رواية حب النور الفصل السادس 6 بقلم مريم حسن

 رواية حب النور الفصل السادس 6 بقلم مريم حسن

رواية حب النور الجزء السادس

رواية حب النور البارت السادس

رواية حب النور الفصل السادس 6 بقلم مريم حسن


رواية حب النور الحلقة السادسة

حب النور البارت السادس....🧚‍♂️🧚‍♂️🧚‍♂️
مروة  : يا ماما 
سلوى: اي يا مروة في اي
مروة : هو احنا مش هنروح عند خالو ماجد و مارو 
سلوى : ايوا هنروحلهم بكره
مروة : ابقى كلميه في الموضوع الي قولتلك عليه 
سلوى : طبعا يا مروة مراد ليكي انتي و بس
( مروة الشناوي 26 سنة بنت عم مراد مغرورة و بتهتم بالموضة جدًا و مل الي يهمها الشوبنج و بس و ده بقى سلوى امها اخت ماجد ابو مراد )
________________
مراد : اااااااااه هو السبب هو السبب
سليم : في اي يا مراد 
مراد : انا لازم ابعد نور من هنا خالص 
سليم : ليه في اي
مراد : الزفت الزعيم بعتلي رسالة بيقولي ده قرصة ودن عشان ابعد عنو بس بس هو عرف منين عن نور 
سليم : ده سهل يعرف اي حاجة انت كل الي حواليك ممكن يكونو من افراد الزعيم وبعدين ادخل دور في الاوضة يمكن يكون حط حاجة
مراد : افتكرت 
فلاش باك
الدكتور : انا هاديها حقنا تهديها 
مراد : تمام اهم حاجة عندي تكون كويسة
الدكتور : متقلقش يا فندم 
بااااك 
مراد : الدكتور الدكتور هاتولي الدكتور دلوقتي حالًا 
سليم : اهدا يا مراد بيه هنجيبه ادخل انت ليها و انا هجبلك امه
مراد : انا خوفت عليها اوي 
سليم : متقلقش هتبقى كويسة 
مليكا : هو في انتو بتتكلمو عن اي 
سليم : مفيش يا مليكا حاجة
مليكا : لا في يا ريت تقول احسن 
سليم بص على مراد و عمله براسه بمعنى ايوه 
سليم : تعالى يا مليكا انا هقولك بس ثانية هعمل حاجة
مليكا : ماشي 
سليم عمل مكالمة .
سليم .. الو
كريم .. الو يا بيج بس
سليم ... اتهد بقى عايزك في حاجة مهمة
كريم ..... ليه في اي 
سليم .... و حكاله كل حاجة عن نور و مراد و الي الزعيم عمله
سليم ..... عايزك تجبلي الدكتور ده بقى 
كريم .... انت تؤمر 
سليم .... طب قول لسامر و مالك 
كريم .... تمام
/////////
مراد دخل لنور و لقاها نايمة زي الملايكة و بريئة او غير كل الي حواليها
و فضل يدور براحة في الاوضة لقى جهاز تصنت تحت السرير
مراد ... يا ولاد ال....
و بعد كده رمى الجهاز من الشباك
و قعد جنبها
مواد : الخوف عليها كان جواية متملك مني يا رب انا حبيتها  متخليهاش تمشي زي ما هي مشيت يا رب لي بتاخد كل حاجة حلوة مني 
كل ده نور كانت فايقة و سامعة بس عملة نفسها نايمة
نور في نفسها : هي مين دي لا لا متشغليش بالك اكيد هيقولك
نور بدأت تفوق : ااااه 
مراد : انتي  كويسة
نور : اه بس دراعي وجعني شوية
مراد بدموع : هتخفي دلوقتي بس متقلنيش عليكي تاني انت مش عارفة انا كنت عامل ازاي
نور بدموع خفيفة هي كمان : خلاص بقى ولله هعيط انا كمان 
و ضحكو هما الاتنين
/////////////
مليكا بشهقة : يلهوي كل ده يعني مراد ظابط
سليم : ايوا يا مليكا هو حاجة كبيرة متخفي في شغل الشركة انا و ابوه بس الي نعرف انو ظابط و انتي بس متقوليش لنور هو هيوقلها 
مليكا : ماشي بس مفيش اي حاجة هتم إلا لما يقولها 
سليم : اكيد
تليفون مليكا رن بعلن عن اتصال '' مازن ''
مليكا : الو يا ميزو واحشتني اوي انت فين
معتز :قولتلك ميت مرا متقوليش ميزو  ده تاني  كنت فين الدنيا و الايام بقى شغلتني 
مليكا : اه اه كل بعقلي حلاوة 
كل ده و سليم قاعد شايط من الغيرة و و هيموت و يولع في زيزو و فيها 
مليكا : طب ماشي سلام 
مليكا : اي ده في اي انت بتبصلي كده ليه
سليم و عروقه برزت و بعصبية خفيفة : كنتي بتكلمي مين
مليكا بتوتر : ده 
سليم غمض عينه وفتحها بنفاذ صبر : مين يعني سي زفت ده 
مليكا  بخوف و اسفزاز بس حاولت متبينهوش : وانت مالك
سليم بعصبية  و زعيق .. مليكاااااااا مين ده
مليكا بدموع : ده ابنت خالتي و لو سمحت متزعقليش كده  تاني 
و قامت بس سليم مسك اديها
سليم ..مليكا استني يا مليكا انا اسف 
مليكا ... سيب ايدي 
سليم ... طب و كده ( طلع شكولاتة من جيبه )
مليكا .. لا كده بقى هات الي في ايدك دي كده و شدتها منه و جريت 
سليم ... بت بت تعالي هنا 
مليكا بطلع لسانها .... لا لا 
و بعد جري كتير طلعو فوق عند نور
مليكا .... هيلووووو
نور ... هو انتي علطول كده تقطعي الخلف 
مليكا ..... تعرفي كلمت مين
نور ... مين
مليكا .... ميزوووووو
نور ببرائة..... الله ميزو هو فين
مراد ...... ولله 
مراد بعصبية  ....الله الله يا ست نور  مين ميزو ده بقى
سليم في ودن مراد ... مفس الي عملت بظبت بس اصل شكل العيال ده عايزة ظبطة
نور بتوتر .... دا دا دا ابن خالة مليكا
مراد ..... ولله
مليكا ....اي يجماعة متحسسونيش اني انا السبب كفاية علينا سولي
سليم ...انتي تسكتي خالص 
مراد موبايله اتصل ..الي حاشني عنك الموبايل الي جه ده
مراد .. الو يا بابا
ماجد ... انت فين بقال يومين بتصل عليك مبترودش
مراد ... معلش يا بابا هحكيلك بعدين 
ماجد .... طب تعالى عشان عمتك و بنتها جاييين
مراد .... و يا بابا اي الي جابهم
مراد ..... خلاص ماشي سلام
نور .... هو في اي 
مراد ببخبث .... بنت عمتي حبيبتي جايه اصلها وحشاني اوي بنت عمتي
نور بغيرة ... ولله 
مراد ..... اه ولله 
نور .... طب يلا يا مروة اتصلي بميزو عايزة اكلمه واحشني اوي
مليكا .... عيني و لسة هتقوم مراد مسكها من قفاها 
مليكا .... ولله يا باشا انا اسفة انا اصلا معرفش مين ميزو
مراد ... يلا يا سليم خد الانسة دي من هنا روحها 
مليكا ... لا استنى هنكلم ميزو 
مراد برق لمليكا 
مليكا ... يلا يا سولي نروح اصلي اتخرت اوي 
سليم ... يلا يا كوكو 
و مشيو 
مراد و لف لنور و بيبرق ... هتكلمو ميزو صح 
نور .... انا لا يمكن 
مراد ... انا سكتلك عشان انتي تعبانة
نور ... و اه صحيح قوم يلا روح لبنت عمتك حبيبتك 
مراد بضحك ... بنت عمتي حبيبتي اي انا مبتقهاش 
نور بفرح ... بجد 
مراد ... اه بجد و هي اصلا بتقعد تتلزق فيا و انا مبطيقهاش
نور بغيرة ... طب ماشي
مراد بضحك ... بتغيري يا بطة
نور بتكشيرة اطفال .. لا مبغيرش
مراد ... غيري غير زاي ما انتي عايزة
نور ... انا موافقة
مراد .... على اي 
نور.. على جوازنا 
مراد بفرح .. بجد حقيقي 
نور : ايوا 
مراد .. خلاص بصي هنكتب  الكتاب و لما نطلع نعمل فرح
نور ... استنى بس بشرط 
مراد ... قولي
نور .. هتسيبني براحتي احد ما اتعرف عليك ده حتى بعد الفرح مفيش حاجة
مراد ... و انا الي كنت متعشم في الحاجة ده و كمل بضحك و قال منها بقول اي ما تجيبي حاجة
نور ... بقولك اي انتو بتخرجوني عن شعوري و انا ست مؤدبة
مراد ... خلاص يستي براحتك 
نور ممكن ... اسألك سؤال
مراد .. اتفضلي 
نور ... هو انت كنت يعني يعني حبيت  بنت قبل كده
مراد .. كل دا عشان السؤال اه في بس كانت اجمل واحدة في الحياة و جميلة زيك 
نور بحزن و عنيها اتملت دموع .... ماشي 
مراد ... انتي هتعيطي لا لا ونبي بهزر انا بتكلم عن امي متعيطيش
نور ... انا افتكرتك حبيت حد غيري 
مراد .. انتي اول حد احبه انا بحبك اوي 
نور ... و انا كمان
مراد ... وانتي كمان اي
نور .... لا خلاص انت فهمت 
مراد ... ماشي يا ستي هعديها
نور ... انا مش عايزة اقعد في المستشفى انا عايزة امشي 
مراد ... مش هينفع 
نور ... لا انا عايزة امشي
مراد ... ماشي بس هجيبلك دكاترة و هتقعدي عمدي في البيت
نور .. ماشي
مراد راح كتبلها على خروج و كلم سليم و مليكا قالهم 
مراد راح بيته داخل بنور 
مراد .. السلام عليكم
ماجد .. عليكم السلام 
مرو ... مين دي يا مارو
مراد ... اقدملكم نور خطيبتي
بااااس كده كفاية 
مين هو الزعيم و بيعمل كده ليه؟
و مراد ليه متخفي ؟ 
و مروة هتعمل اي مع نور ؟
و مليكا هل ممكن تحب سليم ولا لا؟؟

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent