روايات

رواية غرام الفصل الرابع عشر 14 بقلم زهرة الربيع

رواية غرام الفصل الرابع عشر 14 بقلم زهرة الربيع

رواية غرام البارت الرابع عشر

رواية غرام الجزء الرابع عشر

رواية غرام الحلقة الرابعة عشر

غرام اتصدمت من كلامو قالت بتوتر من غضبو قصدك عماد ……عماد جالك الشركه
بدر ضرب على الحيط الي وراها بقوه وقال…متنطقيش اسمو مش عايز اسمعو منك خالص سمعاني
غرام انتفضت بخوف وحاولت تتماسك وقالت بهدوء…ودا سبب يخليك تخسر في شغلك علشانو
بدر بصلها بحده وقال بغضب وسخريه….لا طبعا مفيش سبب انا مأفور أوي يعني فيها ايه لما اشتغل مع عشيق مراتي اول واحد يعني
غرام بصتلو بغضب وقربت عليه ورفعت صباعها في وشو بتحذير وقالت…اول حاجه البني ادم ده مش عشيقي…ولو كان في يوم عشيقي فده حصل بسببك وبسبب انك جبان يا بدر فمتحملنيش اغلاطك
بدر بدهشه ….بسببي..ههه بسبي ليه ان شاء الله ما انا منعتك وقولتلك هنتجوز ومع ذلك رحتي هربتي معاه حصل ولا بتبلى عليكي
غرام بدموع وغضب ….لا حصل وعلشان كده بقول انك جبان موجهتنيش ليه يا بدر ليه مقولتش اننا متجوزين اربع سنين وانا كل يوم معاك مفيش مره جاتك الشجاعه تقولي لو كنت عارفه اني متجوزه مكنتش خليت حد يقرب مني ويضحك عليا مكنتش اديتلو الفرصه انو يخدعني مكنتش اتجرحت كده ولا تعبت كل ده الي عملتوه فيا حرام ..والله حرام
وبقت تبكي بشده وبدر نزلت دموعو بندم عندها حق في كل كلمه قالتها كان لازم يقلها حس انو حابب يخدها في حضنو بس خاف تصدو قال بحزن….بلاش دموع يا غرام صدقيني انا مش بقدر اشوفك كده اهدي والي عوزاه هعملو
غرام رفعت عنيها ومسحت دموعها بسرعه وقالت بشراسه…انا عايزه اشوف بدر القاضي الي كان يرجع حقو من بق الاسد مش عايزه الشخص الضعيف الي قدامي دلوقتي بقى هو يكون غلطان معانا وضحك علينا ويجي لحد شركتك ويخسرك وتفضل ساكت… لا…. بيحلم…انت هتواجهو وهتكمل الصفقه وتفهمو ان وجودو زي عدمو يعني صفر على الشمال
بقلمي…. زهرة الربيع
بدر كان مبهور بيها وسعيد بالطريقه الي بتتكلم بيها على عماد معني كده انها صدقتو حس بفرحه شديده وقال…انا خايف عليكي يا غرام
غرام قالت بابتسامه جانبيه…اذا خايف عليا تجرالي حاجه او يأذيني اطمن انا مش هغيب عن عنيك اما بقى لو خايف مني او شاكك فيا اني اضعف قدامو اويلعب بعقلي او اي حاجه في دماغك فدي قصه تانيه
بدر ضحك ضحكه خفيفه وقال….كبرتي يا غرام وبقيتي تستنتجي وتحللي وتوزني الامور انا فعلا خايف انو يلعب عليكي بس مش لاني شاكك فيكي لاني عارف أساليبو الوسخه
غرام بغضب ونرفزه…لا متقلقش انا صاحيالو كويس مبقتش زي الاول سهل يضحك عليا وسواء انت او هو هدفعكم تمن الي عملتوه معايا وانكم انتو التنين ضحكتو وكدبتو عليا علشان مصلحتكو بوظتو حياتي بس من انهارده هوريكم من هيه غرام القاضي
سابتو مبهور من كلامها وقوتها وراحت تنام بدرابتسم بسعاده و اتصل على عصام وقال بصوت عالي قاصد يسمعها…ايوه يا عصام بكره هنسافر متلغيش الصفقه وقفل معاه وراح ينام على الكنبه
غرام ابتسمت بفرحه وراحت في النوم
في اليوم التاني عصام قام بدري وراح لسحر يكلمها
سحر بخضه….خير يا عصام جاي بدري كده في حاجه بدر كويس
عصام حس بضيق شديد وحاول يكون طبيعي قال…احم لا هو كويس انا اسف اني جيت بدري كده ومن غير معاد وخضيتك بس الصراحه يعني احنا هنطلع شرم كمان ساعتين فقولت لو تحبي تيجي معانا
سحر باستغراب…انتو…انتو مين يعني
عصام ارتبك خاف يقلها ان بدر رايح متوافقش قال …انا ومجموعه من صحابنا رحله حلوه اوي لمدة اسبوع هتعجبك وهو تغيري جو
سحر اتنهدت وقالت والله انا مليش نفس اروح مكان بس مدام جيت تقولي مش هرفضلك طلب
عصام ابتسم بسعاده وقال …بجد هتيجي يعني
سحر بابتسامه …ايوه جايه انا مقدرش ارفضلك طلب يا عصام انت زي هشام اخويا بالظبط
عصام اتمحت من على وشو الابتسامه وبلع ريقه بألم وقال…احم تمام احنا هنتحرك بعد ساعتين اجي امتى اخدك تكوني جهزتي
سحر بتفكير…ساعه كده لا لا ساعه ونص اققولك تعالي على المعاد خدني اصلي لسه هجهز شنطتي وكده
عصام ابتسم وقال تمام وخرج من عندها لقا بدر بيرنلو
عصام… ايوه يا بدر
بدر …رحت لسحر
عصام ايوه ووافقت تيجي هاجي على الميعاد اخدها
بدر بفرحه …يا بن الذينه ازاي خليتها توافق
عصام بحزن..ببساطه مقولتلهاش انك جاي كدبت عليها يعني بس اسمعني كويس يا بدر انت لازم المرادي تصلح كل شيى هتراضيها وتعمل الي هيه تعوزو عايزها تيجي مبسوطه لو زعلتها ولا ضيقتها المرادي انا الي هقفلك انت فاهم
بدر بسرعه…يا عم فاهم وانا هصلح كل شئ المرادي هحط النقط على الحروف وازا ضايقتها تاني يا عم اعمل الي عايزه
عصام قفل معاه واتنهد بألم وقال….المهم تكوني مبسوطه انا عارف ان سعادتك معاه مش معايا
بدر قفل معاه لقا غرام واقفه قالت بلامبالاه…مين دا عصام
بدر بابتسامة ارتياح…ايوه هو راح يقنع سحر تيجي معانا والحمد لله وافقت كده هصالحها ونخلص
غرام بصتلو بدهشه وقالت…عصام هو الي راح يقنعها انكو تتصالحو
بدر بابتسامه…ايوه وفيها ايه دي
غرام بتوهان…لا ..مفيش
بدر طرقع بصوابعو قدام وشها وقال سرحانه في ايه يلا اجهزي مفيش وقت
بعد عدة ساعات كان عصام وصل هو وسحر شرم الشيخ ونزلو في الاوتيل الي هيتممو فيه الصفقه وطلعت سحر تريح في اوضتها وعصام فضل مستني بدر
بعد شويه بدر وصل هو وغرام ولقو عصام مستنيهم
عصام بابتسامه…حمد لله على سلامتكم
بدر وغرام…..الله يسلمك
بدر بص حواليه وهمس لعصام …امال فين سحر
عصام بابتسامه مصتنعه…طلعت اوضتها تريح شويه
بدر ….طب خد بالك من غرام انا هروح اكلمها واجي على طول
عصام هز راسو بالموافقه وبدر طلع لسحر غرام عرفت انو طالع لها ضربت عصام في كتفو وقالت بغيظ…انا هتشل منك بقى انت جيبهالو بنفسك علشان يتصالحو يا طولة بالك يا اخي
عصام ابتسم على شكلها وهيه متغاظه وقال…وانتي مضايقه كده ليه زي ما كون شامم ريحة شياط
غرام بتوتر…مين…انا. …ابدا انا زعلانه عليك
عصام بضحكه خفيفه….لا يستي متزعليش عليا انا كويس ها بقى هتطلعي اوضتك ولا هتستني بدر هنا
غرام بدون تفكير….لا هشرب حاجه واطلع استني ايه دول ممكن يريحولهم ساعتين هفضل مستنيه
عصام اتضايق جدا من كلمتها دي ضم اديه بغضب وحزن وغرام خدت بالها من كلامها حست بحرج وحزن عليه قالت بارتباك….انا اسفه انا قصدي يعني…
عصام حاول يبتسم وقال…احم ولا يهمك اطلبلك ايه
غرام ….اي حاجه بارده الدنيا حر
عصام اومأ براسو ومشي وهيه قعدت على كرسي بزعل وقالت….والله مافيه ابرد منك حد يقول كده جاتك نيله غبيه
بدر بقى طلع لسحر وخبط على الباب سحر قامت تفتح وفكراه عصام قالت بسرعه..ايوه ياعص….
بس اتفاجأت ببدر قالت بفرحه بدر اذيك بس خدت بالها من كلامها وقالت بضيق…قصدي يعني ايه الي جابك هنا
بقلمي…زهرة الربيع
بدر دخل وقال …مش تقولي اتفضل حتى
سحر بضيق…دا على اساس انك متفضلتش
بدر مسك ايدها وقال بهدوء…جاي اتكلم معاكي يا سحر كل الي انتي حطاه في دماغك غلط انا وغرام جوازنا على الورق وبس صدقيني والله انا مقدر استغنى عنك ابدا
سحر كانت بتبصلو بحب كبير قالت ….طب ما تطلقها يا بدر طلقها ونتجوز وانا اوعدك مش هتندم مش هينقصك اي حاجه انت عارف اني بحبك
بدر بابتسامه…عارف والله عارف…بس مش هينفع اطلقها دي وصية عمي وهيه لسه تعبانه اول ما تخف وتبقى تمام هطلقها بس دلوقتي مينفعش بس اققدر اوافق على طلبك التاني
سحر بتحاول تستوعب قالت..طلب ايه
بدر بابتسامه…نتجوز
سحر بدهشه…انت…انت عايز تتجوزني مش كده
بدر بابتسامه…ايوه يا ستي عايز نتجوز انا هفضل هنا اسبوع عايز اخر يوم في الاسبوع يكون فرحنا وبعدها نرجع القاهره اونطلع شهر عسل الي تحبيه ها قولتي ايه
سحر بفرحه …هه قولت ايه..طبعا موافقه بس..بس اسبوع واحد هنلحق نجهز كل حاجه
بدر سيبي الموضوع ده عليا المكان هنا هيجهز كل شئ.. واحنا علينا المعازيم كل الي نفسك يحضر الفرح اعزميه عايزو يكون اكبر فرح اتعمل عايز كل الناس تحكي عنو هيكون فيه صحافه واعلام هخليكي اميره يا سحر انتي تستاهلي كل خير
سحر مش مصدقه الي بيقوله قالت بدموع من كتر السعاده …بجد يا بدر
بدر بابتسامه…طبعا بجد دا هيكون فرح اغلى انسانه على قلبى
سحر وافقت وقالت هتكلم بباها واخوها وبدر لبسها دبلتها الي سابتها معاه وفضلو يتكلمو شويه وهو استأذنها ونزل
عند غرام اثناء ما كانت مستنيه عصام يجيب لها العصير اتجمدت مكانها واتسعت عنيها لما سمعت صوت تعرفو كويس بيناديها وطبعا كان عماد
عماد اول ما شافها نادى عليها بصوت عالي وفرحه شديده وقال…غرام
بدر كان نازل يشوفها وشاف عماد بينادي عليها ضم اديه بغضب اعمي
غرام اول ماسمعت صوتو التفتتلو بغضب وعيونها مليانه دموع وبصتلو بشراسه وهو جري عليها وفجأه حضنها بكل قوتو وووووووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية غرام)

اترك رد

error: Content is protected !!