رواية زهرة الصعيد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية زهرة الصعيد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية زهرة الصعيد الجزء الخامس والعشرون 

رواية زهرة الصعيد البارت الخامس والعشرين 

رواية زهرة الصعيد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ميسون عبدالمجيد


رواية زهرة الصعيد الحلقة 25

زهرة الصعيد 💙😉
البارت الخامس والعشرون
شري بصدمة:عاااا عربيتي الحقوني عااااا
حمزة وهيثم نزلو علي صوتها لقيو عربية شري بتولع والناس وقفة جنبها بتطفيها بس بعد ايه بقي دي اتفحمت
هيثم بصدمة:ينهااار حصل ازاي دا
حمزة بغضب:هو مفيش غيره اكيد ابن ال.... إحنا لازم نحرص منه يا إما هيتلافانا واحد ورا التاني
شري بزعيق:مش وقته عربيتي عربيتي ولعت
شري فضلت تعيط وهيثم وحمزة بيهدوها
_______عند هلال
هلال في الفون:هههه تصدق كان نفسي اوي اشفها وهي مصدومة كدة
مجهول:طب مقلتش ليه ي كبير كنت صورتهالك
هلال:لا بقي خلاص إحنا هنرجع الصعيد واسيبهم يولعو شوية بس عايزك تخلي بالك منهم كويس اوي عشان متاكد يوم ما هرجع مش بعيد يقتلوني عايز كل حاجة بيعملوها اعرفها
مجهول:متقلقش ي كبير كله في السليم
هلال بضيق:بطل كلمة ي كبير دي أنا مش رئيس عصابة مافيا
مجهول:حاضر ي معلم
هلال قفل في وشه
هلال تليفونه رن تاني
هلال:الو
شخص: ايوا ي هلال بيه أنا دلوقت هودي الامانه
هلال:حلو اوي خلي بالك كويس اوي ي سعد
سعد:امرك ي باشا
هلال:عايز عينك متغفلش عنهم كل حركة بيخطوها تعرفها
سعيد:امرك ي باشا
هلال:صحيح إللي قلتلك عليه وصل ولا لسة
سعيد:لسة في الطريق ي باشا
هلال:طب تمام بس متتاخرش ابقي ابعته علي بيتي في الصعيد
سعيد:امرك ي باشا
______عند شري
شري قعدة تعيط وهيثم وحمزة بيهدوها
شري:اااخ يب الك...ي هلال ماشي ماشي والله لوريك زي ما عملت في صاحبك هعمل فيك بس استني
حمزة بغضب:هو كدة طول عمره بني ادم زبالة وميضمنش ابدا
هيثم بضيق:خلاص بقي وخلينا نعرف نفكر هنعمل ايه
حمزة:ما بقلك عرفت انهم رجعين الصعيد كلهم بكرة
شري قامت فضلت تكسر في كل حاجة
هيثم بغضب:خلاص بقي اهدي
شري بغضب:وديني منا طلعة من اللعبة دي خسرانا وهتشوف ي هلال
الباب خبط
حمزة قام يفتح
مندوب:الهدية دي مبعوته لاستاذة شري
حمزة:تمام
حمزة اخد الهدية وداها لشري
كانت عبارة عن بوكس لونه اسود
شري فتحته وكان في ورد اسود وكان في النص كارت
شري فتحت الكارت وكان مكتوب فيه
(حبيت اباركلك بمناسبة العربية إللي ولعت بس متفتكريش كدة اللعبة ابتدت لا انا لسة يدوبك بسخن وخافي مني عشان وربي إللي جاي كله هيبقي سواد ليكي أنتي والكلاب إللي معاكي عيزك بقي تفضلي تولعي كدة لغاية ما ارجع تاني ونرجع نلعب اصل الصراحة طلعت لعبة مثلية اوي بااااي)
شري مكست الكارت فضلت تضغط عليه بغضب
شري مدت اديها مسكت ورد لقيت اديها اتملت شوك وبدءت تنزل دم
شري بصدمة وغضب:مااااشي حسابك بيتقل اوي ي هلال وديني لوريك بس استني
 واكملت بعصبية:هتولي قطنه ولا اي حاااجة
_____عند هلال
هلال:اهو شفتي كان عليكي بي ايه تخدي كل الحجات دي وأحنا جيين لمي بقي
زهرة:وهيهون عليك تسبني أنا مراتك حبيبتك ضناك الم لوحدي
هلال بضحك:ي ضنايا ي بتي هه أنا لميت حجتي مع نفسك بقي
زهرة بغيظ:ماشي
هلال بصلها وضحك
بعد شوية
هلال:اعمل معاكي
زهرة:لا والله لسة فاكر مش عايزة منك حاجة
هلال وهو ماشي:يكون احسن بردو
زهرة جريت مسكت في ايده:تعالي بس متبقاش قفوش دنا بضحك معاك
هلال:لا مضحكيش تاني
زهرة:حاضر
هلال: ها اعمل ايه
زهرة:لم لبسي إللي في الضلفة دي
هلال جاب شنطة سفر وبدء يحط لبس زهرة
هلال لفت انتباهه لبس من ملابس زهرة 
هلال مسكه:هو ايه دا
زهرة بصتله بكسوف:احم وانت مالك انت زهرةسحبته منه بسرعة
هلال بخبث:طب مالك طيب افوشة ليه
زهرة:🙄🙄
هلال بغمزة:امال مش بتلبسي ليه حاجة من الحجات الحلوة دي 😉😉
زهرة بكسوف:ملكش دعوة واتفضل كمل
هلال:براحة طب متزقيش
زهرة:هو ادم هيجي معانا
هلال:اه طبعا مستحيل اسيبه لوحده
زهرة:طب ي خويا براحة
هلال وزهرة قعدو بلمو مع بعض وجهزو كل حاجة
والكل كذالك
جهزو كلهم ومشيو ووصلو الصعيد
علاء ومروة وحسام رجعو بيتهم ومعاهم احمد وريتاج 
وزهرة وهلال مع بعض ومعاهم ادم
زهرة:مالك ي سرسور زعلانه ليه
سارة بضيق:بابا بيقول في عريس متقدملي
زهرة:ايوا دا اح... 
هلال بصلها عشان تسكت
زهرة قامت عند هلال
زهرة:في إيه بتبصلي كدة ليه
هلال:متقوليش لسارة علي العريس
زهرة:ليه دي زعلانه اوي حرام
هلال:يبنتي بقلك احمد عملهلها مفجأة
زهرة بفهم:اهااا
واكملت بلوية بق:ناس بتفجأ ناس وناس مزهقه ناس
هلال عمل نفسه ماخدش باله من كلمها
زهرة بصتله بضيق وهو ضحك
سارة:هو في ايه أنتي تعرفي العريس
زهرة بتمثيل:للاسف
سارة:طب هو مين حد نعرفه
زهرة:ايوا عمو مسعد
سارة بصدمة:عمو
زهرة: أنتي متعرفيش عمو مسعد
سارة:ولا سعيد يختي ونبي
زهرة بخبث:عمو مسعد دا عنده 48 سنة كان متجوز قبل كدة تلات مرات وكلهم ماتو وهو عنده القلب وبيموت وا..
سارة قاطعتها:ايه حيلك حيلك في ايه أنا هتجوز ميت
سارة قلبت وشها وطلعت وزهرة ابتسمت بخبث
هلال بهمس: مش مرتحلك
زهرة بضيق:نينيني ملكش دعوه
زهرة طلعت اوضتها
______عند علاء
ريتاج قعدة في الجنينة بتصور وعمالة تعمل حركات
جيا تصور راح علاء طلع في الصورة
ريتاج بخضة: عاااا يخربيتك خضتني
علاء بضحك:هشش هشش إيه فضيحة
ريتاج:🙄🙄
علاء:بس إيه القمر دا
ريتاج:🙈🙈
علاء:لا بس قمرين مش قمر
ريتاج:🙈🙈
علاء بضيق:ايوا يعني هتفضلي تبتسمي مفيش كلمة حلوة كدة
ريتاج:بس بقي عشان بتكسف
علاء:متجيبي بوسة
ريتاج:ولد احترم نفسك
علاء:طب حضن بسيط
ريتاج:ولددد
علاء:خلاص اخرسي تعالي نتصور
ريتاج:تعالي
قعدو يصورو كتير اوي بعض
علاء:مش هتقولي حاجة بقي
ريتاج بكسوف:حاجة زي ايه
علاء:يبت 😉
ريتاج:بح...
احمد بتدخل:انتو بتعملو إيه لوحدكم
علاء بنرفزة: ياخي اللاهي يحصل فيك زي ما بتعمل فيا كدة
احمد حط ايده علي ريتاج:بس ي بابا يلا ي روري عشان نلبس عشان اروح لعروستي
ريتاج مشيت مع احمد وعلاء كان هيطق
______عند زهرة
زهرة مسكه الفون وبتقلب في
الباب خبط طق طق
زهرة:اتفضل
الباب اتفتح ودخل منه كلب ابيض نوعه بومربنيان (دا نوع كلاب إللي بتبقي زي الدبدوب كدة)
زهرة لقيت كلب ابيض صغير زي الدبوب شكله قمر جدا وكيوت الكلب دخل يجري وقعد في حضن زهرة
زهرة بفرحة كبيرة:الله يختي كميلة عسولة اوي
زهرة فضلت تحضن وتبوس في
هلال من ورا الباب:طب مفيش بوسه لصاحب الكلب
زهرة:احم هو انت إللي جايبه
هلال:لا خلتي
زهرة:طيب شكرا
هلال:اعمل بيها إيه أنا دي
زهرة:عايز ايه يعني
هلال بابتسامة:بوسه
زهرة:لا عيب
هلال بضيق:وحيات خلتك امال الكلب إللي عمالة تبوسي في دا
زهرة بسعادة:هو ولد ولا بنت
هلال:ولد ولا بنت لا يختي بنت عيزاني اجبلك ولد كمان
زهرة:امممم خلاص هنسميها سكر
هلال: حلو سكر
طب يلا بقي
زهرة:يلا ايه
هلال:عايز بوسه
زهرة وهي بتبوس سكر:لا
هلال قرب منها:ي تبوسي يا. أما هرجع سكر مكان ما جت
زهرة بنفخ:هوووف عليك
هلال:يلا
زهرة قربت من هلال عشان تبوسه في خده وبحركة سريعة من هلال لف وشه باسها في بقها
زهرة بخجل:انت سافل علي فكرة
زهرة شالت سكر ونزلت تجري علي تحت وهلال قعد يضحك
في المبطخ
زينة بابتسامة:الله مين العثل دا
زهرة وهي بتبوس سكر:لا دي مش دا
زينة وهي بتبوس سكر:ومين العسل دي
زهرة:دي سكر هلال اشترهالي
زينة:يختي كميلة حلوة اوي
الام دخلت عليهم:ها ي زينة عملتي البطاطس
زينة:عنار يمي
الام:ماشي خدي ي زهرة يبتي نجي الرز دا
زهرة من جواها هتولع
زهرة بابتسامة:حاضر ي عمي
زهرة شالت الرز في ايد وسكر في ايد وخرجت الجنينة
زهرة قعدة تنقي الرز وسكر بتلعب جنبها
زهرة مسكة روزايتين وبتكلمهم
زهرة:اهو انتو عرفين عملين زي حالنا بالظبط الحلوة منك إللي هو أنتي وشاورت علي الرزايه هتطحطي علي النار وهنكلك وبكدة هتموتي إنما انتو ي بايظة ي وحشة هتترمي ومش هناكلك وهتفضلي بحريتك اااخ ياني وعلي حظي بقي أنا علي اخرة الزمن انقي رز دنا مكنتش بعمل مع ماما حاجة اااخ عليا وعلي حظي ااخ
هلال من وراها:خلاص كفايا كلام مع نفسك هتتجنني اكتر منتي
زهرة:ملكش دعوة
هلال مسكها من خدودها:احترميني شوية دنا لسة جايبلك كلب عرفة جايبه منين دا موصي عليه من يوم قلتيله قلت لواحد صحبي يجيبه من اطاليا
زهرة:ياااا انت لسة فاكر تصدق أنا مكنتش طيقاك فكراك نسيت
هلال: أنا عمري منسي حاجة عيزها ي حب
زهرة:❤️🙈
زهرة بزعيق:ي سكااااارر
سكر نطت علي ايد زهرة كبت صنية الرز
هلال:براحة عليها
زهرة:والله طب اتفضل لمهم
هلال: وأنا مالي مش كلبتك اتصرفي معاها
زهرة:والله
هلال مسك رزاية رماها علي زهرة
زهرة ملت اديها ورمتها علي هلال
وهلال كذالك لغاية ما ملو الجنينة كلها رز
الام خرجت تشوفهم
الام بصدمة:هااااة مين إللي عمل كدة
زهرة:دا هلال
هلال:دا زهرة
الام:....

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent