رواية حلم الزين الفصل السابع 7 بقلم سما محمد

 رواية حلم الزين الفصل السابع 7 بقلم سما محمد

رواية حلم الزين الجزء السابع 

رواية حلم الزين البارت السابع 


رواية حلم الزين الفصل السابع 7 بقلم سما محمد

رواية حلم الزين الحلقة السابعة

_......: انا بحبك "بقلم/سما محمد"
_نور بصدمه: انت بتقول ايه؟ وتعرفني منين؟ وعايز ايه؟
_....... بضحك: ايه كل دة بالراحه
_نور: بلوك بقا وقتك خلص
وعملت بلوك
_...... بصدمه: اه يا بنت ال. 
"بقلم/سما محمد"
نور قاعدة تفكر في المجهول وياترا عايز ايه
 ويعرفها منين اكيد يعرفني كويس علشان يقولي كلمه زي دي بس مين هو قامت نور الفجر وخبطت علي اوضه حلم ودخلت صحتها
_نور: حلم حلم اصحي بسرعه
_حلم: عايزة انام سيبوني بقا
_نور: حللللم قومي بسرعه
_حلم بخضه: ايه في ايه مين مات ايه اللي حصل
_نور بضحك: يالهوي علي منظرك هموت 
_حلم بعصبيه: في ايه مصحياني الفجر يا نور ايه
 اللي حصل "بقلم/سما محمد"
حكت نور اللي حصل وحكتلها علي الشخص المجهول 
_حلم بتفكير: الشخص دة عارفك اووي يا نور وقريب منك جدا
_نور: طب لو هو عارفني وقريب مني ليه مجاش واجهني وقالي 
_حلم: يمكن خايف من رد فعلك يا نور
_نور: تفتكري؟ 
_حلم بتاكيد: ايوة لازم تاخدي بالك من افعال وتصرفات اللي حواليكي علشان نعرفه 
_نور بشك: ماشي
_حلم: هو انتي شكه في حد"بقلم/سما محمد"
_نور: هاا لا لا مفيش
_حلم:هتكدبي عليا يا نور
_نور: احمم... الصراحه اسر
_حلم بخبث: صدقي صح ممكن يكون هو
_نور بفرحه: بجد
_حلم: فرحتي اووي يعني
_نور بتوتر: ها وهفرح ليه يعني
_حلم: روحي نامي يا نور
"بقلم/سما محمد"
***************
تاني يوم
_نور بتوتر: حلم طب انا لو عايزة اتاكد اذا كان اسر ولا لا اعمل ايه 
_حلم:سيبيها عليا دي
_نور بفضول:هتعملي ايه هه
_حلم:هقولك يا ستي
.......
_نور:تمام اووي بس احنا هنعمل دة امتي
_حلم: النهاردة ايه رأيك
_نور بحماس:تمام
نور وحلم نزلوا و زين وصلهم الجامعه كالعادة ويومهم كان عادي لحد ما خلصوا وحصل"بقلم/سما محمد"
************
_زين:يعني ايه الصفقه دي هتنقل الشركه نقله تانيه ازاي رجعوا في كلامهم دة هزار بقا
_محمد:يا زين اهدي شويه وكل حاجه هترجع زي ما كانت
_زين بعصبيه:اهدي الشركه بتضيع وتقولي اهدي
_محمد:تفتكر مين اللي عايزك دايما فاشل وبيكرهك ما هو مستحيل الشركه هتلغي معانا الصفقه كدة وخلاص اكيد وصلها حاجه عنا وعن شغلنا مثلا
_زين بعدم فهم:بمعني!
_محمد:مفيش غيرة يا زين...فارس السعدني
_زين:هو لسه ناوي يجرب زعلي 
_محمد:هو ايه سبب العداوة دي كلها يا زين
_زين:زمان والدي ووالدته كانوا بيحبوا بعض بس هي علشان كانت من عيله غنيه وانا والدي كان علي قد حاله يعني لما راح يتقدملها اهلها رفضوا وبعدها بكام اسبوع قالتله
Flash Back
_والدة فارس:بقولك ايه يا سعد انا خلاص هتجوز ابن عمي وهو غني وهيعيشني في نفس مستوايا
_سعد بصدمه:يعني ايه مش فاهم
_والده فارس:يعني تنساني
Back
_زين:ومن ساعتها والدي قرر يبعد عنها واتجوز امي وفضلت معاه لحد ما اسس شركاته وحبها ووالدة فارس جت بعديها لبابا علشان يرجعلها بعد ما بقي معاه فلوس وشركات وهو كان حب امي وقالها لا مش هينفع فقررت تأذي امي علشان بابا يبعد عنها بس معرفتش وبابا قال لوالد فارس وهو طلقها وخسرت كل حاجه فقررت تنتحر 
_محمد: تمام ايه علاقتك انت بالموضوع 
_زين: فارس عايز ينتقم من ابويا فيا عايز يأذيني انا علشان يندم والدي ومعتقد ان بابا اللي قتل امه"بقلم/سما محمد"
_محمد: اه تمم فهمت 
_زين: فارس عايز يأذيني بأي شكل واكيد هيدمرلي حياتي بس انا مش هسمحله 
_محمد بخوف: زين هو مش ممكن يأذي حد من عيلتك صح
_زين بصدمه: حلم حلم مراتي عن اذنك يا محمد ان لازم اروح لحلم
****************
نور وحلم واسر يومهم خلص في الجامعه وبعد ما خرجوا
_حلم: هتقفي انتي هنا وانا هروح اطلب منه الرقم 
_نور: تمام
_حلم بابتسامه: ازيك يا اسر عامل ايه
_اسر باستغراب: انا 
_حلم: اه اومال مين يعني
_اسر: الحمدلله
_حلم: هو انت مالك
_اسر: الصراحه مستغرب جدا
_حلم: ليه يعني؟ 
_اسر: اصل يعني احنا مش بنتكلم اصلا وفجأة تيجي تكلميني
_حلم: عادي ياعم ما انت ابن خالي... اسر كنت عايزة بس فونك اعمل منه مكالمه لزين علشان يجي وفوني فصل شحن
_اسر: طب ما تاخدي فون نور
_حلم بتوتر: لاا ااصل يعني... اه نور نسيت الفون في البيت
_اسر: اه طب اتفضلي 
اخدت حلم الفون ودخلت ولقت رقم نور والشات اللي نور ورتهولها وخدته اسكرين وبعتته ليها "بقلم/سما محمد"
_حلم: ماشي شكرا يا اسر
_اسر: العفو يا ستي 
*****************
_نور بفضول: طلع مين ها
_حلم بابتسامه: طلع هو اسر

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent