رواية رغدي الشقية الفصل الأول 1 بقلم إسراء إبراهيم

 رواية رغدى الشقية الفصل الأول 1 بقلم إسراء إبراهيم

رواية رغدى الشقية البارت الأول 

رواية رغدى الشقية الجزء الأول 

رواية رغدى الشقية الفصل الأول 1 بقلم إسراء إبراهيم


رواية رغدى الشقية الحلقة الأولى

اسكريبت
#رغدي_الشقية
ماشي تحت البلكونة وهوب لقي مايه بتنزل عليه وهدومه كله اتغرقت مايه(معلش يابني استحميت بدون مجهود ولا تعب😂😂)
هى بتبص تشوف حد جت عليه المايه ولا لأ(يعني انتي بتشوفي حد معدي من تحت البيت بعد لما تقلبي المايه😂😂)للأسف لقيت نفسها حمت واحد بالمايه بتاعتها وقالت يا لهووووي ودخلت على جوا على طول وقالت يارب ميكونش شافني دا بعضلات وضخم كده ولو اداني قلم على وشي هيعملي ارتجاج في المخ وحول(لا ياختي شافك وطالعلك كمان😂😂)
هو طلع ليهم وعيونه بطلع شرار وخبط عالباب
الأم: بت يا رغد روحي شوفي مين اللي بيخبط
رغد: ها حاضر ياماما معقولة يكون طلعلي لأ بس أكيد مشفنيش وفتحت بقلب جامد وأول ما شافته قالت يا ماما الحقيني ورجعت لورا أصل الصراحة منظره لا يبشر بالخير خالص
الأم جت وقالت بتزعقي ليه يابنتي وبصت عالباب وجدت شاب طويل عريض ملابسه عليها مايه وشعره بينقط وقالت خير يابني
الشاب: هيجي منين الخير طالما مخلفة واحدة خبية زي بنتك غرقتني مايه
رغد: والله أنت اللي غبي المفروض تبص فوق الأول ممكن حد يكون هيقلب مايه أنت يابابا ماشي في حارة شعبية يعني في قرية يعني تتوقع أي حاجة باين كده إنك من المدن فمش متعود يا حبة عين أمك
الشاب: أنا بردوا اللي غبي يا جاهلة المفروض أمشي أبص عالبيوت فوق تحت ولا انتي اللي مفروض تبصي قبل ما ترمي المايه وبعدين دي كلها مايه مش قادرة تعصري الهدوم حلو دا باين جبتي الهدوم من المايه عالحبل على طول يا جاهلة
رغد: نعم ياعنيا أنت واقف في بيتنا وكمان بتشتمني
الأم: بااااااس خلاص يابني احنا متاسفين وبصت لرغد وقالت اعتذريله
رغد: نعم مين دي اللي تعتزر مستحيل
الشاب:.أنا مش عايز اعتذار من واحدة جاهلة يا شيخة حسبي الله ونعم الوكيل في اللي طلعك من ابتدائي
رغد: أحب أعرفك الجاهلة دي في تالتة ثانوي علمي علوم وحلمي أطلع دكتورة إن شاء الله
الشاب: يا عسل انتي لو مجموعك جاب خدمة اجتماعية احمدي ربنا
رغد: نعم ياعنيا أنا بطلع الأولى دايما على مدرستي هو أنت مفكر الناس فاشلة زيك وبتعتمد لسه على بابي ومامي
الأم:رغد مسمعش صوتك وادخلي أوضتك أنا ربيتك على كده(تربية واطية يا حجة لمؤاخذة😂😶)
الأم بصت للشاب وقالت آسفة يابني على كلامها معلشي بردوا لسه عيلة
الشاب: (عيلة رخمة ولسانها مبرد بس عسل) لا خلاص يا طنط أنا ماشي بقا
الأم: معلش يابني الكلام خدنا ونسيت ادخلك جوا وتشرب حاجة
الشاب: لا ياطنط مفيش داعي كلك ذوق ياريت تعلمي بنتك سلام ومشي
ذهب لصاحبه لأنه جاي يسلم عليه بعد لما جه من السفر
نتعرف عالشاب ده اسمه مازن من القاهرة عايش مع والده ووالدته متوفية من وهو صغير ليه شركة خاصة كبرها وبقى ليه اسمه في السوق وهيقعد مع صاحبه شوية ويرجع تاني 
ذهب إلى صاحبه كان ساكن في الشارع اللي بعد بيت رغد وسلم على صاحبه اسمه سيف
سيف بس ايه اللي مبهدلك كده
مازن واحدة متخلفة قلبت عليا مايه الغسيل
سيف ههههههههههه شكلك مسخرة أكيد مش سكتت ليها
مازن: طبعا يابني مامتها محترمة بس مش عارف هى طالعة لمين لمضة
سيف: اسمها إيه دي
مازن: باين كده اسمها رغد وفي تالتة ثانوي ومتر ونص وبيضة
سيف: ههههههههههه يعني رغد اللي عملت فيك كده والله واتوقع منها أكتر من كده بس طيبة وعسل ودمها خفيف
مازن: لا والله أنت ناقص تكتب فيها شعر ما تتلم
سيف: أنت مالك اتكلم براحتي مضايق ليه تكونش قريبها
مازن: يا عم متصدعش راسي أنا قايم ماشي عشان الحق أوصل بدري ومشي وبص على بيت رغد بس هو مش عارف عايز يشوفها ليه
وجدها واقفة في البلكونة ولما شافته دخلت وهو ابتسم ومشي
القصة دي مكتوبة كاملة يعني جاهزة لو عجبتكم كومنتات كتييييبيبيير وهنزلها على طول

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent