رواية حب النور الفصل الثاني 2 بقلم مريم حسن

 رواية حب النور الفصل الثاني 2 بقلم مريم حسن

رواية حب النور البارت الثاني

رواية حب النور الجزء الثاني

رواية حب النور الفصل الثاني 2 بقلم مريم حسن


رواية حب النور الحلقة الثانية

حب النور ..
البارت التاني 🥰🥰🥰
مراد دخل في حالة زهول اد اي نور جميلة و رقيقة و جملها برئ 
نور : مراد بيه مراد بيييه
مراد : انتي شابها اوي و اسمك على اسمها
نور : مين 
مراد : و اسمك على اسمها 
نور : هي مين 
مراد : معلش سوري سرحت
نور : انا اديت الcv  بتاعي للسكرتيرة و انا في الجامعة كنت بشتغل و اتعلم كورسات اللغات و كده عشان اعرف اشتغل
مراد : مقبولة
نور : بجد ولله شكرًا بجد 
مراد ابتسم على  عفويتها و اد اي تحسها طفلة فرحت بلعبة 
سليم جه و فتح الباب : انا جييييت
نور : هستأذن انا بقى و بعد  كده قامت برا 
و رجعت تاني : معلش هو انا هبدأ الشغل من امتى 
مراد بأبتسامة : من بكره 
و طلعت برا 
و سليم و مراد ضحكو 
سليم : اي يبني انت مشغل مروشين عندك 
مراد : ليه يا عم بس ده لطيفة 
سليم بحزن مصطنع : لطيفة اه يا خاين يا غشاش 
مراد : اسكت بقى يا اخي 
مراد : اي الي شلفط وشك كده
سليم : واحدة نا يعلم بيها الا ربنا 
مراد بضحك : احسن احسن
السكرتيرة دخلت : ناقص واحدة بس اسمها مليكة 
مراد : تمام دخليها 
مليكة : دخلت 
سليم : انتي 
مليكة : انت 
مراد :  في اي يا جماعة انتو تعرفو بعض
فلاش باك
مليكة قاعدة برا مستنية نور
سليم : عسل يا عسل
مليكة بتبصله و مبترودش 
سليم : بت بت 
مليكة : جرا اي استاذ انت ما تحترم نفسك
سليم : و انتي مدايقة لي يا قمر 
مليكة : اتلم احسنلك بدل ما ابعترلك كرامتك 
سليم : انتي تبعتريلي كرامتي انا 
مليكة : طب تعالى بقى
جبته من شعره و عضته في ايده و خربشته في وشه 
سليم بتوجع : اه اه اي يا متخلفة كل ده ضرب
مليكة : ابعد عني يا اما مش هيحصلك كويس
سليم : خلاص انا ماشي.ده اي ده 
 باااااك
مليكة : انا مش هشتغل مع الاشكال دي 
سليم : ما تلمي نفسك يا بت انتي 
مراد : لو سمحتو اسكتو كفاية خناق  اقعدو 
مراد : استاذة مليكة مينفعش كده ممكن تعتذروا لبعض
مليكة و سليم : نعتذر انا مش هعتذر لحد
مراد بعصبية : اتفضلو اعتذرو لبعض انا مبحمش خناق في شركتى
مليكة بدموع لسة بتنزل : انا اسفة 
و سليم : انا اسف 
مراد : استاذة ملكية انا شفت الcv بتاعك هو حلو هتشغلي مع البنت الي لسة خارجا استاذة مليكة استاذة مليكة
مليكة بسرحان : اه اه ماشي اصلا نور صحبتي اقدر امشي 
مراد : اتفضلي 
و خرجت لنور 
نور : مالك بتعيطي ليه 
مليكة : المدير زعق عشان اتهانقت مع الي كان معاه جوة انا خوفت 
نور : طب يلا نمشي 
و مشيوا راحو بيتهم 
مليكة.. انا تعبت انا داخلة انام 
نور .. ادخلي يا حبيبتي 
———————————————————
عند مراد راح قبر امه 
مراد : ماما ازيك عاملة اي واحشتيني اوي حيتلك الورد الي حضرتك بتحبيه النهاردة شوفت واحدة شبهك اوي و حضرتك صغيرة مش عارف ده هي نص ساعة الي قعدتها معاها لطيفة بس في جوه عنيها حزن مش عارف ليه بس اكيد هعرف 
مراد في عقله : اي الكلام الي انا بقوله ده ده انا ارل مرا اشوفها 
مراد قام مشي و روح بيته
مراد : مساء الخير 
ماجد ابو مراد : مساء النور عملت اي في الشركة النهاردة 
مراد : الحمدلله لقيت محامين و الشغل ماشي تمام
ماجد : مالك فيك اي 
مراد : مفيش تعبان شوية
ماجد : متكدبش عليا روحت قبر نور النهاردة 
مراد : اه روحته واحشتني اوي 
ماجد : هي راحت عند الي احسن مني و منك ربنا يرحمها
مراد : يا رب
تاني يوم 
نور : يلا يا مليكة اصحي 
مليكة : حاضر اهو 
مليكة و نور قامو لبسو 
سميرة : اي مش هتفطرو
مليكة : لا يماما مش جاعنين
سميرة بتنهد : طب ماشي 
و نزلو راحو الشركة 
السكرتيرة: انا دلوقتي عرفتكو على شغلكو تقدره تتفضلو
نور : شكرًا 
السكرتيرة: العفو
ملكية : ياااااه اول مرا يكون ليا مكتب لواحدي لما اشتغلت قبل كده كان بيبقو انتين علمكتب
نور : الحمدلله فعلا 
مليكة: مالك يا نور 
نور: مفيش 
مليكة : لا فيه 
نور اتفحت فالعياط 
مليكة : هدي يا قلبي اهدي في اي 
نور : انا تعبت انا اتمرمت اوي كل شوية افتكر انا تعبت عدا مده قصيرة مش عارفة انسى فيها انا تعبت
مراد كان معدي من عند مكتبهم شاف نور بتعيط
مراد بتنهد : مالها بتعيط ليه زعلانة لي 
و خبط دخل 
نور و مليكة عدلو نفسهم 
مراد : صباح الخير
نور و مليكة :: صباح النور يا فندم
مراد : انا منت معدي من عندكو جيت اقولكو ان احنا لينا اجتماع محتاج واحدة فيكو تيجي انتى يا نور
نور : ماشي يا فندم 
مراد : تمام نص ساعة و تكوني حاهزة
و خرج 
مليكة : يلا اجهزي و اوعي  تعيطي تاني على حاجة متستهلش و انا شاءالله ربنا شايلك الاحسن 
نور : انا بحبك اوي يا مليكة
مليكة.. و انا كمان 
و حضنو بعض
بعد شوية 
مراد : يلا يا نور 
نور : حاضر 
و نزلو 
مليكة راحت الكافتيريا و واقفة بتغني بصوت واطي و جميل
في اللحظة دي سليم كان داخل الكافتيريا 
و سمع صوتها 
سليم في نفسه .. اي لصوت ده يستحيل تكون هي الي
 بتغني 
نسيت اعرفكو على سليم 
( سليم الدمنهوري ظابط 30 سنة صاحب مراد من حوالي عشرين سنة ظابط بيضحك في اي وقت بس وقت الحد جد 😱 بتاع بنات 😂😂)
سليم راحلها : أستاذة مليكة
مليكة : عايز اي 
سليم : هو ده صوتك
مليكة : اه عايز حاجة 
سليم باحراج : لا شكرًا 
مليكة : معلش ممكن أسألك سؤال 
سليم : اتفضلي 
مليكة : هو انت منين متخانق معاية و منين جاي تتكلم معاية دلوقتي ده انت عضلاتك مقويه قلبك
سليم بضحك : عادي انا انسان حسه الفكاهي عالي مبقدرش افضل جد بس لو عايزاني ابقى جد هبقى
مليكة : لا خلاص هو انت بتاعكس البنات كده عادي مبتخافش على اهل بيتك
سليم : انا اسف على الي عملتو بحاول اتغير زي ما حاجات كتير غيرتني انا معنديش حد اخاف عليه امي و ابويا ماتو و معنديش اخوات
ملكية .. ممكن يحصلك في الي هتحبه و فيك انت و مش لازم تقول ان الحجات الي حصلتلك هي السبب انت السبب انت الي بتعمل في نفسك كده و الي بتعمله ده هيتردلك في حد غالي عليك
سليم : هحاول اتغير 
مليكة : يا رب بقى 
——————————
عند مراد و نور 
 مراد : ممكن اسألك سؤال 
نور : اتفضل 
مراد : هو انتي النهاردة كنتي بتعيطي لي
نور : حاجة كده حصلت 
مراد : ماشي
مراد في نفسه 
( انا عارف انك مدايقة بس مش هضغط عليكي)
مراد .. وصلنا اهو يلا
مراد و نور طلعو و داخلين اوضة الاجتماع 
مراد سلم عالناس كلها 
جه دور نور تسلم 
:أهلا و سهلًا ازي يا نور
نور .. عمرو
يتبع ....

google-playkhamsatmostaqltradent