رواية حب النور الفصل الثالث 3 بقلم مريم حسن

 رواية حب النور الفصل الثالث 3 بقلم مريم حسن

رواية حب النور الجزء الثالث

رواية حب النور البارت الثالث

رواية حب النور الفصل الثالث 3 بقلم مريم حسن


رواية حب النور الحلقة الثالثة

🤩
البارت التالت ( حب النور )
:أهلا و سهلًا ازيك يا نور
نور .. عمرو
مراد : نور يا نور 
فاللحظة دي نور اغمى عليها 
مراد و عمرو : نوووور
مراد شال نور و حطها على الكنبة : نور يا نور اصحي  حاد يجيب مياه بسرعة نور يا نور اصحي عشان خطري 
جابو المياه و مراد بدء يعمل بالمياه على وشها براحة و بدأت تفوق
(مراد : كنت قلقان عليها اوي مش عارف ليه هو ممكن الواحد يحب حد بين يوم و ليلة كده بس هي شبه امي مش عارف حبتها عشان هي شبه امي ولا عشان هي نور المحامية )
نور : اااه ..راسي اه
مراد بلهفة : نور انتي كويسة فيكي اي 
نور : انا فين
مراد : احنا كنا في اجتماع و اغمى عليكي 
نور افتكرت كل حاجة و دمعت و بصت حواليها لقيته واقف ببرود و لا كأنو عمل حاجة : انا عايزة امشي 
مراد : حاضر هنمشي هاتي ايدك عشان اسندك
نور : لا شكرًا 
مراد : براحتك
نور لسا هتقوم تقف حست بدوخة و سندت على مراد 
مراد : قولتلك اسندك و شلها
نور اتصدمت انو شالها و عمرو الي عنيه بطق شرار و غل من مراد 
نور : مراد بيه مينفعش كده الناس بتبص علينا 
مراد : أولًا انا اسمي مراد ثانيًا انتي تعبانة
(نور .. حسيت بالامان لما شالني كأنه ابويا الي المفروض احس بالامان خوفه عليا فرحني مش عارفة ليه كنت حاسة بحاجة مفتقداها ) 
مراد دخلها العربية 
مراد : هشغلك اغاني عشان تفكي 
نور ابتسمت : ماشي 
مراد فتح الراديو و كان شغال اغنية ( وعد مني) 
و كأن الاغنية دي اشتغلت لنور 
و عادي قلبي راضي بالفراق ايه يعني ...
ما بكره تبقى زكرى متضي هدا و راااح...
مفيش ما بينا اي حاجة هترجعني ...
و لما ابعد عنا عنك اكيد هرتاااح..
نور عيطت جامد :ليه سابني ليه هو انا عملت اي هو انا 
فيا حاجة واحشة رد عليا فيا حاجة وحشة
مراد وقف العربية و قال براحة : اهدي اهدي براحة متعيطيش عشان حد محدش يستهلك 
نور: انا تعبت 
مراد : لو مفيهاش تطفل ممكن تحكي و اهو بالمرا ترتاحي خدي اشربي مياه و اوعي تعيطي محدش يستاهل
نور : انا كنت عايشة مع بابا و ماما  انا كنت بحب ماما اوي جه في يوم كان عندي 18 سنة صحيت من نوم على صوت ماما بتصوت ( فاللحظة دي تور انفجرت فالعياط ) هو انا ممكن مكملش 
مراد : براحتك وقت ما تحبي تحكي احكي 
بعد اما نور هديت : انا اسفة اني بوظتلك الاجتماع
مراد : متتأسفيش انتى معملتيش حاجة و لو على الاجتماع فنحدد معاد تاني 
نور : انا بتأسفلك ممكن مليكة تحضر مكاني 
مراد : براحتك بيتك فين عشان اوصلك 
نور : متتعبش نفسك هاخد تاكسي
مراد :ولا تعب ولا حاجة اديني العنوان 
مليكة اديته العنوان و الغريب انها ادته عنوان بيت ابوها
( مراد : حسيت حاجة غريبة فيها مش راضية تحضر ليه و هي جايه معايا كانت كويسة اي الي حصل نظرات عمرو ليها مكانتش مريحاني لازم اعرف في اي )
——————————-
عند سليم
مليكة قاعدة بتشتغل و شكلها لطيف و سليم واقف يتفرج عليها 
( سليم : اد اي بريئة مش زي الباقيين  محجبة و انا اول مرا اشوف واحدة محجبة في الشركة دي 
تليفون سليم رن 
سليم : الو يا فندم 
اللواء : تعالى حالًا و كلم باقي الفريق 
و قفل 
سليم : الو يا كريم 
كريم : اي سولي باشا
سليم : سولي اي الله يخرب بيتك اوعى تقولها تاني 
كريم : خلاص اهدى في اي
سليم : تعالى على المقر و كلم باقي الفريق 
——————————
عند مليكة 
مليكة : هي نور اتخرت كده ليه اما اكلمها 
تليفون نور رن 
مراد : يييي هي نسيت موبايلها و رد 
مليكة : الو يا نور انتي فين 
مراد : انا وصلت نور بيتها هي نسيت موبايلها معايا 
مليكة بعدم فهم : بيتها فين ده المفروض تيجي معايا بيتي 
مراد : معرفش هي قالتلي اوصلها بيتها
مليكة : ينهار اسود ابوعا هيعمل فيها حاجة ينهار  اسود
مراد : ابوها 
مليكة : لو سمحت يا مراد بيه روحلها بسرعة وانا جايا في الطريق 
مراد بقلق : حاضر حاضر 
مراد لف و رجع و ماشي بسرعة اوي 
عند مليكة
ابوها : بقى يا كلبة ترجعي بعد عشر ايام جواز و تقولي سابني 
و مسكها من شعرها 
مليكة : يا بابا ولله سابني انا مليش ذنب انا مليش مكان اقعد فيه
ابوها : انا معرفتش اربي اكيد  عملتيله حاجة من عمايلك السودة ده ربنا يخدك يا بعيدة 
مليكة : في حد يقول لبنتو ربنا يخدك منك لله يا شيخ ربنا ينتقم منك
فضل يضرب فيها و هي عمالة تصوت 
و فجأة 
يتبع...🧚‍♂️🧚‍♂️🧚‍♂️🧚‍♂️

google-playkhamsatmostaqltradent