رواية المغرور يعشق المجنونه الفصل السادس 6 بقلم مريم عبداللطيف

 رواية المغرور يعشق المجنونه الفصل السادس 6 بقلم مريم عبداللطيف

رواية المغرور يعشق المجنونه الجزء السادس 

رواية المغرور يعشق المجنونه البارت السادس 

رواية المغرور يعشق المجنونه الفصل السادس 6 بقلم مريم عبداللطيف


رواية المغرور يعشق المجنونه الحلقة السادسة

البارت السادس

المغرور عشق المجنون

وقفنا البارت الي فات انهم بعد خروجه احمد و مريم واعترافه بحبو ليها و طلبها للجواز روحو و نامو وهما فارحنين نكمل بقي
قامو كلهم من النوم و نزلو يفطرو
احمد: احم ماما انا...
......: احمد حبيبي وحشتني اوووي انا نزلت مخصوص من السفر عشانك
احمد: ملك......؟؟؟؟؟؟
مريم: وسعي كده يا اموره في اي داخله في حضن خطيبي لي كده
ملك: خطيبك...؟؟؟ انت اتخطبت يا احمد و ازاي انا بحبك يا احمد وحضنتو تاني
مريم: لا انا كده. جبت اخري تعالي مريم جابتها مش شعرها و قعدت تضرب فيها و احمد يشلها ومش عارف لغايت ما احمد قدر يشيل مريم من علي ملك
زينب: امشي يا ملك دلوقتي
ملك: ماشي يا طنط
مريم: نزلني يا احمد بقولك نزلني احمد شالها وطلع بيها علي اوضتها
*********************************
علي السفره
مي: هو انتو سمعتو الي انت سمعتو
مازن: سمعتي اي
زينب: هو فعلا خطب مريم
مي: اه
مني: ممممم من غير ما يقولنا
مازن: في اي اهدو دا كويس انو حب بعد الي حصل من سنتين
زينب: اه واللهي مريم كويسه و تستهال كل خير
مني: يلا نفطر يلا يا مازن روح شغلك وانتي يا مي قومي عشان تروحي الكليه كلهم قامو وكل واحد راح شغله
*******************************
نرجع بقي لأحمد و مريم
احمد: ممكن تهدي بقي شتمتيها بكل الالفاظ هتهدي امتي بقي
مريم: احمممممممد اسكت ملكش دعوه بيا...... دي حضنتك وانا واقفه كان فاضل اي تقولي انا مراتو لا وبجحه كمان
احمد وقع علي الارض من كتر الضحك: ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههه بتغيري يا بطه
مريم قامت رومت عليه المخده: اتصدق انك رخم براااااا
احمد قام و وقف قدمها: ولو طلعتش
مريم بعدت لورا و هو يقرب فضلو كده لغايت ما مريم لزقت في الحيطه و هو قدمها
مريم: احم احمد ابعد عني
احمد: تؤ تؤ
مريم:احمد هصوت
احمد:اعمليها كده
لقي مريم بتاخد نفس طويل ومره واحده
مريم:عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااا بيتحرش بياااااااااااا
احمد:اه يا بنت المجانين اهدي اي بيتحرش بيا دي هو انا لمستك ولا جيت جمبك
مريم:هصوت تاني براااااا
احمد: وعلي اي الطيب احسن برضو يلا باي يا بطه و بسها من خدها ومشي ومريم اتفجأت و قعدت مصدومه حبه
*******************************
احمد نزل لقي مامتو و مامت مازن قاعدين هو مشي واتجاهلم عشان عارف هما هيقولو اي
مني: انت هتخطب مريم
زينب: ومن غير ما تقولي ولا تاخد رأي
احمد: اه يا ماما هخطبها و كنت هقولك واحنا بنفطر بس ملك جات
زينب: تمام يا احمد انا وافقت
احمد مشي وسابهم لوحدهم
*********************************
عندك احمد و مازن
مازن في المكتب الباب خبط و دخلت بنت رقيقه و جميله و متوتره جدا عشان النهارده مقابلت الشغل عشان مازن عايز سكرتيره
كارما: احم... انا كنت جيت عشان مقابله الشغل
كازن بيبص عليها واتصدم من جمالها وفضل باصص عليها وهي اتوترت اكتر
مازن: احم اه اهلا وسهلا اتفضلي ممكن السي في
كارما: اتفضل
مازن: مممم باين عليكي شاطره ممتازه جدا ومعاكي تلت لغات انجليزي و فرنساوي و ايطالي طب انتي لسه. متخرجتيش ليه عايزه تشتغلي
كارما: انا عايشه لوحدي ماما وبابا متوفين وانا بشتغل عشان اصرف عليا وعلي التعليمي وكده
مازن: اه طب انتي مقبوله انتي عارفه المرتب كام؟؟؟
كارما: الصراحه لا انا اول مره ادخل شركه فمعرفش
مازن: المرتب اول تلت شهور بيبقي ٥٠٠٠ج وبعدها لو فضلتي معانا هيبقي ٨٠٠٠ج وفي جوايز و كده يعني
كارما اتصدمت من المبلغ: حضرتك دا. كتير اوووي علي اني سكرتيره
مازن: ما هو انتي. مش هتبقي سكرتيره بس
كارما: اومال اي
مازن: سكرتيرتي في الشركه و سكرترتي الشخصيه. كمان يعني هتتنقلي معايا في. كل حتي ومش هتسبيني غير وقت النوم فقطط
كارما: تمام موافقه
مازن: الووو يا علا تعالي خدي الأنسه كارما وديها مكتبها
علا جات اخدت كارما و ودتها مكتبها
كارما: انا مش. مصدقه نفشي بعد الشغل الي ٥٠٠ج و المرمته الحمد الله فاقت علي صوت مازن
مازن: كارما
كارما: نعم
مازن: ورانا صفقه برا الشركه اجهزي عشان نص ساعه ننزل وجهزي الورق
كارما: حاضر
مشي مازن هو انا فرحان لي اني بكلمهت متكونش بتجبهاا يا مازن بحب اي بس اسكتوا
كارما: مازن بيه انا جهزت كل حاجه
مازن: تمام يلا بينا
مشيو راحو الكافيه نسبهم بقي ونروح الفيلا
**************************
قعدين مي و مامتها ومامت مازن ولقو مرا واحده مريم بتصوت
مريم: عااااااااااا الحقونيي احمد الحقنييي
احمد طلع يجري لقاها واقعه علي الارض و الفازا مكسوره وهي متعوره احمد. طلع يجري عليها
احمد: في اي يا مريم اي الي حصل دا
مريم: كان في واحد هنا كان بيحاول يدخل من عندي وانا شوفته لسه هصوت ضربني ب الفازه راحت جات في ايدي و انهارت في العياط احمد اخدها في حضنو وعرف ان مجدي الي عمل كده وعملها الجرح و نايمها ونزل لأهلو
احمد: ماما اعمللها اكل.... طنط مني مازن فين
مني: في الشغل يا احمد في حاجه
احمد: لا يا طنط
ونروح لمازن بقي عشان هو عمل مصايب
****************************
كارما عماله تعيط و مازن مش طايق. نفسو وهما في القسم دلوقتي
الظابط: مازن بيه لي ضربت الراجل
مازن: هو قليل الادب وكان لازم يتربي
الظابط:..... الباب. خبط دخل المحامي ودفع الكفله و خرجو وكل دا و كارما منهاااره
Flash back
راحو الكافيه و كان بيقبلو شخص
مازن: اذي حضرتك يا علي بيه
علي: الحمد الله انت عامل اي وانتي يا قمر
كارما بحده: مسميش قمر وياريت تتعامل بأدب
علي: في اي انا مقولتش حاجه غلط
مازن كان متنرفز: خلاص يا علي نتكلم علي الشغل اتكلمو علي الشغل و كارما استأذنت تدخل الحمام و علي عمل نفسو هيعمل مكالمه ومشي وراها علي شد كارما ولزقها في الحيطه
علي: اي يا مزه هو انا مش عجبك ولا مازن بس
كارما: انت قليل الادب و سافل ابعد عندي ولا اقسم بالله هصوت والم عليك الكافيه كلو ضربها
كارما: عااااااااااا مازن الحقنيييي
مازن طلع يجري يشوف في اي لقي كارما وقعا علي الارض و علي لسه هيمسكهاا تاني مازن مسكو وقعد يضرب فيه لغايت ما راحو القسم
Back
مازن: ممكن تهدي بقي انتي بتعيطي لي
كارما: افرض انت مكنتش جيت كان اي الي هيحصلي و برضو بسببي دخلنا القسم الي اول مره في حياتي ادخلو انا اسفه يا مازن بيه
مازن اخدها في. حضنو تلقائي وهي مرفضتش
مازن: هششششش اهدي محصلش اي حاجه محدش هيقدر يقربلك طول ما انا موجود هي سكتت و مردتش وصلها البيت بحجه انها مينفعش تروح لوحدها دلوقتي وهو اساسا مش عارف هو لي اصر يوصلهاا وصل البيت ٣ الفجر دخل البيت لقاهم كلهم قاعدين ومتوترين و مامته بتعيط دخل. جري عليها
مازن: مالك يا ماما في اي هي اول شافته خدته بالحضن
مني: كنت فين يا حبيبي قلقتني عليك
مازن: كنت في الشغل يا ماما متخفيش انا طالع انام عشان ورايا شغل
مني: ماشي يا حبيبي اطلع
نامو كلهم بس احمد. دخل يطمن علي مريم والصدمه كانت.....
الشخصيات
(علي غني جدا بفلوسه بيعمل كل حاجه حرام طويل لون عيونه عسلي شعره طويل وناعم عنده ٢٦ سنه
كارما بنت رقيقه. جده جميله بمعني الكلمه قصيره و تخينه بس مش اوي شعرها قصير لونه بني لون عنيها لون السما لبني
ملك بنت مغروره جدا باباها من اغني اغنياء البلد بتحب احمد بس احمد بيكرها هي و ابوها هنعرف بعدين طويله و رفيعا و لون عوينها بني و شعرها طويل لونه اصفر) 

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent