رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الفصل السابع 7 بقلم الأميرة فراولة

 رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الفصل السابع 7 بقلم الأميرة فراولة

رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك البارت السابع 

رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الجزء السابع 

رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الفصل السابع 7 بقلم الأميرة فراولة


رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الحلقة السابعة

الفصل السابع من رواية (تزوجتك بالاجبار لكن احببتك)
فى صباح اليوم التالي
*_*تستيقظ أميرة من نومها لتجد نفسها في حضن أدم فتبتسمه وتقوم لتستحم وتذهب لأدم
أميرة:اصحى يلا يا أدم انهارده اول يوم هتنزل فيه الشغل سوا بعد جوزنا
أدم: خمس دقائق بس
أميرة:يلا وبس كسل يا حبيبي
أدم:هقوم بس بشرط 
أميرة:اى هو
أدم:قوليلى يا حبيبي تانى
أميرة:يلا يا أدم يا حبيبي يا عمري وحياتي وقلبى وكل حاجه حلوه وجميله في حياتى
أدم:وانت روحي واجمل حاجه في عمرى
٠_٠صحى أدم واخد شور ارتدا بدلة سوده ووضع برفانه
وذهب ليفطر مع أميرة وفطروا سويا وبعد الانتهاء من الافطار
أميرة: خمس دقائق وهكون جاهزة
أدم:برحتك يا حبيبتي
أميرة:تمام
&_&دخلت أميرة الغرفة وغيرت ملابسها وكانت عبارة عن بنطال جنس اسود وفوقه تيشرت وردى وحجاب أسود وتضع القليل من الروچ وخرجت لأدم
أميرة:يلا يا أدم أنا جاهزه ،،،،وكدت أن تخرج لكن أدم أمسك يدها
أدم:انتى رايحه فين
أميرة:معاك الشغل
أدم:واى الى انتى لبساه ده روحى غيرى الهدوم دى والبسى فستان وامسحى الروچ
أميرة:ليه 
أدم:من غير ليه يلا بسرعة لو سمحت مش تخليني اتعصب اكتر من كده
أميرة: حاضر
-_-دخلت أميرة غيرت ملابسها الى فستان باللون الاصفر ونفس الحجاب والجذمة بالون الاسود وخرجت لأدم 
أميرة: انا خلصت،،،, ونزلت وركبت العربية من غير ولا كلمه زياره
أدم وحس أنه زودها: أميرة أنا عارف انى زودتها بس ده عشان بحبك وبغير عليك وعايزك تكونى ليا وبس فلو سمحت مش تزعلى وابتسمى
أميرة وابتسمت: حاضر واوعدك انى مش هلبس اى لبس زى ده تاني
"_"وصلو الشركة وبدؤا الشغل وكانت لأميرة مساعدة أسمها عائشة وهى فهمت أميرة الشغل كله وعدى اليوم ووصلت الساعه 6دخلت أميرة مكتب أدم
أميرة: ممكن ادخل
أدم:اتفضلى
أميرة:دى اخر ورقة محتاجه امدتك وكده يكون كل الشغل خلص
أدم:تمام هانى اوقعها واخرجى أجهزى عشان نمشى
أميرة: حاضر وخرجت
#_#بعد خمس دقائق يخرج أدم ويذهب لأميرة ويأخدها ويذهبوا ليركبوا العربيه وينطلكوا إلى منزلهم
أميرة:أدم أنا مش محضرة أكل انهارده عدى على اى مطعم وجيب منه اكل 
أدم : حاضر يا حبيبتي
/ _/اتجه أدم بسيارته الى مطعم جيد واحض منه الطعاغثم انطلق إلى بيتهم وصلوا إلى امام المنزل ونزلوا من السيارة وصعدوا الى البيت وداخلوا
أميرة:خمس دقائق وهحط الكل على السفرة
أدم:تمام هكون غيرت 
أميرة:اوكى
*دخلت أميرة المطبخ ووضعت الأكل فى اطباق وحطته على السفرة وفي ذلك الوقت كانت أدم انتهى من تغير ملابسه وخرج من الغرفة
أدم:أنا خلصت 
أميرة:وانا كمان اقعد كل وانا هغير واجى
دخلت أميرة غيرت ملابسها وسرحت شعرها وخرجت لتجد أدم ينتظرها 
أميرة:مش اكلت ليه
أدم :عامل ازاى  من غيرك 
أميرة:طب يلا ناكل 
@_@بدؤا الاثنان الكل وكانوا سعداء لوجودهم معا حتى انتهوا من الطعام ودخلت أميرة لتنظيف الطعام وقامت بعمل عصير وفشار وذهبت إلى عند أدم في الصالون  لتشاهد مع الفيلم وبعد ذلك حملها أدم الى الغرفة(ونسبهم سوا بقا لحظه خاصه😊)
#_@ومر شهر وكل شئ يسير بطريقه جيده وجملة جدا 
فى الشركة عند أدم وأميرة في اليوم الذى يسبق يوم زواج أحمد وأسماء
أميرة:يلا يا أدم فاضل الورق ده أخر حاجه وبعد كده هتكون خلصت شغل انهارده وبكرة عشان مش هنيجى بكرة
أدم:تمام خمس دقائق هخلصه وهاجيلك استنينى في مكتبك
#_#خرجت أميرة من المكتب أدم لتذهب الى مكتبها ولكن أوقفها سيف زميل لها في الشركة
سيف: ممكن اتكلم مع حضرتك
أميرة:اكيد اتفضل
سيف:بص أنا معجب بوحده وعايز حضرتك تقولها وتشوفى ردها
أميرة:بص اولا لازم انت الى تفتحها في الموضوع وتعرف رايها وثانيا مين هى
سيف: عائشة مساعدتك وبجد عايز افتحها وخايف من ردها من كلام أو طريقتي
أميرة:طب بص ورينى الطريقة والكلام الى هتقولها وانا اقولك ينفع ولا لا اعتبرنى عائشةوورينى هتعمل اى
سيف:طب تمام هبدأ دلوقتي
سيف وهو يركع:بصى وبكل صراحه انا بحبك ومش هخلى حد ياخدك منى ابدا أنا بعشقك من اول ما شفتك وبغير عليك من الهواء وحتى من المدير لما يكلم ونفسى تقدرى مشاعرى وتبدلينى نفس المشاعر
أدم من خلفه :لا أنا الى هبدلك وضربة بكس وبيضربه
-_-أدم كان جاى لأميرة وشافها واقفه مع سيف ولما قرب لقاه بيقولوا كلام حب وكده بس هو ميعرفش أن دى بروڤه لريم
نكمل
أميرة:بس ياأدم انت فاهم غلط
أدم بصوت عالى جمع الشركه كلها'فاهم غلط اى الاستاذ بيقولك أنه بيحبك وعايزك تتجوزيه ،،،،وكان هيكمله ضرب بس أميرة واقفته بكلامها
أميرة:هو بيحب عائشة وده كانت مجرد بروڤة
عائشة بصدمه:أنا 
سيف :أبواه انا بحبك وعايز اتجوزك قولتى اى
عائشة بتوهان ولا ميلاده:وانا كمان بحبك ومواقفه
سيف: الحمدلله
أدم بإخراج:أعذرنى يا سيف فهمت غلط 
سيف:ولا يهمك اى حد مكانك كان فهم كده وعمل زيك تمام
أميرة :الف مبروك واوعى تنسوا تعزمونى على الفرح
عائشة: الله يبارك فيكى وانت هتكون اول المعازيم
*&*انتهاء اليوم وذهبوا الجميع لمنازلهم
أميرة :يلا نام عشان هنصحى بدرى 
أدم:معاكى حق يلا
فى الصباح
=_=أستيقظ كل من أدم وأميرة وذهب أدم لأحمد ليساعده ليجهز نفسه وذهبت أميرة لأسماء
أميرة: وحشتنى يا سمكة
أسماء:وانتى اكتر 
أميرة: حبيبتي بس يلا بقا نجهزك
أسماء:يلا
&_*وبدأت التجهيزات من ملابس واحذيه وتسريح شعر وليس حجاب هند العريس والعروس
*عندما أصبحت الساعة8 ذهب أحمد لاصتحاب أسماء ال. قاعة الزفاف وكان أدم معاه
أدم:الو يا حبيبتي احنا قدام صالون التجميل اخرجوا 
أميرة :تمام
أحمد:اى فينهم
أدم:خريجين
وبعد دقيقه تخرج كلنامن أسماء وأميرة لينصدموا أحمد وأدم من جمالهن وكانت أسماء تردى فستان أبيض جميل جدا وعليه حجاب ابيض وأميرة فستان باللون الاحمر وعليه حجاب اسود
أحمد:قمر واجمل من القمر كمان
أسماء بكسوف :شكرا
*وأحدها أحمد وركبوا السيارة وتوجهوا الى القاعة
أدم:يالهوى على الجمال معقول القمر ده
أميرة: شكرا يا عسل ويلا عشان مش تتأخر
ركبوا العربيه وتوجهوا الى القاعة ايضا
$_$وفور دخول أسماء وأحمد بدأ التصفيق والصفير وكان المؤذن قد أتى قاموا بكتب الكتاب وأصبحوا زوجين قام أحمد باحتضان أسماء وقاموا بتشغيل اغنية رومنسيه وقام العرسان بالرقص وانضموا إليهم كل الازواج بما فيهم أميرة وأدم وبعد انتهاء الرقصه ذهبت أميرة وجلست على إحدى الطربيزات وجأى إليها النادل
النادل :سيدتى هناك شخص يردك ويقف عند بابا القاعة الخارجى ويقول إن هناك مشكلة
أميرة : مشكلة اى بس
النادل: والله مش عارفه تقدرى تروحى وأساليبه عن اذنك
-_-قامت أسماء وذهبت إلى بابا القاعة الخارجى وظلت تبحث عن الرجل ولكن فجأة قال أحدهم بوضع منديل عليه مخدر على فمها وافقدها الوعى
الخاطف:لقد كنت تحبك منذ كنا اطفال ولكن انتى رفضتى حبى والان ستكونين لى ،،،،وحملها الى سيارته وذهب
=وياترى ماذا سيحدث بعد خطف أميرة؟
=ياترى مين الخاطف ده ؟
=وهل سينقذ أدم أميرة ؟ 
البارت طويل عشان اتاخرت عليكم واتمنى أنه يعجبكم وعايزه كومنتات كتيرة عشان اكتب الجديد واعملوا متابعه للصفحتى عشان يوصلكم كل جديد وتنهى البارت بالصلاة على النبي عليه افضل الصلاة والسلام

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent