روايات

رواية الانتقام الحلو الفصل الخامس 5 بقلم سارة محمود

رواية الانتقام الحلو الفصل الخامس 5 بقلم سارة محمود

رواية الانتقام الحلو البارت الخامس

رواية الانتقام الحلو الجزء الخامس

الانتقام الحلو
الانتقام الحلو

رواية الانتقام الحلو الحلقة الخامسة

نرمين: طيب بس خلي بالك من نفسك وانتم كمان يا ولاد
ساندي: متخفيش، انا هنزل تحت وحمزه خليك انت في الدور ده ومعاك مراد
حمزه: طيب خلي بالك من نفسك
ساندي: انت الا تخلي بالك من نفسك مش انا
حمزه: غوري يا ساندي
ساندي نزلت الدور الارضي واستخبت ورا الباب مستنيه حد يدخل برا الفيلا كان موجود رجاله حسام وواحد منهم امر الرجاله انها تتفرق وتحاوط الفيلا
مراد:ساندي ديه جات امتي العيله بتاعتك ومين الا بيهدد ساندي ويهددها ليه
حمزه:هحكيلك بس مش دلوقتي
مراد كان لسه هيتكلم سمع طلق نار من الدور الا تحت وصوت تكسير
مراد:بقولك خليك هنا وانا هشوف ساندي
حمزه:مش لازم بس اقولك انزل علشان تشوف المفجأه
مراد:قصدك ايه
حمزه:ولا حاجه
مراد نزل من علي السلم بهدوء خالص وفجأه لقي مسدس متوجه علي راسه من ورا وسمع صوت ساندي
ساندي:لازم تكون مركز في الخطوات علشان محدش يهجم عليك
مراد:قالها انتي كويسه
ساندي:ذي ما انت شايف لسه عايشه وهما بيحاولو يعيشو
مراد:ايه الاحصل
ساندي انا نزلت واستخبيت ورا الباب ولقيت 3 رجاله دخلين ودلوقتي هما مرمين قدامك وباين مش بعتين غير،دول ولسه هتكمل كلام سمعت صوت ضحك من علي السلام وبتبص لقيت حمزه ونرمين وفي رجلين مسكنهم
ساندي:انتم مين وعاوزين ايه
الراجل 1:عاوزين نعلموكي درس صغير خالص وانك متلعبيش مع الا اكبر منك
ساندي:طول ما بدور علي الحق مفيش حد كبير
الراجل 1:ابدا بخالتك حببتك ولا حمزه
ساندي: حمزه ايه الا موجود في الارض
فلاش بااك 🍁🔏
حمزه وساندي كانو ديما بيلعبو مع بعض لما كانو صغيرين كان ديما لما يقول ساندي ايه الا موجود في الارض كانت ساندي تبص للارض وكان يضربها علي قفاها ويجري ولما يقولها ايه موجود في السما كانت ساندي تبص للسما وكان يشيلها ويلف بيهاا

 

 

 

بااااااك🍁🔏
حمزه:يلا بينا وراح منزل راسه لتحت
وقتها ساندي وجهت المسدس بسرعه للراجل الا ماسك حمزه وقتلته وحمزه ضرب الراجل الا ماسك نرمين بالرجل في جنبه وكان لسه هيقتله ساندي قلتله سيبه هنعوذه
نرمين بدموع:حمزه ساندي انتم كويسين
حمزه:متعيطيش يا نيمو احنا كويسين
ساندي:يا خالتو متخفيش والله احنا كويسين وراحت حضناها ،انا كنت خايفه اخسرك ذي ما خسرت ماما قدام عيني
نرمين:ساندي ونبي يا حببتي طلعي الفكره ديه من دماغك انا خايفه عليكي
ساندي:خلاص يا ماما انا كويسه
مراد:طب هنعمل ايه في دول
ساندي:هتصل بحازم يخدهم
ساندي اتصلت بحازم الا جاب معاه الاسعاف واخدو المجرمين وبعدين نرمين راحت نامت متبقاش غير الشباب وساندي كانو قاعدين في الجنينه
مراد: اومال فين عمو احمد
حمزه:مسافر بقالو شهر ومش عرفين هيرجع امتي
مراد:يرجع بالسلامه يا رب وطنط نرمين مش هتتغير برده
حمزه:قصدك ايه
مراد:انا فاكر ان طنط نرمين بتاخد اجازه من الشغل لما عمو احمد بيسافر وانها بتمشي الخدمات علشان مش بتحب حد هو الا يطبخ
حمزه بضحك:فعلاً والله مش هتتغير
مراد:ساندي ممكن اسالك سؤأل
ساندي:عرفاه والسؤال مين دول،انا نفسي مش عارفه مين دول كل الا اعرفه انهم مش عاوزين اوصل لقاتل امي وغير كده ميخصكش ،سلام انا هنام
مراد وحمزه:سلام
مراد:حمزةاحكيلي قصة ساندي ومن امتي عايشه معاكو انا عمري ما شفته
حمزه: محمد الرفاعي ده بقاا ابو ساندي مات وهيا عندها 10 سنين و ساندي عاشت مع خالتو كانو عايشين في اسكندريه وبعدين لما ساندي كملت 16 سنه في يوم حد اتهجم علي بيتهم وساندي استخبت في الدولاب وشافت خالتو وهيا بتتقتل وبعدين فضلت اكتر من 6شهور مش بتتكلم بسبب الصدمه و اخدت قرار انها هتنتقم لخالتو من يومين لقت الظابط الا قفل القضيه قضيه انتحار بس لما وصلتله اتقتل قدمها وبعدين وقفت عن شغلها عارف يا مراد ساندي قلبها ابيض بس الانتقام خلها تتغير
مراد:ياااه كل ده حصل معاها ان شاءالله ربنا يسهلها وتلاقي القاتل ويلا انا كمان عاوز انام يلا تصبح على خير
تاني يوم الصبح كلهم اتجمو علي سفره الفطار ومكنش في حد بيتكلم وكان الجو عباره عن سكون بس مراد قطع الصمت ده وهو بيوجه كلامه لساندي
مراد:ايه يا ساندي هتشتغلي معايا ولا لا
ساندي:تمم بس في حاجه
مراد:ايه هيا
ساندي:انا هشتغل معاك لحد ما ارجع لشغلنتي الاصليه
مراد:طيب،انا دلوقتي هروح علي المكتب تيجي معايا
ساندي:تمم هقوم البس وانزل وممكن تستنيني عند العربيه
مراد:لا انا طلبت عربيتي وهوصلك للشغل ولما تروحي هوصلك
ساندي:تمم
ساندي طلعت لبست وكانت لبسه بنطلون اسود متقطع وتيشرت اسود بنص كم ولبسه عليه جاكيت اسود جلد ولبسه ساعه وبس ومعاها شنطه طهر صغيره ونزلت ومراد لما شفها منزلش عينه من عليها واتشد جدا ليها انها مش حاطه ميكب وفضل سرحان في جملها
ساندي:مراد انا جاهزه
مراد:طيب يلا بينا
حمزه:انا هروح الشغل يلا سلام

يتبع…

اترك رد

error: Content is protected !!