رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الفصل الأول 1 بقلم أميرة

 رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الفصل الأول 1 بقلم أميرة

رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك البارت الأول 

رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الجزء الأول

رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الفصل الأول 1 بقلم أميرة


رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الحلقة الأولى

هنبدأ الرواية الجديد واسمها "تزوجتك بالاجبار لكن احببتك"
الفصل الاول *_*

عندنا الابطال *أميرة وأدم*

نبدأ بقا

*دخلت الدادة الاوضة لأميرة
الدادة:يلا اصحى يا أميرة هتتاخر على الجامعة
أميرة:هنام خمس دقائق بس يا دادة

**أميرة بنت جميلة ومحجبة جريئة وذكيةومغرورة شويا لكن حنونة وبتدس أدارة اعمال وهى بتمتحن امتحانات اخر سنة ليها وعمره ٢٢سنه ديما بيتقدملها عرسان وهى بترفض وهنعرف السبب فى الرواية ولدتها متوفيا من١٠سنين والى ربتها كانت الدادة بتاعتها وولدها كل همه شغله وفلوسه بس نرجع لرويتنا

الدادة:اصحى يا بنتى انهاردة اخر يوم فى امتحاناتك بلاش كسل يلا
*اول ما افتكرت أميرة أنه ده اخر يوم فى الامتحانات والجامعة كلها نطت من على السرير ودخلت للحمام اخدت شور ولبست وركبت عربيتها وراحت الجامعة لقت أسماء مستنياها قدام باب الجامعة
أسماء: اتاخرتى ليه انا مستنياكى بقالى اكتر من نص ساعه
أميرة:مش مهم يلا نروح القاعة الامتحان هيبدأ بعد ربع ساعة

*دخلت أميرة وأسماء القاعة وعد اكتر من ساعتين والامتحان خلص وخرجوا ومعاهم اصحابهم وهما ياسر وفارس ونغم

أسماء:هنروح فين دلوقتي لازم نحتفل
أميرة:عايزه اروح البحر اى رايك
ياسر :تمام
فارس :يلا بينا وبعدين هاخدكم وتروح ناكل مطعم بابا الجديد
نغم:يالهوى جوعتنى(الكل ضحك)😂😂
أميرة :يلا بقا ومشيوا

**أسماء بنت جميلة ومحجبة طيبة جدا وهادئة وبتدس أدارة اعمال وهى صديقة أميرة المقربة من وهما اطفال فى نفس سن أميرة وزى الاخوات بالظبط ولدها وولدتها موجودين وعندها اخت بس متزوجة وموجودة مع جوزها فى قطر عشان شغله

*فى البحر *_*
أسماء:اى رايك لو تنامى عندى النهارده يا أميرة وكده كده احنا خلصنا الدراسة
أميرة:اوكى موفقة بس هتجبلى شوكولاته 😋
أسماء:طيب يا مفجوعة همك دايما على بطنك😆
فارس بسخرية وضحك:وانا ينفع اجى ولا اى

*وقبل ما أميرة ترد عليه جالها اتصال
أميرة:بكل برود نعم
سعد(والد أميرة):تعالى البيت حالا وحسنى من طريقة كلامك
أميرة:كلامى عجبنى ده اولا ،وثانيا أنا هنام عند أسماء النهارده
سعد:لا هتيجى البيت دلوقتي ولو مش بمذاجك هخلى الحراس يجبوكى بالعافية
أميرة بعصبية: خلاص انا جاية
*قفلت أميرة فى وشه وقالت أصحابها
أميرة:اسفة يا جماعة لازم أمشى وانا هاجى انام عندك في واقت تانى يا أسماء
فارس ونغم فى صوت واحد:لا خليكى معانا
أميرة:معلش والدى عايزنى ولازم امشى
أسماء( وعشان عارفه المشاكل بين أميرة وولدها ): خلاص يا حبيبتي روحى انتى
فارس :بس..........
أسماء:من غير بس اسكت والدها عايزها
ياسر :هاجى اوصلك يلا.......(نسيت اقول لكم ياسر بيحب أميرة بجنون وهى بتعتبره اخوها ومش واخده بالها من حبه خالص
أميرة:لا شكرا معايا عربيتى يلا سلام

*ركبت أميرة عربيتها وهى فى طريقها خبطت عربيتها وعربية واحد بعض ونزلت أميرة تزعق للشاب
أميرة بعصبية:هو انت اعمى ولا احول اى الى انت عملته ده خرشمتلى العربية انزل يا اخ كلمنى
*نزل الشاب شباك عربيته وبص لأميرة دقيقة وشغل عربية ومشى
أميرة:ده مشى والله انسان بارد ومتخلف وحيوان اقول اى بس ده الى كان نقصنى وركبت عربيتها ومشيت وصلت بيتها
الخادمة :اتفضلى يا هانم
أميرة (بعد ما دخلت البيت ): فين بابا
الخادمة:فى أوضة المكتب يا هانم

*دخلت أميرة المكتب وقالت
أميرة:خلتنى اسيب صحابى واجى يا ريت يكون فى حاجة مهمه
سعد :اقعدى عايز اكلمك
أميرة:مرتاحة كده
سعد:برحتك المهم متقدملك عريس
أميرة:مش موافقه
سعد:مش بمذاجك
أميرة:لا بمذاجى
سعد:أنا ووالد العريس هندمج شركاتنا بس الاول لازم ندمج عائلاتنا واذا مش وافقى هوقف بناء مستشفى الايتام الى هتكون باسم والدتك
أميرة بدموع:انت مستحيل تكون اب بتهددنى بمستشفى هتبنيها للأيتام تمام هوافق على العريس بس اعرف انى بكرهك بكرهك
سعد:هيجوا بكرة الساعة ٨استعدى

*جريت أميرة على اوضتها وفضلت تعيط وتشكى لربها وفى الاخر نامت من كتر العياط

**فى الصباح *_*

*استيقظت أميرة الساعه ١٢الظهر دخلت استحممت وتوضت وجلست تصلى وهى تبكى وتشكى لربها وبعد أن انتهت من الصلاه اتصلت بأسماء صديقتها
أسماء: صباح الخير يا ميرو
أميرة (بصوت منبوح من كتر البكاء):الحقينى يا أسماء
أسماء:مالك يا بنتى قلقتنى
*حكتلها أميرة كل الى حصل معاه
أسماء:معلشى يا حبيبتي والشب ممكن يكون كويس وتحبيه
أميرة:احب اى أنا بكره الجواز والحب وكل الكلام ده
أسماء:طب خلاص اهدى وروحى نامى شويا
أميرة: اوكى سلام
أسماء:سلام

*نامت أميرة لحد الساعة ٧بعد كده صحيت وجهزت نفسها وكانت وقتها الساعه ٨ و رأت ضوء السيارة وهى تدخلت فيلاتهم ويقوم والدها باستقبال صديق وابنه ،،،،،،، ارسل والد أميرةالخادمة لتناديها لتنزل
الخادمة:والدك يناديكى يا سيدتى
أميرة:حسنا
*نزلت أميرة وسلمت على صديق والدها وعندما رأت الشاب (العريس) انصدمت فهو نفس الشاب الذى صدم سيارتها ......................

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent