رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل السادس 6 كامل

 رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل السادس 6 كامل

رواية جبروت سليم وعذاب روح الجزء السادس 

رواية جبروت سليم وعذاب روح البارت السادس 

رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل السادس 6 كامل


رواية جبروت سليم وعذاب روح الحلقة السادسة

الفصل السادس
سليم باستغراب :انتي عرفتي منين
جيسي بأرتباك:أ ا أصل رنيت عليك فونك مكنش بيجمع روح رنيت ع إسلام
وأكملت بدموع وبكاء:ردت عليا ممرضه قالتلي أن إسلام مات وانهارت ف البكام
سليم وهو يحاول السيطره ع دموعه:اهدا خلاص شويه اكلمك
وأغلق الخط
كانت روح قاعده سرحانه ف حياتها إلي جايه
افاقت من شرودها ع صوت سليم وهو بيقولها
سليم:اجهزي مستنيكي ف العربيه 10دقايق لو مجهزتيش هطلع اجهزك انا وعملها
روح بارتباك:ح ح حاضر
خرج سليم من الغرفه وخارج المشفي بأكملها
عند روح
روح بدموع:يربي ألبس أي هدومي مقطعه
حسبي الله ونعم الوكيل فيك
بعد 3دقائق خبط باب الاوضه
روح بخوف:م م مين
الممرضه:انا هاله ي مدام روح
روح:ادخلي
دخلت هاله وحامله ف ايدها شنطه
هاله :سليم بيه بعتلك دول بيقولك الوقت هيتحسب من دلوقتي
روح بأرتباك:ت تمام
هاله:عن ازنك
روح:تمام
ودخلت روح عشان تغير
---------------------------------------------------------------
ف مكان تاني عند مراد
فتح هاتفه رأي 30مكالمه حاول الاتصال به وكلهم من رقيه
فكر مراد وقرر أنه يرن عليها ويقولها هي كدا كدا مسيرها تعرف
مراد وهو يمسك هاتفه بعد لحظات
مراد:الو
رقيه:أيوة ي أستاذ مراد
مراد بأسف:معلش كنت نائم
رقيه:عادي ولا يهمك
مراد بشجاعه:انا عرفت مكان روح
رقيه بلهفه:أي طلب فني
مراد:للأسف ف المستشفي هعدي عليكم كمان شويه نروحلها
رقيه بفرحة وقلق:ماشي
مراد :اديني عنوانك
رقيه:..... وملته العنوان
مراد سلام
وقفل
مراد لنفسه مش عارف إلي عملته دى صح ولا غلط بس لازم يعرفوا
☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺
عند روح بعد 10دقايق نزلت
وركبه مع سليم العربيه جات تقعد الكرسي إلي ورا
سليم بسزاجه:اكيد مش السواق إلي جيبنهولك أهلك
وأكمل بزعيق:اترزعي هنا
روح بخوف:ح ح حاضر
وركبت وعم الصمت طول الطريق
حتي وصلوا الفيلا
سليم :أي تحبي انزل اشيلك لتكوني اتشليتي
روح بدموع:منزل
ونزلت روح
واتجهه هم الاتنين ع باب الفيلا
خبط وبعد لحظات انفتح الباب
ألفت بقلق:أنت كنت فين ي حبيبي
أنت كويس فيك حاجه وهي تتفحصه
سليم:انا كويس
ألفت بأستغراب:مين دي ي سليم
سليم:الخدامة ال جديده
روح بصت لسليم بصدمه ودموع
سليم ببرود :انا طالع اوضتي
ألفت بتلقائية :سليم آمال إسلام فين
سليم وهو ماشي وهو يحاول السيطره ع دموعه:إسلام مات محدش يدخل اوضته ولا يغير فيها أي حاجه مفهوووم
ألفت بدموع:أنت بتهزر ازاي اقول كدا
سليم بصراخ هستيري:مش بهزر ويلا امشوا من قدامي وانتي ي حيوانه يلي واقفه
موجه كلامه لروح واقفه لي ورايا
روح بدموع:حاضر
وذهبت وراه حتي دخلت إلي الغرفه
اتجه سليم إلي المرحاض
وروح فضلت زي ما هي ترتجف ودموعها تسيل
---------------------------------------------------------------
عند البنات
صحيت شمس لقيت رقيه بتلبس
شمس: رايحه فين
رقيه بلهفه:مراد لقي روح
شمس بفرحه:بجد
رقيه:آه وقالي اجهزي نروحلها
شمس:طيب انا جايه معاكي
رقيه:طيب اجهزي بسرعه
☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺
بعد 10دقايق خرج سليم من الحمام رأي روح واقفه كما تركها
سليم بأستهزاء:اي صنام واقف
روح:اعمل أي
سليم:اكيد كان المفروض إطلع الاقيكي لابسالي قميص حلو كدا
روح وهي تشهق:أنت مجنون
سليم وهو يقترب منها:لو معملتيش إلي قولت عليه هبقي مجنون فعلا وهطلع حناني عليكي دى حقي
روح:حقكك بورقه فين الإشهار
سليم بضحك:اشهار اي ي أم إشهار انتي هتقعدي هنا كام يوم اتمتع بيكي وبعد كدا هرميكي بس عشان الشوشره إلي عملتيها مش أكتر ودا عقابك
روح بخوف وهي ترجع للوراء: أنت اكيد مش بنأدم أنت شيطان حقير زباله
وهنا جن جنون سليم:ونزل صفعه تليها صفعه تليها صفعه
لحد ما تركها ف الأرض جسد هامد
سليم بعصبيه:ورحمة أبويا لاخليكي تتمني الموت ي جربوعه ي رخيصة انتي
روح بصوت ضعيف:بكرهك ربنا ينتقم منك
وهنا امسك سليم روح من شعرها وقال بزعيق:انا هوريكي ي بت.... ازاي تتكلمي معايا كدا
وسحبها ف الأرض من شعرها وانزلها السلالم وهي تصرخ وتطلب النجاه ولكن مين يقدر يقف قدام سليم العامري نزل بها إلي غرفه منعزله ورماها بها
كانت روح خايفه وترتجف وتبكي من الخوف والوجع
وتتراجاه يخرجها
يمشي سليم متجها إلي أوضة إسلام دخل إلي غرفته
يتخيله ف كل ركن بها وهو يجلب صوره من ع الكميدينوا وفضل يبص فيها والدموع ف عينيه
سليم ببكأء:وحشتني ي أخويا وحشتني اووي
وظل يتخيله ف كل مكان لحد مغلبه النوم
---------------------------------------------------------------
عند روح
ظلت تبكي لحد ما غلبها النوم ونامت بعمق من التعب
☺☺☺☺☺☺☺☺
وصل كل من رقيه ومراد وشمس الي المستشفى
مراد ف الاستقبال
غرفه الأستاذة روح محمد عبد الخالق
مسؤله الرسبشن: انا اسفه أستاذ مراد بس الاستاذه روح خرجت من ساعه
مراد بعصبيه:ازاي يعني
جه الدكتور ع صوت مراد
الدكتور:خير ي أستاذ مراد
مراد:ازاي مريضه تخرج من المستشفي وهي تعبانه
الدكتور بأستغراب:مين دي الي خرجت
مراد:روح محمد عبد الخالق
الدكتور:اكيد انت عارف أن سليم بيه هو الي جه خدها
اكيد مش هنقدر نمنعه
مراد بتفهم:تمام
رقيه :هو اي الي تمام روح فين وأي الي جابها هنا اصلا
مراد:هفهمك كل حاجه بس يلا بينا
شمس:تفهمنا اي مين سليم ده
مراد بعصبيه :ممكن يلا وهتعرفوا
خرج كل من رقيه وشمس ومراد
رقيه:ها ي مراد فهمني
مراد:.....
---------------------------------------------------------------
ف اليوم التالي ف فيلا سليم العامري
آفاق سليم من نومه وهو يتطلع ع الغرفه أفتكر ما حدث ليله أمس
خرج سليم من غرفه إسلام واتجه الي غرفته
دخل إلي الحمام اخد دوش وخرج لبس بدله كحلي جعلته وسيم زياده
خرج سليم من الغرفه متجه الي غرفته روح
وعندما دخل
سليم بصراخخ:رووووووح

بااااااااااااااااااس ي تري اي إلي حصل لروح
وأي إلي هيقوله مراد لرقيه وشمس
وأي إلي هيحصل بعد كدا
استنوا الحلقه الجايه
يرب تعجبكم
رأيكم بهمني☺
بقلمي#رحاب رمضان#

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent