رواية ورد السيف الفصل السابع 7 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية ورد السيف الفصل السابع 7 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية ورد السيف الجزء السابع 

رواية ورد السيف البارت السابع 

رواية ورد السيف الفصل السابع 7 بقلم ميسون عبدالمجيد


رواية ورد السيف الحلقة السابعة

#رواية  ورد السيف 🌺🗡️❤️.
البارت السابع
ورد رفعت راسها لقيت فاطمة دخلت مكتب سيف
 اول ما شفتها اتعصبة ودخلت
ورد يعصبية:سيف اتفضل امضي هنا كمان
فاطمة بقرف: إيه دا إيه إللي جاب البتاعة دي هنا
ورد: نعم ي حببتي جاية اشتغل في شركة جوزي ي حببتي
فاطمة:لا والله وأنت بقي شغلتها إيه سيف
ورد:شغلني مديرة اعماله وسكيرترته ي عسل حاجة تاني
فاطمة بصدمة:نعم انت مش قلت ان أنا هاخد الوظيفة دي بدل نانسي ي سيف
ورد:خلاص ي حببتي ادهاني أنا مراتو اكيد مش هيسيب مراتو يعني ويوظفك أنتي
فاطمة بزعيق:سيييف إيه اللي بسمعه دا
ورد بصوت اعلي: اللي سمعتيه ي حببتي أنو...
سيف بزعيق تقريبا الشركة كلها اتلمت/:في ايييه انتووو الاتنين قعدين في سوك ولا اكنها شركة ابوكم جراا ايييه خلاص ي فاطمة أنا شوفت ان ورد ليها كفاءة اكتر منك وبما أن أنتي خريجة تجارة انجلش هنزلك الحسابات
فاطمة:لا والله هي بقيت كدة تحرمني من وظفتي عشان وحدة زبالة زي دي
وهوب ورد ادتها قلم ثلاثي الابعاد
فاطمة بصدمة:نهار ابوكي اسود إيه إللي عملتيه دا
ورد كانت هترد
سيف بعصبية:فاااطمة اتفضلي روحي وتعالي من بكرة هتبدء شغل
فاطمة خرجت بغل و ورد كانت هتمشي
سيف بعصبية:استني ي هانم راحة فين
ورد بخوف:نعم راحة مكتبي
سيف بزعيق:لا والله بعد كل إللي عملتيه دا وراحة مكتبك بمنتهي البراءة كدة اسمعي ي كلمة حذاري تعملي اللي عملتيه دا تاني إحنا بنشتغل مش فتحنها غيرة ستات  إحنا هنشتغل مع بعض علي طول وأنا ديما شغلي كدة وفي ستات منتهي قلة الادب وأكيد مكنتش عايش عمري كله كدة واستني لغاية منتي تيجي وتصديهم بقي أنا سيف محمود الهواري إللي مفيش وحدة تقدر تكلمني نص كلمة كدة ولا كدة
ورد غصب عنها نزلت منها دمعة هي اكتر حاجة بتكرها الصوت العالي
ورد بحزن وكسرة: وأنا آسفة ي بشمهندس علي إللي حصل ومش هيتكرر تاني لان مش هكمل شغل وتقدر تجيب بنت عم حضرتك مكاني قالت كلمها وطلعت جري
سيف زعل أوي عليها وركب عربيته ورجع البيت
سيف رجع ودخل الفلا بس مسمعش صوت ورد خاف احسن تكون مشيت
سيف:ساااالي
سالي بخوف:نعم مستر سيف
سيف:ورد فين
سالي: مدام ورد جت وكانت عمال تعيط ودخلت الاوضة دي
سيف:يعني مدخلتش اوضة النوم
سالي:لا مستر سيف
سيف:تمام روحي أنتي
سيف نفخ بحزن وطلع اخد دش وراح عند ورد
سيف فضل يخبط وهي مش بترد سيف خاف وراح جاب المفاتيح اللي شايلها معاه
سيف اول ما فتح لقي ورد مغمي عليها
سيف جري عليها وكان هيموت من الخوف شالها ونيمها علي السرير وطلب دكتور وكان واخدها في حضنه زي ما تكون بنته
الدكتور جه وكشف علي ورد
سيف:ها ي دكتور خير مالها
الدكتور:لا بسيطة أن شاء الله هي بس يظهر اتعرضت لصدمة فجلها انهيار عصبي وأنا ادتها حقنة تهديها وهتصحي كمان سعتين
الدكتور مشي وسيف اضايق من نفسه جدا لان هو السبب فاللي حصل لورد
سيف راح نام واخد ورد في حضنه
سيف:ياااه ي وردتي أنا اسف والله اسف بس أنتي غلطي أوي بس أنا كنت خايف عليكي أوي وأنتي مغمي عليكي وأنا كمان عايز اقلك علي حاجة أنا حبيتك اوي ي ورد بمكن قعدنا مع بعض كام يوم بس بجد حبيتك وحبيت هبلك وجنونك وكلامك الدبش دا
كل دا و ورد نايمة في حضن سيف
بعد شوية
ورد بدات تفوق وحست أن في حاحة تقيلة عليها بتبص في المرايا إللي قدام السرير لقيت نفسها في حضن سيف وشها بقي طمطماية
ورد بدات تتحرك عشان سيف يصحيه
سيف: إيه دا أنا نمت أنا اسف ها عاملة إيه
ورد بزعل: الحمدلله
سيف:طب تمام يلا عشان ناكل
ورد:لا شكرا مليش نفس
سيف:ورد لو سمحت خلاص أنا اسف علي اللي حصل مني بس والله أنتي كمان غلطي واستفزتيني أوي يعني ينفع تضربي بنت عمي كدة ها
ورد سكت:طب منتا كمان فرجت عليا الشركة كلها كل دل عشان خاكرها دا لو كان العكس مكنتش هتعمل معاها نص اللي عملته
سيف:ورد لو كانت فاطمة عملت معاكي كدة أنا مكنتش هسبها عايشة
ورد سكتت ونزلت معاه يكلو
ورد بزهق: إحنا هنفضل عيشين كدة
سيف باستغراب:عيشين إزاي يعني
ورد:يعني طول اليوم قعدين فالبيت ولا بنخرج برا الباب
سيف: وأنت عايزة تروحي فين وأنا اوديكي اي مكان تطلبيه
ورد:مش عايزة اروح في حته أنا بس عايزة اقعد في الجنينة إللي برا دي شوية
سيف:تمام ي ستي براحتك أنا حابسك
خلصو اكل و ورد خرجت قعدة في الجنينة ورد راحت قعدة علي الارض في وسط الجنينه وفضلت تفكر وتسرح في حالها هي وسيف
سيف بص لقي ورد قعدة كدة حب يفرفشها
ورد قعدة حست بميا حوليها بتبص لقيت الاربع حنفيات بتوع الجنينة مفتوحين وكلها اتبلت
ورد:سيف إيه دا اقفلهم.
سيف:لا بزقي الجنينة وبعدين منتي إللي غبية وقعدة وسط الميا
ورد:اااااااح اقفل بقي
ورد قامت جريت عليه ومسكته من ايده
ورد:تعالي بقي انت كمان
سيف:ااااح الجو برد اوي
ورد:احسن خليك
فضلو كتير يلعبو تحت الميا ويرشو بعض
بصو فجأة هما الاتنين لقيو....

يُتبع ..
لقراءة باقي حلقات الرواية : أضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent