رواية دموعها ملاذي الفصل السادس 6 بقلم مريم حسني

 رواية دموعها ملاذي الفصل السادس 6 بقلم مريم حسني

رواية دموعها ملاذي الجزء السادس

رواية دموعها ملاذي البارت السادس

رواية دموعها ملاذي الفصل السادس 6 بقلم مريم حسني


رواية دموعها ملاذي الحلقة السادسة

عدي: خد الرساله وطلع عل امير ودخل عليه اول حاجه عملها اداله بالبوكس
عدي بغضب: انت زباله وحيوان انتوا ايه بتربوني يعني كنت عارف انها هتموت كنتوا مستنينها تموت انتوا عملين فيها طيبين وغلابه
امير بالم :ايه يا عدي انت بتتكلم عن ايه مش فاهم انا عارف ان رنا عيانه بس مش فاهم انت بتقول ايه
عدي :خد اتزفت اقرا واداله الرساله
امير: عدي والله معرف اصلا عن موضوع الرساله دي هو بابا قالي لو رنا حصلها اي حاجه اديك الرساله دي
عدي: لا يا شيخ
امير :والله يا عدي معرف طب عدي انا راي انك تسيبها في حالها بس يا عدي انا هخد رنا تعيش عندي واول مالوديعه تتفك خدهابس سيب البنت في حالها اديك شوفت حصلها ايه
عدي بغضب وغيره :انت اصلا ملكش دعوده بيها تاني وانا مش هسيب رنا ابدا دي بتعتي وهي هتخف هعمل اي حاجه وهي هتبقي كويسه ومش هسبها
الفصل السادس
امير عدي طب انت رايح فين
عدي رايح لرنا المستشفي ومش هامشي الا لما هي تخرج
امير ياعدي طب بس سبها دلوقتي عشان هي لو فاقت ولقت ممكن تتعب اكتر
عدي ملكش دعوة انت وسابه ومشي راح لرنا ودخل لنرمين
نرمين استاذ عدي اتفضل
عدي دكتور كنت عاوز ادخل لرنا
نرمين انا اسفه مينفعش انا قولت حضرتك من شويه
عدي بعصبية لا مانا هدخلها كده كده
نرمين طب حضرتك متعصب كده ليه وبعدين معلش ممكن سؤال هو حضرتك عاوز تخشلها اوي كده ليه اللي انا اعرفه انا استاذ امير هو اللي ديما بيجي معها يعني حضرتك مش قريب منها فايه
عدي رنا مراتي
نرمين بصدمه افندم ايه
عدي ايه في ايه بقولك مراتي وانا مش باخد منك الاذن عشان ادخلها وخرج ووقف ممرضه لو سمحتي العنايه المركزه فين
الممرضه من هنا يافندم بس حضرتك مينفعش تخوشها
عدي سباها وراح نحيه العنايه الممرضه طلعت تجري وراه يافندم حضرتك مش هينفع تدخل فعلا
عدي بتهديد وزعيق انتي هتغوري من وشي ولا اكسر المستشفى عل دماغكوا كلوكوا
الممرضه بخوف طيب حضرتك لازم تتعم الاول من هنل حضرتك اتفضل معايا عدي راح معها وتعقم ودخل لرنا وراح عند السرير وقعد جمنبها وقعد يبص بندم عل وشها الشاحب وشافيفها الزرقه وعلامات الضرب اللي ظهره عل جسمها ومسك ايدها بين كفه وباسها برقه وفضل قاعد يحاول يفتكر اي موقف كويس مبنهم بس مفيش هو كل ماكان يشوفها يزعقلها وهي ديما كانت بتخاف منه بس افتكر موقف واحد كان بينهم كويس
فلاش باك
عدي بيتخانق مع بابه في المكتب ورنا وقفه بره سامعه صوت حاجه بتتكسر وعدي وسليم بيرعقوا وعدي خرج من المكتب وهو متهصب وايده متعوره وبتجيب دم رنا جريت عليه اببه ابيه عدي
عدي لفلها بغضب عاوزه ايه يا زفته انتي
رنا بخوف ايدك يا ابيه متعوره فيها دم
عدي بزعيق طب عاوزه ايه يعني
رنا بخوف مش عاوزه بس مشينفع تخرج كده ايدك فيها دم كتير وقربت منه بخوف ومسكت طرف الفستان بعها وحطته عل ايدن تمسح الدم وباست بطن ايده برقه وابتسمت كده خلاص خفت
عدي ابتسم غصب عنه كده خفت خلاص ماشي متشكر
رنا العفو بس عارف في حاجه هتخليها تخف خالص عدي ايه هي
رنا البسكوت بالزبادي بتاعي
عدي ضحك اسمها زبادي بالبسكوت ده اول حاجه مغفيش حاجه اسمها بسكوت بالزبادي تاني حاجه مش ده اللي البيبيهات بيكلوه
رنا انا بكله ده حلو اوي اممممم يعني انا بيبيهات صح
عدي ضحك اه صح انتي عندك كام سنه
رنا 15 و مسكت ايده طب تعالي كل معايا بقي عشان تخف ودخلته المطبخ
رنا تعالي اقعد انا هعملك واحد عدي قعد ورنا عملت الزبادي بالبسكوت ليها وله
رنا دوقت بقي وقولي ايه رايك
عدي اخده واكل معلقه
رنا بحماس ها طعمه حلو
عدي اه حلو
رنا مسحت حته زبادي جمب شفايف عدي عدي بص لايدها
رنا كان فيه حته زبادي هنا
عدي ابتسم ماشي
رنا تعرف انك حلو اوي يا ابيه اصحابي في المدرسه كلهم بيقولوا عليك قمور اوي
عدي ياسلام بجد
رنا هزت راسها بمواقفه امممم بجد
عدي امممم يعني انا احلي ولا امير
رنا انت شكل وابيه امير شكل ابيه امير يعني ابيضاني وعيونه خضرا شبه بابا سليم امممم هو انت شبه طنط صح
عدي بعصبيه بس بقي انتي بترغي كتير اوي
رنا بخوف في ايه يا ابيه انا قولت حاجه غلط
عدي اه بترغي كتير اوي
رنا اسفه وسمعت صوت امير بينده عليها
رنا بفرحه ابيه امير وصل وطلعت تجري من المطبخ عل امير وحضنته
امير رونه حبيبتي وحشتني
رنا بفرحه وانت كمان اتاخرت ليه
امير معلش كان عندي مشورار مهم جدا
عدي بسخريه اه كان بيحرر فلسطين
امير اه يا عدي مقولش ده كان تحرير
رنا يعني ايه مش فاهمه حاجه يابيه
عدي ابيه اه محترمه اوي انتي معرفش ازاي ده يتقله ابيه يلا انا ماشي
رنا باي يا ابيه وباسته من خده عدي ابتسم ومشي
باك
عدي مسك ايدها حقك عليا يا رنا متزعليش مني وفضل ماسك ايدها لحد مانام
…………………
امير قاد في بيته الباب خبط فتح لقها هايدي
امير ايه ده نعم ازاي يعني
هايدي زقته دخلت و بعصبيه انا عاوزه اعرف عدي فين
امير ايه ده انتي بخوشي عل اي اساس
هايدي بغضب عدي فين يا امير
امير عل اساس انك كنتي نايمه مانتي كنتي مرزوعه لما رنا تعبت وهو راح معها المستشفي
هايدي ولسه قاعد مع الزفته دي ليه مقعدتش معها انت ليه
امير زفت عل دماغك عشان ممنوع الدكتوره مرضيتش
هايدي واشمعنا هو بقي ان شاء الله
امير يمكن عشان هي مراته ان شاء الله
هايدي بصدمه مايه مراته
امير انا قولت مراته اه صحيح ده انا قولت مراته
هايدي ده اللي هو ازاي بقي اما انا ابقي مين
امير لا معرفش الحقيقه انتب مين ويلا بقي بره
هايدي انتي بتطردي
امير تقريبا كده اه يلا يا بنت من هنا بقي
هايدي احترم نفسك انت عارف انا مين فتكلم عدل
امير زقه بره الشقه لا الحقيقه مش عاوزه اعرف الاشكال ***** دي تبقي مين وقفل الباب
…………
تاني يوم لمير راح لرنا المستشفى دخل لنرمين الاول
نرمين اتفضل يا استاذ امير اتفضل اقعد
امير ازيك يا دكتور
نرمين الحمد لله
امير هي رنا دلوقتي عامله ايه
نرمين الحمد لله حالتها احسن من امبارح واتنقلت لاوضه عاديه بس استاذ عدي هنا من امبارح وقعد يزعق ودخلها العنايه بالعافيه هو ايه موضوع انها مراته دي يا استاذ امير
امير امممم هو موضوع يطول شرحه
نرمين طب ممكن تحكيهولي
امير بصلها باستغراب طب ممكن بعد مااطمن عل رنا
نرمين باحراج احم اه طبعا اتفضل
امير راح عند اوضه رنا ودخل لقي عدي قلعد جمبها وماسك اديها
امير عدي رنا عامله ايه
عدي الدكتوره طمنتني انها ابتدت تتحسن
امير طب الحمد لله عدي حصل حاجه امبارح كده عاوز اقولك عليها
عدي ايه في ايه
امير.............
عدي سيبك منها المتخلفه دي بلا هطل
امير طب انت مش هتروح تغير وترتاح شويه انا بهدوم البيت من امبارح
عدي لا اما رنا تفوق واخدها معايا ابقي اروح مش هدخل البيت من غيرها
امير طيب انا رايح الشركه لو عوزت حاجه ابقي كلمني سلام
عدي سلام
وعدي تلات ايام وعدي مبيشبش رنا خالص وامير بيروحلها كل يوم
عدي ماسك ايد رنا رنا حبيبتي مش هتفوقي بقي انا اسف بس فوقي وباس ايدها لقي رنا ضعط عل ايده بخفه ابتدت تبربش بعنيها
عدي قام وبلهفه رنا حبيبتي انتي فوقتي يا روحي
رنا فتحت عينها وقفلتها كام مره وبصت لقت عدي ماسك ايدها وواقف جمبها
رنا قامت بضعف مخضوضه وصوتت اعااااااا ابعدي عني مش عملت حاجة يا ابيه امير الحقني

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent