رواية زواج إجباري الفصل الثامن 8 بقلم إنجي صابر

 رواية زواج إجباري الفصل الثامن 8 بقلم إنجي صابر

رواية زواج إجباري الجزء الثامن 

رواية زواج إجباري البارت الثامن 

رواية زواج إجباري الفصل الثامن 8 بقلم إنجي صابر


رواية زواج إجباري الحلقة الثامنة 


(((زواج اجباري)))
#الحلقه الثامنة
بقلم/انجي صابر

((من الحلقه السابقه👇))
ورد بقت ترجع لي ورا
عمر: ورد اوقفي
وفجأة ورد وقعت في حمام السباحه و عمر نزل وراها علي طول لتكون مش بتعرف تعوم طلع عمر وهوا حضنها
ورد وهيا بتاخد نفسها: اااه تااااالج
عمر بضحك: ما انتي غبيه قفلت اوقفي وانتي ولا هنا
ورد بضحك: اعمل اي يعني مخدتش بالي وكانت
ورد لحظت انها لسه في حضنه بعدت عنه ووقعت تاني في حمام السباحه
عمر: يوووه بقا
و نزل تاني يجيبها و خرجو من حمام السباحه
عمر: بكرا تصحي بدري عشان هتخرجي مع شهد تجيبو لبس و حاجات تمم
ورد وهيا بتترعش: حاضر
عمر: اطلعي يلاه غيري قبل ما تخدي برد😹
ورد: بقا بتضحك والله بكرا هوريك

والاتنين كل واحد اوضته و نام بعد ما غير هدوم
وعدا اليوم وجه صباح جديد

همس بألم: اااه دماغى
سليم ببرود وهوا قاعد علي الكرسي الي جنب السرير : اخير صحيتي يا مراتي😏
همس اتخضت: انت جيت ازاي و ازاي دخلت البيت وكمان اوضتي يا قليل الادب
سليم ببرود: أول اسمها صباح الخير ثانيا انا اقدر ادخل اي حته بمزاجي و ثالثا و المهم 😐انك في اوضتي وبيتي
همس لحظت فعلا انها مش في بيتها
همس: انا ازاي جيت هنا ومين جبني ياسمين فين
سليم بهدوء:اختك في اوضتها وهيا تحكيلك عملتي اي امبارح 😒اختك زيك نكدية فضلت تعيط امبارح عشانك
همس بعصبيه: اختي مش نكدية دي عسوله
سليم بعفوية: هيا فعلا نسخه مصغره من القمر زيك وانتي احلي
همس: اديك عرف اني قمر
سليم قام وسبها بعد ما لحظ هوا قال اي
سليم ببرود: نص ساعة ولاقي تحت بدل مزعلك
همس مسكت المخده وبقت تصوت فيها و تشتم في سليم وهوا كان واقف ورا الباب وسمع

سليم نزل علي السلم:ماكلتيش ليه
ياسمين بهدوء: مستنيه همس
سليم في سره: كلك شكل اختك بس بين انك اعقل
سليم ببرود: هيا نزله دلوقتي تقدري تاكلي عقبال متيجي
ياسمين ببرود اكتر: كلك زوقك بس بردو هستنها وشكرا لنصحتك
سليم بفضول: انتي متأكده انك اخت همس
ياسمين 😏: حقك تقول كده مانت مشوفتش هيا لما بتغير علي حبيبه بتعمل ايه

سليم فجأة بقا زي الاعصار وكانه هيدمر كل حاجه قدمه

وهمس نزلت وكانت متعصبه من كل الي حصل ومش عرفه ازاي هتقول لاختها انها اتجوزت

وهمس اعدت معهم علي السفره
ياسمين فضلت سكته لما جت همس

والكل كل في صمت وكان هيموتو لو حد اتكلم

عند شخص المجهول لو تفتكرو جبت سيرته في الحلقه الرابعه

....؛: ازاي اتجوز اغبياء كلكم اغبياء مشغل بهايم عندي برا كلكم
جت عشيقيت المجهول
..... بدلع: اهدا يروحي صحتك يقلبي مش عندي استعداد اخسرك وفيها اي يعني لو اتجوز
....: مش لازم اسيبه يفرح عايزة ديما لوحده وما يفرحش
....؛: طب ليه يحبيبي بتعمل كدا
....: مش لازم تعرفي

عند عمر
عمر:صباح الخير
الجميع:صباح النور
شهد:طيب يلاه انا بقا اللحق اروح المدرسه قبل متاخر ولما اخلص هاجي الشركه عشان اخد ورد
نهال:خلي بالك من نفسك يروحي
شهد:حاضر سلام 👋
نهال:عامله اي يا ورد مالك يحبيبتي مش بتتكلمي ليه
ورد:لا ابدا يا طنط مفيش حاجه منا باكل اهو
نهال:يارب تكوني بخير ديما
عمر بضحك:الله الله يا ست ماما ورد بقت الكل في الكل وانا اتركنت على الرف
نهال بضحك علي ابنها:انت قلبي يحبيبي بس ورد بقت زي شهد وربنا يعلم
ويارب افرح بيك واختك و ورد كمان
نهال:صحيح يا عمر شهد قالتلي انك بتحب وحده معكم في الشغل
عمر كان بياكل وسمع مامته بتقول كدا
عمر:مياه مياه هموت
نهال بخضه:اتفضل يروحي علي مهلك
ورد بقت اعده بتاكل و كأنها مش سمعه حاجه
عمر:دي كدابه تلاقيها بتهزر معكي انما مفيش الكلام ده

ويلا يا ورد هنتاخر
ورد ببرود: حاضر انا جاهزه يلا بينا
عمر خد مفتاح العربيه: سلام يا ماما

راكبو العربيه و عمر استغرب ان ورد هادئه مش زي كل يوم
عمر: عامله اي يا ورد
ورد ببرود: الحمدلله
عمر: مالك هوا حصل حاجه
ورد: مفيش حاجه

عند سليم
سليم: انا ماشي و مفيش خروج من البيت يا همس والعلاج تخديه في المعدة

خرج سليم من غير ما يسمع ردها

همس بتوتر: ياسمين حبيبتي انتي مش عايزة تساليني عن حاجه
ياسمين بهدوء: لا بس لو عندك جواب علي الي بيحصل ده اتفضلي اتكلمي

همس بخوف علي زعل اختها
همس بتغمض عنيها: انا اتجوزت........

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent