رواية احببت ظبوطة الفصل السادس 6 بقلم Mysoon Abdalmageed

 رواية احببت ظبوطة الفصل السادس 6 بقلم Mysoon Abdalmageed

رواية احببت ظبوطة الجزء السادس 

رواية احببت ظبوطة البارت السادس 

رواية احببت ظبوطة الفصل السادس 6 بقلم Mysoon Abdalmageed


رواية احببت ظبوطة الحلقة السادسة


رواية# احببت ظبوطة 💅💘🧑‍✈️
البارت السادس
محمد بغضب شديد: زيااااذ انت بتعمل ايه عندك
زياد بخوف وتوتر: هاا انت مش مشيت
محمد: مشيت بس لحسن حظي جيت الحق مراتي من واحد زبالة زيك ووجه كلامه لي ليل ليل ادخلي جو
ليل بخوف: ح حاضر
زياد بعد ما ليل دخلت: كويس انك جيت يا ابن عمي أنا كنت جييلك ولما قالت انك مش هنا كنت هنزل بس هي فتحتلي وقالت ادخل استناه
محمد بغضب مسكه من لياقت قميصه: اسمع يلا أنا طول عمري عارف أن من جواك وسخ وبتحب تعمل كل حاجة غلط وحرام ونصحتك كتير ولما سافرت افتكرتك عقلة وبقيت محترم
لكن ورحمة ابويا ي زياد مراتي خط احمر وبعدين أنا شيفك وانت بتزق الباب وعايز تدخل حتي لو ما شفتكش أنا واثقة في اخلاق مراتي اطلع برا ومن هنا ورايح ملكش ابن عم
ليل كانت سامعة وفرحانة اوي من كلام محمد
زياد اشتد غضب ونزل 
زياد بيكلم بصوت واطي: ماشي ي محمد ورحمة ابوك وابويا لوريك انت صحيح طول عمرك بتاخد كل حاجة مني حتي ساعت التقديم في كلية الشرطة انت اتقبلت وأنا لا بس المرادي لا ي ابن عمي ليل ليا حتي لو مكنتش ليا هخليك تخسرها مشي وهو مضايق جدا
ليل خرجت بخوف: احم محمد انت كويس
محمد بغضب: ليل خشي اوضتك لو سمحت
ليل: محمد انت لازم تسمع أنا والله
محمد قاطعها: خلاص أنا سمعته وشفته
وبعدين أنت ازاي تفتحي الباب من غير طرحة
ليل: والله افتكرتك انت عشان كدة فتحت بسرعة
محمد بزعيق: ولو ي هانم تحطي حاجة علي شعرك
وبعدين منتي علي طول لبسة الاسدال
ليل: محمد اهدي انا معملتش حاجة غلط لكل دا
محمد بزعيق: بس بقي اسكتي انا مش طايق نفسي دا مش بعيد كمان تكوني فعلا قولتيله ادخل
ليل بدهشة وزعل من كلامه: هي وصلت لكدة ي محمد ماشي
ليل دخلت بسرعة علي الاوضة وفضلت تعيط هي في الوقت دا كان نفسها في حضن من جدها هو اللي بيقويها بس فين
محمد خد مفاتيح عربيته ونزل ساق بغضب وفضل يلف لغاية ما قعد عالبحر وجاتله ست عجوزة
الست: مالك ي بني شايل الهم ليه
محمد: لا ابدا ي امي مفيش
الست: احكيلي يبني وفضفضلي أنا زي والدتك
محمد بحزن: أنا زعلتها اوي
الست: مين ي بني
محمد بحزن: مراتي قلتلها كلام جرحها اوي ومش هتساحني بسهولة
الست: صلح بينك وبين مراتك يبني قبل ما العمر يفوت صدقني لو فات الاوان هتندم ندم عمرك
الست مشيت ومحمد قرر يصالح ليل
راح سوبر ماركت وجبلها تقريبا من كل حاجة موجودة نوع كان ماسك شنط كتير
محمد وصل البيت بس ملاقاش ليل عرف انها لسة في الاوضة
لسا هيخبط سمعها بتكلم مامته
ليل: ي طنط صدقيني مفيش حاجة
الام بشك: ي بنتي قولي والله الواد محمد مزعلك صح
ليل بكذب: والله ابدا بس انا جدو وحشني عشان كدة زعلانة
الام: ماشي ي بنتي ربنا يسعدكم سلام
ليل: سلام ي حببتي
محمد سمع حوار ليل وعرف قد ايه هي جميلة وبنت ناس
محمد خبط وبعدين فتح براحة
محمد: ليل أنا آسف..
ليل: متتاسفش عشان مش هقبل واتفضل برا الاكل علي السفرة
محمد: ليل والله اسف انا حقيقي كنت هولع وانا شيفة واقف وكنت غيران جدا ارجوكي سمحيني
ليل: محمد اتفضل برا عايزة انام
محمد: طب والنسبة للحجات دي مين هيخدها
ليل: هه تصدق فكرة حلوة بس انا مش طفلة ي حضرة الظابط عشان تضحك عليا بشكولاته
ليل:محمد اطلع برا ومتحاولش وسبني دلوقت
محمد خرج واضايق اكتر عشان عارف أنها المرادي مش هتتصالح بسهولة فضل يفكر يصالحها ازاي
محمد: الله عليا والل عبقري ونزل جري علي العربية
ليل صحيت قعدة شوية وافتكرت اللي حصل امبارح واضيقت وقامت تغسل وشها بس ملقتوش فعرفت انو نزل
الباب رن وليل كانت هتفتح بس افكرت كلام محمد وجابت طرحة
ليل بتفتح: عااا جدووووو
وخضته بالحضن وفضلت تعيط
ليل: بس انت جيت ازاي ي جدو
محمد من ورا جدها: اناااااا
ليل بصتله وابتسمت بس مبينتش فرحت اوي من جواها قد ايه هو مهتم بيها ومش بيحب يزعلها بس قلبت تاني
ليل: تعالي ي حبيبي ارتاح شوية
الجد: خلاص بقي ي ابني روح شغلك
محمد: لا ودا يحصل بردو أنا هقعد مع حضرتك
ليل بضيق: لا شكرا ي محمد روح علي شغلك عشان منعطلقش كدة كدة انا هاخد جدو وننزل نقعد عالبحر
محمد بصلها بغيظ وقام وليل وجدها نزلو يتمشو
الجد: براحة علي جوزك ي ليل
ليل: تقصد ايه ي جدو هو حكالك ايه
الجد: جوزك حكالي كل حاجة ومعترف انو غلطان ونفسه تسمحيه وأنا احترمته اكتر لما لقيته جايلي في نص الليل يجبني عشان يصالحك.مهما كان دا راجل قدري موقفه  ليل ابتسمت وسكتت
ليل: تعالي بقي نكمل لف
الجد: يا بنتي حرام عليكي انا تعبت أنتي شباب لكن انا عجزة خلاص
ليل: فشر مين دا اللي عجز دنت اللي يشوفك يقول اخويا الصغنن
فضلو قعدين لغاية ما زهقو وطلعو لقو محمد جه
الجد: معلش يا ابني اخدة منك مراتك بس هي والله اللي مسكاني
يلا خشي ي ليل مع جوزك نامي
ليل بطفولة: يا جدو عيزة انام معاك
الجد: يوم تاني ي ليلي يلا خشي مع جوزك
ليل مشبت بتأفف ومحمد فرحان انه خلاص هتبقي معاه
دخلو وقفلو الباب
ليل: مبدءيا كدة مش عيزة كلام اتفضل نام علي سريرك وانا هترزع علي الكنبة لغايت ما الليلة دي تعدي
محمد نام عالسرير بس هو كان صاحي بيبصلها
وليل عاملة فتحة التليفون بس هي كانت بتفكر في محمد وقد ايه هو بيحب يعمل حاجات تبسطها
ليل في سرها: هل فعلا بيحبني
عقلها ايه الهبل دا هيحبك ليه اذا كان هو قيلك انو اتجوزك عشان امه
علي الجانب الاخر
زياد بشر: فهمتي كدة كل اللي هنعمله
نادية: ي زياد بيه أنا خيفة ابن عمك ظابط ولو عرف باللي هنعمله دا مش بعيد يقتلنا
زياد: بت اخرسي أنت هتعملي إللي اتفقنا عليه بالحرف وهتخدي حقك  لازم اضمر حياتهم لازم اخلي ليلي تكره محمد
نادية: طب وأحنا هنبدء امتي
زياد: أما اتصل بيكي
وعدة الايام وجدها قاعدة معاهم في يوم ليل بتحضر الفطار
ليل وقفة لقيت محمد مسكها ولفها ليه
محمد: ممكن كفاية زعل بقي
ليل: محمد لو سمحت سبني
محمد: تؤ تؤ مش هسيبك غير لما تقولي سامتحك
ليل: ماشي خلاص ابعد
محمد مسكها من منخيرها: خلاص بقي حتي شوفي أنا عملت إيه عشان اصلحك خلاص بجد المرادي سماح عشان خطري
ليل: ماشي ي محمد بس صدقني دي اخر فرصة ليك لو اتكررت تاني هتخسرني للابد
محمد حضنها جامد اوي وهي اتكسفت وبعدة عنه
وتعدي الايام
ليل: مع السلامة ي جدو هجيلك قريب ي حبيبي خلي بالك من نفسك
محمد راح يوصل جده وليل قعدة تعيط
محمد جه وفتح الباب لقي ليل قعدة مكنها بتعيط
محمد بضحك: ي حببتي أنتي خزان احزان كدة ليه متهدي شوية أنتي مش بتضحكي قد ما بتعيطي
ليل: اوعي كدة أنا هروح اوضتي اعيط براحتي
محمد: لا ونبي خلاص تعالي نامي معاية
ليل: لا
محمد: تعالي بس المرادي مش هنحط فاصل وهنام في حضن بعض
ليل اتكسفت راحت خدة شاور وخرجت كانت لبسة بيجامة عنابي كت وبرمودا 
محمد: الله واكبر ايه دا قمر يناس وهوب سحبها في حضنه ونامو
زياد: فهمتي من بكرة تبدءي إللي اتفقنا عليه
نادية بخوف: حاضر ي بيه
ليل صحيت لقيت نفسيها في حضن محمد
اتكسفت اوي وحاولت تبعد
محمد بنوم: بطلي هرك ونامي
ليل: اوعي بقي عيزة اقوم
محمد: لا مش هتقومي خليكي كدة
بعدة فترة قامو
وليل حضرت الفطار ومحمد بيلبس
فطرو ومحمد وهو ماشي
محمد: انا ماشي عوزة حاجة
ليل: شكرا
محمد: قرب منها وهوب في رزعها بوسة كمان وقلها ( بحبك) 
ليل اتكسفت وجريت عشان تضربه بس هو نزل جري
ليل: لا سنية سنية هو قال بحبك


يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent