رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الفصل العاشر 10 بقلم الأميرة فراولة

 رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الفصل العاشر 10 بقلم الأميرة فراولة

رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك البارت العاشر

رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الجزء العاشر

رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الفصل العاشر 10 بقلم الأميرة فراولة


رواية تزوجتك بالاجبار لكن احببتك الحلقة العاشرة

قامت سيارة بخبط أميرة وكانت على الأرض وحولها الكثير من الدماء ،،نزلت صاحبة السيارة وطلبت من الناس أنهم يساعدوها لحمل أميرة للعربية ،،، قاموا الناس بوضع أميرة  في العربية وانطلقت إلى المستشفى ،،وفور وصولها إلى المستشفى نادت على الدكاترة وجاء الدكتور لها
الدكتور:جهزوا غرفة العمليات بسرعة
الممرضة:حاضر يا دكتور
قامت الممرضة بتحضير غرفة العمليات وأدخلوا أميرة غرفة العمليات 
/////////////////////////////////
أمام غرفة العمليات
طفلة صغيرة اسمها حبيبة تبلغ من العمر سنتين ونصف تقف  مع امها واسمها شيماء وتبلغ من العمر ٢٢عام 
حبيبة:ماما
شيماء:نعم يا حبيبتي
حبيبة بدموع :هى مين دى يا ماما وليه شكلها عامل كده 
شيماء وهى تحتضن حبيبة:ده واحدة صاحبتى وتعبانه شويا يا حبيبتي
وفجأة يخرج الدكتور ويطلب من شيماء توقيع اورق ويقول لها أن هنا عملية مهم يجب على أميرة الخضوع لها فتوافق شيماء وتوقع  على الأوراق ويدخل الدكتور مرة أخرى إلى غرفة العمليات
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
فى مصر فى شركة أميرة
أسماء:اى اخبار المناقصة الجديد
الموظف :كويس بس
أسماء:بس اى انطق
الموظف: أحمد الجبلاوى دخل قصدنا فى المناقصة
أسماء:وفيها اى احنا الى هنكسب المناقصة بمذاجه أو غصب عنه
الموظف:بس يا هانم هو داخل بكل قوته وماله
أسماء:اذا كان هو مستعد يدفع اى مبلغ للصفقة فتحنا هنعمل مشروع عمل للمناقصة احسن منه وكده هنكسب 
الموظف:بس يا هانم اى الى هيدمنا اننا هتكون احسن منهم هما عندهم احسن المصاميين واحنا مش عارفين مين الى هيصمم فى شركتنا
أسماء:ماأنا الى هصمم المشروع
الموظف:تمام يا فندم
أسماء:تقدم المشروع هيكون امتا
الموظف:بكرة الساعة ١٠الصبح
أسماء:تمام اتفضل انت
وبدأت أسماء في تصميم المشروع وظلت تعمل حتى وقت متأخر لكى تنجزه حتى وصلت الوقت الرابعة صباحا
أسماء:واخيرا خلصته بس تعبانه اوى ،،بس كله يهون عشان اخليك تخسر يا أحمد يا جبلاوى ،،،وقامت روحت بيتها
____________________________
فى المستشفى عند أميرة
حبيبة:هما اتاخروا ليه يا ماما 
شيماء:,معرفش يا حبيبتي
وهنا خرج الدكتور
شيماء:ها يا دكتور هى كويسه
الدكتور:العملية نجحت وهى هتفضل ٦شهور حطه الشاش ومش هتشيله ولكن هى دلوقتي كويس بس مش هتصحه غير بعد ساعتين او اكثر
شيماء: اوكى ممن ادخل اشوفها
الدكتور:اكيد هى فى الغرفة ٢٢٢
شيماء: شكرا،، وذهبت لأميرة
******************************
فى غرفة أميرة
دخلت شيماء الغرفة وكانت معها ابنتها حبيبةووجدوا أميرة
 نائمة ،،فجلسوا بجانبها
حبيبة :هى هتفضل نائمة كتير يا ماما
شيماء:هتصحى كمان شوية يا حبيبتي ويلا فى سرير تانى اهو تعالى ننام عليه
حبيبة :يلا يا ماما
وذهبوا وناموا فى السرير  وبعد حوالى ٤ساعات واستيقظت أميرة ولكنها لا ترى اى شئ
أميرة بصراخ وبكاء:أنا فين وانا ليه مش شايفه
**استيقظ شيماء مفزوعة على صوت أميرة
شيماء:أهدى وانا هقولك كل حاجه
أميرة ببكاء :تمام قوليلى يلا
شيماء:أنا شيماء وانا الى خبطك بالعربيه وانت دلوقتي في المستشفى وأما بخصوص انتى مش شايفة ليه فانا لما خبطك فوجهك دخل فيه قطع زجاج واتشوه فالدكتور اضطر يعملك عملين تجميل وانتى مش شايفه بس الشاش الى على وجهك وهيتفك بعد ٦شهور 
أميرة: يعني وشى اتغير
شيماء:ايواه
أميرة بتفكر :بما أن وشى اتغير فياسر مش هيعرفنى وهقدر ارجع بلدى بسهوله وهرجع لأدم وبعدها هنتقم من ياسر 
شيماء:اى سرحتى فى اى 
أميرة:ولا حاجه بس انتى فاهمنى وبتتكلمى مصرى كويس  ازاى واحنا فى اى بلد
شيماء:احنا فى لبنان وانا بتكلم مصرى كويس لانى مصرية
أميرة:طب ممكن ترجعينى مصر معاكى 
شيماء:هشوف الدكتور ولو سمحلك هبعتلك فى طيارة مصر
أميرة:اوكى شكرا
شيماء:طب يلا ارتحى 
أميرة: تمام
//////////////////////////////////////
في مصر 
حاتم مساعد أسماء: أسماء هانم يلا عشان نروح اجتماع المناقصة
أسماء:يلا
وصلت أسماء الاجتماع ودخلت لقيت الكل موجود ومستنيها وأحمد موجود ومعاه مساعدته وأسماء كانت هتموت من الغيرة بس مش بينت
صاحب المناقصة؛يلا نبدأ
أسماء وأحمد:يلا نبدأ
وبدأوا الاجتماع كل الشركات بدأت تقدم مشروعاتها والنسبة الماليه
صاحب المناقصة: بعد ما شوفنا كل المشروعات والنسب الماليه قررنا أن احسن مشروع لشركة الاستاذة أسماء

وأحسن نسبة ماليه للأستاذ أحمد عشان كده المناقصة هيقوم بيها الشركتين سوا
أسماء وأحمد:لا مستحيل
صاحب المناقصة: خلاص لازم واحد فيكم يتنازل عن المناقصة
أسماء وأحمد: مستحيل
صاحب المناقصة: خالص يبقوا هتشتغلوا سوا
بعد زن واصرر كتير على أحمد وأسماء وافقوا 
أسماء: وهنبدأ التنفيذ امتى 
صاحب المناقصة:قدمكم ٦شهور تصمموا فيه اخر نماذج المشروع بعد كده احنا هنشوفها ونقرر هتنفذوا اى 
أسماء:تمام
أحمد:تمام 
وانتهى الاجتماع بكده
---------------------------------------
في المستشفى في تركيا
دخل الدكتور
الدكتور :صباح الخير
أميرة: صباح الخير
الدكتور :احنا انهارده هنشيلك الشاش الموجود على عنيكى عشان تقدر تشوفى
أميرة :اوكى
وبدأ الدكتور يشيل الشاش الموجود على عينيها واول ما أميرة فتحت عينيها لمحت طفلة صغيرة
أميرة:يا جميلة انتى مين
حبيبة:وهى تبتسم حبيبة
أميرة:اسمك جميل 
حبيبة : شكرا وانتى احلى
وجلست أميرة تلعب مع حبيبة وذهبت شيماء للدكتور
شيماء:يا دكتور هو ينفع أميرة تسافر مصر دلوقتي
الدكتور:لا مينفعش دلوقتي ينفع بعد ما تفك الشاش يعنى بعد ٦شهور 
شيماء:تمام شكرا
ذهبت سيما لأميرة وقالت لها الى الدكتور قاله ووافقت أميرة على كلام الدكتور
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
فى لبنان
 مروا 6شهور وأميرة سعيدة جداً مع حبيبة وافكر فى عودتها إلى مصر والى زوجها وصديقتها وكل من تحبهم 
أما فى مصر
فشركات أسماء وأحمد يعملوا معا ودائما أسماء وأحمد بيتخنقوا مع بعض ومع ذلك حبهم بيزيد بي هما مفكرين أنهم بيكرهوا بعض ،،، ولكن أسماء تعامل أدم ببرود شديد لأنه تظن أنه سبب فقدان صديقتها وتكره بشده
******************************
فى المستشفى وبعد مرور 6اشهر
حبيبة:واخيرا يا أميرة هشوفك
أميرة:ايواه يا صغننتى
حبيبة:أنا مش صغننها أنا دلوقتي عندى سنين وشهرين
أميرة بضحك :خلاص يا قمرى انتى كبيرة
ويدخل الدكتور 
الدكتور:مستعدة يا أميرة 
أميرة :ايواه يا دكتور
ويبدأ الدكتور إزالة الشاش بهدوء وبطء شديد وينتهى ويعطى لأميرة مرأة 
أميرة بصدمة:دى مختلفة جدا عنى 
الدكتور:بس برده قمر 
أميرة : شكرا بس 
الدكتور :اى 
أميرة:هو أنا ينفع ارجع مصر دلوقتي
الدكتور:اه ينفع
أميرة: شكرا
شيماء:طب جهزى نفسك عشان طائرتنا لمصر كمان ساعتين
أميرة :بجد 
شيماء:بجد
بدأت أميرة بتغير ملابسها وانتهت ثم ركبوا السيارة وتوجهوا الى  المطار وركبوا الطيارة 
 وأميرة بتفكر في حبيبها وكيف سيتفاجى من رويتها وفى كل لاحظاتهم معا وحبهم لبعض
شيماء:أميرة 
أميرة: نعم
شيماء:يلا احنا وصلنا
نزلوا من الطيارة وفور نزولهم ركضت حبيبة نحوا شخص وهى تقول له 
حبيبة:عمو يا عمو وحشتنى
أميرة بصدمة:هو ده عم حبيبة
شيماء:أيواة
أميرة: ازاى
يتبع..

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent