رواية حلم الزين الفصل السادس 6 بقلم سما محمد

 رواية حلم الزين الفصل السادس 6 بقلم سما محمد

رواية حلم الزين الجزء السادس

رواية حلم الزين البارت السادس

رواية حلم الزين الفصل السادس 6 بقلم سما محمد


رواية حلم الزين الحلقة السادسة


_زين: حلم انتي بتحبيني؟ 
_حلم بصدمه:....... 
_زين باستغراب: سكتي يعني! 
_حلم بتوتر: ا ااكيد يعني اومال هوافق عليك ليه 
_زين: مش عارف دى اللي عايز اعرفه وهعرفه قريب يا حلم
 اتوترت جدا لما سألني هو انا اه بحبه بس مش عايزة اقولها او مش عايزه اواجه نفسي واصارحها اني بحبه غير لما اخد حقي يمكن ساعتها اقدر اقوله اني بحبه بجد وعمري ما حبيت غيرة.... الوقت عدي وانا طول الطريق بفكر ومش عارفه بفكر في ايه بس كل اللي اعرفه اني مكنتش في عالم الواقع كنت عايشه بخيالي فوقت علي صوته
_زين بابتسامه: قولتي ايه؟ 
_حلم:ها اانت كنت بتقول ايه
_زين:لا واضح انك مش معايا خالص بتفكري قي ايه
_حلم:هتصدقني لو قولتلك مش عارفه
_زين:كنت بقولك تعالي نقضي اليوم النهاردة
_حلم:طب والجامعه؟
_زين:مش لازم النهاردة..... ها موافقه
_حلم بفرحه:ماشي...بس لازم اكلم نور اقولها الاول
_زين بضحك: دة انتي مبتعمليش معايا كدة هتستاذنيها ولا ايه
_حلم:ايوة يابني دي لو عرفت هتزعلني جامد فلازم اقولها
_زين:ماشي ياستي 
_حلم:زين اوعي تقول لبابا اني مروحتش الجامعه النهاردة علشان هيزعل مني جامد
_زين:حاضر ياستي مش هقوله
_حلم:احمم..يعني هو في طلب تاني
_زين:قولي 
_حلم:ينفع نور واسر يجوا معانا 
_زين بتفكير:ماشي
_حلم بفرحه:علي فكرة انت قمر اووي علشان كدة انا بحبك
زين اول ما سمع الكلمه اتصدم بس صدمه مخلوطه بفرحه انها اخيرا قالتها وانها بجد بتحبني
 وحلم كلمت اسر ونور ووافقوا يخرجوا كلهم وقضوا يوم جميل واتصوروا كتير واسر كان مبسوط جدا بقربه من نور وبقوا اصحاب خلصوا وروحوا البيت 
_زين بحب:تصبحي علي خير
_حلم:وانت من اهله
_نور:يالا يا حلم
ونور وحلم طلعوا اوضتهم واسر وزين خرجوا الجنينه
_زين:تعرف انا الاول مكنتش بحبك الصراحه يعني بس طلعت جدع
_اسر:الصراحه وانا كمان مكنتش بطيقك....هو انت بتشتغل ايه
_زين:انا يا سيدي خريج كليه هندسه الحقيقه بابا هو اللي اصر عليا ادخلها زيه اصل انا بابا مهندس وعنده شركات بس انا لما اتخرجت اقترح عليا اشتغل معاه بس انا قررت ابني نفسي واسس شركه خاصه بيا والحمدلله دلوقتي شركتي بقت معروفه جدا... وانت
_اسر: انا طبعا في اخر سنه كليه صيدله ولما كنت برة كان بابا عنده شركات للادويه والمجال دة بس لما توفي صفيت كل حاجه هناك وجيت هنا بس كدة
_زين بعدم فهم: دقيقه ازاي في اخر سنه  وانت كنت بتاخد محاضرات من حلم وهي لسه في سنه تانيه
_اسر: انا كنت طبعا عارف ان حلم قريبتي  وقررت اكلمها واشوفها هتعرفني ولا لا بس لقيتها متعرفنيش حتي اتعمدت اقول اسمي يمكن تعرفني بس هي مفتكرتنيش خالص بس كدة
_زين: تمم فهمت بس ابعد عن حلم علشان نكون صحاب
_اسر بابتسامه: علي فكرة يا زين حلم بالنسبالي اختي وبس مش اكتر 
*****************
_.......: هو ايه سبب كرهك لزين واسر كدة 
=........: الاتنين من اكتر الاتنين اللي بكرهم في حياتي ومش هسيبهم يتهنوا 

_......: ليه يعني كل دة
=.......: والدي ووالد اسر كانوا اصحاب جدا وعملوا شركه للادويه الشركه دي كبرت وبقت سلسله شركات وبما ان والدي كان بيحب صاحبه اووي مرضيش يكتب نص الشركه باسمه رغم ان ليه فيها بس هو قاله انا عارف ان نصها بتاعتي بس مش لازم يكون بينا ورق ووالد اسر قال لبابا كتير انه يكتب بس بابا مكنش بيرضي وبعد فترة والدي اكتشف ان صاحبه كاتب كل اسهم الشركه باسم اسر ابنه بابا طالبه بحقه في الاسهم دي راح والد اسر طرده بابا مات من صدمته في صاحب عمره وانه خسر فلوسه كلها وبعديها بكام سنه والد اسر توفي ولما توفي اسر صفي كل حاجه برة وخد كل حاجه ونزل علي مصر هي دي حكايه كرهي لاسر ابوه قتل ابويا وانا لازم انتقم 
_.......: مش يمكن اسر ميعرفش حاجه من دي
=.......: ازاي يعني
_......: يعني ميعرفش اي حاجه عن الشراكه بين والدك ووالده 
*****************
_نور: اليوم النهاردة كان قمر اووي
_حلم بابتسامه: اووي اووي ياريت يتكرر تاني 
_نور: اه والله ياريت اتمني
_حلم بخبث: الا قوليلي ايه رأيك في اسر
_نور بتوتر: اسر.. اسر مين دة
_حلم: ايه هو في غير اسر واحد بس نعرفه.. اسر ابن خالي يا نور
_نور: ااه ابن خالك ماله 
_حلم بزهق: ملهوش يا نور روحي نامي في اوضتك يالا
_نور: انا غلطانه اني قاعده معاكي علشان اسليكي انا هروح اوضتي عشان وحشتني باي 
*******************
_زين: نمتي؟ 
_حلم: لا
_زين: عجبك اليوم؟ 
_حلم: جدا.... هنام تصبح علي خير 
_زين: ماشي وانتي من اهلي 
*******************
_.......: عامله ايه
_نور: مين؟ 
_.......: مش لازم تعرفي دلوقتي
_نور: يعني ايه بقا... هتقول ولا اعملك بلوك
_.......: مش هقول ومش هتعملي بلوك 
_نور: لا والله وايه اللي هيمنعني بقا
_.......: انا لانك مهما عملتي بلوك هكلمك بردو 
_نور: طب انت عايز ايه 
_.......: انا بحبك 
يتبع..

google-playkhamsatmostaqltradent