رواية تزوجت يهودي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ياسمينا

 رواية تزوجت يهودي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ياسمينا

رواية تزوجت يهودي البارت الرابع عشر

رواية تزوجت يهودي الجزء الرابع عشر

رواية تزوجت يهودي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ياسمينا


رواية تزوجت يهودي الحلقة الرابعة عشر

تزوجت يهودي / بقلم/ ياسمينا

الفصل 14

يارا بغضب : سيب ايدي

الشخص بسخرية : مانا مش هيكشفني ست انا هكشف نفسي

الشخص بدأ يشيل كوفيه بس فجأه سمعو صوت ضرب نار تاني جاي من بيت اميره يارا وشخص ده رجعو البيت ...

*عند اردين *

اردين : الغبي مصبش الهدف بس رجعتو تاني هيقلبها حرب مهو ياانا ياسمير وهو جاه ارضي

زين بسخرية : ارضك

اردين : عندك شك في ده

زين بضيق : لا معنديش هتعمل ايه يعني معاهم

اردين بشر : محدش هيطلع عايش في بيت ده

زين بص لي مي بضيق كان قلقان جدا علي صحابو ....

اردين : تحب تشوفهم

اردين فتح شاشه تلفزيون كبيره وزين شاف مجموعه من ظباط الجيش الإسرائيلي دخلو البيت وبيضربو نار بس مشفش اي أثر لصحابو

هارون بستغراب : هما فين

اردين بسخريه : فيراان بيستخبو

وفجأه ظهر اسر وكان معه مسدس وموت ظابط إسرائيلي

زين بسخرية : فعلا فيران

اردين بصلو بضيق

وبعدين يارا طلعت وكان معاها مسدس وفضلت تضرب عليهم نار بحرافيه

زين : تصدق البنات كمان فيران

اردين بدا يضايق وهو شايف رجالتو عماله تقع واحد ورا تاني اما امال كانت مستخبيه جوا اوضه هي ومريم ورحمه سمير دخلهم الاوضه وقفل عليهم

امال بغضب : هو انا مش زايهم يعني ليه بيستقلو بيا

رحمه : اهدي هما خايفين عليكي

صوت رصاص بدأ يعله وامال حطت أيدها علي ودنها وغمضت عينها

فلاش باك❤️

امال كانت عندها 13 سنه وفي مره مامتها طلبت منها تجيب طلبات امال ركبت عجلتها وراحت المحل لقت الراجل صاحب المحل وابنو حمزه

امال : ي عم بدي خبز وجبنه

العم : حاضر ي حبيبتي شو بدك كمان اشي

امال : لا شكرا

العم راح يحبلها طلبات وحمزه ابتسملها وقال

حمزه : كيفك يا قمري

امال بغضب : شو بدك بلم عليك الناس وبقول انك قليل ادب وبتعاكس بنات

حمزه بضحك : بديش اشي صدقيني وروبي مش عل طول تعصبي

امال بضيق : طيب بديش كلام كثير قال قمرك قال أخرس احسنلك

العم جاب طلبات وقال : خذي يا بنت الطلبات

وفجاه سمعو ضرب نار قريب منهم امال خافت اوي ولقت عربيات الصهاينه بتقرب من محل العم وهي كانت مرعوبه

حمزه بقلق : تعالي بسرعة رح اخبيكي

امال بخوف : شو يلي بصير همه شو بدهم

حمزه : لا بدهمش اشي غير يدمرونا

حمزه مسك ايد امال وخبها في اوضه فلمحل وسمعت صوت الصهاينة وهما داخلين المحل وسمعتهم بسستهزقو يخمزه وأبوه وحمزه كان عندو 20 سنه سعتها امال فتحت باب الاوضه بهدوء لقت ظابط صهويني حاطت المسدس علي رأس ابو حمزه وفجأه ضرب عليه نار وامال كانت هتصرخ بس حطت أيدها علي بوقها برعب

الظابط : علشان تعرف تبقا شجاع وتضرب ظابط تاني اهو ابوك مات

حمزه حاول يضربهم بس هما خدوه علشان يسجنونه وامال كانت بتعيط الظابط مشيو ومعاهم حمزه وامال طلعت برا الاوضه وبصت علي ابو حمزه بدموع وبعدين جريت علي بيتها لقت ظباط تانيه عند بيتها وواقفين معا باباها وقفت بعيد وسمعتهم بيقولو : قدامك يومين لو مخرجتوش من هنا هنقتلكم

امال دموعها زادت وجريت تركب عجلتها وهربت من الواقع وفضلت تسوق جامد وشعرها طويل كان طاير في الهوا ودموعها بتنزل شلالات وبعدين وقفت عند شجره ركنت العجله وراحت قعدت جمب شجره وحطت ايديها علي عينيها وبدأت تعيط

امال بصريخ : ليش انا حياتي هيك ليه مكنش زي اي بنت طبيعية ليش الفلسطنين حياتهم هيك محدش حاسس فينا ذنبو شو ابو حمزة يموت ذنب عيلتي شو يموتوا ليش اصحه على صوت ضرب نار وقنابل شو ذنبي اشوف مشاهد كلها قتل هو احنا في فلسطين مش قادرين نعيش حياتنا ليش انا هيك ليه هيك انا تعبت من صوت ضرب نار وصوت البيوت الي بهدوها انا تعبت

بدأت تسمع أصوات ضرب نار تاني حطت أيدها علي ودانها وبدأت تصرخ

انتهاء فلاش باك ❤️

امال حطت أيدها علي ودنها وفضلت تصرخ زين كان شايفها علي شاشه كان نفسو اوي يروحلها ويحضنها ..

رحمه بدموع : مالك بس انتي كويسه

امال بصتلها بدموع وبعدين قامت وحاولت تفتح الباب ومعا اصرارها وغضبها كسرت الباب وطلعت برا الجنينه لقت ضرب نار شغال بين صهاينه وفرقة سمير بصت في الارض لقت واحد صهيوني ميت وطت وشالت المسدس بثقه ودموها لسا في عينيها وزين كان بيتفرج بصدمه

اردين بضيق : البنات فلسطنين اغبه ناس مفكره أنها كدا هتقدر علينا

زين تجاهلوا وفضل يتفرج امال خدت مسدس ومسكتو بكل ثقه وصوبتو نحيه واحد يهودي وفجأه ضربت علي واحد نار كانت بتغمض عينيها وتفتحها وتفتكر مشاهد موت أهلها موتت اتنين

سمير من بعيد : امال ادخلي جوا

امال بدأت تضرب نار بشكل عشوائي

اسر بغضب : امااااال ادخلي

وفجاه ظابط اسرائلي استغل أنها مش مركزه معه وضرب عليها نار الطلقه جت جمب القلب امال حطت أيدها بصدمه علي مكان جرح

زين بغضب : امااااال

مي مسكت ايدو وبتتصلو بحذر

امال وقعت في الارض وسمير جري عليها بلهفه

وشخص صاحب كوفيه قتل ظابط ده وأسر خلص علي الباقي

سمير بدموع : ليييييه

امال بوجع : هيك الفلسطينيين بيموتوا انولدوا عشان يموتوا وانا مش اول بنت تموت شهيدة هاذ احلى موته

معتز بدموع : لا تقولي هيك

امال بدموع : جبت حق احمد وحق اهلي مش مضر تروح تقتل حدا

اميره قربت منها بدموع وقالت : امال اوعي تقولي هيك مش رح يصير الك اشي

امال بصتلها بدموع وبعدين غمضت عينها

الشخص صاحب كوفيه رجع ورا وسند ضهرو علي الحيطه

الشخص بدموع : حق احمد ايه احمد هو الي مقدرش يحميكي

يارا بصت علي شخص ده وقربت منو

يارا بدموع : احمد

احمد بوجع : مقدرتش احميها مقدرتش ......💔

يارا بدموع : قوم نوديها مستشفي هننقذها

احمد : مش هعرف اقلع كوفيه لازم هارون ميعرفش اني عايش ولا سمير حتي يعرف

يارا : طب سبها عليا

احمد بص لي يارا بحب ويارا ابتسمتلو بحزن

يارب قربت منهم : لا نوديها مستشفي

اسر : يلاااااا

سمير بدموع : هنلحقها

اسر شال امال من الأرض وقال : أن شاء الله

معتز : تعال نركب العربيه

اميره بدموع : انا جايه معاكم

سمير : لا خليكي معا بنات لازم راجل يفضل معاهم

يارا بصت علي احمد وقالت : متقلقش روح انت

سمير ومعتز وأسر ركبو العربيه وسمير مش مصدق انو ممكن يخسر بنتو اما زين كان عايز يقوم ويروح لي حبيبتو

مي : احم احنا لازم نمشي

زين بسرعه : اه

اردين : تمام بس عايزك يازين تجبلي امال لو فضلت عايشه

زين بغضب : نعم

مي مسكت ايد زين بهدوء

زين بتوتر : احم قصدي مشمعنا انا

اردين : بتحبك ف هتجي معاك في اي مكان وهي مغمضه او ممكن تخطفها عادي

زين لقها فرصه انو يروح لي امال

زين : تمام اجبها دلوقتي ايه رأيك

هارون : تمام

زين قام بهدوء هو ومي وطلعو برا البيت وركبو العربيه وزين ساق جامد

مي : اهده

زين بغضب : اقسم بالله ماهرحمهم

مي : ولا انا صدقني

زين ساق بسرعة البرق أما اسر كان وصل مستشفي ودكاتره خدو امال منو وسمير قعد في الارض بتعب وقعد جمبو معتز

معتز : متخافش الفلسطينيين أقوياء وأمال مستحيل تستسلم بسرعة

سمير بحزن : يارب يارب تقوم بسلامه

عده ساعه عليهم وكل واحد كان قاعد حزين سمير غمض عينو وفتكر كلام امال لما حضنتو

امال : انا بحبك اووي شكرا انك ربتني طول سنين دي كلها

اما زين كان بيسوق العربيه بغضب وفتكر اول لقاء بنهم

فلاش باك ❤️

امال علت صوت الاغاني وفضلت تغني معا الاغنيه : الدنيا ربيع والجو بديع قفلي علي كل موضيع قفل قفل

زين بغضب : بديع ده يبقا ابوكي

امال ابتسمت بخبث وقالت في سرها : بدأت المعركه

امال وقفت العجله وبصت علي زين

امال بتمثيل : ايه ده قاهر قلوب نساء قدامي

زين بغضب : انتي اتجننتي.مشغله اغاني كدا علي صبح

امال ببرود : لو مش عجبك انقل من هنا و خلي في علمك انا فيلا بتعتي جمب بتاعتك هتلقيني كل يوم كدا

زين بزعيق : لا دانا انزل بقا

امال : انزل خلينا ناخد صوره سلفي

زين بغضب : ايه برود ده

امال بضحك : امي كانت بتخليني انام في تلاجه

زين : لا دي عايزني انزلها

زين نزل من اوضتو وامال ابتسمت بخبث وقالت : تعال أما نشوف اخرك

زين طلع من فيلا وقرب منها بضيق وهي مسكت تلفونها وقربت منو وتصورت

زين بغضب : مين سامحلك تعملي كدا

امال ببرود : انا سمحت لنفسي عايز ايه بقا بقولك ايه هات عجله وخلينا نعمل سباق

زين بغضب : متخلنيش اكسرك العجله

انتهاء فلاش باك ❤️

زين اول مره دموعو تنزل من سنين وبعدين وقف العربيه بضعف

مي بحزن : اهده

زين : انا مكنتش اعرف اني بحبها كدا

مي : هي محتاجاك جمبها دلوقتي

زين بدأ يسوق بسرعه .. وبعد نص ساعه امال طلعت من اوضه العمليات وكلهم اتجمعو علي دكتور

الدكتور : حالتها صعبه كتير ادعولها

سمير بص في الارض بحزن ... وزين وصل المستشفي ودخل بهدوء ومي طلعت من شنطتها الكوفيه وزين ربط كوفيه علي وشو

مي : اتصلت بسمير وقال في اوضه 350 دور تاني

زين : تمام خليكي هنا

زين طلع دور تاني ودور علي الاوضه ولقها وفتح الباب بهدوء لقه امال نايمه وجمبها اجهزه تنفس زين قرب من امال بهدوء وقعد علي سرير جمبها ومسك أيدها بهدوء

زين وطه صوتو وقال : امال اكيد انتي اقوه من كل ده تعرفي انا بجد طلعت بحبك كنت بقول لا ده عادي احساسي عادي وهيروح بس لا حبيبتك اوووي يمكن مقدرناش نعيش ايام حلوه سوا بس اكيد الي جاي هيبقا احسن لما اجيب حق كل الناس الي اتقتلو دول مش هرحمهم صدقيني

زين طلع تلفونو وفتح الكشاف وحطو علي وش امال لقه وشها باين عليه تعب حط ايدو علي وشها بحنان وبعدين بص علي شعرها وابتسم لما افتكر امال وهي بتقولو

امال : اصل انا بحب شعري زمان البنات كانو بيقصو منو ويحطوه في ميه وبعدين يغسلو بيه شعرهم علشان يبقا شعرهم حلو زاي

زين مسك شعرها بحنان ......

*عند سمير *

مي كانت قاعده جمبو

مي : انت كويس

سمير : اه

مي : احم هو انت جيت هنا ليه

سمير يصلها بهدوء وقال : علشانك

مي بستغراب : علشاني ليه

سمير : متعرفيش ليه يعني بلاش استعباط بقا

مي بتوتر : استعباط ايه

اسر من بعيد : ياستي قصدو انو بيحبك

معتز : والله انتو يامصرين دماغكم تخين

سمير ضحك ومي بصتلو وقالتلو : طيب لما امال تقوم بسلامه نتكلم

اسر بضيق : لا اوعي تدخلي العيله دي العيله دي فقر

سمير : اسر انت مطلوب لتحقيق

معتز بضحك : البس

اسر بضيق : هو كدا الواحد لما يقول الحقيقه تعقبوه

مي : المهم اتأكدو أن مفيش كاميرات هنا

اسر : لا مفيش غير كاميرات مستشفي واحنا مظبطين معا مدير وفي اوضه امال اتأكدت اكيد ملحقوش يحطو كاميرات

مي :طب هقولكم اردين عايز ايه

مي فضلت تحكلهم علي الي حصل معاهم

أما امال بدأت تفوق بتعب وبصت قدامها لقت زين

امال بتعب : هو انا موت ولا ايه ايه ضلمه دي

زين فتح كشاف تلفونو في وش امال

امال بضيق : ايه الحموربه دي عيني

زين بضيق : حتي وانتي تعبانه لسانك طويل ايه ده وبعدين قافل نور علشان لو اردين حاطت كاميرات ولا حاجه

امال بابتسامه : هو انا مش موت ليه

زين : علشان لسا في عمرك باقي وهتكمليه معايا

امال : هو ده أمر ولا ايه

زين بضيق : انا عارف اني هتعب معاكي بس اعمل ايه في قلبي الي حبك

امال بصدمه : بجد حبني

زين : للاسف

امال بتعب : انا تعبانه مش عارفه اتعصب عليك مالك ياخويااا دانت بتحب ورده هو انت تطول اصلا واحده فلسطينيه تحبك

زين بضيق : لا رضنا بلهم ولهم مش راضي بينا

امال ابتسمت وقالت : خلاص لو بتحبني فعلا ف انا مهري تقتل اردين

زين بثقه : غالي وطلب رخيص

امال بسعاده : ونعيش نص حياتنا هنا ونص حياتنا في مصر يعني سنه هنا وسنه هناك

زين بابتسامه : عنيا المهم تقومي بسلامه

امال : وكمان متعليش صوتك عليا احترمني احترمك

زين بضيق : انتي نستي اهم حاجه في كل ده

امال بستغراب : ايه هي

زين : تقولي انك بتحبني

امال بسخرية : أنسا يابابا مفيش كلام ده

زين بغيظ : مفيش جواز ولا فيه اردين

امال بغضب : ومفيش امال كمان واوع تفكر انك راجل الوحيد الي حبني في حمزه كمان

زين بصلها بصدمه وقال : حمزه مين

امال بتوتر : انا قولت حمزه

زين بغضب : اماااال

امال بخوف : افهم بس قبل ماتتعصب

زين بغضب : انجزي قولي مين ده

امال : مهو هقولك بس متتعصبش

زين بصوت عالي : انجززززي

امال بخوف : الصراحه كدا كان بيحبني وبيقولي ياقمري

زين بصلها بغضب

امال بخوف : بص انا لسا من شويه واخده طلقه ف اهده

زين بغضب : كان بيقولك ايه ياروح امك

امال : لا زيزو الفاظك بقت وحشه

زين بصوت عالي : وايه تاني انطقي

امال بخبث : وانا الصراحه كنت بحبو

زين بصلها بغضب وقال : كنتي اييييه .... ونعرف بعدين 😂😂
_______________________________________
احمد طلع عايش وفي بنت كدا كتبت كومنت ضحكني قالت احمد مش شهيد بطلو تلعبو بعقولنا احنا مش اغبيه ده واحد مات وهو بيرقص طيب سوري يعني لما تجي اكتبي اي كومنت ابقي شوفي معلوماتك صح ولالا أي واحد بيموت مقتول بيبقا شهيد تمام أما بنسبه احمد عايش ليه لان احمد مش مفروض يموت احمد من اقرب شخصيات لقلبي في ناس بقا هتقول اني مش واقعيه هقولها انا حره ودي روايتي تمام وانا ابطالي مبتموتش اما بنسبه لي امال ف دي حياه اي بنت فلسطنيه 

لقراءة باقي حلقات الرواية : أضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent