رواية احببته دون وعي الفصل الثاني 2 بقلم سما محمد

 رواية احببته دون وعي الفصل الثاني 2 بقلم سما محمد

رواية احببته دون وعي الجزء الثاني

رواية احببته دون وعي البارت الثاني

رواية احببته دون وعي الفصل الثاني 2 بقلم سما محمد


رواية احببته دون وعي الحلقة الثانية

Part 2
اتصدمت من سؤاله
_سما: الصراحه اخويا وعم عصام هما اللي غصبوني
_سليم بتساؤل: عم عصام مين! 
_سما: جوز مااما
_سليم باستغراب: هو ده مش ابوكي! 
_سما: لا اصل انا امي من بعد موت باابا اتجوزت....... حكيتله حكايتي سكت شويه وبعدين قالي.... 
_سليم بعصبيه: ازاي يجبروكي علي حاجه زي دي وازاي والدتك تسيب اخوكي يمد ايده عليكي
_سما: ماما مش بتعرف تتكلم علشان خايفه من جوزها وخايفه علينا علشان لما بنتكلم بيضربونا اكتر... انت ليه وافقت وانت عارف اني مغصوبه رغم ان كان في ايدك كل حاجه
_سليم: انا معرفتش غير بعد كتب الكتاب
_سما: ازاي! 
Flash back
والده سما: سليم
_سليم: ايوة يا امي 
_والدة سما: خلي بالك من سما يبني واعذرها لو زعلتك هي عاشت وصارت قسوه كتير
_سليم: ليه بتقولي كدة يا امي
_والدة سما: سما اتغصبت علي الجوازة دي ومقدرتش تتكلم 
_سليم: حاضر يا امي في عنيا 
Back
_سما بحزن:  يا حبيبتي يا مااما يا تري عامله ايه انتي وريم
_سليم: متقلقيش ايه رايك نروحلهم بكرة
_سما بفرحه: بجد
_سليم بابتسامه: اه بجد 
_سما بفرحه: موافقه طبعا
_سليم:طب ايه رايك ننزل نتغدي بره النهاردة
_سما:وبعد ما نتغدي هتجبلي ايس كريم وشوكولاته
_سليم بابتسامه:هجيبلك ايس كريم وشوكولاته
_سما بفرحه: هقوم البس هواا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
"في بيت اهل سما"
_ريم:ياتريعامله ايه يا سما
_والدة سما:يارب تبقي كويسه وبخير...بس شكل سليم دة ولد كويس وجدع
_ريم:ايوه يا امي بس سما هتبقي مبسوطه معاه؟
_والدة سما:ان شاء الله يا بنتي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سليم خلص لبس وخبط علي سما 
_سليم:كل دة بتلبسي!
_سما: خلصت لبس وفتحت الباب
_سليم بدهشه:ايه القمر دة 
سما كانت لابسه فستان نبيتي وطرحه نفس لون الفستان وهيلز سودة،سليم كان لابس قميص ابيض وبنطلون وجاكيت رمادي.
_سما بكسوف:شكرا
_سليم بابتسامه:ايه رايك في لبسي
_سما بسرعه:مز اووي
_سليم بضحك:ههه....مز ماشي يا ستي علي العموم شكرا
_سما باحراج:احمم..مش يلا ولا ايه
_سليم:يلا
وانكجته ووصلوا المطعم والناس كلها كانت بتبص عليهم كانو عبارةعن امير واميرة
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
"عند عصام واحمد"
_عصام:الحمدلله خلصنا من واحدة،مصاريف اكل وشرب وتعليم
_احمد:اهي اتجوزت عقبال اختها ونكون خلصنا من الاتنين
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
"عند سما وسليم"
_سليم:عجبك الاكل
_سما:اه حلو
_سليم:ايه رايك نتمشي علي الكورنيش شويه
_سما بفرحه:بجد ماشي
_سليم بابتسامه:بما اننا بقينا اصحاب نفسك في ايه
_سما:نفسي في حاجات كتير
_سليم:زي ايه
_سما:نفسي ابقي مهندسه كبيرة ونفسي اسافر ونفسي اروح الملاهي واركب عجل واقضي يوم في مركب حاجات كتير اتحرمت منها
_سليم بحزن:طول ما انا معاكي هحققلك اللي بتتمنيه
_سما:سليم انت عوضي من ربنا عوضني بيك عن اخ عمره ما كان ليا سند وعن اب سبنا ومشي وعن صاحب جدع
_سليم بمرح: لا دة انا كدة اتغر بقا....انا اكتشفت اني چينتل اووي
_سما بضحك:ههه..لا مش لدرجه الچنتله يعني
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اليوم التالي...... 
صحيت سما افتكرت اللي حصل 
Flash back 
بعد ما روحنا البيت لقيت سليم بيقول.. 
_سليم: سما اييه رايك نتفرج علي فيلم 
_سما: ماشي هغير واعمل فشار  واجي وانت اختار فيلم
اتفرجنا علي الفيلم ونمنا صحيت لقيت نفسي في حضن سليم
back
_سليم: صباح الخير... سرحانه في ايه
_سما بابتسامه: صباح النور.... ولا حاجه
_سليم: ممكن طلب
_سما:طبعا
_سليم: ممكن تعمليلي فنجان قهوة زي امبارح
_سما بابتسامه: طبعاا
عملت فنجانين قهوة ولقيته قاعد مستنيني في البلكونه 
_سما: اتفضل القهوة
_سليم بابتسامه: تسلم ايدك
_سما: تسلم.... سليم
_سليم: نعم
_سما بتوتر: هو.. هو يعني م مش انت قولتلي هنروح نشوف ماما النهاردة
_سليم: اه قولت كدة وانا لسه عند وعدي ومنستش 
_سما بفرحه: بجد هنروح
_سليم بابتسامه: اه بجد قومي البسي يالا
_سما بفرحه حضنته وقالتله هلبس علي طول
_سليم اتفاجئ من اللي عملته وفرح وهي اخدت بالها وانحرجت ودخلت تلبس
بعد شويه خرجت سما وكانت لابسه فستان لونه موڤ وطرحه وشوز لونها ابيض وسليم كان لابس بنطلون وقميص اسود 
_سما: يالا بينا! 
_سليم: يالا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
"عند احمد" 
_يعني ايه يا احمد هو انا مش قولتلك اني عايزها قولت هتكمل دراستها الاول ايه اللي جوزها
_احمد: اعمل ايه يعم ابويا جوزها بسرعه علشان كان عايز يخلص منها
_بس انا قولتلك اني عايزها وهعمل المستحيل علشان تكون ليا ولو مجاليش مكالمه منك فيها موافقتك انسي الشغل اللي بينا!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
"في بيت اهل سما" 
ترن...ترن..ترررن
_ريم:مين اللي بيخبط كدة جايه اهو.....سما حبيبتي وحشتينا عامله ايه يا ماماااااععع البتت سما جت 
_والدة سما: سماا....عامله ايه يحبيبتي
_سما:الحمدلله  وحشتوني اووي
_والدة سما:وانتي كمان والله يبنتي وحشتينا...عامل ايه يا سليم يبني
_سليم:الحمدلله ياماما انتي اخبارك ايه
_والدة سما: بخير يبني الحمدلله
_سليم: سما انا هنزل اتمشي شويه وهاجي
_سما: ليه انت ادايقت من حاجه
_سليم: لا يا سما علشان تقعدوا براحتكم شويه
_سما: طب اقعد ارتاح شويه
_سليم:هنزل وشويه وهاجي.... سلام
_سما: سلام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
_احمد: الوو....ايواا يا مالك انا موافق اجوزك سما 
_مالك: بجد يا ابو حميد
_احمد: ايواا انا فكرت في كلامك وقررت وعرفت ان هي عندنا في البيت هروح اكلمها
_مالك:تمام يا صحبي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
_ريم: سما انتي مبسوطه مع سليم
_سما: اووي يا ريم
_والدة سما: ربنا يهنيكي يابنتي
_سما: الكام يوم دول بيفرحني دايما ومزعلنيش ابداا كمان قالي انو هيخليني اكمل دراستي
_ريم:شكله جدع اووي وبيحبك
_سما بصدمه: بيحبني؟
_والدة سما: امال بيعمل كل دة ليه اكيد علشان  بيحبك يبنتي 
_سما: لا يماما مستحيل حب ايه بس احنا اصلا متفقين ان احنا هنتطلق بعد سنه
_والدة سما: انا هقوم اشوف الاكل احسن اقتلك دلوقتي
_ريم بخبث: مش يمكن في السنه دي تحبيه انتي كمان ومتطلقوش وتعيشو في تبات ونبات
_سما: ياريت ياريم ياريت
_ريم بمرح: تيرااريرااا.......ايه يا ست هتنامي ولا ايه
_سما: انتي كائن قاطع اللحظات الحلوة في حياتي اما اقوم اشوف ماما بتعمل ايه 
_ريم:اهربي... اهربي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
"عند احمد وعصام" 
_عصام:  انت بتقول ايه بعد ما اتجوزت وخلصنا منها عايز تطلقها منه
_احمد:  اسمع بس يا بابا 
_عصام:  اسمع ايه وزفت أيه
_احمد:  انا هخليها تطلق واجوزها مالك وكدة نقدر ناخد الصفقه منه 
_عصام: طلعت زي ابوك دماغك سم 
_احمد: تربيتك يابا 
_عصام: وكدة كدة اختك مش عاوزاه وما هتصدق تطلق منه 
_احمد: بالظبط كدة
_عصام: ماشي بس هنكلمها ازاي
_احمد: هي عندنا في البيت
_عصام:  طب روحلها انت وافتحها في الموضوع دة
_احمد: تمام
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
_والدة سما: سما رني علي جوزك علشان يجي يتغدي معانا
_سما: حاضر يماما 
_سما: الوو... ايوة يا سليم انت فين؟ 
_سليم: انا في كافيه..... 
_سما: طب يالا تعالي علشان نتغدي
_سليم: ماشي سلام
_سما:سلام يا حبيبي
_سليم:قولتي ايه
_سما باحراج:قولت سلام
_سليم:لا اللي بعديها
_سما:مقولتش حاجه سلام بقا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ترن..تررررن
_ريم:ايوه جايه اهو
_احمد: ساعه عقبال ما تفتحي
_ريم:احمم..اتفضل
_سما: مين يا ريم
_احمد: اناا يا سما يا اختي...عامله ايه
_سما بتوتر:اا الحمدلله
_احمد: تعالي عايزك
_سما بخوف: عايزني اناا
_احمد بجمود: ايوةاخلصي
_سما:ح حااضر
_احمد: بصي بقا انا قررت اطلقك من سليم 
_سما بصدمه:انت بتقول ايه ليه
_احمد:هو ايه اللي ليه مش احنا غصبناكي انك تتجوزيه اهو انا هطلقك منه
_سما: بس اناا مش عايزة اتطلق من سليم 
_احمد: نعم ياختي بقولك ايه انتي هتطلقي ورجلك فوق رقبتك 
_سما بعند: لاا مش هتطلق منه انت جوزتني ليه انت وابوك غصب عني ودلوقتي عايز تطلقني منه غصب عني انا مش لعبه في اديكوا انتو الاتنين وهفضل مع سليم جوزي 
احمد بصدمه من كلامها معاه بالطريقه دي وصوتها اللي اول مرة يعلي عليه ولسه هيمد ايده علشان يضربها لقي اللي بيمسك ايده جامد 
_سليم:مش حرم سليم العمري اللي حد يرفع ايده عليها وهو موجود 
سليم مسك احمد وقعد يضرب فيه وسما وريم بيحاولو يمنعوه
_سما: سليم علشان خاطري سيبه
_سليم: ابعدي انتي يا سما ملكيش دعوة
_سما: ونبي يا سليم ابعد كفايه ضرب علشان خاطري
واخيرا سليم قام وبعد عن احمد بصعوبه وخد سما ومشيوا "في العربيه"
_سليم بعصبيه: بردو مش هتقولي كان هيمد ايده عليكي ليهه
_سما بتوتر: علشان... ع عليت صوتي عليه 
_سليم : سماااا متعصبنيش اكتر من كدة عليتي صوتك ليه
_سما بخوف: والله هو قالي انو عايز يطلقني منك ولما رفضت وزعقتله كان هيضربني
_ سليم بعصبيه: هو مش جوزك غصب عنك عايز يطلقك ليه هه
_سما: علشان مالك
_سليم: مالك...مالك مين
_سما: مالك صاحب احمد من زمان وتقريبا في بينهم شغل
_سليم بغيرة: وانتي تعرفيه منين
Flash back
 من فترة كنت قاعدة في كافيه 
_مالك: ممكن اتكلم معاكي شويه
_سما: لا مش ممكن واتفضل قوم
_مالك: لا مش هقوم وهتكلم معاكي
_سما: ايه يبني البجاحه دي
_مالك ببرود: عارف... خليني بقا اقول الكلمتين... انا مالك الالفي صاحب احمد اخوكي ومعجب بيكي وعايز اتجوزك
_سما ببرود: خلصت
_مالك: اه خلصت
_سما: تمام طلبك مرفوض عن اذنك
back
_سليم بغيرة: طب وايه اللي فكرة بيكي 
_سما: مش عارفه
_سليم : طب ليه مكلمش اخوكي واتجوزك
_سما: كلمه بس احمد موافقش علشان كان في بينهم مشاكل
_سليم: انا هعرف عنه كل حاجه وربي ما هسيبه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
"عند عصام واحمد" 
_عصام بعصبيه: انا اللي اعتمدت عليك تضرب من واحد زي سليم
_احمد: يبابا مقدرتش عليه
_عصام: اومال عضلاتك دي ايه هواا يا روح امك
_احمد:
وربي ما هسيبه ولا هخليه يتهني هو او هي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
_مالك:  الوو..... ايوه يابني هبعتلك اسم تقولي عنه كل حاجه 
"بعد شويه" 
......: ايوة يا باشا "سليم العمري"صاحب شركات العمري للهندسه..... 
_مالك: تمام سلام
_مالك: انت بقا سليم العمري اللي بيتكلمو عليه يا انا يا انت
ـــــــــــــــــــــــ
_سما: سليم
_سليم: ايوة
_سما:انت زعلان مني 
_سليم بابتسامه: لا مش زعلان
_سما: طب ما تعرفني عليك اكتر انا معرفش حاجه عنك
_سليم: انا سليم العمري صاحب شركات العمري للهندسه ولدتي توفت لما كان عندي 13 سنه عندي 26 سنه وابويا ربنا يطول في عمره
_سما: معندكش اخوات
_سليم بحزن: عندي اخ بس سافر بقاله فترة ومعرفش عنه حاجه
_سما بحزن: ربنا يرجعهولك بالسلامه
_سليم: يااارب
_سما: بس اناا اول مرة اعرف انك صاحب شركات العمري للهندسه.... علي كدة بقا لما اتخرج هتشغلني معاك مش كدة
_سليم بابتسامه: الشركه كلها تحت امرك
ترن..... ترررررن 
_سليم: ايوة انا سليم..... ايهه..... مستشفي ايه طب انا جاي حالا

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent