رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل التاسع 9 بقلم رحاب رمضان

 رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل التاسع 9 بقلم رحاب رمضان

رواية جبروت سليم وعذاب روح الجزء التاسع 

رواية جبروت سليم وعذاب روح البارت التاسع 

رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل التاسع 9 بقلم رحاب رمضان


رواية جبروت سليم وعذاب روح الحلقة التاسعة

الحلقه التاسعه
سليم بصراخ :ف ظرف ساعه تعرفولي المكالمه دي مكانه فين بسرعااااااا
خرج كل من جو وكريم
أما مراد ظل مع سليم
سليم بتفكير:مين البنت الي انت سمعها
مراد بأسف:مشفتش شكلها
سليم بعصبيه:لي عميت وقتها
مراد وهو يعذره:لا بس هي اختفت من قبل ما ابص عليها
سليم بحيره:ي ربي ي تري مين
وفي نفس اللحظه أفتكر مكالمه ساره
سليم وهو يسب:ي بت.....
مراد بلهفه:مين دي
سليم وهو يخرج:ورايا
خرج كل من سليم ومراد متجهين الي الشركه
عند وصولهم دخل سليم إلي مكتبه
مراد بعدم فهم:ف اي ي سليم انا مش فاهم
سليم:ف بنت اسمها ساره اشتغلت انهارده سكرتيره لمكتبي وأنت بتقول سمعتها وهي بتقول هي هيجيلي دلوقتي وأنت نفس صح
مراد بلهفه:أيوه صح
سليم وهو يدور وسط الورق ع c vساره ولقاه وقرأ عنوانها
مراد:لقيت حاجه
سليم بزعيق:عنوان بنت .... دي
يلا ي مراد
مراد وهو يخرج وراه:يلا
☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺
ف مكان آخر المكان الموجوده فين روح
اوس بضحك:لا لي حق يتجوزك صبر ونال
روح بعياط:ابوس إيدك سيبني أمشي
اوس بحزن مصتنع:تؤتؤتؤ لي العياط ده ي موزه وفري لشويه كدا
روح بعياط اكتر:طاب انت لي بتعمل كدا
اوس وهو يقترب من روح بلكرسي المتحرك :اشمعنا سليم يدق الحلاوة دي وأنا لا
قام اوس من ع الكرسي برجل وحده وقعد جنب روح ع السرير
روح بصراخ بكاء:ابعد عني ي حيوان
اوس وهو يحاول أن يقترب منها:مش هبعد سليم مش احسن مني
روح بصراخ:سليم جوزي ي حقير
اوس وهو يبتعد عنها وهو يضحك:هاهاهاها بس أول مره مكنش جوزك
روح بصدمه :انت مين قالك كداااا
اوس بأبتسامه خبث:سليم هو الي قالي كدا وبعدين انا اعرف مكانك ف المستشفي ازاي اكيد سليم هو للي قالي بس هو عملك الفيلم ده ف التليفون وبس
روح بأنهيااار:يرب ارحمووني والله تعبت من الاقرف ده انا بكرهكم بكرهكمممم وغابت روح عن الوعي
----------------------------------------------
عند سليم وصل بيت ساره
لقاها خارجه بشنطه سفر
سليم ببرود:ع فين
ساره بأرتباك:م م م مسافر ماما تعبانه شويه
سليم وهو يصتنع الحزن:ي حرام صعبتي عليا
سليم بصوت جهوري:مين الي بتاعتك ليا روووح فين
ساره وهي تمثل الاستعباط:روح مين
سليم وهو يصفعها ع وجهها:روح مراتي ي بت...
مراد وهو يحاول يبعد سليم عن ساره
مراد بجديه:اتكلمي بدال ميقتلك
ساره بخووف :ه ه هقول حاضر
سليم بعصبيه:انطقي
ساره بخوف اكتر:أ أ أ اوس هو الي بعتني عندك
سليم بتوعد:ي بن.....
سليم بصراخ:مكانهم فين
ساره وهي تصرخ :والله معرفش والله
سليم لمراد:خد الحيوانه دي المخزن
وخرج سليم مسرعا ليتصل بكريم
سليم:كريم وصلتوا للمكان
كريم:اه ي سليم المكان ف المخرن الاقديم للي ع الصحراوي
سليم وهو يشغل سيارته:انا هسبقكم وانتوا هاتوا الرجاله وتعالوا ورايا
كريم:تمام
☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺
عن اووس
اوس وهو ينادي ع الحرس
اوس :فوقها غابت كتير
الحارس بطاعه:اوامرك
وجلب كوب مياه وراه ع روح
روح بخضه وخوف:انا مليش دعوة والله
اوس بجديه:لي انتي مش مراتوا
ولا دلوقتي اتخليني عنه
روح بزعل :ي ريتني ما شفته ولا اتجوزتوا ولا اعرفكم
انتي زباله زبااااااااله
صفع اوس روح ع وجهها ومسكها من شعرها ايااااااكي تعالي صوتك فاهمه والزباله ده يبقي جوزك قتل ابويا قدام عيني
وعايزاني ارحمه دى نجوم السما اقربلكم
وظل ف محاولات الاعتداء ع روح
ف نفس الوقت وصل كل من سليم وكريم ومراد وجو والحرس
سليم مش عايز ضرب نار دلوقتي فهمين إلا لما اخد روح الأول
ومشيوا متجهين الي داخل المكان المهجور
واتجه كل واحد منهم ف ناحيه
سليم وهو يسمع صراخ روح
وفجأه الصوت وقف جن جنونه
وقتل كل الي يظهر قدامه حتي اقتحم الغرفه رأي اوس يحاول الاعتداء ع روح
سليم وهو يمسكه ويعطيه لكمه ولا لكمه حتي وقع أرضا ورأي روح غيابه عن الوعي ووجهها شاحب
جري عليها سليم لا يهتم بأوس بل أحس اني الدنيا وقفت عن رويتها بألحاله دي وحملها متجه بها إلي الخارج
رأي كريم أمام
كريم وهو يحط رأسه ف الأرض من منظر هدوم روح المقطعه
سليم بجديه:مشي كل الحرس من المكان لحد منزل بيها
ف نفس اللحظه قلع كريم الجاكت واعطاه لسليم
سليم بأبتسامه:شكرا ي كريم
كريم:ي سليم انت أخويا وهي مرات اخويا
وخرجوا سوا
واتجهوا الي المستشفي
استقبلوا الدكاتره روح واتجهوا بيها الي العنايه المركزة
سليم بأبتسامه:شكرا ي مراد وأنت وكريم ومتزعلش مني ي مراد بس كنت مضايق
مراد يبادله الابتسامه :ولا يهمك ي صحبي
ودهب ليحضنوا
كريم بهزار:خلاص ي جدعان هعيط اهئ اهئ اهئ
سليم وهو يتجه له كي يلكمه
كريم وهو يداري وجهه سامح ابوس عضلاتك ياخي
بعد فتره خرج الدكتور متجه اليه سليم بلهفه
سليم:خير ي دكتور
الدكتور:متقلقش كلها كام ساعه وتخرج اوضه عاديه
سليم بأطمأنان:شكرا ي دكتور
الدكتور بأستغراب:نعم
سليم بجديه:خير
الدكتور بخوف:وولا حاجه عن ازنكم وغادر
ف الخلف مراد وكريم واقعين ضحك ع شكل الدكتور
سليم وهو يقترب منهم وفجأه جريوا
اتجه سليم إلي إمام العيانه المركزه
وعيونه نزلت ع روح
سليم :انا آسف انا السبب ف الي انتي فين

قومي وأنا هعملك الي عايزاه حتي لو عايزانا نطلق ويكمل بدموع هطلقك
وبعد بضع الوقت فااقت روح
سليم اتجه مسرعا الي الدكتور
وجاء الدكتور ودخل إلي اوضه العنايه وخرج بعد بضع وقت
سليم:خير ي دكتور
الدكتور :الحمد لله حالتها بقيت كويسه بس هتفضل يومين تحت الملاحظه ف اوضه عاديه
سليم :تمام
واستأذن الطبيب ومشي
دخلت الممرضه حتي تجهز روح لنقلها الي غرفه عاديه
واتنقلت روح الي اوضه عاديه
اتجه الي الغرفه سليم وخبط ودخل الغرفه
سليم:حمدلله ع السلامه
روح:لا رد
سليم:انتي كويسه دلوقت
قبل انا يكمل جملته
روح بدموع:طلقني
سليم بنغزه ف قلبه:مالك وهو يقترب منها
روح وهي تبعده:لو سمحت طلقني
سليم وهو يقوم حاضر ي روح
سليم والدموع ف عيونه:روح انتي طالق
وهنا خرج سليم وانهارت روووح وكأن حد أخذ منها روحها
😑😑😑😑😑😑😑😑😑
ف مكان آخر عند اوس
اوس وهو يكسر كل الي حواليه
نفدت مني ي سليم
الحظ علطول معااك مش هرحمك ومش سيبك ف حالك ي ابن العامري

بااااااااااااس
ي تري سليم هيبعد عن روح
واي الي هيحصل لروح بعد ما تبعد عن سليم
واي الي ناوي عليه اوس تاني

لقراءة باقي حلقات الرواية : أضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent