رواية صفقه ثم عشق الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم مريم جلال

 رواية صفقه ثم عشق الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم مريم جلال

رواية صفقه ثم عشق الجزء التاسع والعشرون 

رواية صفقه ثم عشق البارت التاسع والعشرين 

رواية صفقه ثم عشق الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم مريم جلال


رواية صفقه ثم عشق الحلقة 29

زين طلع ينام لقي عشق نايمه
زين بحزن:سامحيني بقا يا عشق والله مش هعمل كدة تاني
عشق ببرود:نام يا زين
زين بتذمر:حاضر هتخمد وراح نام وهو هيموت من الغيظ منها
صحت الصبح عشق حضرت الفطار وزين نزل وهو لابس بدله رسميه
عشق:انت لبست من غير ما حد يساعدك ليه
زين ببرود:مش عايز حد انا رايح الشركه وقعد يفطر
عشق بتحدي:مفيش مرواح الشركه يا زين
زين بتحدي اكبر:رايح الشركه يا عشق
عشق:ماشي بس اعرف انك هترجع مش هتلاقيني ف البيت
زين:اوففف بقي انا مش بحب قاعدة البيت
عشق:كلها اسبوع واعمل الي انن عايزة
زين:كتير اسبوع مش هقدر
عشق:مش كتير واطلع اخلع البدله وانزل افطر عشان تاخد الدوا
زين:ربنا علي الظالم والمفتري
عشق ضحكت
زين:مش هعرف اغيرها لوحدي
عشق ببرود:زي ما لبستها أخلعها مش انت مش عايز مساعدة من حد
زين:انت مش طيبه علي فكرة وقلبك قاسي
عشق:بطل شغل الاطفال واطلع يلا
زين:منك لله انا الي جبته لنفسي
وطلع غير وعشق قاعدة تضحك عليه
عند مروان راح عند سلمي البيت
مامت سلمي:منور يا حبيبي
مروان:دة بنورك يا ماما والنبي يا ماما عايز اتجوز سلمي بدري وهي موافقه
مامت سلمي بتضحك:ما لسه بدري
مروان:لاء مش بدري موافقه
مامت سلمي:وانا موافقه
مروان بفرحه:الفرح الاسبوع الجاي
مامت سلمي:الاسبوع الجاي
مروان:ايوة انا جاهز من كل ناحيه وانا عايزاها عشان خاطري
مامت سلمي:ماشي موافقه
مروان:كدة زي الفل هجيب امي بليل ونقعد نتفق برواقه كدة
مامت سلمي:ماشي وبتضحك
مشي مروان راح الشركه
مامت سلمي بضحك:شوفتي الواد
سلمي بضحك:ايوة
مامت سلمي:ربنا يتمملك علي خير
عند زين اتصل مروان علي عشق
عشق:ايوة يا مروان
مروان:عامله ايه
عشق:الحمدلله
مروان:انا خلصت شغل ف الشركه وجاي عشان عايزكو ماشي
عشق:ماشي مستنين
زين:ف ايه
عشق:مروان خلص شغل ف الشركه وعايزنا وجاي
زين:تمام ماشي
وبعد فترة قصيرة جه مروان
عشق:تعالي ادخل يا مروان عامل ايه
مروان:الحمدلله زين جوه صح
عشق:ااه جوه
مروان:زوزة قلبي عامل ايه
زين بتذمر:قاعد زي الست ف البيت هكون عامل ايه
مروان بضحك:أحسن عشان تتربي من أول وجديد
زين:خد اختك عندك يومين كدة عشان خاطري
عشق:لاء انا قعدالك هنا
مروان:أحسن برافو عليكي يا عشق المهم كنت عايز اقلكو حاجه
زين وعشق:قول
مروان:فرحي انا وسلمي الاسبوع الجاي
عشق بفرحه:والله هاااااا اخيرا
زين:الف مبروك يا صاحبي
مروان:الله يبارك فيك
زين:يبقي انا كمان فرحي الاسبوع الجاي
عشق بصدمه:نعم
زين:انا كنت ناوي افوق بس من الجرح واعملك أكبر فرح انتي مش أقل من البنات عشان معملكيش فرح لازم مرات زين السيوفي يتعملها فرح يتحكي بيه وتلبسي فستان ابيض زي اي عروسه
مروان:الف مبروك ليكو يبقي كدة الفرحه هتبقي فرحتين حلو جدا هروح ابلغ ماما استأذن انا مشي مروان وعشق لسه باصه لزين وبتعيط
زين:بتعيطي ليه انا قولت حاجه غلط
عشق:لاء بس مكنتش متخيله انك هتعملي فرح شكرا حقيقي بس انا حامل
زين:بطنك لسه مش باينه وحتي لو باينه هعملك فرح بردو انتي مش أقل من حد مفجأة حلو  صح سامحيني بقي
عشق راحت حضنته:مسمحاك طبعا انا بس كنت بمثل الزعل بس انا مقدرش ازعل منك
زين بضحك:هي لحظه رومانسيه وكل حاجه بس انتي دايسه علي الجرح ااه
عشق بعدت:أسفه ولا أقولك تستاهل وقعدو يضحكوا مع بعض
وجه اليوم المنتظر يوم فرح كلا من زين السيوفي ومروان المصري اصحاب اكبر شركات الاستيراد و التصدير ف الشرق الاوسط 
#الفصل_الثلاثون_والاخير 
زين ومروان ف اوضتهم بيجهزو
مروان وقف قدام زين:ها كدا اتظبطت
زين:ااه كدة تمام وانا
مروان:قمر يا زين
زين بغرور مصطنع:عارف
مروان ضحك:يخربيت تواضعك
وبعد كدة اتكلم بجديه
مروان بجديه:زين انا عارف انك متجوز عشق بس انا بقولك اياك تزعل عشق شافت ف حياتها كتير انا عارف انك هتعاملها حلو لكن انا بأكد عليك الكلام 
زين بجديه:انا مقدر خوفك عليها بس عشق ف عيوني متخافش يلا بقي عشان نشوفهم
مروان:ماشي يلا
عند عشق
سلمي:انا متوترة جدا وحاسه اني شكلي وحش
عشق:وانا بردو نفس الموضوع يس انتي قمر يا سلمي
سلمي:حقيقي
عشق:ايوة والله
سلمي:وانتي كمان حلوة اوي وان شاء الله هيعدي الفرح علي خير
عشق:خير بإذن الله
الباب خبط مرة واحدة وواحدة من بتوع الميكاب فتحو الباب
زين:جهزو
البنت:ااه يا فندم اتفضل
دخل زين ومروان واول ما شافو سلمي وعشق انبهرو بجمالهم ف الفستان الابيض
زين ومروان:بسم الله ما شاء الله
زين:يلا عشان الناس جات والدنيا زحمه وابويه قرب يطردنا من الفرح
عشق:عمو جه
زين:ايوة
واخد كل واحد عروسته وانزل الفرح وكان الفرح يتشهد بيه ف فخامته وجماله
وعدي 7 شهور علي اليوم دة وجه يوم ولادة عشق كانت صعبه وكانت عشق تعبانه وربنا رزقهم ببنوته جميله شبه عشق جدا
كان زين فرحان بيها جدا ومش راضي يديها لحد
مروان:هات يا زين اشوفها
زين:اياك تمد ايدك عليها
مروان:الله عايز اشوف البت
عشق بضحك وتعب:طب هاتها يا زين عايزة اشوف بنتي
زين:طيب بس شويه الصغيرين واخدها
واخدتها عشق وزين قعد جنبها ومبسوط بيها جدا
مروان كان لسه هيقربلها
زين:اياك اشوفك بتلمسها
مروان:انت رخم علي فكرة عادي سلمي كلها 7شهور وتجبلي طفل اللعب بيه ولا اني اتذل عليك
سلمي واقفه تضحك عليهم
سلمي:طب وانا يا ابيه زين ينفع اشلها
زين:ممكن انتي لكن شويه صغيرين
مروان:ايدا بقي هو انا ابن البطه السودة وربنا هشلها وانت مش موجود
زين:اعملها وانا أخليك متلحقش تشوف ابنك الجاي
مروان:خلاص ياعم اشبع بيها كلها لو عايز الله
وقعدو يضحكو مع بعض
زين:ها نسميها ايه
عشق:سميها انت
زين:اممم ممكن زينه علي اسم ماما
عشق:الله حلو الاسم
زين:اهلا بيكي يا زينه زين السيوفي وكان يوم جميل جدا بالنسبه لزين
وعدي 4سنين علي اليوم دة
جه زين من الشغل وعشق كانت واقفه ف المطبخ
زين:انا جيت يا حببتي
عشق:حمدلله علي السلامه يلا غير هدومك عشان احط الاكل
زين:امال فين زينه
زينه بصراخ:بابي باااابي جه
زين شالها وحضنها:قلب بابي عامله ايه
زينه:احثن منك(احسن منك)
زين:ادي اخرة قاعدها مع مروان
زين:بتحبي بابا قد ايه
زينه:قد البحر يا بابا يا عثل
زين ضحك:انا عسل
زينه:ايوة عثل وحلو أوي
زين:امال فين ادهم اخوكي
ادهم وهو بيجري:بابا بابا وحتني(وحشتني)
زين:انت لسه بردو مش عارف تتكلم
عشق:ملكش دعوة بأدهم يا زين
زين:حاضر وطلع يجري ادهم لحضن عشق
عشق:ااه براحه يا حبيبي
زين:لاء متشليش ادهم تقيل عليكي وانتي حامل
عشق:معلش طفل
زينه:امال بقي يا انثه(انسه) ماما مش بترضي تثليني(تشيليني)ليه هاا
عشق:البت دي طالعه لمضه لمين
زين:متقوليش كدة علي زينتي كدة دي قلب بابا
زينه طلعت لسانها لعشق
عشق:اشبع بيها
زين بيضحك:ماما غيرانه
زينه:احثن(احسن)
زين:تخيلي طلعتي لمضه حقيقي
نسيبهم ونروح لمروان وسلمي
مروان نايم وجات بنته صاحبه ال 3سنين ونص
حلا:ميوان(مروان)اصحي
مروان صحي:مروان هموت واعرف انا كنت فين وانا بربيكي اسمي بابا
حلا:اصحي بقي
مروان اخدها وقعدها علي حجرة:صحيت اهو نعم
حلا:ماما بتعيط
مروان بقلق:ليه وشال حلا وطلع يجري علي برا يشوف سلمي بتعيط ليه
مروان:سلمي بتعيطي ليه
سلمي بأستغراب:بس انا معيطتش
حلت بضحك:اي خدمه يا ماما ثحيت ميوان(صحيت مروان)
مروان بصلها:يابنت الغدارة
سلمي بضحك:هي ضحكت عليك
مروان بضحك:ايوة البت دي خبيثه أوي امال فين ريم
سلمي:ريم اول ما شافت اسبونج بوب وهي مش راضيه تقوم من قدامه
مروان بضحك:ماشي هروح اشوفها
وراح لريم
مروان:ريم
ريم بصتله وبصت للتليفزيون
مروان:بت بتعملي ايه
ريم:بوب قصدها اسبونح بوب
مروان:مش عارفه تقوليها يا ام نص لسان
ريم عيطت عشان ابوها بيستفزها
سلمي:بتعيط ليه
حلا:بابا السبب
سلمي:عملت ايه
مروان بص لحلا:انتي خباصه علي فكرة والله يا حببتي عشان قولتلها يا ام نص لسان
سلمي شالت ريم تحايلها:عامل عقلك بعقل طفله
مروان ضحك:اعمل ايه هي عيوطه
سلمي:طب اجهز عشق عزمانا علي العشا عندهم انهاردة
مروان:ايوة عشان اللعب مع البت زينه
سلمي:يارب انا مخلفه 3 اطفال
وجه الليل وراح مروان وسلمي عند زين
مروان:زوزة حبيبي
زين:لسه رخم زي ما انت ايه
مروان:ااه زي ما انا
ودخلو وقعدو مع بعض والعيال بيلعبو مع بعض
مروان:زينه مش تسلمي عليا
زينه جرت حضنت مروان
مروان:عامله ايه
زينه:احثن منك(احسن منك)
مروان بفخر:تربيتي
زين:تربيه منيله
زينه:مش تغلط ف مروان
زين:معلش نسيت انو ابوكي
مروان:بطل حقد بقي بطل حقد
زين:يا شيخ اقعد
عشق وسلمي خرجو من المطبخ:يلا الاكل جاهز
الاطفال طلعو يجرو علي السفرة وكلهم قعدو ياكلو ف جو عائلي جميل وعاشو ف سعادة مع المرور ببعض المصاعب ف حياتهم لكنهم وصلو للسعادة المطلوبه 
وكدة بتكون روايه صفقه ثم عشق انتهت الحمدلله 

تمت.
اقرأ ايضًا:
رواية صفقه ثم عشق الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم مريم جلال
ِAhmed

تعليقات

4 تعليقات
إرسال تعليق
  • Unknown photo
    Unknown16 فبراير 2021 في 12:35 م

    جميله جدا جدا جدا جدا جدا ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    حذف التعليق
    • Unknown photo
      Unknown17 فبراير 2021 في 4:15 م

      رااااااااائعة

      حذف التعليق
      • Unknown photo
        Unknown18 فبراير 2021 في 8:52 ص

        تحفه قووووي ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

        حذف التعليق
        • ٧٧ photo
          ٧٧24 فبراير 2021 في 1:22 م

          جميلة جدا ما شاء الله ❤❤❤❤❤💜💜💜💜😍

          حذف التعليق
          google-playkhamsatmostaqltradent