رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الفصل الثامن 8 بقلم الأميرة فراولة

 رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الفصل الثامن 8 بقلم الأميرة فراولة

رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك البارت الثامن 

رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الجزء الثامن 

رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الفصل الثامن 8 بقلم الأميرة فراولة


رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الحلقة الثامنة

الفصل الثامن من رواية (تزوجتك بالاجبار لكن احببتك)
وقفنا اخر مرة  ....أن الخاطف أخد أميرة وحطها فى العربية بعد ما خدرها   .......نكمل بقا
«_«قاد الخاطف السيارة بسرعة كبيرة واتجه إلى شقة تبعد عن القاعه مسافة ساعة واخيرا وصل الخاطف إلى الشقة حمل أميرة ووضعها على السرير وتركها وخرج وبعد ساعتين فاقت أميرة 
أميرة:أنا فين..... وبدأت تتذكر ما حدث وقامت مسرعة وظلت تدق على الباب حتى فتح لتنظر على الشخص الذي يفتح الباب وتنصدم 
أميرة بصدمة:انت
(طبعا انتو هتموتوا وتعرفه هو مين معلش استحملوا شويه وهتعرفوا بعدين ~_~
__________________________
فى القاعة أثناء الفرح
أدم عمال يدور على أميرة ومش لقيها سأل عليها كل الى فى الحفل ومش لقيها وافتكر أنه مش سال أسماء وقام رحلها هى وأحمد
أدم: أسماء
أسماء:نعم
أدم : متعرفيش أميرة راحت فين 
أسماء:لا اخر مرة شفتها كانت وهى بترقص معاك 
أدم:امال راحت فين مختفيه من مدة وقلبت عليها الحفل ومحدش شفها خالص انا خايف عليها 
وفى اللحظه يدخل خالد صديقهم ليسلم على أحمد ويسمع كلام أدم وهو ظابط بقا ففاهم الكلام ده
خالد : مش يمكن اتخطفت 
أدم بصدمة: اتخطفت ازاى
خالد:أنا ظابط وقبلت حالات زى ده كتير أول حاجه لازم تجمع كل الموظفين إلى شاغلين فى القاعة
أحمد:أنا هشوف المدير يجمعهم
خالد:تمام
)_( كان أدم منهار من سماع كلام خالد ولا يصدق أن زوجته وحبيبته يمكن أن تكون خطفت......وصل أحمد الى مكتب المدير وشرح له الأمر وطلب منه أن يجمع الموظفين وتفهم المدير الموقف وجمع الموظفين وذهبوا إلى أدم وخالد
________________________
عند خالد والموظفين وأحمد وأدم وأسماء معهم فهم فقط من عرفوا باختفاء أميرة
خالد:عايز صورة لأميرة 
أسماء وهى تخرج تلفونها:اتفضل دى صورتها
اخد خالد يرى الصورة لكل الموظفين ويسالهم اذا رأوا الفتاة التى بالصورة والكل ينفى إلى أن وصل إلى النادل الذى قال لأميرة أن هنا شخص يريدها
خالد:شفت البنت دى النهارده
النادل :لا يفندم
النادل يتذكر ثم يقول لخالد:لحظه يا فندم شفتها
خالد :امتى وفين وازاى
النادل :اصل يا فندم فى واحد كان واقف على باب القاعه وطلب منى انادى الانسه دى واقولها أنه فى عايزها وبيقولها أن فى مشكله وانا عملت كده
خالد: وهى خرجت ولا لا
النادل:خرجت يا فندم وبعد كده مش شفتها
خالد للموظفين:تقدروا تمشوا بس ممكن المدير
المدير :اتفضل 
خالد : عندكم كاميرات مراقبه في القاعة
المدير:اكيد
خالد:طب ممكن تاخدنا غرفة المراقبه 
المدير: اتفضلوا معايا
كل ده بيحصل وأدم فى صدمة ومش مصدقك اى حاجه والدموع تنهمر من عينيه
____________________
ذهب الجميع لغرفة المراقبة وتفحصوا التسجيلات ورأوا المقطع الذى تخطفه فيه أميرة ولكن وجه الخاطف غير ظاهر بسب الظلام 
أدم بصدمة وعصبية:مراتى اتخطفت لازم القيها بسرعة
أحمد: أهدى يا أدم عشان نعرف نفكر وتلقيها
خالد :هو تلفونها معاكم ولا معاه 
أدم:لا نسيته هنا
خالد:ده كان فرصتنا اننا نتعقب مكانه
سرح أدم قليلا ثم قال:بس  أنا كنت جايب ليا وليها ساعتين ومن خيللهم نقدر نحدد موقع بعض 
خالد:طب ورينى الساعه دى وانا هحدد موقعها 
أدم:اتفضل 
واخد خالد الساعه وحدد موقعا وقالهم
خالد:أنا حددت الموقع والمكان بعيد عن هنا ساعه يلا بينا
أدم :يلا
أسماء:هاجر معاكم
أحمد:مش هينفع يا أسماء ارجوكى من غير مناقشه
أسماء:تمام 
وخرج كلا من أدم وأحمد وخالد وركبوا السيارة وخرجت إلى الطريق
____________________
عند أميرة
أميرة:انت
الخاطف:ايواه انا 
أميرة:وانت عايز منى اى 
الخاطف:أنا بحبك وهتكونى ليا غصب عن الكل 
أميرة:نجوم السماء اقربلك
الخاطف:هتكونى ليا وهاخدك. ونسافر من هنا
أميرة: مستحيل وأدم هيجي ينقذنى
الخاطف بسخرية: مش هيلحق لان الطيارة هتوصل المطار كمان ساعة واحنا هنمشى دلوقتي
أميرة:وانا مش همشى معاك 
الخاطف:لو مش مشيتى معايا يبقا اقرئى الفاتحة على صاحبتك أسماء (طبعا انتوا هتموتوا وتعرفه هو مين خالص مش تزعلوا هقولكم😁😁)
أميرة بصراخ: ياسرررر(فاكرين ياسر صح ) لو قربت منها هموتك
ياسر :لو بتخافى عليها هتياجى معايا
أميرة بانكسار: تمام
ياسر :يلا بس لو حاولتى تعملى اى حاجه اعتبرى صحبتك ماتت
أميرة:وعد مش هعمل اى حاجه بس سبها
ياسر:اما أشوف
وتوجهوا الى المطار 
___________________
عند أدم
أحمد يقود السيارة وخالد يوجهه وأدم جالس صامت يفكر فى زوجته التى تضيع منه وهو لا يوجد بيده حيله
خالد:استماع يا أحمد اشارة أميرة بتتحرك
أحمد:ازاى
خالد:يعنى هيغيروا المكان
أدم: يعني هيحصل اى 
خالد :هنمشى وراهم
وبدأوا يمشوا وراهم
______________________
عند أميرة
ياسر: انزلى وصلنا
أميرة:حاضر
دخلوا المطار ياسر توجه للطيارة وأميرة معاه مش عملت اى حاجه خوفا على صاحبتها ركبوا الطيارة والمضيفة أعلنت أنه 10دقايق والطيارة هتقلع
أميرةاخدت تلفون ياسر من غير ما يحس
أميرة:هدخل الحمام 
ياسر : بسرعة وماتنسيش صاحبتك
أميرة دخلت الحمام وقفلت الباب وكتبت رقم أدم واتصلت عليه
______________________
أدم:الو
أميرة:ايواه يا أدم
أدم: أميرة انتى فين ومين خطفك 
أميرة:أنا فى مطار*****وياسر الى خاطفنى ومش عارفه اهرب منه لن بيهددنى أنه هيقتل أسماء احموا اسما والحقنى يا إدم الطيارة قدمها اقل من ١٠دقايق وتطير
أدم :حاضر يا حبيبتي مش تخاف هكون عندك دلوقتى وهنحمى أسماء وقفلوا سوا
أحمد: فى اى وأسماء مالها وأميرة فين
أدم:وقف العربية وانزل يا أحمد أسماء في خطر وياسر هو الى خطف أميرة وبيهددها بأسماء لازم تروح وتحمى أسماء عشان أميرة تقدر تهرب
أحمد:تمام ونزل من العربيه
أدم:هما فى مطار***والطيارة فاضل عليها اقل من ١٠دقايق
خالد:طب يلا بسرعه
وبدأ أدم يسوق العربية بسرعة البرق  وصلوا المطار 
أدم بيحاول يعدى لمكان الطيارة
الأمن: مش هينفع تعدى يا فندم لازم التذكرة
أدم:مرات مخطوفه لازم اعدى
الأمن:لازم التذكرة احنا اسفين
خالدوهو يريه بطاقته:معاك الظابط خالد على ولازم نعدى بسرعة فى واحدة مخطوفة فى الطياره
الأمن:اتفضلوا
____________________
فى الطيارة 
المضيفة :اربطوا احزمه الامان لان الطيارة هتقل
بدأ أميرة وياسر يربطه الاحزمه 
وأميرة :بتفكر أنه ليه أدم اتاخر وفجأة اتصدمت 
أميرة ودمعها بتنزل وهى بتكلم نفسها:الطيارة بطير وأدم مش لحقها أنا كده خلاص ضعت منه ومش هيلقينى وبدأت دموعها تنزل زى النهر
___________________
عند أدم 
أدم بيجرى عشان ينقذ حب عمره ويوقف الطيارة وفجأة لقى الطيارة بدأت تمشى بسرعة فضل يجرى على أمل يوقف الطيار ولكن الطيارة طارت 
جلس أدم على ركبه يبكى على حب عمره الى ضاع منه وبدأت بصراخ ويبكى ويفكر كيف سيجدها وينفذها ويرجعها له وبدأ بتذاكر كل لحظاتهم معا 
ياترى أدم هيلاقى أميرة؟
ياترى ياسر هيعمل اى في أميرة؟
ياترى ياسر اخد أميرة على فين؟

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent