ده شعوري نحيتك شعور صداقه وأما عرفت انك انهارده هتولدي رحمه انا فرحت جدا لان واثق انك هتعملي المستحيل علشان تنقذيها وفعلا انقذتيها علشان قلبك طيب مش عايزك تعيطي بسببي ابدا واعرفي اني جمبك دايما وشايفك خلي بالك من نفسك وافتكري اني علطول جمبك يادكتورتي العزيزه ❤️)
ميرا ابتسمت بسعاده وفرحت انو شافها أخيرا صح وبعدين سمعت خبط علي ازاز المكتب بصت عليه ولقت اسر واقف وبيبتسملها وماسك كاميرا وصورها وهي ابتسمت وبعدين اسر مشي وهي قالت : عارفه انك مش نصيبي بس ده ميمنعش اني افضل احبك من بعيد .......
_________________________________________
وبعد مرور 8 شهور وفي فلسطين وبتحديد في القدس الكل كان واقف بيتصور قدام القدس واموش وزين الصغير كانو ماسكين ايد بعض 
زين بضيق : دا كمان خد بنتي مش مراتي بس 
امال بضحك ؛ طالع زاي زين ابوه 
امال كان بطنها كبير اوي خلاص كانت قربت تولد 
أما رحمه كانت شايله ابنها ايان وكان بيعيط 
رحمه بغضب : ابنك شبهك نفس عصبيتك 
اسر شال ايان وبعدين ايان هدي خالص وسكت 
اسر بسخرية : ده اسمها فن الشيل ياجهله 
رحمه بضيق : متعصبنيش بقا 
اسر : وبعدين ومالو شبهي شبهي هو انتي كنتي تطولي ياااااابت 
رحمه بصتلو بضيق وسكتت 
أما عند مريم ومعتز 
مريم : حبيبي شكلي حلو بلحجاب صح 
معتز : اه ياحبيبتي قمر 
مريم بابتسامه : علشان كدا انا قرارت البس الحجاب انا ويارا 
معتز : بجد 
مريم بسعاده : ايوا بجد وكمان هربي بنتنا اميره علي الحجاب 
معتز حضن مريم بحب وقال : احلا قرار خديه والله 
مريم بسعاده : حبيبي كنت بفكر فيه واهو الحمدالله النهارده اول يوم ليا في الحجاب 
يارا قربت منهم ببضيق وقالت : احمد مفرحش الفرحه دي لما عرف 
معتز بضحك : معلش هو كدا جامد ومشاعرو جامده 
يارا بغضب : بجد عصبنيييي 
مريم بخبث : بصي وراكي كدا
يارا بصت وراها لقت احمد واقف وماسك ورد لونو احمر وقالها ؛ الف مبروك الحجاب يازوجتي العزيزه 
يارا بسعاده : يخربيتك يااحمد 
احمد بضحك : مهو بيتك يابنتي 
يارا حضنتو بسعاده وقالت : بجد بحبك اووي فرحتني 
احمد بحب : انا عايش بس علشان افرحك 
رحمه مسكت اسر من هدومو وقالت : هو انت معملتش ليا كدا ليه اتكلم انطق 
اسر : ايه يابنت المجانين انتي هو انتي اتحجبتي وانا معاكي 
رحمه بغضب : اعتبرني اتحجبت دلوقتي 
اسر : ماشي وانتي شبه ياعبدو موته 
اسر قرب منها وباسها من خدها وقال : مبروك الحجاب ياعبدو 
رحمه بغضب : اسر 
اسر بضحك : خلاص بحبك الله 
رحمه بابتسامه : ماشي وانا كمان 
 زين بص لي امال وقالها : مش مقراره تتحجبي ولا ايه نظامك بدل مانا عمال الم شعرك في كل مكان كدا 
امال : حاضر عنيا 
زين بضيق : أما نشوف 
امال بضحك : يابني انت تعبتني والبطيخه الي في بطني دي تعبتني كمان 
اميره ومي قربو منهم 
اميره ؛ علفكره توأم 
مي بابتسامه : فعلا 
زين بصدمه : توأم ايه متسحيل 
امال بغضب : شكلك وحشك عصبيتي يازين 
زين بغضب : عارفه لو توأم هعمل فيكي ايه 
امال بصوت عالي : هتعمل فياااااااااا اييييييييه قولي سمعنييييييييي
زين : ايه ياحبيبتي اهدي هبوسك طبعا 
امال بضيق : ايوا كدا ناس مبتجيش غير بصوت العالي 
اسر بسخرية : زين الرجال قال ده زين الستااااات 
زين بغضب : انا بس ساكت علشان هي تعبانه إنما غير كدا كنت 
امال قطعتو وقالت : كنت ايه 
زين مسك أيدها وباسها وقال : مفيش كنت هحبك ياقلبي 
امال بضحك : وانا بحبك علفكره
اسر : محن الكلاب والله احسن منكم المهم يلا نتصور قدام القدس 
الكل وقف جمب بعض واسر اده لشخص يصورهم وكلهم وقفو وخدو صور كتير وهما فرحنين وفجاه امال صرخت من الوجع 
امال بصريخ : مش قادره شكلي هولد
زين بلهفه : والحل 
اسر : زين اليهود قفلو الطريق ومش هنعرف نروح المستشفي 
زين بغضب : يعني ايه نسبها تموت 
امال بصريخ : مش قادره همووت
اميره : لازم تولد 
زين بغضب : انا قولت مش لازم اطفال 
امال بغضب : يلهووي ابعدوه عني 
اميره : وسع كدا
اميره زقت زين وأسر 
اسر : برستيجي ضاع
زين : ياشيخ اتنيل 
اميره ندهت البنات وقالت : لازم نولدها فورا 
امال بصريخ : همووووت 
زين بصدمه : هتولديها هنا في القدس وناس الي حوالينا دي 
اميره طلعت من شنطتها مفارش كتير وقالت : امسك كدا 
زين بصدمه : مش مصدق
اميره أدت واحده تانيه لي أسر 
اسر بضحك : مره في الحمام ومره في القدس يخربيت حظك المنيل يازين 
اميره أدت واحده تانيه لي معتز وأحمد ويارا وعملو علي شكل دائره حوالين امال 
اميره : الي هيبص ههزقو
زين بغضب : دانا اقتلهم 
اسر : ايه ياعم الأسد اهده هنبص علي ايه مثلا 
زين : التجاهل احسن علاج ليك 
اسر بصلو بضيق واميره ومي بداو يولدو امال وهي بتصرخ 
زين بغضب : فضلتي تقولي عايزه عيله كبيره وعايزه وعايزه البسي بقا 
امال بصريخ : سكتووو الراجل ده وطلقوني منووووووووووو
زين : ياشيخة خليكي فلي انتي فيه 
امال فصلت تصرخ بتعب وبعدين سمعو صوت البيبي بيعيط 
زين بصدمه : ايه ولدت 
وبعدين سمعو صوت طفل تاني بعيط 
اسر بصدمه : تواااام 
زين : متسحيل 
اميره بسعاده : تعالو شوفو 
زين شال الملايه وشاف اميره شايله طفلين زين بص علي امال وامال بصتلو وهو قرب منها وباسم أيدها بحب وقال : الف سلامه عليكي
امال بصدمه : هو مش انت مفروض تشوف ولادك الاول 
زين : اه دانا لو انا اناني وهمني ولادي وبس لا انا مش كدا لازم اطمن عليكي الاول 
امال بتعب : تعرف انا كل يوم بحبك اكتر من اليوم الي قبلو 
اسر مسك الولد وقال : ده هيبقا اسر صح والبنت بقا شوفلكم اسم ليها
زين بغضب : مستحيل 
امال بابتسامه : هيبقو اسر وقدس 
اسر بسعاده : احلفي 
امال بضحك : طبعا 
زين بضيق :  اسر اسم قديم اوووي 
اسر : اه نبقا نسميه زين ويبقا زوزو 
زين بغضب : سيب ابني ياض 
اسر : لااااا
اميره : اكيد فتحو الطريق هما بيفقلوه كدا ساعه ويفتحو 
زين شال امال وقال : عجبك الفضيحه دي 
امال بتعب : ياعم روحني تعبانه 
اميره كانت شايله قدس كانت شبه امال جدا واموش وزين الصغير قربو من امال وزين مسك ايد امال 
زين صغير : سلامتك يااحلا ماما في دنيا 
امال : حبيبي يازيزو 
اموش : احنا كدا بقا عندنا اتنين خوات 
امال بصت لي زين بحب وقال : اه امال الزين وزين الزين طبعا وقدس الزين وأسر الزين 
زين بحب : اجمل حاجه انهم كلهم منك حتي زين مش ابني بس حبيتو زايهم بظبط 
امال ابتسمتلو بحب وبعدين طلعو من القدس والكل كان مستغرب من شكلهم وبعدين زين قعد امال قدام في العربيه ورحمه وأسر ورا كانو شايلين قدس وأسر واموش وزين كان جنبهم أما الباقي في عربيه تانيه وزين ركب وساق العربيه وامال سندت راسها علي شباك العربيه وفتكرت 8 سنين الي عدو من اول ما شافت زين امال بصت لي زين وقالت : في نفس اليوم ده احنا اتقبلنا فيه 
زين : معقول انسه انا فاكر اليوم ده كويس 
اسر مسك الكاميرا وقال : زين خد ثبتها كدا قدامك 
زين مسك الكاميرا وحطها قدامو 
اسر : يلا الكل يقول كلمه 
زين بهدوء : يعني الراجل بجد هو الي يحب مراتو اوي يعني مثلا ميشوفش أنها كلبه عندو تخدم تحتيه وبس لا ساعدها ولما تتعب شلها مفهاش مشكله يعني لو جبتلها ميه تشرب تساعدها في لبس في شغل البيت تهتم بيها الاهتمام هو أسهل طريق لقلب الست وانك تبقا راجل معاها يبقا كدا انت في قلبها 
امال : لازم تبقي قويه وتفهمي أن مينفعش حد يكسرك الحياه الزوجيه تبقا مشاركه بينك وبين جوزك اوعي تقولي همشي دنيا علشان مثلا ولادي وتسبيه يضربك ويهينك لا ابدا هو لو ضربك مره وانتي سكتي هيضرب تاني وتالت انما لو عندك زوج كويس زاي زين لا حطيه فوق راسك اه وعلمو ولادك حب فلسطين من صغرهم 
اسر : يلا هي جت عليا احم لازم تبقا جمب صاحب عمرك دايما يروح علي النار تروح وراه وتحميه دائما من اي حاجه 
اسر بص لي رحمه وقال : وطبعا تحب مراتك جداا 
رحمه : ايواا كدا 
زين صغير قام وباس امال وقال : وتحب امال جدااااااا اوي يعني 
زين وقف العربيه بغضب وقااااااال : نعممممممم 
زين الصغير قرب منو وباسو وقال : وتحب زين اووووي
زين ابتسم وقال : بيعرفو يثبتوني ..
زين قرب من امال وقال : بوسي يلا 
اسر : هو احنا هنفتحها مبوسه ولا ايه ماتتحرك يابني 
زين بغضب : انزل حالااااا 
اسر : خلاص يابيبي بهزر براحتك
امال قربت من زين وباستو من خدو وقالت : كل سنه وانتي حبيبي 
زين بحب : كل سنه وانتي حبيبتي فلسطينيه ❤️❤️❤️❤️
تمت❤️❤️

لقراءة باقي حلقات الرواية : أضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent