رواية زهرة الصعيد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية زهرة الصعيد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية زهرة الصعيد الجزء الثالث والعشرون

رواية زهرة الصعيد البارت الثالث والعشرين 

رواية زهرة الصعيد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ميسون عبدالمجيد


رواية زهرة الصعيد الحلقة 23

#رواية زهرة الصعيد 💙😉
البارت الثالث والعشرون
عند ادم في المستشفي
ادم بتعب:مروة
مروة وهي بصه للفون:امممم
ادم:مروة
مروة بنفس الوضع:اممم
ادم بنرفزة:مروااااا
مروة بفزع:ايه زفته زفته مديني جنبك اهو
ادم:لازم اعلي صوتي عشان معاليكي تبصيلي
مروة بتكبر:اه الصراحة عندي مشغوليات مروة بصت للفون تاني
ادم بصلها بغضب ومد ايده بصعوبه سحب منها الفون
مروة بغيظ:حات التليفون
ادم بضحك:حات
مروة:اه ي عم حاااات
ادم: أنتي مصدقتي ولا ايه لقتيني ميت كدة بتخونيني اوعي تكوني اتجوزتي عليا
مروة بضحك:اه وحامل كمان واكملت بعصبية حات التليفون
ادم:طب اشوف ايه إللي شغلك
مروة يغيظ:وانت مالك انت ايه إللي شاغلني مال اهلك انت
ادم:اغلطي في جوزك كمان اغلطي بس استني عليا اقف علي رجلي وأنا هعلمك الادب
مروة مسكته من لياقة التيشرت:تعلم مين الادب يلا ها
ادم بخوف: بهزر ي حب مالك اهدي
مروة بغضب:اممم بحسب صحيح ناس تخاف متختشيش
هات الزفت بقلك
ادم:حاضر
ادم بص للفون من غير ما تاخد بالها لقاها فتح جروب بيبيع حيوانات وبتاساله علي عصفورة مروة اخدة الفون
ادم بيبصلها وبيكلم في سره:اممم ماشي هتبقي مفجأة حلوة بردو
مروة:انت بتكلم نفسك يعني طلعت كمان مجنون لا دنا ليا الجنة والله
هلال دخل عليهم:اهو عشان تشيلي عني شوية إللي مستحملة
ادم بعصبيه:انت ي بني ادم إللي يدخل يخبط
هلال ببرود:اسكت يلا
ادم: حاضر
علاء: حمدالله علي سلامتك
ادم:الله يسلمك طبعا انت اكتر واحد لو كنت موت كنت فرحت
علاء بصله بضيق ومردش
علاء: يلا ي مروة
مروة: يلا فين
هلال:هتروحو ي مروة وأنا هبات مع ادم
مروة:لا طبعا أنا مش هسيبه لوحده روح أنت وأنا عقعد معاه
ادم:مش قدرة تبعد عني
هلال:اسكت يلا
ادم:حاضر
بعد اللحاح كتير مروة وعلاء روحو ومروة راحت باتت عند زهرة عشان يروحو هما الاتنين المستشفي عند ادم
جاء الصباح وهو يحمل كثير من الاحداث
مروة بصوت عالي:يلااااااا
زهرة بفزع:متهدي ي ست زفته أنتي ولا خلاص عشان ريحين لحبيب القلب
مروة بغيظ:اه ي حببتي حبيب القلب والروح والعقل كمان
زهرة بسخرية:ي سلام سبحان الله لسة من يومين كنتي بتشتمي عليه دلوقت بقي حبيب القلب والروح والعقل نينيني خروليتين
مروة:ملكيش دعوة ي غيورة خليكي في هلال
زهرة:طبعا ي حببتي هلالي وقمري كمان
مروة:نينيني طب يلا ي ختي
مشيو هما الاتنين ووصلو المستشفي
هلال كان قاعد في الكافيه وقدامه فنجان قهوة وباصص للفراغ ومش في العالم اصلا وكأن بيفكر في حاجة
زهرى:هلال اهو
مروة: آه يبقي ادم لسة مصحيش خلاص أنا هطلع لادم وانتي روحي لهلالك
زهرة:ماشي
زهرة اتحركت نحيت هلال وقعدة قدامه وهو ولا هنا ولسة باصص للفراغ وبيفكر
زهرة:هااااااي
هلال:لا رد 😑😑
زهرة بصدمة:لا دي كلة عقلك خالص
هلال بتوهان:هي مين دي
زهرة: إللي شاغله بالك وبتفكر فيها ي بيه
هلال بانتباه:ايه دا أنت هنا من امتي
زهرة:هنا من امتي من لما كنت سرحان وانت ولا هنا
هلال بابتسامة:نورتي ي زهرتي
زهرة:متسبتنيش عشان أنا جاية اتخانق
هلال:هاا ينهار بقي تتخنقي معايا أنا اخص عليكي
زهرة:نينيني صعبت عليا انت كدة لو سمحت اسكت متنسينيش الخناقة عشان أنا طول الطريق عمالة احفظ في الكلام
هلال بضحك:ماشي ي ستي أنا اسف اتفضلي اتخانقي
زهرة:متبصليش بعينك دي
هلال:ليه
زهرة:عشان بضعف قدمهم ومش بعرف اتكلم
هلال بضحك:والله مجنونة بس بجد عايزة تتخنقي معايا ليه
زهرة:امبارح متصلتش بيا ليه
هلال:امتي دا
زهرة:وكمان نسيت طبعا منتا تلاقيك سهران تكلمها
هلال بضحك:يبنتي مين هيا اقسم بالله طول الليل قاعد جنب ادم
زهرة:اممم امال مرنتش عليا ليه تطمني عليك
هلال مسك فون وطلعه:بصي والله فاصل شحن من امبارح
زهرة بتفهم:اممم ماشي عفونا عنك
هلال بضحك: شكرا لكرم معاليكي
زهرة:سيد عيب متقلش كدة إحنا اهل
هلال بصلها وضحك
نسيبهم بقي يحكو شوية
______عند ادم
ادم كان لسة هيفتح عينه لقي الباب بيتفتح عمل نفسه نايم تاني
مروة دخلت بصت علي ادم لقيته نايم قربت منه وباسته في خده
ادم بيرقص من حوله💃😂
مروة قعدة جنبه وفتحت الفون
ادم بيمثل انو بيصحي 😂
ادم:اممم صباح الخير
مروة بابتسامة:صباح الفل
ادم:هو القمر بقي يطلع الصبح كمان
مروة بخجل:بس بقي بنكسف
ادم:بتنكسفي سلامتك من الكسوف
مروة:قولي ي دودي
ادم بقلق:دودي خير
مروة:هو مين إللي عمل فيك كدة
ادم بتمثيل:عمل ايه
مروى بضيق:عملك عمل إللي طعنك يخويا
ادم بخوف: براحة ي مغوة أنا تعبان ي مغوة ي مغوة أنا مش قادر اطلع الكلمة ي مغوة ي مغوة أنا اا..
مروة قاطعته:خلاص أنا هتشحت بس قلي مين
ادم:معرفش مشفتهوش
مروة بشك:والله
ادم بخوف:امممم
مروة:هي البت الصفرة إللي شبه المعزة الجربانه دي ليها يد في إللي حصلك
ادم بضحك:معزة جربانه ههه يخربيت كلامك
مروة بداري ضحكتها:اخلص وقول
ادم بتمثيل:تقصدي مين
مروة بنرفزة:قصدي انت عارفة كويس ي عنيا شري
ادم:براحة ي مغوة هنردح لبعض في المستشفي
مروة بهدؤ: معلش حقك عليا ها انطق
ادم:لا وهي ايه دخلها بيا انا
مروة بشك:ماشي
ادم:طب افردي هيا إللي عملت كدة هتعملي ايه
مروة بغضب:هقتلها واشرب من دمها واخليها تجرب نفس احساسك دا وانت موجوع وكنت خلاص
ادم:بتحبيني اوي كدة
مروة بصت في الارضة
ادم مسكها من دقنها ورفع وشها:قوليها في عيني
مروة بخجل:اه بحبك
ادم بفرح:لا دا انهرد اسعد يوم في عمري
الباب خبط طق طق
مروة:اتفضل
شخص:الورد دا مبعوت لحضرتك ي فندم
الشخص حط الورد وادم بص علي مروة لقاها عنيها بطلع نار من الغضب
ادم بخوف: احم دا اكيد حد من زمايلي
مروة برفعة حاجب:لا ي شيخ صحابك هيجبلوك ورد ليه سوسن انت
ادم:احترمي نفسك
مروة بصوت عالي: أنا محترمة غصبا عنك
هلال دخل:هشش هشش انتو ايه متعرفوش تقعدو زي البني ادمين ابدا كدة لازم خناق
مروة بضحك:هه سبحان الله شوف مين بيتكلم
زهرة مسكة ايد هلال:ملكيش دعوة ي غيورة
ادم:اتعلمي من اختك شوية
مروة قربت منه:انت إللي احترم نفسك هما دلوقت هيمشو وهيشبوك معايا لوحدك مش بعيد يجو يلاقوك منتحر
ادم بصلها بخوف:دنتي الحته الشمال ي مرمر
هلال:اهو بصي بقي زي الكتكوت لاصفر اهو
ادم:اهو ي خويا ابقي كتكوت احسن ما تجرالي حاجة
هلال: بقلك ي زهرة خدي مروة شوية برا عشان عايز ادم في كلمتين
مروة بصتلهم بشك وخرجو
هلال:مين إللي باعت الورد دا
ادم:مش عارف مردتش افتح الكارت قدام مروة
هلال سحب الكارت من البوكيه وبدء يقرء
(ها اخبارك ايه دلوقت ي ادم بيه حبيت بس اطمن عليك واقلك ان الأجواء الجميلة إللي عايشها دي مش هطول كلها مسالة وقت وهتبقي عند قبر حبيبت القلب بتقرءلها الفاتحة)
هلال قرء الرسالة وابتسم بشر وغضب
ادم بقلق:شري
هلال:ايوا
ادم:كاتبه ايه
هلال مرداش يقله عشان ميتعبش:كاتبالك كلام حب وقرف زي عادتها
ادم بشك: متأكد
هلال بصله وسكت
ادم:هلال عرفتي انت بتفكر ازاي وناوي علي ايه
هلال:متشغلش بالك انت وشد حيلك عشان تمشي مش هتفضل نايم كدة
ادم:هلال متوهش قلي هتعمل ايه في شري او استنب أنا ناولها علي حاجة كدة بس مستني أما اقدر اتحرك اسرع من كدة
هلال بصوت عالي:ممكن تسكت خالص وملكش دعوة بيها تاني وأنا هتصرف معاها أنا مش بخاطر بحياتك
ادم بصوت اعلي: وأنا مش هسيب حقي ي ادم
ااااااااه
هلال بقلق:مالك
ادم بوجع:الجرح شد عليا
هلال:خلاص بقي ممكن تخرس شوية وأنا مش هعمل حاجة غير لما تخف
ادم:ماشي ي هلال ماشي
هلال بصله وضحك:مش لايق عليك تبقي جد ابدا
ادم بيحاول ميضحكش: لازم الواحد يبقي جد في وقت الجد طبعا مش كل حاجة هزار في هزار هبل هو
ادم سكت وبص لهلال
الاتنين:هههههه
هلال اخد زهرة وروحو ومروة وعاصم قعدو في البيت
______في مكانا ما
شري:ها هنبدء ننفز امتي
_لسة بدىي علي الاقل اما يخرج من المستشفى
شري بضيق:نعمم ليه أن شاء الله عشان يجي يلحقها
_بالعكس عشان يشوفها وهي بتموت قدام عينه
شري:يعجبني تفكيرك أنا مش هرتاح غير لما اشوف ادم دا بيخسر كل حاجة حلوة في حياته
_وانا مش هرتاح غير لما اخد غرضي من مراته وبعدين نقتلها
______عند هلال
زهرة قعدة قدام المرايا وحطة شعرها علي جنب وبتسرحه
زهرة بتغني وهلال خارج من الحمام
زهرة(:بهواك واتمني لو انساك)
 (وانسي روحي وياك)
( لو تنساني وانساك
( واتريني بنسي جفاك
( واشتاق لعذابي معاك)
( والقي دموعي فكراك
 وارجع تاني في لقاك الدنيا تجبني معاك )
(ورضاها يبقي رضاك)
(وساعتها يطول في هواك)
(طول حرماني)
هلال جه دفن راسه في رقبتها
هلال بحب: أنتي قمر في كل حاجة كدة علي طول
زهرة بكسوف:اهاا
هلال:متجيبي بوسه
زهرة بخجل: ابعد بقي عيب كدة
هلال بضحك:ي بنتي أنتي مراتي أنتي ليه محسساني إني شقتك من تحت الكبري
زهرة بضحك:طب ابعد
هلال حاسرها من وسطها اكتر:ولو مبعدتش
زهرة بقيت كلها زي الفرولاية من الكسوف
هلال عمال يبسها في كل حته في وشها
فجأة التليفون رن
هلال بغضب:هو مفيش غيره الحيوان ديما بيقطع احلي اللحظات
زهرة ما صدقت وفلتت منه
هلال:هجيبك تاني علي فكرة
هلال بغضب:الووو
ادم بضحك:اللاه مالك بس اهدي يظهر كدة قطعت عليك اللحظة
هلال بضيق:عايز ايه ي زفت
ادم:عايز اكل
هلال:ايوا يعني اجي ااكلك ولا اسلكلك سناك ولا ايه أنا
ادم:ي عم اهدي عايزك تجبلي اكل
هلال: وحيات امك
ادم:ونبي ي هلوو عشان خطري
هلال بقلت حيله:عايز ايه ي حيوان
ادم:ممكن تبطل كلمة حيوان دي احترمني شوية
هلال:ماشي ي حيوان عايز ايه ي حيوان
ادم:عايز سندوتشات فول وطعمية
هلال بصدمة:نعم
ادم:ونبي ي هلال نفسي فيهم انت عارفني مش بحب اكل العيانين دا
هلال:صحيح المنحوس منحوس ولو علقو علي رأسه فنوس
ماشي ي خويا اتنيل اقفل وأنا هجبلك وأنا جاي
ادم:وهات مخلل
هلال:ماشي
ادم:ومتنساش الشبسي
هلال: حاضر
ادم:وكمان البتنجان
هلال:اقفل ي حيوان الفلبنية إللي جابتهالك امك أنا
هلال قفل مع ادم لسة هيقوم تليفونه رن تاني
هلال نفخ بضيق:مش هنخلص انهرده
هلال:الووو
شخص:الامانة وصلت ي باشا وكله تمام
هلال:طب كويس اوي ابقي عدي علي طارق وهو عارف هيعملك ايه
شخص: ماشي ي باشا مع الف سلامه
هلال قفل الفون وبص للفراغ وافتكر
________فلاش بااك
هلال:طب لحظة وجاي
زهرة:رايح فين
هلال:هجيب حاجة من الكافيه وجايه
هلال نزل وجاب قلم وكتب علي نفس الرسالة اللي شري بعتاها
شخص:خير ي هلال بيه حضرتك طلبتني
هلال:اه عايزك تودي الامانه دي لحد مهم وتتاكد انك اخدها
شخص:تحت امرك ي باشا
_______بااااك
زهرة:انت بقيت تسرح كتير اوي علي فكرة
هلال بانتباه:شغل طيب اعمل إيه
زهرة بشك:اممم ماشي
هلال بخبث:صحيح احنا مكملناش كلمنا
زهرة:مش بقلك قليل الادب
هلال قام بحركة سريعة مسكها من اديها:طب ما تيجي نتعلم الادب سوا
زهرة برمح:لا أنا بحب البلاغة نيهاهاهاها
هلال بقرف:ابعدي جاتك القرف في سءلتك
زهرة بضحك:استني اقلك نكته
هلال: بلاش أنا مش ناقص نفسي
زهرة:استني بس مرة لمونة دخلت امتحان جابت عصرة من عصرة نيهاهاها
هلال:😑😑
زهرة:طب استني اقلك وحدة تاني مرة واحد طلع علي المعاش معرفش ينزل نيهاهاها شربات ربنا يحميني
هلال بقرف:اوعي ي زهرة اوعي قفلتيني
هلال مشي راح لادم وزهرة راحت تبات مع عيلتها
_______عند شري قعدة مع صحبتها
ماهي:مش هتفتحي الكارت بقي
ناني:الله بس يظهر إللي باعتلك الورد دا بيحبك اوي ورد اسود كله كدة هههه‍ه
شري بصتلها بقرف: أنا ماشية
شري اخدة الورد ودخلت عربيتها
شري فتحت الكارت كان مكتوب فيه
(انا قلت بقي ابعتلك ورد اسود زي قلبك بالظبط بس حرام اكيد الورد دا ابيض من قلبك بس حبيت افكرك بحاجة أن متنسيش أنتي بتلعبي مع مين ويظهر كدة حبا تكملي أنا نصحتك تنسحبي لكن لو مكملة يبقي متزعليش من إللي هيجرالك تمام مع تحياتي هلال)
شري قرأت الرسالة وفضلت تقطع في الكارت
شري كانت في قمت غضبها اتصل بالفون
شري بغضب:الووو
_اييه
شري: إحنا مش هنعرف نعمل أي حاجة طول ما هلال واقف في سكتنا
_تقصدي ايه
شري بشر:اقصد أن لازم نخلص من هلال عشتن بعديها كل حاجة هتتحل و هتبقي سهله
_اييييه😳😳

لقراءة باقي حلقات الرواية : أضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent