رواية دموعها ملاذي الفصل الخامس 5 بقلم مريم حسني

 رواية دموعها ملاذي الفصل الخامس 5 بقلم مريم حسني

رواية دموعها ملاذي الجزء الخامس

رواية دموعها ملاذي البارت الخامس

رواية دموعها ملاذي الفصل الخامس 5 بقلم مريم حسني


رواية دموعها ملاذي الحلقة الخامسة

عدي وبيحاول يداري قلقه: احم ايه يا امير انت عامل كده ليه هي مغمي عليها شويه وتفوق مالك!
امير بزعيق :اسكت تعرف تسكت شويه الله يخربتك رنا فوقي لا مش هينفع: كده وشالها وماشي بيها
عدي بزعيق انت وخدها ورايح فين كده
امير بصوت اعلي: اسكت تعرف تسكت
عدي مسكه من دراعه وبزعيق: انا بكلم وخدها ورايح فين ؟!
امير بزعيق :هكون رايح بيها فين المليرند اوعي بقي هوديها المستشفي وزقه وركب العربيه ومشي
عدي :هايدي هتيلي مفتاح العربيه من المكتب بسرعه هايدي واقفه متحركتش
عدي بزعيق: اخلصي لسه تنحيلي
هايدي: حاضر حاضر وراحت جبيته المفتاح عدي خده وجي يركب العربيه هايدي حاولت تركب معه زعقها ومشي
امير دخل المستشفى وبزعيق :حد يجبلي دكتورة ريم بسرعه
الممرض وهو بيحط رنا عل السرير المحرك الدكتوره ريم مش هنا مسافره بره
امير بزعيق وغضب :نعم والمفروض اني اعمل ايه دلوقتي هي اللي عارفه حاله رنا
الممرض :الدكتوره نرمين موجودة وهي ممتازه جدا
امير بغضب :طب بسرعه اخلصوا لهد المستشفى دي عل دمغكوا
صوت بنت جي من ورا امير خدوا المريضه عل اوضه الاستقبال بسرعه
امير لف وراه لقي بنت محجبه وملامحها رقيقه اوي :مين انتي
هي دكتوره نرمين متقلقش حضرتك انا عارفه حاله رنا كويس دكتوره ريم ادتني تقرير عن حالتها اتفضل حضرتك خلص الاجرات عقبال مكشف عليها ومشيت ودخلت اوضه الاسقبال وامير واقف يخلص الاجرات عدي جيه من ورا
عدي بغضب: هي فين بقي وايه يعني اللي حصلها
امير مردش عليه وكمل كتابه الاستماره
عدي بزعيق: بكلم رد عل اهلي
امير: خلص اللي في ايده ولفه عاوز ايه جي ليه اصلا
عدي: احم هي مالها بقي
امير بزعيق: وانتا مالك مش انت اللي حبستها وضربتها بشكل ده ومنعت عنها الدوا بتعها لا وكمان وخد موبيلها عشان متكلمش حد يجي يلحقها انت مالك بقي لحتي لو ماتت زعلان ليه
عدي :اييه في ايه ماتت ايه يعم انت مكبر الموضوع اوي كده ليه وبعدين دوا ايه اللي انا منعه عنها مش فاهم
امير لسه هيرد عليه الممرضين طلعوا من الاوضه يجروا
امير وقف واحده منهم: لو سمحتي هو في ايه؟!
الممرضه بستعجل: قلب المريضه وقف ولازم تتنقل العمليات حالا وسابته ومشيت امير فضل وقف ساكت ومردش
عدي بتوتر وعدم فهم: هو ااا م احم هو هو في ايه بالضبط في ايه امير :هي قلبها وقف ليه انا مش فاهم حاجة
امير بهدوء: بص يا عدي انا مش هرد عليك خالص لحد مالدكتوره تخرج يا تقولي ان رنا هتخرج كويسه يا تخرج ميته بس في الحالتين مش انا اللي هرد عليك ابوك هو اللي هيرد واسكت بقي من فضلك
بعد مرور ساعتين تقريبا وعدي وامير راحين جيين في توتر وعدي في الف سؤال في دماغه هو ايه اللي ممكن يكون حصلها يعني ممكن من الخوف بس ايه موضوع الدوا ده وافتكر انها ديما شفايفها زرقه هي ممكن تكون اصلا تعبانه بس قطع افكاره
الدكتوره خرجت امير وعدي جريوا عليها
امير بلهفه: طمنيني يا دكتور رنا عامله ايه ؟!
نرمين :الحمد لله انعشنا القلب بس هي حالتها صعبه شويه وخصوصا انها تقريبا كده مخدتش العلاج بتعها بقالها مده دي غير اثر الضرب اللي عل جسمها هو ايه اللي عمل كده
عدي: احم المهم هي هتبقي كويسه يعني
نرمين :ان شاء الله
عدي :هي اساسا كنت عيانه
نرمين بستغراب :افندم هو مش حضرتك استاذ امير
امير: لا ده انا
نرمين: اه سوري اصل دكتورة ريم قالتلي اسم حضرتك بس عمري مشوفتك تشرفنا حضرتك تقربلها وبصت لعدي
امير: اه عدي اخويا
نرمين: اه ابن دكتور سليم اصلي عمري مسمعت عنك المهم اتفضلوا معايا عل المكتب اشرحلكوا حاله رنا كده كده هي في العنايه المركزه مش هتخرج دلوقتي
عدي :انا عاوز اشوفها
نرمين: لا مينفعش اتفضلوا ومشيوا راحوا عل مكتب نرمين
نرمين: اتفضلوا اقعدوا انتوا طبعا عرفين حاله رنا
امير: اه
عدي: لا
نرمين :مفيش مشكله انا هشرحلكوا هي رنا عندها مشكله في القلب من اول متولدت هي وراثه من والدتها عشان كده ولدتها مستحملتش وماتت بعد الولاده رنا بسنه تقريبا رنا عضله القلب عندها صعيفه اوي وراي كل الدكتره انها مش هتكمل سن عشرين سنه واي مجهود بيتعبها ولازم تاخد الدوا بتعها بنتظام عشان محيصلهاش زي اللي حصل ده والدكتوره ريم كانت منبه عليها
عدي بعصبيه وخوف :مش فاهم يعني ايه مش هتكمل لسن عشرين يعني مفيش علاج ولا عمليه ليها
نرمين: هو في بس ديما الدكتره بيستبعده
عدي: ليه ؟!
نرمين: عشان العمليه اللي هتتعمل المفروض انها تبقي تقريبا وهي عندها 18 سنه بس العمليه نسبه نجحها متتعداش ال40% وممكن يعمل بذات في حاله رنا
عدي :طب ايه المطلوب دلوقتي بضبط
نرمين: اهم حاجه بس ترتاح وتبعت عن التوتر والعياط عشان ده بيتعب عضله القلب وتاخد دواها بنتظام بس هو مين اللي ضربها كده
عدي ساب الاوضه وخرج
امير :متشكرين يا دكتور اوي
نرمين: العفو عل ايه
امير :بس هو ممكن اعرف هشوفها امتي
نرمين اول ماحلتها تستقر هقول لحضرتك
امير: شكرا عن اذنك وخرج لعدي امير طلع مفتاح واده لعدي
عدي: ايه ده
امير: مفتاح خزنه ابوك روح بقي شوف هيقولك ايه وسابه ومشي
عدي طلع عل الڤيلا بتاعتهم ودخل مكتب بابه وفتح الخرنه لقي رساله فيها فتحا وقراها
(عدي لو انت بتقرا الرساله دي فاكيد انا ميت واكيد انك اتجوزت رنا وانها ماتت انا عارف ومتاكد انك مش هضيع الفلوس عل نفسك مع انك عندك فلوس كتير ومش محتاج بس ده العادي بتاعك انت شايف ان الفلوس اللي انا عملتها كلها دي حقك بس انا بقي قصدت انك تتجوز رنا عشان تتربي انا عارف ان رنا كده كده هتموت لو بقي عندك دم وضمير هتعيش طول عمرك بذنب ومتعذب وابقي سعتها خد كل الفلوس ليك امير انا كتبله نصيبه من زمان ومع كده عمره ماسبني ومشي مش زيك ربنا يهديك يابني)

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent