رواية وجه في الذاكرة الفصل الثالث عشر 13 بقلم نرمين قدري

 رواية وجه في الذاكرة الفصل الثالث عشر 13 بقلم نرمين قدري

رواية وجه في الذاكرة الجزء الثالث عشر

رواية وجه في الذاكرة البارت الثالث عشر

رواية وجه في الذاكرة الفصل الثالث عشر 13 بقلم نرمين قدري


رواية وجه في الذاكرة الحلقة الثالثة عشر

سليم انا عاوزة أطلق وده كلام مافيهاش رجعة
عمتي وصلي الضيوف علي بابا الشقة

شهقت زينب/ انتي اتجننتي فعقلك هو الجواز والطلاق لعبه بطلي هبل

فريده/ أيوة لعبة ياعمتي وانتي لبدءتي العبه لما جوزتينا
من الاول من غير من عرف هو مين

سليم / فريده ممكن تسمعيني الاول ،، خلينا بس نخش جوا وانا افهك
فريده / سليم لو سمحت من فضلك كفايا أنا مش مستحملة اكتر من كده في الاول اخوك و بعدين انت لية مجبتليش وقلتلي انت مين من الاول بدل ما تسبني في حيرة كل ده .

سليم / انا كنت محتاجك تحبيني لشخصي مش علشان شفقانه علي حالتي او علشان انا اخو زياد .
انا حبيتك بجد

غاده/ انا بقول ايه كفايا بقي الله يخليكم احسن حعيط اصل جو العواطف ده بيقشغرني ..
ثم قالت بحده
ندخل بقي في الجد بما انك عارف انك سليم مش زياد .. يبقي انا عاوزة حقي

فريده / بصوت عالي أنا شايفة تتحاسبو برا البيت ده انا مش عاوزة اشوف حد فيكم هنا

سليم / تاني مرة صوتك بيعلي يافريده وانا واقف و انا مش حسمح بكده تاني اهدي بدل ما اطلع غضبي عليكي انا مستحملك بس علشان الصدمة اللي انتي فيها بس لحد كده وباااس ..
قلت احترام مش عاوز واتفضلي لمي همومك علشان تيجي تقعدي عندي في بيتي

فريده ،/ انت خير اللهم اجعله خير لسة صاحي من النوم وبتحلم صح انت لسة جوا الحلم .. أصحا انا فريده .. فريده بيت مين اللي حاجي فيه .انا هنا قاعده في بيتي .

سليم و قد جاب آخره/ اسمعي اللي بقولك عليه اجري علي جوا يلا
انتفضت فريده من قوة صوته وجرت علي جوا تحضر شنتطتها هي واياد

سليم/ انا اسف يا زوزو صوتي عالي معلش

زينب/ يسلم فمك هي مبتجيش غير كده تستاهل

سليم/ انا حخدها معايا بس اروضها كام يوم وحاجي اخدك .. علشان هي مستقوية بيكي ..

زينب / لا ياقلبي انا هنا مرتاحة قوي بس ربنا يقدرك عليها متفرعنه وعاوزة اللي يروضها

سليم بزعيق خلصينا عاوزين نمشي
فريده من بعيد حاضر اهو

سليم / يلا يا غاده هانم علي الغربية لما نشوف اخرتها معاكي ويكون في علمك احمدي ربنا مرفعتش عليكي قضية تزوير
غاده/ لا واللهي . اوعي تكون فاكرني زي البت الهبله اللي جوا وحخاف من شخطتين لا لا انا غاده اللي لفيتك انت واخوك على صباعي.
وغلاوت الالم اللي لسة معلم علي وشي لاردهواك ياسليم و بدل الالم عشرة

سليم لاستفزاز أعلي ما في خيلك اركبية اجري اسبقي علي العربية

سليم/ وانتي ياهانم يلا تخلصي بقي حتقعد النهار كله. مستنيكي و الا اايه

جرت فريدة وفي أيدها شنطة اياد وشنطتها وماسك اياد

سليم سبها شيلة الشنط وجري علي اياد حبيب قلب بابا فين تعالي لحضن بابا و أخده ومش

والتفت الفريدة حصليتي علي العربية

خبطط فريدة برجليها علي الارض زي الطفل اللي لعبتة انكسرت
التفتت تسلم علي زينب شافت ابتسامتها بشامته
فريده/ خير ياعمتي ايه الابتسامة المشرقة دي فرحانة اني ماشية
زينب/ لا وانتي صادقه يابنت اخويا فرحانه انك لقيتي اللي حيربيكي

فريدة/ اهون عليكي يا زوز تسبيني مع الوحش لوحدي انا ديدا حبيتك
زينب / اه تهوني واجري قبل الغول ما يجي ويفترسك
هنا
افتكرت فريده سليم في عربية
فريده / شهقت يلهوي . حملت فريد الشنط وجرت مسرعة تلحق لسليم
ركبت السيارة بهدوء تاام
سليم كل ده تاخير ايه حنبات في العربية ولا ايه قالها وهو يكتم ضحكة فهو لازم يقسو عليها شوية لأن فريده فعلا محتاجه من يروضها علي يده حتي تلين

فريده اسفة على ما سلمت على زوزو .هات اياد من علي رجلك انت لسة تعبان
سليم وأنا اشتكالك اياد ده روحي محدش بيتعب من رحو وحضنها سليم بحنان بالغ

فريده ذ/اسفه حق عليا ربنا يخليك ليه

سليم بغمزة ليه هو بس ولا حد تاني

فريده وشها احمر من كسفه

كل ده تحت أنظار غاده الحاقده

غاده في نفسها يلا انبسطلكم يومين بس الجدع اللي حيضحك في الاخر وانا بموت في ضحك

وصلو الفيلا انبهرت فريده من من فخامة الفيلا ومن روعة الاثاث
اياد اول مدخل واووو اده يا ماما ده البيت بتاعنا

فريده/ معرفش يا حبيبي بس ده ببيت بابا سليم

اياد/ يبقي بتاعنا
بقلم نرمين قدري

غاده سمعتهم /لا طبعا مش بيتكم انتم بيتكم الزباله اللي كنتم فيها لكن هنا انتم ضيوف وذهبت تنادي علي الخادمة بصوت عالي
ماريا انتي يا ماريا

ماريا / افندم يا هانم

غاده اتفضلي شيلي الشنط وصلي الضيوف القوض اللي تحت جمب قوادكم

هنا بقي فريده مقدرتش تمسك نفسها عرق زوزو كله طلع عليها

نعم نعم نعم سمعيني كده يودو الشنط فين مسمعتش
انتي عاوزاني انا مرات سليم انام في قوض الخدم
لا فوقي واتكلمي عدل .. وخطفت الشنط من خادمة يلا اياد
وقفت علي صوت نزل عليها كالصاعقة

سليم بصياح من أعلي الدرج افزغ كل من في البيت / فرييييدااااااااااا رايحة. فين ايه ملكيش راجل تاخدي راية ولا شيفاني خيال مقاته هنا

فريده بفزع ورقبها تقسم أنها سمعت صوتها من الخيط
بلجلجة
انا انا كنت ماشية مش انا وابني الي نقعد في قوض الخدم
سليم ومين قال إنك حتترزعي هناك

غاده بتقليل / انا قلت تقعد مؤقت لحد من فضلها جناح هي وابنها
وتفضلها جناح ليه فريده مراتي حتنام في جناح بتاعي ولا حضرتك بطلتي تفهمي في الأصول من زمان

فريده / و نفشت رشها و بينها وبين نفسها
اوببا اوبا أزالت قصف جبها من العيار الثقيل ردي بقي عليه ياعقربه هانم اشطا دي حتحلو و حنتسلي

قطع تفكيرها صوت سليم يلا واقفة متنحة ليه علي جناحك فوق و مشفش خيالك الإساعة العشا

فريده / طايب واياد

سليم/ ملكيش دعوة بيه اياد معاه الناني بتاعته

فريده فتحت بقها / معاه مين

سليم و قد ظهرت شبه ابتسامة معاه الداده يا فريده
فريدة هزت راسها الله داده متقول الداده علطول لازم يعني تترجمها ما علينا انا طلعة

سليم/ في نفسة اه ياقلب سليم من جوا شكلك حطلعي عيني فرسه وعاوزة لجام ومش اي لجام عاوزة لجام من حديد علشان اعرف اسيطر عليكي اه ناقص انا غلب ياربي بس بت الآية عسل والاجمل وهي بترد علي عقربه غاده ميتخفش عليها .
اه لو تعرفي يافريده انا بحبك اده ايه .. انا حبيت الحب علي اسمك ربنا يخليكي ليا يانن عيني من جوا
بس لازم استحمل انا شوية علشان اعرف اعيش مرتاح معاها لازم شوية قسوة علشان تتلجم

مـا أروع
أن تـجـد حـبـيـبـاً صـادقـًا
إن ضـاقـت بـك الـدنـيـا لآ تـجـد أوسـع مـن حـضـنـه لـيـضـمـك . .♥ ♥

قطع سرحانه ايد صغيرة بطبط عليه
سليم اهلا لأهلا بحبيبت بابي وحشتني قوي جيسي
وانت كمان يايتبتي

سليم / انا عاوز اعرفك علي اخوكي اياد

حبيسي/ انا عندي اهوات ازاي
تعالي بس وانا حعرفك مسك سليم يد جيسي وطلع غرفة اياد
سليم / اياد باشا ممكن نتدخل

اياد / بابا اتفضل الله من باربي دي جميلة قوي

سليم / بضحك باربي دي بقي تبقي اختك يا اياد باشا وخبط علي راية براحة

اياد / واووو انا عندي اخت حلوة كده

جيسي/ هالو اياد انتي عاملة ايه انتي هلوا قوي

اياد/ انتي بتتكلمي كده ليه
سليم علشان هي مش بتعرف عربي كوبس

وفي جناح تاني غاده
رايحة جاية بتاكل نفسها من الغيبظ انا اخطط و أرتب وافضل مستحملة سليم وقرفه وهو عاجز وصرفت دم قلبي دكاترة

وفي الاخر يجبلي ابن زياد يشيل الجمل بما حمل لا و لا انا ابويا مان بسبب الفلوس دي وانا اتجوزت الزفت زياد بسب الورث والشركة وفي الاخر يجي الواد يقش لا انا لازم اخلص من اياد ده في اقرب وقت اياد لازم يموت يموت وعلي ايدي

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent