رواية مهرة الجاسر الفصل الثاني عشر 12 بقلم جوري محمد

 رواية مهرة الجاسر الفصل الثاني عشر 12 بقلم جوري محمد

رواية مهرة الجاسر البارت الثاني عشر

رواية مهرة الجاسر الجزء الثاني عشر

رواية مهرة الجاسر الفصل الثاني عشر 12 بقلم جوري محمد


رواية مهرة الجاسر الحلقة الثانية عشر

الفصل الثاني عشر😍
مهره.الجاسر 
بقلم.جوري محمد 😍
طلعت مهره لبست فستانها وكان جايب بيوتي سنتر عندها مكياجوها وبقت شبه اميرات الحواديت
مهر ...بتكلم نفسها والله انا مش مطمئنه بس تصدقي يا مهره انتي يا بنت بنت زي العسل زي الممثلين
مهره راحت لابسه النظاره
البنت انتي لبست النظاره ليه بتداري العيون الحلوه 
  مهره... كده و خلعت النظاره وبتكلم نفسها  انتي اتجننت ولا ايه يا مهره ما هو اللي انا فيه يجنن العاقل  ما بالك اللي بنصف عقل من الاول
البنت بتاعه المكياج طب والله انتي مش محتاجه حاجه خالص ده انتي قمر
البنت خلاص يا مدام
مهره.. مدام يا اختي انسه يلا امشي لازم يقولوا كده واحده عايشه في بيت مع واحد غريب هيقولوا كده منك لله يا فهد كله من ام فهد لو ربيتك ما كنتش عملت كده انا هانزل يحسن الاقيه قدامي دلوقتي
بقلم جوري محمد 
نزلت تحت اخذها من يديها جوهرتي الغاليه مهرتي حبيبه قلبي وروحي انتي غيرت الفهد واصبحت دلوقتي عشق الفهد انا حبيتك يا مهره حب جنون 
مهره.. واقفه مبهوره من شكل الجنينه والورد والكلام المكتوب بالنور والموسيقى حاجه فوق الخيال هي ما كانتش تتخيل ان في يوم حد هيعمل عشانها كده مهره 
مهره... يخرب بيتك يا فهد عملت كل ده امتى.
فهد.... يخرب بيتك والله فصلتيني ده انا لو عملت ده  للسواق هيروح يتحول علشان يرضيني وانت تقول يخرب بيتك يا فهد تعالى يا مهره معي نطلع فوق 
مهره.....انت جايبني هنا ليه
فهد.... ما تخافيش يا مهره انا عمري ما هاذيكي 
ودخلوا اوضه فهد وفتح باب صغير دخلوا منه على اوضه 
مهره ايه ده وفتح المرايا اللي يوقف فيها يشوف كل حاجه في اوضه مهره
مهره...انا عايزه اعرف معنى ايه ده كله انت عملت في ايه بالضبط انا كنت بقفل علي بالمفتاح وانت في باب ثاني اتكلمي عملت في ايه انت واطي سيب ايدي ولا سيب ايدي ايه انت مسكت كل حاجه عندي جاءت على يدي يعني منك لله يا شيخ كسرت فرحتي كان عندي امل انك تتغير وتسيبنااروح بيتي وبتعيط منهاره من العياط
فهد يا مهره اهدي انا ماذتكيش والله 
مهره....اسمه ايه بقى
فهد.    انتي زي ما انت ما فيش حاجه كسرتك اللي يفكر بس يعملها امحيه من على وش الدنيا اللي يفكر يزعلك بس مش يكسرك
مهره.    انت بتقوله ده واللي شفته بعيني ايه
فهد....انا فعلا كان في نيتي كده بس في حاجه دائما كانت بتمنعني انا طلعت بحبك يا مهره انا مستعد اتغير عشانك
مهره..   وانا يا اخي مش بحبك انا باكره الرجاله كلهم
مهره... انتم كلكم ازيتوني هو خلفني ورماني الثاني ذلني وانت كسرتني
فهد.... ما تقوليش كده ثاني انا عمري ما كسرتك انا بحبك 
مهره.....وانا باقول لك سيبني في حالي عشان ارجع مهره بتاعه زمان اه وحطت يدها على قلبها و وقعت من طولها ولحقها فهد قبل ما تقع في الارض اخذها في عربيته بجري على المستشفى قعد يزعق الدكاتره جم خذوها منه قعدوا يفوقها
بقلم جوري محمد 
 الدكتور.... قالهم ازمه قلبيه واخذها على اوضه الانعاش
فهد قعد يزعق لو جرلها حاجه هقتلكم كلكم.😱😱
الراجل اللي كان بيراقب الفيلا اتصل ب جاسر وقال له مهره في المستشفى جاء جاسر واياد وسهر ويوسف علي المستشفى لاقوا فهد واقف
 جيري عليه جاسر... لو جري لها حاجه انا هقتلك
فهد ما بيتحركش و خائف على مهره وجاسر ضربه بالبوكس ويوسف واياد حجز بنهم وكل متوتر مستني الدكاتره يخرجوا
الدكتور المريضه عندها القلب من زمان القلب عايز يتغير
 سهر... يعني ايه عمرها ما اشتكت
الدكتور....   يا مدام باقول لك عندها القلب من زمان لازم تعمل عمليه في اقرب فرصه
فهد.. اعملها  التحاليل اللازمه كلها واعرفي فصيله الدم وانا هتصرف واجيبه 
سهر....هاتصرف منين بقى يا فهد باشا
فهد.... انا اعرف ناس في مافيا الاعضاء
سهر.. لا لا يمكن ترضى بحاجه زي كده مهره لو عرفت تموت فيها بجد لا يمكن ترضى تعيش على حسابي احد ثاني
فهد....عندكم حل ثاني
 سهر بتعيط
 وجاسر سكت 
بقلم جوري محمد 
فهد...ما فيش قدامنا الا كده وما حدش يقول لها 
الدكتور... احنا هنعمل التحليل لازمه بس يا رب تعدي عليها ال 24 ساعه كويسه لو عده يبقى في امل نعمل العمليه
وبعد ال 24 ساعه مهر بدات تفوق ونقلوها في غرفه عاديه ودخلت عليها 
سهر ...مهره حبيبتي انت فقت عمل فيك حاجه الحيوان ده 
مهره ....لا انا تعبانه قوي يا سهر
سهره يا حبيبتي انتي ما عندكيش حاجه دي شويه ارهاق الدكتور قال كده 
مهره.انتي هتكذبي يا سهر
مهره...   انتي عرفت انا عندي ايه يعني 
سهره...انت كنت عارفه يا مهره
مهره...ايوه طب وما قلتيش ليه
مهره. طب انتي كنت هتعملي ايه كان معنا فلوس ما كانش معنا فلوس 
سهر....واستحملت كل ده لوحدك كنت بتلعبي وبتشتغلي في الورشه والمكتب وعند جاسر عشان كده كنت دائما عايزه تنام انت جئت على نفسك قوي يا مهره
كله كان بيهون لما اشوفك فرحاتك  يا سهر يا بنت ده انت بنتى مش اختي
الباب خبط ودخل
 جاسر سلامتك يا مهره قومي كده شد حيلك عشاني  مهره انا عارف و متاكد ان انت زي ما انت صح 
مهره...ولما انت متاكد بتسال
جاسر... اياد هو عايز يعرف بس عشان يطمئن 
مهره ...لا اطمئن اياد انت ايه اللي مخرج بقى من المستشفى مش انت قلت لي هتتعالج 
اياد انا خرجت عشانك يا مهره لما عرفت اللي حصل 
مهره....طب يا عم انا كويسه ممكن ترجع المستشفى ثاني تكمل علاجه
اياد... انا ما بقتش محتاج علاج طول ما انت جنبي ربنا يخليك لي يا حبيبتي 
مهره....وانت كمان يا اياد
 وهنا دخل فهد حمد لله على سلامتك يا جوهرتي الغاليه
جاسر..لو سمحت ما تقولهاش كده ثاني 
فهد...ليه بقى
جاسر... علشان دي بقت مراتي
فهد... مراتك ازاي 
مهره...لا استنى بقى احنا اتجوزنا امتى يا جاسر اخر مره قلنا مخطوبين ما قلناش متجوزين
اياد... هو طلبك منى وانا وافقت وكتبنا كتابك ما تزعليش مني يا مهره انا عملت كده عشان مصلحتك
مهرة.  يا عم بجملت صدمات بالجمله انا متعوده على كده
فهد انت هطلقها يا جاسر علشان انا باحبها 
جاسر..لا مش هطلقها  اللي لو هي طلبه ده حتى ساعتها هافكر
 مهره... لا كريم فعلا
 جاسر وفهد بيشد مع بعض 
مهره... خلاص اسكتوا هو انتم ما تعرفوش يعني انا بموت مش هينفع اتجوز مين فيكم عايز يبقى ارمل الاثنين في صوت واحد ما تقوليش كده انا هتصرف وبس 
بقلم جوري محمد 
مهره.. اطلعوا بره انتم الاثنين يا جدعان انا تعبانه يا احسن بدل ما اموت بالقلب هاموت بالضغط او السكر اطلعوا بره 
سهر...انتي بتهرج حتى وانت عيانه
مهره.. انتي مش شايفاهم واحده بتموت وهم بيتخانقوا عليه عايزين ياخذه اللقب
سهر... طب وانا يا مهره هتسبيني لمين 
مهره..يا سهر انتي يوسف معك وانا متطمنه عليكي غير كده لسه في العمر بقيه يا ستي الدكتور قال هاموت بكره ولا حاجه 
سهر..بعد الشر عليكي 
مهره...الموت مش شر هاروح مكان احسن  من كده و هاسلم لكي على ماما عقبال ما انت تجيء لنا بعد عمر طويل
 سهر ..حضنتها دائما  كل حاجه ضحك يا مهره 
..مهره ...يا اختي يلا امشي انت الثانيه عايزه ارتاح من الدوشه  
سهر...انا مش هاروح انا في اوضه هنا هابات فيها
 المستشفى دي بتاعه فهد 
مهره...لا انت هتقومي تروحي مع جوزك انت هتعملي لي ايه وتعالى بكره
سهر.. ماشي يا مهره وخرجت سهر وسبتها 
جاسر خرجت ليه
سهر.. هي كانت عايزاني اروح بس انا هقعد بره هنا مش هاروح وسيبها
 الدكتور.. احنا هنديها مسكن عشان الوجع بيزيد لغايه لما تعمل العمليه عشان جسمها يرتاح يعني هتفضل نائمه
ونينغذي جسمها بمحاليل
 وفعلا ادوها وعدى يوم وفهد بيتصل بيبعث التحاليل علشان يجيبه لها القلب 
بقلم جوري محمد 
فهد... انا عايز الورق يبقى سليم ان في حد اتبرع بقلبه لو عمل حادثه ومات هو فعلا عمل حادثه واخذنا القلب اللي متبرع بيه
وبدوا يفوقها  مهره علشان يشوفوها قبل العمليه واحد واحد يخش يشوفها
دخل جاسر انتي خلاص هتعملها العمليه وترجعي لي انا بحبك يا مهره ما اقدرش اعيش من غيرك وعلى فكره انتي قلت لي انك بتحبيني ساعه الحادثه لو تفتكري 
مهره...لا مش فاكره
جاسر..قوليها يا مهره
مهره ... انا بحب فهد يا جاسر 
جاسر ..انتي بتكذبي صح
مهره.. لو خرجت من العمليه هاقولها لك قبل كده لا
جاسر.. باس راسها الايام اللي كنت بعيده عني فيها كنت هتجنن ارجعي لي يا مهره خليك فاكره ان حبيبك وجوزك مستنيك
مهره بضحك طب يلا اخرج وقتك خلص.خلي بقيت الطابور يخش ....جاسر خرج 
فهد....جوهرتي الغاليه حتى وانت عيانه زي القمر يا مهره
مهره.... قل اعوذ برب الفلق هتحسدني وانا داخله اعمل عمليه 
فهد..لا يا عمري حد يحسد روحه ده انا ما حبتش نفسي الا لما حبيتك
مهره....بلاش الكلام ده ما تنساش  انا بقيت متجوزه
جوري محمد 
فهد.... ما تقوليش كده لما تخرجي بالسلامه هطلقك منه 
مهره...بس انا مش عايزه اتطلق انا فعلا بحبه انا عارفه ان الكلام هيزعلك بس القلب مش بيدينا انا حبيته و لو انت بتحبني فعلا هاتسيبني اعيش مع الانسان اللي بحبه 
فهد ...طب انا عايز وعد منك 
 مهره... ايه هو بقى
فهد. لو هو مات تتجوزيني حتى لو عندك 100 سنه
مهره.. يا عم مش لما اعيش انا الاول ده انا داخله اموت
على فكره ده عمليه قلب مش اللوز  يا فهد وقتك خلص اطلع بره والله انا شكلي هاموت قبل العمليه
دخلت سهر ويوسف سهر لو حصل حاجه اوعديني انك ما تعيطي وانت يا يوسف اوعى تسيبها او تحسسها انها وحيده وعلى فكره انتم متجوزين من شهرين عايزين بنوته حلوه بس وحياتي عندك ما تسميها ش مهره عشان حظها ما يبقى زيي يلا بقى امشي عشان يجهزوني للعمليه
ودخلت مهره العمليات 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent