رواية تزوجت يهودي 2 (امال الزين) الفصل الرابع عشر 14 بقلم ياسمينا

 رواية تزوجت يهودي 2 (امال الزين) الفصل الرابع عشر 14 بقلم ياسمينا

رواية تزوجت يهودي 2 (امال الزين) البارت الرابع عشر 

رواية تزوجت يهودي 2 (امال الزين) الجزء الرابع عشر

رواية تزوجت يهودي 2 (امال الزين) الفصل الرابع عشر 14 بقلم ياسمينا


رواية تزوجت يهودي 2 (امال الزين) الحلقة الرابعة عشر

تزوجت يهودي (امال الزين ) الفصل 14
اسر بص علي ميرا وقال : معرفش انا بحسبها انتي 
رحمه قربت من أسر ومسكت ايدو وقالت : طب اطلع دي ميرا صحبة امال 
اسر بضيق : هي دايما طالعه في وشي كدا 
ميرا لفت وقالت ببرود : برا
اسر بسخرية : اعوذ بالله من شيطان الرجيم انس ده ولا جن
ميرا بغضب : نعم في ايه 
اسر حط ايدو علي كتف رحمه وقال : تعالي ياحبيبتي نمشي من وشها 
رحمه وأسر طلعو وميرا وقفت قدام المرايا وابتسمت وفجاه دموعها نزلت كانت بتحاول تبتسم بس دموعها خانتها ميرا مسحت دموعها وكملت لبس وجت تطلع من الاوضه بس اتخبطت في اسر وميرا بصتلو وهو زقها ووقعها في الارض وقفل الباب 
ميرا بغضب : انت اتجننت 
اسر نزل لي مستواها وقرب منها اوي وقال : بصي انا مش متعود اضرب ست بس شكلي كدا هغير راي 
ميرا بصدمه : في ايه 
اسر مسكها من وشها وقال : انا عرفت حكايتك كلها من ساعت ما كنتي بتحاولي تفوقيني وقت الانفجار وعرفت معلومات كتير عنك وأنك جورج اخوكي وانك بتحبيني وقولت خلاص هتبعدي بس لا البعيده حماره معندهاش دم 
ميرا بدموع : انا بعيدت والله انا 
اسر بغضب ؛ اخرسي اوعي تكوني مفكره اني ممكن احبك انا بحب رحمه بس قلبي ده بيدق علشانها وبس ولو دماغك دي صورتلك انك ممكن تفرقي بنا صدقيني مش هرحمك 
ميرا بدموع : والله ابدا ولا حاولت حتي افرقكم انت فهمني غلط 
اسر : هشششش تقومي تلمي هدومك وتغوري من هنا مش عايز اشوف وشك 
قدام الأوضه رحمه كانت سامعه كل ده كانت مبسوطه أن حبيبها بيحبها اوي كدا اما زين وامال وصلو في لحظه دي وامال بصت علي رحمه بستغراب 
زين : ازيك يا رحمه 
رحمه : ازيك يازيزو وحشتني 
امال حست ان فيه حاجه غريبه ف علشان كدا دخلت الاوضه وسابت زين معا رحمه امال اول ما دخلت شافت اسر ماسك وش ميرا وكان هيضربها بس امال جربت عليهم وبعدت ميرا عن اسر وميرا حضنتها وهي بتعيط 
امال بغضب : اسر انت اتجننت 
اسر : انتي مش عارفه هي عملت ايه 
امال : عارفه بس في شخص بيحبك بدل ما تفرح لا بتضربها 
اسر بصدمه : افرح بايه
امال : تفرح أن في حد بيحبك حب نضيف  هي عارفه كويس  انك بتحب رحمه ومجربتش أنها تقرب منك ولا منها 
اسر بستخريه : وايه الي جبها انهارده 
امال : جتلي اناااا 
اسر بغضب : تمشي 
امال : مستحيل هي قاعده معايا 
اسر بغضب : انتي كدا بتساعديها 
امال بحزن : لو عرفت حكايتها مستحيل تعمل فيها كدا 
ميرا بعدت عن امال ودخلت الحمام بسرعه وقفلت الباب وأسر خرج من الأوضه بغضب وميرا فتحت الدوش ونزلت تحت الدوش كانت ميه سقعه جدا وفضلت ترتعش تحت الميه وكانت بتعيط بقهر وامال فتحت الباب وقالت : دخليني جمبك يااختي 
ميرا مردتش عليها وامال قعدت جمبها في البانيو والميه فضلت تنزل عليهم
امال بضحك : فكرتيني يوم ما ولدت اموش 
ميرا بصتلها وعينيها كلها دموع : ليه بنحب الي مش بيحبونا
امال بهدوء : علشان تتعلمي وتحبي الشخص الصح 
ميرا بدموع : عندك حق 
امال : ميرا اسر طيب واكيد هيفهم انك مش شريره ولا عايزه تخربي بنهم
ميرا بحزن : ياريت
زين في لحظه دي دخل الحمام ونصدم من شكلهم 
زين : ايه ده 
امال : تعال جمبي ياقمر انت ياقمررر 
زين بهمس : اتلمي صحبتك قاعده 
امال بضحك : لا عادي 
ميرا بابتسامه : خدو راحتكم 
امال : لف يازيزو 
زين : نعم ليه 
امال : لف بس 
زين لف وامال نطت علي ضهرو وقالت : يلا طلعني
زين بغضب : هدووومي اتبلت
امال : فدااااايااااا
زين طلع من الحمام وهو شايل امال علي ضهرو 
زين : متعرفيش اسر مالو 
امال بسخرية : دا حماااااااار المهم يلا يابيبي برا عايزه اغير 
زين بخبث : لا طبعا أنا قاعد هنا لصبح 
امال بغضب : زين مترخمش وامشي 
زين قعد علي سرير وقال : مستحيل 
امال بغضب : زين قرب مني 
زين : لا قربيني بشعرك 
امال قربت منو وقالت : انهارده بقا هيبقا في كرتون تاني خالص
زين بتفكير : علاء الدين والاميره ياسمين صح 
امال بخبث : لا احسن 
زين : عرفتك ياخبيثه عايزنا نعمل كرتون بتاع الأمير والبنت الي  اتقلبو ضفادع وعلشان يرجعو لازم يبوسو بعض
امال بغضب : ززززين 
زين بخبث : ونروح بعيد ليه عندك كرتون انا واليسا علشان انا كان قلبها متجمد كان لازم حد يبوسها بوسه كلها حب يامزتي 
امال بغضب ؛ زين انت بقيت قليل الادب خالص وبعدين باست اختها في الاخر 
زين : اعتبريني اختك يااختشييي
امال بصت جمبها لقت طبق فيه فاكهه وفيه سكينه مسكت السكينه وقالت : تعرف بقا كرتون الفار الي كان في المطبخ وبيعرف يطبخ ده اكيد شوفتلو مشاهد وهو كان هيتقطع بسكينه 
زين : اهدي يابنتي اهدي 
امال قربت منو وقالت : ها تحب تتقطع زايو 
زين بسخرية : هستنا ايه من واحده راجل زايك
امال بغضب : زززززين 
زين بضحك : خلاص خااااارج يااجمل راجل شوفتو في حياتي 
زين خرج وامال رمت سكينه بغضب وبعدين غيرت وميرا كمان غيرت وبعد شويه طلعو وراحو المطبخ وميرا كانت بتحاول متشوفش اسر  وامال طلعت مزرعتها علشان تجيب جرجير للاكل وفجاه سمعت صوت حد بيغني جمب شجرة الزيتون امال قربت من الشجره بهدوء ونصدمت من الي شافتو 
امال بصدمه : مش معقول انت محمد عساف مش مصدقه لا عنجد رح اموت 
محمد بص وراه وبعدين قام وقال : اهدي اهدي رح تفضحينا
امال بصريخ : انا مش مصدقه اني شفتك لا انا رح اغمى علي
محمد : يا بنتي اهدي 
امال بسرعه : اطلع لازم نتصور مع بعض ولا اقولك تعال اتغدا معنا 
محمد بابتسامه : لا شكرا بدي اروح 
امال : اقسم بالله لو مجيتش هصوت وقول للناس  شفت محمد عساف
محمد : شكلك مجنونه طب ي ستي أنا موافق 
امال بسعاده : واو طب تعال 
(ملحوظه محمد عساف ممنوع يدخل فلسطين بلدو🙂وبمأنها روايه وفالخيال كمان حبيت ادخلو بلدو وعلشان انا بعشقو حبيت ادخلو في روايه ❤️)
امال خدت محمد ودخلو البيت والكل كان مجتمع قدام السفره 
امال بسعاده : بدي اعرفكوا عن حدا قريب من قلبي كثير 
اسر بسخرية : شوف مراتك 
زين : نعم مين ده يعني 
اسر بسخرية : بتقولك قريب من قلبي كتيرررر 
زين بضيق : نعم يبتجاز 
اسر بضيق : انا غلطان اني يا بني بواعيك
امال بضحك : ده محمد عساف 
محمد عساف دخل وابتسملهم
محمد : مرحبا ي شباب كيفكو 
رحمه بصدمه : مش مصدقه انت ازاي جيت هنا 
مريم بسعاده : علفكره انا بحبك اوي 
امال بسعاده : دانا بحبو اكتر منك بكتيررررر 
اسر بسخرية : الصراحه وشك بقا وحش اوي يازين الشباب 
زين قام وزق امال علي جمب ووقف جمب محمد وقال : هو انت جيت هنا ازاي
محمد بابتسامه : انا اجيت هون علشان اشوف بلدي اشتقتلها كثير وهي حظها حلو لقتني 
امال : غنيلنا يلا 
محمد : اكيد هغنيلكوا
محمد بص علي اميره الي قاعده علي كرسي وقرب منها وقعد جمبها وقال : كيفك خالتي 
يارا : احم معلش انا مش بفهم فلسطيني اتكلمو مصري 
احمد  بهمس: مش لازم كل حاجه تفهميها سيبي الضيف براحتو
محمد بابتسامه : بعرف اتكلم مصري وروحت مصر وغنيت هناك اغنيه كمان 
مريم : ايوا الاغنيه كانت تجنن اوي غنيها
ميرا كانت قاعده بعيده ولوحدها وكانت حزينه اوي 
اميره : منور فلسطين 
محمد بابتسامه : دي نورك ياخالتي 
امال : يلاااا 
زين مسك أيدها وقال بهمس : عايزه تطلقي صح 
امال بصدمه : ليبيه 
زين بضيق : ايه بحبو اوي ده وايه الكلام ده 
امال بخبث : اممم 
 امال بعدت عن زين وقربت من محمد وقالت : يلااا بقا دانا بحب اغنيك جدا وبحبك اكتر
اسر بسخرية : مسيطر اوووووي اوووي ياصحبي 
زين : عندك حق دول لازم يطلقو 
امال بدأت تطبل علي ترابيزه وتقول : ايوااااااااا هغنيييي ايوااا هغني 
اسر بضحك : قصدها ايوا هقطلكككك 
زين بصلو بضيق ومحمد بدأ يغني 
محمد :ايوة هغنى ايوة هغنى ايوة هغنى انا اصلا انا يانا اتغنى عليا ايوة هغنى على كل اللى بيحصل فيا ايوة هغنى انا اصلا انا يانا اتغنى عليا
امال والبنات بداو يغنو :  ايوة هغنى على كل اللى بيحصل فيا ايوة هغنى بس بحرقة عشان قلبى وجعنى بجد ايوة هغنى على اللى بنيتة فى ثانية اتكسر واتهد
امال بسعاده : يلا لازم تاكول منسف من ايدي 
رحمه : امال بتسوي منسف حلوو كثير 
اسر بصدمه : شوفتها
زين : شوفت ايه 
اسر بضحك : مراتي بقت تكلم زاي سورين 
احمد بضحك : سورين ايه ياهبل ده فلسطيني
محمد بابتسامه : اكيد طبعا يلا انا اصلا مشتاق للمنسف 
 رحمه : انا معجبه فيك كثير
زين بسخرية : مش امال هي الي هتطلق لوحدها
اسر بضيق : معجبه بمين ياروح امك 
رحمه بضحك : انت الأصل 
محمد بص لي ميرا وقال : مالك انتي ما بتحبيني مثلهم
ميرا بابتسامه ؛ مفش بس تعبانه شوي انا بحبك كثير وبحب اغانيك
اسر بسخرية : اغنيه لناس الي نفوسها نضيفه 
ميرا بصتلو بحزن وسكتت وامال قالت بضيق : يلا ناكول
الكل قعد علي سفره وبدأو ياكلو وميرا كانت بتفكر في حاجه مجنونه وخلاص قرارت تعملها وفضلو بضحكو ويهزرو وهما بياكلو ومحمد كان مبسوط معاهم جدا 
محمد : الاكل حلو كثير شكرا الكو انا لازم اروح 
امال : لا لازم تغني النا بالاول اغنيه علي عهدي على ديني 
محمد : حاضر من عني بس بدي احكيلكم عن بلدي شوي تحبو تسمعو 
 الكل : اكيد 
محمد : انا مرة سالت حالي ليه ناس يحبوني كثير بذات الوطن العربي عرفت السبب اني من فلسطين سبحان الله الوطن العربي كلو بحب فلسطين تحسهم كأنهم انولدوا فيها وجواهم حب فلسطين وهاد الي خلاني افوز فالبرنامج بعد طبعا ربنا المهم فلسطين بلادي الغالية مستعد أظل أغنياتها ونفسي اكون عايش لما تتحرر وان شاء الله هتتحرر بينا كلنا
امال بابتسامه : شبهييي ياناااس شبهي 
زين بغيظ : امال انتيييي 
امال قطعتو : زين انت طالق اهو طلقتك قبل ما طلقني خلاص حموده جاه فتي احلامي 
اسر بسخرية : ياعيني علي الرجاله الرجاله ماتو في الحرب والله 
زين بص لي أسر وقال بسخرية : ايوا ودليل علي كدا اهو ست قاعده قدامي اهييي
امال : سيبك انت منهم يلا غنييي
محمد بدأ يغني والكل بدأو يغنو معه : على عهدي على ديني على أرضي تلاقيني أنا لأهلي أنا أفديهم، والله أنا دمي فلسطيني وقفنا لك يا ديرتنا بعزتنا وعروبتنا أرض القدس نادتنا صوت أمي يناديني أنا دمي فلسطيني.........
الكل كان فرحان ومبسوط بس ميعرفوش أن ياسمينا هتنكد عليهم😂😂)
محمد مشي وميرا دخلت الاوضه بسرعه وبعدين قفلت الباب وامال طلعت الجنينه علشان تقطف ورد وكان ليل غيم وبصت علي القمر بهدوء وفجأه حد جاه من وراها وكتم بوقها وهي حاولت تصرخ معرفتش والشخص ده خدها وطلعو برا البيت وركبها العربيه وتحرك وهي صرخت برعب وقالت : انتووووو مييين .......
أما رحمه قرارت تدخل تكلم ميرا لأنها شافت في عينيها الطيبه رحمه فتحت باب الاوضه بهدوء وبعدين صرخت لما شافت ميرا واقعه في الارض وغرقانه في دمها معتز وأسر جم علي صوت رحمه وأسر بص علي ميرا برعب وقال : ازاي 
معتز قرب من ميرا وشاف أيدها وقال بصدمه  : دي انتحررررت
رحمه بدموع : ليه كدا تموت كافره
اسر بصدمه : اكيد انا سبب لازم نوديها للمستشفي 
اسر شال ميرا بسرعه وطلع برا البيت ومعتز ورحمه خرجو معه وركبو العربيه وتحركو وبعد ربع ساعه وصلو المستشفي وأسر شال ميرا حاسس بذنب وانو هو سبب اسر دخلها المستشفي ودكاتره خدوها منو 
الدكتور بحزن : مش محتاجه اوضه عمليات المريضه للاسف ماتت قبل ماتجي هنا 
اسر بص لي رحمه بصدمه ورحمه فضلت تعيط حست انها سبب ومعتز كان هادي جدا 
معتز : انا هعمل اجرأت الدفنه وكدا الله يرحمها 
معتز مشي ورحمه قربت من أسر وحضنتو وقالت : احنا سبب 
اسر بحزن : لا مش احنا واوعي تبرري ضعف إيمانها بأن احنا سبب 
رحمه بدموع : الله يرحمها ويغفرلها 
اسر بحزن : امين يارب 
* في المستشفي بس في مكان تاني بعيد عن اسر ورحمه كانت ميرا بتلبس لبس جورج اخوها ومعاها معتز
ميرا بهدوء : كدا ميرا ماتت ولي هيعيش جورج 
معتز بهدوء : شايفه أن ده صح ماكنتي بعيدي عنهم وخلاص 
ميرا : امال لما قالتلي انك هتساعدني في الخطه دي انا وافقت تعرف ليه 
معتز : ليه 
ميرا : علشان انت فلسطيني وجدع وهتقدر تحتفظ بسري انا لازم ابعد بطريقه دي علشان لو انا فضلت عايشه في نظرهم رحمه هتشك في اسر غيرتها هتقتلها وهيحصل بنهم مشاكل وبسببي وكمان علشان قلبي لأسر وبس وانا متسحيل اتجوز أو احب غيرو ف علشان كدا وانا جورج ده هيبقا اسهل 
معتز بابتسامه : ربنا معاكي 
ميرا : شكرا ليكك بجد .....
_________________________________________
*في العربيه *
امال كان مربوط أيدها وبوقها وابتسمت ابتسامه خبث وافتكر الاتفاق الي بنها وبين زين 
فلاش باك ❤️
امال : زين يعني فعلا اكرم هنا 
زين ؛ ايوا في فلسطين وكمان ناوي يخطفك قمر هي الي قالتلي امال احنا مبقاش قدامنا غير اكرم وانا محتاج مساعدتك
امال بستغراب : قمر تبيع اخوها
زين بهدوء : يعني علي امل انو يتغير هي خايفه عليه 
امال: طب انا معاك في اي حاجه 
زين : بصي من يومين قمر بعتتلي أنهم في فلسطين وان اكرم ناوي يخطفك بس للاسف مقلتش فين بظبط وحاولت اتصل بيها كتير بس مبتردش 
امال : يمكن اكرم اكتشفها 
زين : معرفش المهم أن احنا عايزين نعرف اكرم فين 
امال : يعني هيجو يخطفوني وانتو تمشو ورانا 
زين بشر : بظبط 
أمال مسكت ايد زين بحب وقالت : انا معاك دايما 
زين حضنها بحب وقال : خلاص هنخلص الكبوس قريب .....
انهاء فلاش باك ❤️
العربيه وقفت قدام بيت كان كبير شويه والرجاله نزلو امال بس طبعا زين مدلهمش فرصه زين كان وراهم بعربيتو وفضل يضرب عليهم نار وامال جريت واستخبت جوا البيت زين وأحمد قدرو يقتلو الرجاله الي كانو خطفين امال وبعدين دخلو بهدوء البيت وزين نده علي امال مردتش وبعدين دخل البيت ونصدم من الي شافو 
اكرم بهدوء : انا خاطف امال مش علشان تبقا ليا لا انا خطفها علشان نموت انا وهي سوا 
زين بغضب : ابعددد عنهااااا
اكرم كان حاضن امال من ضهرها وكان لابس جاكت فيه قنابل كتير وملبس امال جاكت زايو
اكرم : انا عارف اني هموووت بس هي هتموت معايا 
احمد بغضب : هتسفاد ايه 
اكرم : نموووت سوااااا 
امال كانت بتعيط وبعدين قالت : فاضل دقيقه امشي يااااااازين 
زين بغضب : مستحيل اسيبك 
امال بدموع : فاكر لما الفيلا كانت هتنفجر وانت زقتني برا وقولت اخلي بالي من اموش اهو المشهد بيتعاد وحياتي عندك امشي
اكرم حضنها اكتر وقال : هنموت سوا ياروحي اكيد مفيش احسن من الموته دي
امال بصريخ : انا بكرهكككك بكرهكككك......

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent