رواية جاهله الفصل الحادي عشر 11 بقلم زوزه

 رواية جاهله الفصل الحادي عشر 11 بقلم زوزه

رواية جاهله البارت الحادي عشر

رواية جاهله الجزء الحادي عشر

رواية جاهله الفصل الحادي عشر 11 بقلم زوزه


رواية جاهله الحلقة الحادية عشر

#جاهله . #البارت11 .

•وقفت ونظرت خلفها وجدت قمر واقعه علي الأرض وسط دمائها ظلت واقفه مصدومه .

_بصدمه وهو يركض باتجاهها ويقوم يحملها من علي الأرض ويقوم بالصراخ علي عدي بأن يشغل السياره بسرعه .

: بصدمه هـ..هـ..هنروح فين .

_ علي اقرب مستشفى بسرعه اتحرك يلا .

: بتوتر حاضر حاضر ثم نظر إلي شمس التي تقف بدموع وقال يلا يا شمس بسرعه .

•ذهبت بسرعه وركبت في الامام مع عدي وكان حسام يحمل قمر علي رجليه في الكرسي الخلفي .

_نزل وهو يحملها ويصرخ باعلي صوته دكتوووور دكتوووور بسرعه .

.. اتي إليه الممرضين واخذوها منه بسرعه ووضعوها علي السرير الناقل واخذوها الي غرفة الطوارئ (بقلم زوزه ) .

: ظل واقف وعيناه تنزل ده دموع كثيره وهو لا يفهم شئ يقف تائه يريد طفلته فقط .

_ كان واقف ودمائها علي يديه ينظر إلي دمائها وينظر إلي الغرفه التي دخلتها ثم رفع رأسه عاليا قائلا بعد تنهيده طويله يااااااااااارب متحرمنيش منها يااااااااااارب وظل واقف يردد يااااااااااارب ويتنهد بصوت عالي .

•كانت تجلس علي مقعد وهي تبكي بشده وتضع يديها علي وجهها وتزداد في البكاء .

..بعد مده خرج الطبيب من الغرفه .

_ذهب إليه بسرعه وقال طمني يا دكتور قمر عامله ايه .

..للاسف المريضه عندها نزيف شديد ومش عارفين نسيطر عليه ولازم حالا تدخل العمليات.

_ طيب ما دخلها يا دكتور مستني ايه .

..محتاجه موافقه حد من الأهل الاول .

_ طيب مستني ايه يا دكتور هات الورق وانا امضي انا ابن خالها وولي أمرها ثم اكمل بعصبية مستني ايه يا دكتور يلا بسررررعه دخلها العمليات وانا هخلص الورق كله .

.. طيب طيب ثم ذهب باتجاه الغرفه وبعد مده جهزوا قمر للعمليات ودخلت غرفه العمليات .

: كان يقف ينظر الي غرفه العمليات مصدوم ويبكي بشده .

_ ذهب باتجاهه وهو يحاول أن يجمد أعصابه ولكن لا احد يخاف عليها مثله ثم قال اهدي هتبقي كويسه تعالي نروح نصلي وندعيلها وان شاء الله هتبقي كويسه (بقلم زوزه ) .

: نظر له بدموع ثم ارتمي في حضنه وظل يبكي ويقول أنا خايف اخسرها دي بنتي انا خايف اخسرها .

_ أخذه في حضنه ثم قال وهو يحاول أن يتمالك أعصابه وان دموعه لا تنزل ثم خانته دموعه بعد أن حاول امساكها وقال تعالي صلي وادعيلها .

: ذهب معه ولكنه ذهب الاول الي شمس وحاول أن يجعلها تهدأ ثم اتصل علي خاله قمر وزوج خالتها واخبرهم أن قمر عملت حادث بسيط وأنهم لي المشفي وذهب مع حسام وظلوا يصلون ويدعون الله بأن ينجي محبوبتهم قمر .

بعد نصف ساعه صعدوا الي المستشفي وقابلوا وهم في طريقهم خاله قمر وزوجها وهم يأتون بسرعه إليهم .

° قمر مالها يا حسام طمني يابني بنتي جرالها ايه .

"قمر فيها ايه يا عدي رد عليا وانت بتعيط ليه وقمر بتعيط ليه ما حد يرد يابني الله يرضيك .

_ وهو ياخذ نفسه اهدوا ممكن هي دلوقتي في العمليات وان شاء الله هتبقي كويسه ادعولها بس .

°بدموع في العمليات ليه ايه اللي حصلها .

_ وهو يمسك يدها ويجلسها علي كرسي بجوار شمس ويقول ممكن تهدي هي هتبقي كويسه بس ادعيلها انتي .

ظلوا جميعا يدعون كثيرا وهم يقفون متوترين علي أعصابهم فشمس ونعمه كانوا لا يبطلون بكاء وعدي كل ما يتذكر موقف مع قمر تنزل دموعه ثم يمسحها وخالد كانت عيناها تتلألأ بالدموع فهو كان يخشي علي الفتاه التي كانت بمنزله ابنته وأمانه خالها سابها لديه أما حسام فكان يقف تائه ينظر للكل ثم يدعو الله بأن ينجي محبوبته ومعشوقته التي يعشقها لحد الجنون فإن أصابها شئ فهو لن يقدر علي الحياه بدونها (بقلم زوزه ) بعد ساعتين خرج الطبيب من غرفه العمليات .

_ ذهب إليه حسام اول واحد وقال بتوتر طمني يا دكتور قمر عامله ايه .

..بعمليه احنا حاولنا نسيطر علي النزيف وان شاء الله هتبقي بخير ادعولها لو ال 24 ساعه دول عدو علي خير فهي هتبقي بخير ثم تركهم وذهب .

°الدكتور قصده ايه بالكلام ده يا حسام .

_ هتفوق أن شاء الله يا خالتي ادعيلها انتي .

° بدموع يااااارب دي الحاجه اللي فضلالي من ريحه اختي ياااارب حافظ عليها ياااارب وماتحرمني منها ياااارب (بقلم زوزه ) .

: بعد يومين وهو جالس معها في الغرفه بعد أن سمح له الدكتور بالدخول فوقي يا قمر عشاني فوقي انتي سيباني لمين ها فوقي يا قمر متسبنيش لوحدي فوقي بقالك يومين نايمه عجبتك النومه يا قمر قومي يا قمر لسه قدامك مستقبل وأحلام عايزه تحقيقها قومي يا قمر عشاني انا عدي اخوكي وصديقك قومي يا قمر بلاش تنامي النومه دي .

_ دخل إليها بعد أن خرج عدي وجلس بجوارها وامسك يدها ونزلت دموعه وقال قومي يا قمر انا اسف سامحيني لتاني مره معرفش أحافظ عليكي اول مره لما جرحتك وتاني مره لما كنتي معايا ومعرفتش احميكي قومي يا قمر عشاني انا بجد بحبك قومي يا قمر ولله العظيم بحبك وبعشقك قومي وانا هعملك كل اللي نفسك فيه طيب عارفه انا سمعت أن فيه مدرسه في لبنان هنا بيدخلوا فيها وبتخرجوا علي كليه هقدملك فيها ياقمري عشان محدش يرفع عينه فيكي حتي لو انا هخليكي حاجه كبيره الكل يشاور عليها من بعيد بس قومي يا قمر قومي لو بتحبيني بلاش تنامي كده ثم ظل يبقي بجوارها (بقلم زوزه ) .

•عايزه تسبيني يا قمر ليه قومي يا قمر وشوفي ايه اللي حصلي انا خسرت مصطفي مش عايزه اخسرك ياريتني سمعت كلامك ياريتني معلقتش قلبي بيه هو طلع بيحبك انتي يا قمر طلع معجب بيكي انتي مش انا هو انا مش حلوه يا قمر يعني هو حبك انتي وانا لا طيب ليه يا قمر ليه وظلت تبكي بجوارها ....

- بعد مده وشمس جالسه تمسك يدها بدأت قمر بتحريك صوابعها فصدمت شمس ثم خرجت تركض تنادي علي الدكتور .

• دكتووور دكتووور بسرعه .

_ بقلق في ايه يا شمس في ايه .

• قمر حركت صوابعها قمر حركت صوابعها .

..ذهب الدكتور بسرعه ووجد أنها بدأت تفوق فبدأ يعمل لها اللازم وخرج وطمانهم انها بدأت تفوق .

بعد يومين بقلم زوزه .
في غرفه قمر في المستشفي كانت تجلس مع عدي والباقي ذهب ليغير ملابسه وحسام كان يأتي بطعام من تحت .

- عدي ممكن اطلب من طلب .

: انتي تؤمري قمري .

- عايزه بيت في لبنان أو سكن طالبات اي مكان اقعد فيه الاربع سنين بتوع المدرسه .

: ليه بتقولي كده يا قمري .

- عدي الصراحه انا بفكر اني اسيب لبنان مش عارفه لو ملقتش بيت هسيب لبنان انا مش عايزه اقعد هنا ......

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent