رواية حب النور الفصل الثالث 3 بقلم مريم حسن
رواية حب النور الجزء الثالث
رواية حب النور البارت الثالث
![]() |
رواية حب النور الفصل الثالث 3 بقلم مريم حسن |
رواية حب النور الحلقة الثالثة
🤩
البارت التالت ( حب النور )
:أهلا و سهلًا ازيك يا نور
نور .. عمرو
مراد : نور يا نور
فاللحظة دي نور اغمى عليها
مراد و عمرو : نوووور
مراد شال نور و حطها على الكنبة : نور يا نور اصحي حاد يجيب مياه بسرعة نور يا نور اصحي عشان خطري
جابو المياه و مراد بدء يعمل بالمياه على وشها براحة و بدأت تفوق
(مراد : كنت قلقان عليها اوي مش عارف ليه هو ممكن الواحد يحب حد بين يوم و ليلة كده بس هي شبه امي مش عارف حبتها عشان هي شبه امي ولا عشان هي نور المحامية )
نور : اااه ..راسي اه
مراد بلهفة : نور انتي كويسة فيكي اي
نور : انا فين
مراد : احنا كنا في اجتماع و اغمى عليكي
نور افتكرت كل حاجة و دمعت و بصت حواليها لقيته واقف ببرود و لا كأنو عمل حاجة : انا عايزة امشي
مراد : حاضر هنمشي هاتي ايدك عشان اسندك
نور : لا شكرًا
مراد : براحتك
نور لسا هتقوم تقف حست بدوخة و سندت على مراد
مراد : قولتلك اسندك و شلها
نور اتصدمت انو شالها و عمرو الي عنيه بطق شرار و غل من مراد
نور : مراد بيه مينفعش كده الناس بتبص علينا
مراد : أولًا انا اسمي مراد ثانيًا انتي تعبانة
(نور .. حسيت بالامان لما شالني كأنه ابويا الي المفروض احس بالامان خوفه عليا فرحني مش عارفة ليه كنت حاسة بحاجة مفتقداها )
مراد دخلها العربية
مراد : هشغلك اغاني عشان تفكي
نور ابتسمت : ماشي
مراد فتح الراديو و كان شغال اغنية ( وعد مني)
و كأن الاغنية دي اشتغلت لنور
و عادي قلبي راضي بالفراق ايه يعني ...
ما بكره تبقى زكرى متضي هدا و راااح...
مفيش ما بينا اي حاجة هترجعني ...
و لما ابعد عنا عنك اكيد هرتاااح..
نور عيطت جامد :ليه سابني ليه هو انا عملت اي هو انا
فيا حاجة واحشة رد عليا فيا حاجة وحشة
مراد وقف العربية و قال براحة : اهدي اهدي براحة متعيطيش عشان حد محدش يستهلك
نور: انا تعبت
مراد : لو مفيهاش تطفل ممكن تحكي و اهو بالمرا ترتاحي خدي اشربي مياه و اوعي تعيطي محدش يستاهل
نور : انا كنت عايشة مع بابا و ماما انا كنت بحب ماما اوي جه في يوم كان عندي 18 سنة صحيت من نوم على صوت ماما بتصوت ( فاللحظة دي تور انفجرت فالعياط ) هو انا ممكن مكملش
مراد : براحتك وقت ما تحبي تحكي احكي
بعد اما نور هديت : انا اسفة اني بوظتلك الاجتماع
مراد : متتأسفيش انتى معملتيش حاجة و لو على الاجتماع فنحدد معاد تاني
نور : انا بتأسفلك ممكن مليكة تحضر مكاني
مراد : براحتك بيتك فين عشان اوصلك
نور : متتعبش نفسك هاخد تاكسي
مراد :ولا تعب ولا حاجة اديني العنوان
مليكة اديته العنوان و الغريب انها ادته عنوان بيت ابوها
( مراد : حسيت حاجة غريبة فيها مش راضية تحضر ليه و هي جايه معايا كانت كويسة اي الي حصل نظرات عمرو ليها مكانتش مريحاني لازم اعرف في اي )
——————————-
عند سليم
مليكة قاعدة بتشتغل و شكلها لطيف و سليم واقف يتفرج عليها
( سليم : اد اي بريئة مش زي الباقيين محجبة و انا اول مرا اشوف واحدة محجبة في الشركة دي
تليفون سليم رن
سليم : الو يا فندم
اللواء : تعالى حالًا و كلم باقي الفريق
و قفل
سليم : الو يا كريم
كريم : اي سولي باشا
سليم : سولي اي الله يخرب بيتك اوعى تقولها تاني
كريم : خلاص اهدى في اي
سليم : تعالى على المقر و كلم باقي الفريق
——————————
عند مليكة
مليكة : هي نور اتخرت كده ليه اما اكلمها
تليفون نور رن
مراد : يييي هي نسيت موبايلها و رد
مليكة : الو يا نور انتي فين
مراد : انا وصلت نور بيتها هي نسيت موبايلها معايا
مليكة بعدم فهم : بيتها فين ده المفروض تيجي معايا بيتي
مراد : معرفش هي قالتلي اوصلها بيتها
مليكة : ينهار اسود ابوعا هيعمل فيها حاجة ينهار اسود
مراد : ابوها
مليكة : لو سمحت يا مراد بيه روحلها بسرعة وانا جايا في الطريق
مراد بقلق : حاضر حاضر
مراد لف و رجع و ماشي بسرعة اوي
عند مليكة
ابوها : بقى يا كلبة ترجعي بعد عشر ايام جواز و تقولي سابني
و مسكها من شعرها
مليكة : يا بابا ولله سابني انا مليش ذنب انا مليش مكان اقعد فيه
ابوها : انا معرفتش اربي اكيد عملتيله حاجة من عمايلك السودة ده ربنا يخدك يا بعيدة
مليكة : في حد يقول لبنتو ربنا يخدك منك لله يا شيخ ربنا ينتقم منك
فضل يضرب فيها و هي عمالة تصوت
و فجأة
يتبع...🧚♂️🧚♂️🧚♂️🧚♂️
- لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا