رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الفصل الثالث 3 بقلم الأميرة فراولة

 رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الفصل الثالث 3 بقلم الأميرة فراولة

رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الجزء الثالث

رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك البارت الثالث

رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الفصل الثالث 3 بقلم الأميرة فراولة


رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الحلقة الثالثة

الفصل الثالث من رواية (تزوجتك بالاجبار لكن احببتك)
&_&بعد انتهاء الخطوبة لأسبوع كان أدم عند أميرة فى البيت ويجلس معها ومع والدها ويتحدثون وجأء لأميرة اتصال
أميرة:الو
أسماء:الو يا بت النتيجة خرجت جبتيها
أميرة:لا هروح اجبها بس انت عملتى اى
أسماء بغيظ:طلعت التانيه على الكليه وهموت واعرف مين الاولى
أميرة:طب سلام عشان اروح اجيب شهادتى
أسماء: سلام
أميرة:أنا خارجة 
سعد (والدها):رايحه فين
أميرة:شهادتى خرجت وهروح اجبها
أدم:هتروحى مع مين
أميرة:هروح لوحدى
أدم: روحي مع أسماء
أميرة:هى جبتها
أدم:طب خلاص انا هروح معاكى
أميرة:مش لازم
أدم:يلا يا أميرة ،،عن اذنك يا عمى
*_* ركبت أميرة عربية أدم ووصلوا الجامعة ونزله من العربية(سورى على تسريع الأحداث)
أميرة:فى طلاب كتار كده مش هنخلص انهارده
أدم:طب استنينى هنا وانا هروح اجبهالك من المدير
أميرة:طب هاجى معاك
أدم:لا خليكى هنا ومش تتحركى من مكانك مش هتاخر
أميرة:حاضر
-_-مشى أدم ووقفت أميرة تستناه ولقت نغم وياسر وفارس جايين ناحيتها
أميرة: الناس إلى نسيتنا وبطلت تسال
نغم وحضنتها: وحشتنى يا حيوانة
أميرة:وانتى كمان يا جذمة
فارس :عاملة اى يا ميرو
أميرة: الحمدلله وانت
فارس: الحمدلله بخير
ياسر:اى يا ست مفيش ازيك
أميرة: يعني انت الى عبرتنى وجيت خطوبتى
ياسر: معلش كنت تعبان شويا
أميرة:هعدهالك المرة دى
 ياسر : ممكن اتكلم معاكي شويا لوحدنا
أميرة بتوتر:اه اه اكيد
ياسر:تعالى نتكلم فى قاعة المحاضرات هى فاضية
أميرة بتوتر أكبر:أوكى بس بسرعة عشان مش تتأخر
**أميرة راحت مع ياسر القاعة ودخلوا وبدأ ياسر 
ياسر:عايز اتكلم معاكي في موضوع
أميرة:اتفضل 
ياسر:أنا بحبك يا أميرة من اول يوم دخلنا فيه الجامعة وكنت هتقدملك بعد التخرج صدقنى أنا بحبك وعايز ارتبط بيكى ولو على والدك أنا هكلمه
أميرة بعصبية:انت بتقول اى أنا واحدة مخطوبة
ياسر:بس انا بحبك ومش هخلى حد ياخدك منى
أميرة بعصبية:انت مجنون يا بنى أنا مخطوبة وأنت زى أخويا وبس وحتى لو مش مخطوبة عمرى ماهفكر فيك انت زى اخويا وبس وكانت خارجة
ياسر (وهو يمسك ذراعها):انت رايحة فين انا بكلمك 
أميرة (وهى تشد ذراعها):انت اتجننت ازاى تمسك ذراعى وبعدين اروح فى المكان إلى أنا عوزاه انت فاهم
~_~ياسر مسك ذراعها تانى وقالها
ياسر:ما هو انتى هتكونى ليا بمذاجك أو غصب عنك
أميرة:ابعد عني يا ياسر وسبنى اخرج احسن
ياسر :هى دى الطريقة الى هتكون بيها ملكى 
أميرة: أنت هتعمل ايه يا ياسر اعقل
ياسر:ماتصعبيش الأمور إنتي هتكوني ليا وانا كلمتك الاول بالطيبة وانتى رفضتى
-_-بدأ ياسر يقرب من أميرة وكانت أميرة خائفة فزقته وجريت وطلعت تلفونها واتصلت بأدم بس قبل ما تتكلم ياسر قام ورمى من ايديها التلفون
عند أدم
أدم:ألو يا أميرة انتى فين أميرة أميرة
*وفجأة سمع أدم صوت صريخ أميرة وهى بيتقول لا يا ياسر لا حرام عليك ابعد عنى أنا مخطوبة ابعد وفجأة انقطع الاتصال
•_•طلع أدم يجرى ويدور على أميرة وينادى عليهاوهو بيدور خبط فى فارس
فارس:فى اى يا بنى انت خائف كده ليه
أدم :فكك منى انا بدور على أميرة ومش نقصك وكان ماشى
فارس:أميرة مع ياسر
أدم:انت متاكد طب هما فين
فارس:ايواه متاكد وهما فى قاعة المحاضرات
-_-أدم ساب فارس وطلع يجرى على القاعة وفارس راح وراهژصج٠ض١ضث
*عند أميرة وياسر
أميرة (وهى بتجرى):ابعد عني يا ياسر حرام عليك  انا مخطوبة فوق يا ياسر
ياسر (وهو بيجرى وراها):أنا كلمتك بذوق وانتى رفضتىضصى كنت عايز اتجوز وانتى رفضتى بس دلوقتي هتتجوزنى غصب عنك
😣فضلت أميرة تجرى وياسر وراها لحد ما وصلت أخر القاعة وياسر حصرها وقام بقطع كم الفستان بتاعها وكان هيعتدى عليها 
😡دخل أدم القاعة وشاف ياسر وهو بيحاول يعتدى على أميرة ،،جرى عليه وشده من عليها ونزل ضرب فيه وفارس بيحاول يبعده عن ياسر ولكن مش قادر ولكن وبطل ضرب لما سمع أميرة
أميرة: أدم 
أدم( جرى عليها): نعم يا أميرة
أميرةبدموع:أنا خايف يا أدم
أدم حضنها:وقالها متخفيش أنا معاكى ،،،،وكان بيقومها عشان يمشوا بس أميرة وقفته
أميرة بحرج ودموع:هدومى يا أدم ،،،،وكانت كمام الفستان متقطع والفستان من الظهر مقطوع
*قام أدم بخلع الجاكت بتاعه واداه لأميرة 
أميرة :يلا يا أدم 
أدم:استنى اكلم البوليس الاول
أميرة:لا يا أدم ياسر غلط واحنا لو بلغنا هنضيع مستقبله وانا كويسه وانت انقذتنى لو سمحت سيبه
أدم:انتى بتقولى اى انتى اتجننتى ازاى اسيبه 
أميرة:لو سمحت يا أدم لو مش عشانه عشان خاطر والده ووالدته هما ناس محترمين
أدم بغيظ: خلاص مش هبلغ ،،ووجه كلامه لياسر بس لو شفتك قريب منها هدفنك مكانك مش هبلغ عليك فاهم
*_*أدم خد أميرة فى حضنه وخرجوا من الكليه وركبوا العربية
أميرة:صح يا أدم
أدم :نعم
أميرة:انت جبت النتيجة بتاعتى
أدم :أيواه بس
أميرة:بس اى
أدم:أنت الاولى على الجامعة
أميرة ( بفرح وحضنت أدم):بجد انت بتهزر أنا مبسوطة اوى
أدم :بجد يا حبيبتي
*وبعد ان أدركت أميرة نفسها بعدت عن أدم وقالتله أسف 
أدم:عادى ولا يهمك 
**وبعدين وصلوا بيت أميرة وهى جريت على اوضتها عشان تغير هدومها ودخل أدم الصالون لقى والده قاعد مع والد أميرة بيحدده معاد الفرح
والد أميرة: اهلا يا ابنى وآمال فين أميرة
أدم:طلعت أوضتها وجايه 
والد أدم:طب يا ابنى احنا حددنا فرحكم بعد اسبوعين
أدم:لا الفرح هيكون بعد يومين
أميرة بصدمة:نعم لا طبعا
أدم :لا ليه أن شاء الله القاعة جاهزة والدعوات جاهزة والفله بتاعتنا جاهزة يبقا اى الى ياخرنا 
أميرة:نسيت الفستان والكوافير والبدله 
أدم :هننزل نجبهم بكره فى اى مانع تانى 
أميرة:بس 
والد أميرة:من غير بس خلاص الفرح بعد يومين
أميرة بعصبية:طب أنا هاخد أدم خمس دقائق نتكلم في الجنينه
والد أدم : اكيد اتفضلى يا بنتى
**في الجنينه عند أميرة وأدم
أميرة:اى الى انت بتقوله ده مش هتجوز بعد يومين
أدم :لا هنتجوز
أميرة:طب اى السبب فهمنى
أدم : عشان اقدر أحميكى وتكونى فى بيتى ومش يتكرر الى حصل انهارده ده تانى
أميرة:لكن
أدم :من غير لكن يا أميرة
أميرة: اوكى بس هتيجى معايا بكرة نجيب الفستان
أدم: اوكى
أميرة:أنا هجيب أسماء صحبتى معاياوانت ابقى جيب أحمد اخوك معاك 
أدم: اوكى أنا همشى بقا 
أميرة:اوكى وخد بالك من نفسك
أدم : حاضر وسلام
أميرة:سلام
*_*طلعت أميرة اوضتهل واتصلت بصاحبتها أسماء
أسماء:ايواة يا بنتى عملتى اى
أميرة:اسكتى ده كان يوم فظيع
أسماء:اى الى حصل
أميرة:هقولك وحكت لها كل الى حصل
أسماء بصدمة:يالهوى كل ده يطلع من ياسر ،،ولا يهمك يا حبيبتي خلاص
أميرة:اوكى
أسماء: المهم عملتى اى فى النتيجة
أميرة:أنا الاولى على الجامعة يا اختى
أسماء:يا بنت الاى ،،على على العموم مبروك
أميرة: الله يبارك فيكي بس المهم هتيجى معايا بكرة
أسماء: فين
أميرة:انت عندك فقدان ذاكرة مش قلتلك الفرح بعد يومين وبكرة هنجيب الفستان
أسماء:اه اكيد أنا جايه معاكى غصب عنك مش بمذاجك
أميرة:طيب يا اختى هستناكى بكرة الساعة ١٠
أسماء:تمام ويلا روحي نامى عشان تقدرى تصحى
أميرة:اوكى تصبح على خير
 *قافلوا الاتنين وناموا 
عند أدم 
أدم: أحمد
أحمد:عايز اى عايز انام
أدم :هتيجى معايا بكرة اجيب البدله والفستان لأميرة
أحمد: لا
أدم ب لؤم: خلاص هقول لأميرة انك مش جاى وتجيب معاها حد تانى مع أسماء عشان مش تكون لوحدها
أحمد بسرعة:لا أنا خلاص جاى
أدم :ما كان من الأول وانا هسيبك تنام وهنمشى الساعه ١٩
أحمد: تمام تصبح على خير
أدم :وانت من اهله
*وخرج أدم ونام أحمد
*_*فى الصباح

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent