رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الفصل الرابع 4 بقلم الأميرة فراولة

 رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الفصل الرابع 4 بقلم الأميرة فراولة

رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الجزء الرابع 

رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك البارت الرابع 

رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الفصل الرابع 4 بقلم الأميرة فراولة


رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الحلقة الرابعة

الفصل الرابع من رواية (تزوجتك بالاجبار لكن احببتك)
*_*فى الصباح عند أدم
أدم:اصحى يا أحمد يلا عشان نروح نجيب البدلة
أحمد:ابعد عني أنا مش رايح
أدم بخبث:تمام وانا هقول لأميرة وأسماء انك رفض
*نط أحمد من على السرير وقال
أحمد:لا استنى خمس دقائق وهكون جاهز
٠_٠خمس دقائق وأحمد جهز وركب عربيته وأدم ركب عربيته هو كم مان وراحوا بيت على بيت أميرة
**في بيت أميرة رن الجرس
الخادمة: اتفضلى يا أسماء هانم 
أسماء: أميرة فين
الخادمة:نائمة فى اوضتها
أسماء:تمام شكرا أنا هروح اصحى وراحت على اوضة أميرة
أسماء بصوت عالى : ميروووووووووووووووووو
أميرة بخضة:اى فى اى اى الى حصل
أسماء:انت عبيطة يا بت فرحك بعد بكرة والمفروض نروح نجيب الفستان النهاردة
أميرة قمت بسرعة:يا لهوى أنا نسيت وأدم زمانه جى أنا هقوم أغير
أسماء:تمام يلا بسرعة
أميرة:تمام
أسماء:تلفونك بيرن يا ميرو
أميرة:ردى أكيد أدم
أسماء:الو السلام عليكم
أدم: وعليكم السلام أنا موجود تحت ممكن انزلوا 
أسماء: خمس: دقائق وهنكون تحت
أميرة:أنا خلصت
أسماء:طب يلا ننزل أدم تحت
*ونزلت أسماء وأميرة ولقو أحمد وأدم وقفين ومستنينهم
أحمد:اى  كله كل التاخير ده يا قمرات
أسماء: اولاشكرا، ثانياأنا مليش دعوه انا جاهزه من بدرى
أميرة:بتبعينى من أول لحظة
أسماء: يعني اكدب واحس النار (وضحك الجميع على جملتها)
أدم:بصى ياأميرة انتى هتركبى معايا وأسماء مع أحمد
أسماء:لا طبعا 
أحمد:ليه بس
أسماء مش هركب مع واحد لوحدنا في العربية
أميرة: أحمد محترم ومش هيعملك حاجه متخفيش
أسماء:قلت لا
أميرة: عشان خطرى يا سمكة 
أسماء: تمام
٠_٠ وركب الجميع ووصلوا مول كبير ونزلوا من العربيات
(سورى على تسريع الأحداث)
أسماء:أنا جعانة وعايزه أفكر الاول
أحمد:وانا كمان
أميرة:وانا
أدم :طب فى مطعم جوه المول هنفطر هناك 
@_@ ودخلوا المول وراحوا المطعم وقعدوا عشان يفطروا
أحمدللجرسون :لو سمحت 
للجرسون : اتفضل يا فندم
أحمد : عايزين فطار وكان عبارة عن سندوتشات وعصير وقهوة
الجرسون: اى أوامر تانية يا فندم
أسماء:عايزه مخلل من فضلك
الجرسون : تمام يافندم ومشى
أحمد: مخلل
أسماء:اى مش عجبك
أحمد:مش اقصد بس كترة غلط
أميرة:هى أسماء كده مدمنة مخلل(فضل الكل يضحك)
وفجأة أسماء بصوت عالى:اى ده سامى وسامر
أميرة: بجد فين
وفجأة ايجوا شابين للطربيزه الى أسماء وأميرة عليها
سامر :ازيك يا ميرو عاش من شافك وحشتنى وبيمد أيده يسلم عليها
أميرة (وهى بتبص لأدم الى هيموت من الغيظ):مش بسلم على ولا  أسفة وانت كمان ليك وحشه وانت عامل اى
سامى :ازيك يا بت يا سمكة اى اخبارك احلوتى يا بت
أسماء بضحك:احترم نفسك يلا وانا كويسه وانت عامل ايه
سامى : الحمدلله مش هتعرفينا على الاخين
أميرة:ده أدم خطيبى وده أحمد اخوه ودول سامى وسامر اصدقاء طفولتنا أنا وأسماء
أدم وأحمد بغيظ : تشرفنا
سامى وسامر :احنا اكتر
أسماء:اقعدوا معانا
سامى :لا ياستى احنا مش بنحب نتقل على حد
أسماء:لا مش هتقلوا
سامى:لا احنا ماشين اساسا
أسماء: بس
أحمد بعصبية وغيرة: خلاص يا أسماء هما ماشين
أسماء:تمام وودعت سامى وسامر وقعدت وبصت للبحر
أميرة بخوف: أسماء
أسماء:عايزه اى
أميرة: متزعليش أحمد مش كان قصده يزعق ليكى 
أسماء:مش مهم خلاص
**والفطار ايجى وفطره وقاموا راحوا المول وأسماء زعلانه وأدم وأحمد غيرانين وأميرة خائفة من ردت فعل أدم 
أسماء:المحل ده حلو خشى شوفيه يا ميرو
أميرة: اوكى ودخلوا
أميرة: مفيش حاجه عجبانى يا سمكة
أسماء:طب يلا نشوف غيرة
أدم:طب انتوا شوفوا الفساتين واحنا هنروح نشوف البدل 
أميرة:تمام
-_-وبعد اربع ساعات
أدم:اى خلصتوا 
أسماء:أنا مش بقيت قادرة بقلنا أربع ساعات ومفيش حاجه عجبتها دخلنا اكتر من 10محلات أنا خلاص زهقت وتعبت وليه مش جبت فستانى
أدم:طب خلاص انا هروح معاها وانتى أحمد هيروح معاكى
أسماء:لا مش عايزه حد
أميرة:بس انتى مش بتعرفى تختارى لوحدك
أسماء:طيب خلاص هاخده
أحمد وأدم:يلا
أسماء وأميرة:تمام يلا
**وكل اتنين مشيوا فى طريق 
**وعند أسماء وأحمد دخلوا محل جميل وراقي وبدأت أسماء تختار وعجبها فستان 
أسماء:أنا عجبنى ده
أحمد: روحي جربيه أنا هستناكى
أسماء:تمام
**واخدت أسماء الفستان وراحت لبسته ورجعت لأحمد
أسماء:اى رايك
أحمد: حلو بس مش هتشتريه
أسماء:وليه بقا
أحمد: عشان شفاف ومبين نص ظهرك ودرعاتك وضيق ومفتوح من الجنب
أسماء:هي موضته كده وبعدين هو تحته استرتش 
أحمد:قلت لك لا 
أسماء:وانت مالك أنا حرة
أحمد بزهيق وعصبية:قولت لك لا يا عنى لا فاهمة
أسماء بدموع:مش تزعقلى انت فاهم
أحمد ( بعد ما شاف دموعها):أنا أسف والله مش قصدى ازعلك لا دلوقتي ولا الصبح في المطعم
أسماء:ما هو واضح
أحمد:صدقنى أنا اسف،بس الفستان ضيق وشفاف زيادة عن اللزوم وفى فتحة وكده هتلفتى انتباه الكل 
أسماء:بس انا حباه
أحمد:طب خلاص هنشتريه وابقى البسيه فى بيتنا
أسماء: نعم
أحمد: اقصد في بيت جوزك ،،،،فى سره الى هو أنا
أسماء:تمام بس كده هرجع ادور تانى على فستان
أحمد بحب:جربى ده انا شفته وقلت أنه هيكون جميل عليكى 
أسماء بابتسامة:حاضر واخدته وراحت تجربه ورجعت
أسماء :اى رايك دلوقتي
أحمد:يا نهار ابيض
أسماء:اى وحش
أحمد:وحش اى ده انتى قمر ده انتى ملاك ده انتى اجمل بنت في الدنيا
أسماء: شكرا واذا كان كده انا هروح تغيره واجى عشان نحاسب وتروح لأميرة وأدم
أحمد:تمام مستنيكى
$_$أسماء غيرت ورجعت لأحمد ودفعوا ثمن الفستانين واتصلوا بأدم 
أسماء:قالك اى 
أحمد:أنهم قرروا يخلصوا ونستناهم فى المطعم الى تحت 
أسماء:تمام يلا ،،،،ونزلو المطعم
**عند أدم وأميرة
أدم:اى يا أميرة ده عاشر فستان يا ماما
أميرة:مش عارفه حساهم وحشين
بنت شغالة في الحل:طب خلى حبيب حضرتك يخترلك
أميرة: والله فكرة ،،،اخترلى انت يا أدم
أدم: لا اختارى انتى
أميرة: وحياتى اختار انت انا محتارة 
أدم:طيب وامرى لله
٠_٠أدم بدأ يدور بين الفساتين ولفت انتباهه فستان جميل جدا
أدم:اى رايك في ده
أميرة:شكله حلو اوووووووووووى أنا هروح تجربه
أدم:تمام يلا
*راحت أميرة جربت الفستان وخرجت لأدم
أميرة: لا ى رايك 
أدم:اجمل بنت في الدنيا يا حبيبتي
أميرة بضحك:اى حبيبتك ده انت صدقت اللعبة ياسطا
أدم:عشان الناس
أميرة:تمام بس شايفنى ازاى بجد
أدم : والله قمر 
أميرة: خلاص هاخد ده 
أدم:طب روحي غيريه وتعالى عشان نحاسب 
**أميرة غيرته وحاسبه عليه ونزلوا المطعم عند أسماء وأحمد
أسماء:اى ده كله انت قلته انكم نزلين بسرعة
أميرة:معلش اصل مكنش عجبنى حاجه
أسماء: يعني مش اشتريتى حاجه
أميرة:لا أدم اخترلى واحد وانا اشتريته 
أسماء:قولتيلى أدم اختاره عشان كده عجبك
أميرة:أنا جعانة 
أسماء:غيرى الموضوع
أميرة:بس بقا أنا جعانة بجد الساعة دلوقتي 10واحنا لسه مش اتغدنا
أدم:تاكلوا اى
أحمد وأسماء:بيتزا
أميرة:اديكى لقيتى مدمن بيتزا زيك
أسماء:انت بتحب البيتزا زي انا
أحمد :ده انا لو كنت بحبها قراط دلوقتي هحبها ٢٤قراط
أسماء:طيب يا اخويا
أحمد:مابلاش أخوكى دى 
أسماء:تأمر ياسطا
وضحك كلا من أميرة وأدم عليهم
أدم:وانتى هتاكلى اى يا أميرة
أميرة:مش عارفه ممكن بيتزا برده
أدم: تمام وانا كمان هاكل بيتزا
**أدم نده للجارسون وطلب البيتزا ومعاها بيبسى وحلوا ب أيس كريم شوكولاته
أسماء:يلا بقا عشان أتاخرنا
أميرة:ايواه يلا بكرة ورانا شغل كتير
أدم :تمام. يلا أنا هوصلك وأحمد هيوصل أسماء
أحمد:من غير ولا كلمه يلا يا أسماء
أسماء: يلا بس انت الى هتشيل شنط الهدوم
أحمد:اومرك يا باشا
ومشيوا أحمد وأسماء
أدم:يلا
أميرة:يلا
**وراحوا ركبوا العربيه
أدم:هتعمل اى بكرة
أميرة: هيجى قاريب بابا ولازم اقعد معاهم ويفضلوا يطلعوا القطط الفاطميه فيا عشان مش بيحبونى
أدم بضحكه:قطط اى يا اختى 
أميرة بدموع:أنا بحكيلك وانت بتضخك
أدم :أسف أنا بهزر معاكى
أميرة وذادت دموعها:لا ولا يهمك
أدم: احكيلى مالك
أميرة( وهى تحضنه ودموعها بتنزل):اهل بابا طول عمرهم بيكرهونى عشان بابا اتجوز ماما غصب عنهم واكيد هينكدوا عليا بكرة 
أدم:مش تخافى لو حد كلمك وضايقك زعقيله وضيقيه ومخفيش منهم أنا موجود كلمنى بس
أميرة:اوكى احنا وصلنا
أدم :تمام 
أميرة: سلام
أدم: سلام
*وعدى اليوم التانى وأميرة ردت كل اهانه وجهالها اهل والدها عشان كانت عارفه أن أدم هيحميها وكانت مبسوته جدا وفرحنا(تسريع الأحداث،،،انا بعشقك تسريع الأحداث😁)
*_*وايجى اليوم المنتظر يوم الفرح


يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent