رواية صفقه ثم عشق الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم مريم جلال

 رواية صفقه ثم عشق الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم مريم جلال

رواية صفقه ثم عشق الجزء الثامن والعشرون 

رواية صفقه ثم عشق البارت الثامن والعشرين 

رواية صفقه ثم عشق الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم مريم جلال


رواية صفقه ثم عشق الحلقة 28

مروان بصدمه:زين لاء
مروان بصراخ:زين فوق يا زين عشان خاطري فوق والله ما هقدر اعيش من غيرك يا زين
الراجل بتاع الاسعاف:يا أستاذ لازم نروح المستشفي فقد دم كتير أوي وخلو زين العربيه وراحو المستشفي ومروان راح وراهم وتم القبض علي صافي والراجل الي معاها
راحو المستشفي ودخلو بزين العمليات
تليفون مروان رن برقم سلمي
مروان ببكاء:الو يا سلمي
سلمي بقلق:ايه الي حصل
مروان:تعالو علي مستشفي*****زين ف العمليات
سلمي ببكاء:حاضر
وبعد نص ساعه تدخل سلمي ومامت مروان وهما بيسندو عشق ومروان جري عليها
عشق بصعوبه ف الكلام:زين .... زين يا مروان
مروان بدموع:هيكون بخير
عشق ببكاء:زين... زين اااه .... زين اااه
مروان حضنها:إهدي انتي حامل
عشق ببكاء:انا .. عايزة ... زين ... لاء .. زين
وعدت ساعه وخرج الدكتور
مروان بقلق:ارجوك قول انه بخير
الدكتور:الحمدلله هو بخير الطعنه كانت قريبه من القلب لكن القلب متأذاش الحمدلله لكن فقد دم كتير لكن هيتنقل لأوضه عاديه بعد نص ساعه
مروان بتنهيدة:الحمدلله
وراح لعشق
عشق بضعف:قالك ايه
مروان:زين بخير وهيتنقل لأوضه عاديه بعد نص ساعه إهدي واشربي العصير
عشق:لاء لما أطمن عليه الاول مش عايزة حاجه
بعد نص ساعه اتنقل زين لأوضه عاديه ولكن لسه مافقش
دخلو الاوضه وقعدو جنبه
عشق:اصحي بقا
عدت نص ساعه تاني وزين بدأ يفوق
زين بعدم وعي:ااه عشق
عشق قامت بسرعه:زين انا أهو
زين رجع لوعيه:انا فين
مروان:انت ف المستشفي يا شبح
زين افتكر:صافي اتقبض عليها
مروان:متقلقش اتقبض عليها وان شاء الله إعدام
عشق ببكاء:قولتلك متروحش مسمعتش كلامي اهو كنت هتموت مرتاح كدة انك كنن هتسبني صح انا سامحتك مرة لكن المرادي انا مش مسمحاك يا زين خالص فاهم والمرادي مفيهاش هزار لأنك أناني مفكرتش غير ف نفسك مفكرتش فيا مفكرتش ف أبوك مفكرتش ف ابنك الي كان هيبقي يتيم من قبل ما يجي المرادي انا هسامحك طول ما انت مش بتفكر غير ف نفسك يبقي انا مليش مكان ف حياتك وسابته وطلعت من الاوضه
مروان:أنا أسف يا زين بس هي عندها حق انت اتصرفت من دماغك ومقولتليش ومفكرتش غير ف نفسك
مامت مروان:بص يا ابني سيبها شويه معلش هي زعلانه منك
زين بتنهيدة لانها عندها حق:انا الي غلطان المرادي
قعد زين ف المستشفي 3 ايام وعشق مكنتش بتكلمه كانت بتيجي تشوفه وتمشي لحد ما اتسمح ليه انو يخرج من المستشفي
لكن زين اصر انو يروح بيته وعشق راحت معاه
عند زين ف البيت وصلو البيت ودخلو
زين:عشق ممكن نتكلم
عشق:مفيش كلام بينا اطلع غير هدومك عشان نتغدي وتاخد الدوا بتاعك
زين بيأس:حاضر وبالفعل طلع غير هدومه ونزل لقي عشق بتحط الاكل علي السفرة وقعدت وهو قعد ياكلوا ف هدوء تام
وقاطع زين هذا السكوت
زين:عامله ايه
عشق:الحمدلله
زين بتذمر:يا عشق احنا هنفضل كدة كتير خلاص انا أعتذرت اكتر من ألف مرة والله مش هعمل كدة تاني
عشق:ولو اعتذرت مليون مرة مش هسامحك وقامت لمت الاطباق وراحت المطبخ
زين:يووووه بقي
عشق ف المطبخ سمعته وقعدت تضحك علي غضبه الطفولي لكن هي قررت تعذبه عشان يعرف غلطه
عند مروان وسلمي كانو بيتفسحو وقاعدين ف كافيه
مروان:سلمي هو لازم نستني لما تخلصي أخر سنه مينفعش نتجوز دلوقتي وتكملي وانتي متجوزة
سلمي:مش عارفه والله
مروان:انتي موافقه
سلمي بخجل:ااه عادي
مروان بإبتسامه:طب حلو أوي هحدد معاد مع مامتك
سلمي:ماشي
مروان:تعالي نتمشي شويه
وراحو يتمشو
سلمي:علي كدة عشق هتسامح زين
مروان:ايوة بس الصراحه زين صاحبي ااه لكن صح الي عشق بتعمله خليها تربيه من أول وجديد عشان يصحح حاجان كتير ف حياته
سلمي:بس حرام عليها اصلو زعلان
مروان بغيرة:وانتي مالك يعني
سلمي:يالهوي عليك يا مروان زين اخويه
مروان:مليش فيه بردو
سلمي ضحكت وسكتت
عند زين قاعد يتفرج علي التليفزيون وعشق قاعدة معاه لكت بعيدة عنه وهو كان متغاظ منها أوي
زين حب يستعطفها ويتصنع الالم
زين بألم مزيف:ااه امم ااه
عشق بصتله وعرفت انو بيكدب:بطل تمثيل يا زين هاا مش هيأثر معايا
زين بصلها بغيظ:ما الهانم قاعدة مهملاني
عشق:انا نش مهملاك ماشي وبطل تمثيل
زين بصلها بغيظ وسكت بس حب يغيظها:خلاص اتصل علي نهال السكرتيرة أخليها تيجي تهتم بيا
عشق بصتله ببرود:انا طالعه انام ابقي سلملي عليها
وطلعت وسابته
زيت قعد هيفرقع من الغيظ:اووووف بقا ايه دة خلاص عرفت اني متنيل غلطان اعمل ايه
مروان رن عليه
زين:نعم
مروان بضحك:تعرف انا فرحان فيك بطريقه يلا خلي عشق تربيك من جديد
زين بغيظ:انت فرحان فيا دي هاشلني ببرودها
مروان:أحسن خليك تتعلم من غلطتك
زين قفل السكه ف وشه وطلع نام

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent