رواية زوجتي المصون الفصل الخامس 5 بقلم ملك إبراهيم

 رواية زوجتي المصون الفصل الخامس 5 بقلم ملك إبراهيم

رواية زوجتي المصون الجزء الخامس

رواية زوجتي المصون البارت الخامس

رواية زوجتي المصون الفصل الخامس 5 بقلم ملك إبراهيم


رواية زوجتي المصون الحلقة الخامسة



🌸


قبلها قبلة عاشق امتلك حبيبته بعد طول انتظار اتفاجاء جميع الموجدين من جرأته اعتقد الجميع ان يقبلها فوق جبينها مثل اي عروس ولكن عمر المنياوي مش اي عريس🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

اقترب منهم الجد وتحدث بهدوء لعمر الا كان مغيب تماما ينظر ل هنا بعشق عجز ان يخفيه وكانت هنا تنظر للأرض بخجل لا تصدك مافعله عمر أمام الجميع بدون خجل

الجد/ انا بقول تاخد عروستك وتكملو في اوضتكم

حاول عمر استرجاع صوته طبيعيا ولكنه اكتفى بهز رأسه وامسك بيد زوجته وذهب لغرفتهما

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

داخل غرفة عمر و هنا

هنا بعصبيه/ ممكن أعرف ايه الا حضرتك عملته تحت ده

عمر بتسليه/ مش عارف عملت ايه

هنا / بوست......انت عارف كويس انت عملت ايه بس الا انا مش مصدقاه ازي تجيلك الجرأه تعمل كدا قدام الناس

عمر وهو يقترب من هنا ببطئ / يعني انتي الا مزعلك اني عملت كدا قدام الناس

وقد اقترب من هنا لا يفصل بينهم شئ/ يعني لو عملت كدا واحنا لوحدنا مش هتزعلي

هنا وهي تبعد عمر عنها / ماتحلمش اني ممكن أسمحلك تعملها تاني

عمر / ومين قالك اني عايز اعملها تاني انا عملت كدا قدامهم بس عشان يصدقو ان احنا بنحب بعض وبصراحه بقا انا الا مش حابب اجربها تاني فامتقلقيش

علي فكره انت قليل الأدب وقليل الذوق

قالتها هنا بعصبيه وجرت علي الحمام

نظر عمر لفعلتها بصدمه وعدم تصديق وابتسم بمرح علي افعال تلك الطفله المجنونه

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

بعد مرور ساعه في غرفة عمر وهنا

انتها عمر من تغير ملابسه ل بنطلون رياضي اسود وتيشرت رماد وهو في انتظار خروج هنا من الحمام ولكنه بداء يشعر بالقلق لغياب هنا في الحمام اكتر من ساعه قرر عمر يخبط عليها

عمر/ هنا انتي كويسه

هنا بتوتر/ اه اه انا كويسه

عمر بقلق/ هنا لو خلصتي افتحي الباب هنا افتحي الباب

فتحت هنا الباب بهدوء نظر عمر بصدمة وعدم تصديق

عمر/ ايه ده انتي لسه بالفستان

هنا/ لوسمحت اندهلي صفاء تساعدني

عمر بجنون/ نعم اندهلك صفاء تساعدك ازاي انتي عايزه تجننيني عيزاني بعد اكتر من ساعه واحنا مع بعض في الاوضه اطلع اقولهم عايز حد يساعد مرااتي تخلع الفستان

بدأت هنا في البكاء مثل الأطفال / وانا مش عارفه افتح سوستة الفستان حاولت كتير ومش عارفه

عمر بنفاذ صبر/ يارب صبرني ....... طب ومطلبتيش مني ليه اساعدك

هنا ببكاء /هتساعدني ازي

عمر بهدوء ولطف/ طب انتي بتعيطي ليه دلوقتي

هنا/ يعني عايزني اعمل ايه في الموقف ده

ضحك عمر باستسلام / بصي من الاخر كدا انتي مفيش قدامك غير اختيارين يا أما انا اساعدك وتعدي الليله الا مش عايزه تعدي دي يا أما تنامي بالفستان للصبح وبرضه مش هيبقا قدامك حل غير اني اساعدك

هنا بتوتر/ ماشي ممكن تساعدني بس هدخل الحمام وانت تقف علي الباب تفتح سوستة الفستان شويه وانا هكمل لوحدي

عمر بتعب ونفاذ صبر / موافق هعملك الا انتي عايزاه بس خلصيني بقا

بعد قليل عندما شعرت هنا بيد عمر تفتح السحاب لمنتصف الفستان قامت بدفع عمر للخارج بيدها واغلاق باب الحمام عليها فور

تعجب عمر من فعلاتها فهو عمر المنياوي تتمناه الاف البنات يتمنون مجرد رؤيته ويخلقنا الاف الاعذار والحجج لمجرد سماع صوته والكلام معه لكن تلك المجنونه وهي زوجته تتهرب منه بكل الطرق لا يرى بعينيها الجميلة نظرة الهيام والاعجاب طالما اتعود يراها في عين كل بنت تقف امامه

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

بعد قليل فتح باب الحمام وخرجت هنا ببجامه وردي رقيقة جدااا ورفعة شعرها بطريقة فوضويه جعل منها فتاة جميلة ورقيقة تحطم حصون اي رجل

عمر بأعجاب شديد بتلك الحوريه/ انتي مين!

هنا بعدم فهم/ انا مين!!!! انت نستني ولا ايه هو انا اتأخرت في الحمام اوي كدا

عمر بتوتر/ اصل يعني دي اول مره اشوفك فيها بشعرك شكلك متغير شويه

هنا بلخبطه/ اصل يعني انا مش هينفع انام بالحجاب ... المهم انا هنا فين

عمر/ انا شايف ان السرير كبير وياخدنا احنا الاتنين

هنا/ انت بتهزر صح سرير ايه الا ننام عليه احنا الاتنين لاء طبعا

عمر وهو يتجه نحو السرير ويلقي بجسده عليه بكل راحه / خلاص برحتك انا هنام عشان هنرجع القاهره بكرا بدري تصبحي علي خير

هنا بغيظ وبصوت واطي لا يسمعه عمر/ انت فعلا قليل الذوق هعمل ايه انا دلوقتي🤔 مفيش قدامي غير الكنبه روح ياشيخ الاهي تقع من علي السرير وانت نايم🤲

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

صباح تاني يوم عمر وهنا في طريقهم للقاهره بعد ان اعتذر من جده وبلغه بضرورة ذهابهما لأفتتاح فرع الشركة بالقاهره ووعد جده بأنه سوف يزورهم قريبا جدا ويقضي معهما هو وهنا اجازه طويله 🌸 بعد وصولهم الفندق ذهب كل منهما علي غرفته

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

هنا تتحدث بالهاتف

هنا/ الله يسلمك ياقلبي وحشتيني

دينا/ انتي وحشتيني اكتر يا روحي قوليلي بقا هتيجي امتي انتي وحشتيني اوي

هنا/ هما هيسافرو بعد بكره ان شاءالله ياحبيبتي وطبعا انا هاجي علي طول

دينا/ ماشي ياقلبي ربنا يوفقك ويخليكي ليا يارب

هنا/ ويخليكي ليا يا حبيبتي انا هقفل دلوقتي ياروحي وابقا اكلمك تاني

دينا/ ماشي ياقلبي خلي بالك من نفسك سلام

هنا / سلام

صوت خبط الباب ذهبت هنا لتفتح

مازن/ مساء الخير عامله ايه

هنا/ الحمدلله تمام

مازن/ احنا رايحين حفلة الافتتاح دلوقتي وانا كنت جاي اطمنك ان انا اتكلمت مع عمر وجهزنا كل حاجه والطلاق هيتم بكره ان شاءالله وكل حاجه هتم زي ماتفقنا

في اللحظه دي ومع كلمة الطلاق شعرت هنا بأحساس غريب لم تتعرف عليه ولكنه والاكيد ليس بشعور السعاده مجرد سمعها كلمة طلاق تجمدت جميع اطراف جسدها ومع ذلك حاولت استجماع صوتها

هنا/ احمم تمام وانا هكون جاهزه بكره ان شاءالله

مازن/ هنا انا بجد مش عارف اشكرك ازاي انتي انقذتي سمعة بنت ومنعتي مشكلة كبيرة كانت هتحصل بين عمر وأهله

هنا بلطف/ انا عملت الا اي واحده مكاني كانت ممكن تعمله والحمدلله انها عدت علي خير

مازن/ هنا اسمحيلي اقولك اعتبريني اخوكي ولو احتاجتي لأي حاجه ماتتردديش لحظه واحده وكلميني هتلاقيني علي طول موجود

هنا بود/ شكرا يا بشمهندس دا شرف كبير ليا

مازن بأحترام/ الشرف ليا انا عن اذنك واشوفك بكره ان شاء الله

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

في صباح اليوم التاني ذهب مازن لجناح عمر ولكنه لم يجده حاول الاتصال به وكان هاتفه مغلق نزل يبحث عنه بالمطعم الخاص بالفندق ولكنه لم يجده ايضاً ذهب يسأل عنه

مازن/ صباح الخير

الموظف المسؤل في الفندق/ صباح الخير يافندم

مازن/ انا كنت بسأل عن البشمهندس عمر المنياوي حد شافه

الموظف/ البشمهندس عمر سافر

😮😮😮


يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent