رواية زواج إجباري الفصل التاسع 9 بقلم إنجي صابر

 رواية زواج إجباري الفصل التاسع 9 بقلم إنجي صابر

رواية زواج إجباري الجزء التاسع 

رواية زواج إجباري البارت التاسع 

رواية زواج إجباري الفصل التاسع 9 بقلم إنجي صابر


رواية زواج إجباري الحلقة التاسعة

(((زواج اجباري)))
#الحلقه التاسعة
بقلم/انجي صابر

((من الحلقه السابقه👇))
همس وهيا بتغمض عنيها: انا اتجوزت
ياسمين بزهول و ضحك هستيري: ننننننعم هههههه اجوزتي اي ده انا معكي 24ساعه حبيتي امتا ولا انتي بتقولي اي هبل مش عرفه معناها وخلاص
همس: دي الحقيقي انا حقيقي اتجوزت سليم
ياسمين: انتي بتتكلمي جد ورحمت ابوكي
همس: ورحمت امي اتجوزت سليم
ياسمين قامت وقفت: همس انتي هبله ولا بتستعبطي يلهوي انتي متخلفه يابنتي ازاي دااااااا
همس: حبيبتي اهدي بس وانا هحكيلك والله كل حاجه
ياسمين بعصبيه: افهم ااي افهم ان اختي الوحيده الي باقيه من اهلي اتجوزت لا واي من غير متقولي حته وكاني ولا هنا طب قوليلي عرفيني
همس بعيط زعيق: انا اتزفت عشانك انتي
ياسمين بضحك: ليه حد قالك اني عايز اب فا تروحي تتجوزي من وريا ويبقا جوز اختي ابويا
همس وهيا خالص انهرت وبصريخ: كفاية بقا انا تعبت اخرسي بقا سليم ضحك عليا وقالي ان هوا خطفك والمقابل اتجوزه ويسيبك و لما روحت البيت و شوفتك بقيت هتجنن كفاية انا تعبت و استحملت كتير اووي اهلنا يا ياسمين ماتو من سبع سنين وبقيت انا الي بربيكي عيله عندها 16 سنه بتربي طفله عندها خمس سنين لا ومش بس كدا بقيت بشتغل عشان اعرف اكلك واكل وطبعا الشفقه الي كنت بشوفها وكلام الناس اللي يسوي والي ميسويش وكنت برجع اضحك واهزر عشان مش تحسي بحاجه دخلتك احسن مدرسه خاصه اعمل اي تاني وفي الاخر في ههه جايه تزعقيلي علي حاجه عملتها عشانك انا مش وحشه يا ياسمين انا لو وحشه فعلا كنت عشت سني ومش يفرق معيا وجودك انا مش معتبركي اختي انتي بنتي يا غبية انا الي ربيتك ومن كتر ما بخاف عليكي فضلت اعلمك تعملي اي لما حد يقولك حاجه ومش تصدقي عشان كذا و كذا في الاخر تاجي تعلي صوتك عليا لا بجد شاطره يا ياسمين انتي فعلا مشيه بي الي يقولك خليك قوي وشجاع ويعلمك وانتي لما تتعلمي بتضربيه بي القلم وتقولي انا اتعلمت يا استاذ لا بجد شاطر.

همس مش اسحملت وغم عليها
ياسمين كانت منهره عيط وهيا بتسمع كلام اختها الي كان سكاكين في قلبها
بس عذرت اختها لانها كانت بتكتم جوها ومش بتقول لحد الي وجعها
ياسمين بعيط: همس همس انا اسفه انا غلطانه بس قومي
ياسمين بزعيق عشان حد يسمع: حد يلحقني
منال الداده كانت سمعت كل حاجه وبقت تعيط علي حال المسكينه
منال: شيلي معيا يابنتي ندخلها المكتب مش هنعرف نتطلع بيها الاوضه فوق
ياسمين بعيط: حاضر حاضر

في الشركه
دق دق دق
عمر كان بيقرا ملفات: اتفضل
ورد:عايزه توقيع حضرتك علي الاوراق دي
عمر واقف قرأ وبص ليها:هاتي ياورد
ورد:اتفضل
وكان عمر بيقرا الأوراق و يوقيع
ورد في سرها وبصه عليه:ياتره ياعمر انت فعلا بتحب ساندي ولا زي ما بتقول انك مش بتحب حد ولا اي
بس لازم لاقي فكره
وفجأة ورد بخث::أستاذ عمر ممكن اقول حاجه
ساب عمر الوراق و باصص ليها علي اساس تتكلم
ورد:ممكن اخد صلفه لحد ما اخد مرتبي
عمر:ممكن اعرف السبب.
ورد وبنظره كلها تحدي:لاني هجيب بيت ليا اعد فيه
عمر بعصبيه مكتومه:طلبك مرفوض يا انسة ورد واتفضلي الوراق انا خلصت تقدري تتفضلي علي مكتبك
ورد:تمم يا فندم بعد اذنك
خرجت ورد وعملت نفسها بتكلم نفسها بصوت عالي عشان الصفره ساندي تسمع
ورد بضحك:ده قالي وحشتيني هههه علي اساس مش كنت جايه معه من كام ساعة 🙈

ساندي بعصبيه والشراره هطير من عنيها:استني هنا
ورد:بتكلمني انا
ساندي:للأسف اه
ورد:خير
ساندي وهيا حطه اديها الاتنين علي بعض و وقفه قدم ورد
ساندي بغل:انتي بينك و عمر حاجه
ورد بخبث و بكسوف مزيف:انتي تقولي ليه استاذ عمر وانا اقول عمر عموري حبيبي حياتي وكمان انا و عمر بنحب بعض و قريب هنتخطب بس طبعا انتي معزومه ما انتي شغله عندها و سكرتيرة بتاعته لازم تاجي 🙈 سلام بقا

ساندي كانت هتموت خلاص
ساندي بعصبيه:ازاي لالا مستحيل يعني كل حاجه هتروح مني انا مش هسكت

ورد في مكتبها
ورد بتكلم نفسها:يلهوي هموت هههههه يخربيتك يا بت يا ورد طلعتي مجنونه بس جدعه انك غظتيها العقربه دي 💃💃بس دي ممكن تقول ل عمر حاجه 😳🙀

ساندي بعصبيه دخلت ل عمر من غير ما تاخد اذنه
عمر: في اي يا ساندي
ساندي بعصبيه مكتومه وهتفرقع: هوا انت صح هتكتب ورد بنت خالتك
عمر بصدمه: مين قالك كدا
ساندي بغل: طبعا ما انت وهيا عايزين تعملوه في السر عشان العين بس يا استاذ عمر الهانم قالت ليا كل حاجه
عمر بعصبيه:ساندي احترمي نفسك وازاي تتكلمي معيا كدا اي بلعب معكي في الشارع و حته لو كلامك صح ميدقيش الحق تتدخلي بينا او تدخلي من غير اذن علي مكتبك و مخصوم منك نص شهر اتفضلي برااا يلاه
خرجت ساندي و هيا حلفها ما تخليهم ياكملو سوا

عمر بصدمه اكبر لنفسه: بقا ورد قالت كدا يعني هيا بتحبني 😳انا لازم اتاكد

عمر: سليم جوا
سارة: اه يا فندم
عمر: تمم انا هدخل وانتي مدخليش حد فاهمه
سارة بستغرب: حاضر يا استاذ عمر

عمر: سلييييييم
سليم: اي يابني مالك تعاله اعد
عمر بفرح: مش هتصدق حصل اي
سليم: حصل اي
و قال عمر كل حاجه حصلت
سليم: امممم
عمر: اي الي اممم بقولك اعمل اي عشان اتاكد من احساسي و انها بتحبني
سليم: بص هقولك و ركز
عمر: حاضر قول بقا
سليم:...................
عمر:تفتكر هتنجح
سليم:جرب ومش هتخسر حاجه
عمر:انشاالله
عمر:صحيح عملت اي مع همس
سليم:مش عرف يا عمر
عمر:مش عارف اي
سليم:مش عرف انا اتجوزتها عشان انتقام بس لما حصل الي حكتلك عليه امبارح بقيت بخاف عليها من الهوا الطير
عمر:شكلك بتحبها ياصحبي
سليم:مش عرف تفتكر هيا بتحبني
عمر:الجواب عندك انت ياصحبي لازم تكون حنين عليها دي مهما كان بنت و اي بنت بتحب الي حنين عليها
سليم بتعب:هحاول بس انا يا عمر خايف اتعلق بيها ويحصل زي ما حصل زمان
عمر:متقولش كدا انشالله خير ومش هيحصل حاجه هوا انت عرفت حاجه جديده عنه
سليم:لا ومش عايز اعرف اي حاجه عن البني ادم ده
عمر:انساه بقا يا سليم
سليم بعصبيه؛:انساه ااايه ولا اي يا عمر انساه انو السبب في موت امي ولا الي حصلي ولا اي واي ياصحبي
عمر بحزن علي حال صحبه:انت كدا مش هتعرف تعيش حياتك
سليم:اعيش ضحكتني ده انا بموت كل يوم و نفس الكبوس بحلم بيه حته بقيت بحلم بيه وانا صاحي
اقفل الموضوع احسن و خلينا نروح الاجتماع
عمر:طيب الي يعجبك ياصحبي بس مهما عملت انا جنبك
سليم بحب:عرف ياصحبي بينا

عند همس
همس بتعب:شكرا يا دادة
منال:الشكر لله يابنتي استريحي انتي و غلط تتعصبي او تتعبي نفسك الدكتوره قالت كدا وانا هعملك حاجه تاكليها
همس:حاضر

ياسمين بحزن شديد وبتسمك ايد اختها:انا اسفه والله العظيم مقصد اجرحك انتي عرفه اني غبيه ومش بفهم سمحيني ونبي انتي كل عيلتي
همس بحب:يا عبيطه انتي بنتي ومفيش ام بتزعل من بنتها انا بس عايزيكي ان كان غصب عني و بعدين ههه مين دي الي غبيه اومال انا اي
ياسمين بحب:انتي ست البنات كلهم
همس بضحك:ياسيدي ياسيدي علي الحب الي نزل علينا ده
ياسمين بضحك:بس يا بت
ياسمين بخبث:بس بقولك اي سليم بين عليه وقع يا معلمه
همس 🙄:انتي بتقولي اي مش فاهمه
ياسمين بتغمزلها: يعني المز وقع في عشق الحورية
همس😳: انتي عبيطه
ياسمين : والله انتي الي عبيطه انتي مش شفتي لما اتصلت بيه جه في خمس دقايق ولا لما ركبنا العربيه كان هيعمل اكتر من عشر حادثت من قلقه عليكي ورافض ان دكتور الي يكشف عليكي و كلام كتير اوووي ده فضل جنبك طول الليل
همس بصدمه: انتي بتتكلمي عن سليم بجد
ياسمين: وربنا بقولك الي حصل سليم بين اوي انو بيحبك بس انتي الي مش شايفه كدا لانك غبيه
همس: بس ازاي ده اتجوزني غصب لا في حاجه غلط
ياسمين: الحاجه دي بقا انتي مفروض تعرفيها عشان تفهمي رغم ان لو حته هوا قالك بردو مش هتفهمي😹
همس😒: قصدك اي بقا
ياسمين: لا يروحي مقصدش حاجه انتي بس اسمعي الي بقولك عليه
همس: هنشوف
ياسمين: بظبط هنشوف😉🤫🤫🤫

عند سليم
عمر: كدا يا معلم خلصنا هنعمل اي بقا
سليم: هروح انا هموت ونام
عمر: ليه مالك انت تعبان
سليم: لا كويس بس مش نمت كنت اعد بي همس لاتتعب مره وحده ومش احس
عمر بخبث: يا رومانسي يا بتاع هماست 🤣
سليم😏: شوف مين بيتكلم يا ابو بوستان الورد
عمر: احم خلاص ياعم انا سكت اسكت بقا
سليم : ايون كدا اتعدل
دق دق
سليم: ادخل
ورد حضرتك طلبتني يا مستر سليم
عمر بص لي سليم بمعنا عايزها في اي وسليم وجت فكره في دماغها
سليم: اه يا رودي
ورد بهدوء و صوت كيوت: ورد يا فندم اسمي ورد
سليم: بس رودي جميل زيك اي ريك اقولك وردتي
ورد اتكسفت اوي و وشها احمر و عمر بردو وشه احمر بس مش كسوف ده بركان و هتفرقع فيهم😹
عمر بعصبيه: في اي اجبلكم اتنين لمون
سليم بضحك: تصدق فكره لو سمحت ياعمر ممكن تجبلي و تجيب لي وردتي.
عمر بغيره وبعصبيه: ورده في عينك يا🤭سليم متعصبنيش انا ماسك نفسي بي العافيه
وانتي يا هانم مكسوفه و بتضحكي كمان حسابك معايا كبير
سليم بضحك جامد: مالك يا عموري
عمر🤬: سليم ابعد عني السعادي
سليم: يا غبي انت بتموت فيها و غيران انت نسيت اني متجوز يا متخلف
عمر😳🙀: اي ده بجد
سليم وهوا بياخد مفتاح عربيته وبيضحك: شكلك حبيتها بجد ياصحبي مبروك وهيا بين عليها محترمه وطيبه حلال عليك انا ماشي بقا خلاص لو اعدت دقيقه كمان هنام هنا

و نزل و ركب عربيته و راح سليم البيت

ورد بقت راحه جايه في مكتب عمر من بعد ما طلب منها تروح المكتب بتاعه
عمر بعصبيه كدابه: كنتي بقا بتضحكي ها
وبيقرب منها و ورد بترجع لي ورا
ورد بتوتر: لا والله ما ضحكت ده زي اخويا و
ولسه هتتكمل اتخبطت في الحطيه و عمر بقا قدامه ومفيش مسافه بينهم قليله اوي وهيا سكتت
عمر بقا مش مركز هيا بتقول اي وبقا في عالم تاني بسبب عنيها اللي سحرته
عمر: ورد انا ب
ولسه عمر هيتكلم دخلت ساندي و ورد فاقت من تركزه في عنيه هيا كمان و لحظت الموقف الي فيه و وشها بقا احمر دم و جريت برا المكتب و ساندي بقت مش مصدقه الي شافته
عمر في سره: يخربيت اهلك يا شيخه كنت خالص هقولها و..
ساندي: ااا
عمر: انتي لسه هتقولي ااا
انتي ازاي تدخلي كدا في اي يا ساندي انا لحد كدا و كفاية الصبح مردتش اطردك عشان السنين الي كانتي معنا فيها رغم انك عرفه القوانين الغلط برفض
ساندي: اسفه
عمر: كنتي جايه ليه
ساندي: الملف الي حضرتك طلبته

عند سليم
سليم: داده
منال: نعم
سليم: همس فين
منال: اغم عليها و دخلتها المكتب ولما فاقت طلعت الاوضه و نايمة
سليم: تمم يا دادة انا هطلع انام لاني تعبان اوي محدش يصحيني مهما حصل
منال: حاضر

وطلع سليم اوضته لاقه همس نايمة دخل ياخد شور وخرج
سليم بيكلم نفسه: الي يشوفم وانتي نايمة ملاك انما لما تصحي اعوذ بالله
نام سليم جنب همس و خده في حضنها وراح في سابع نومه

وعند صحبنا المجهول

......: واخير رجعت تاني لمصر رجع كابوسك يا سليم😈

بكرا نكمل ♥
واي ريكم في الحلقه انا طولتها علي قد مقدر عشانكم والله
ياتره مين المجهول
وهمس هتعمل اي لما تصحه
و ساندي هتسيب عمر و ورد ولا هتعمل حاجه
🤔توقعتكم بقا مستنيكم

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent