رواية محاكمة شيطان الحب الفصل الرابع 4 بقلم دنيا رشاد

 رواية محاكمة شيطان الحب الفصل الرابع 4 بقلم دنيا رشاد

رواية محاكمة شيطان الحب الجزء الرابع 

رواية محاكمة شيطان الحب البارت الرابع 

رواية محاكمة شيطان الحب الفصل الرابع 4 بقلم دنيا رشاد


رواية محاكمة شيطان الحب الحلقة الرابعة


الحلقة الرابعة ...⁦❤️⁩

الحلقة بعنوان ( القلب المكسور )

بقلمي /دنيا رشاد أمام ( دونآ)

فهد بتلهف...قول ياادم عرفت ايه ..!!؟

ادم بجدية ...سهير هانم تلفونها بيدي إشارة في امريكا بقيله اكتر من شهرين الإشارة في نفس المكان ...!!!

فهد بتفكير ...اعرفلي المكان ده فين بسرعة ياادم ...!!!

ادم ...تمام معرفتش حاجة عن حور ..!؟

فهد بحزن ...لاء ...!! معرفتش حاجة ...!!!

قفل فهد الخط وظهر الحزن علي ملامحه عندما سأله ادم هل عرف شيء عن حور ام لا ...!!!! كان في هذا الوقت فهد يتقطع ويتمزق قلب فهد علي حبيبته الي ظلمها ابشع ظلم واهانها ...!!! وكسر كبريائها ...!!! وانوثتها كاامراة باهانته لها ...!!!

دمعت عيون فهد ولكنه اخفي دموعه سريعا عندما قرب رعد منه ...

رعد بهدوء ...فوقناه ..!!!

ذهب إليه فهد بهدوء يسبق العاصفة ...!!! ونظر له بعيون لا يستطيع أحد أن يفسر ماتخبئ هذه العيون الشيطانية التي لاتعرف الرحمه ...!!! ولا الشفقة ...؛!!!

فهد بهدوء... فكوه ...!!!

فكي احد رجاله اياد ...وتركوه وذهبوا

فهد ...تعالي ...!!!

كان اياد في حالة لايحسد عليها كان رعب العالم يتملكه ..!!! مثلما يتملك الحزن في قلب البائس الذي فقد الامل من الحياة سعيدا ...وقف اياد ينظر إلي فهد فهو يعرف أن فهد لن يرحمه ...!!! سيجعله طعام لحيواناته ...!!! يعرف أن قساوة الدنيا في قلبه ...نعم قاسي ...

(احيانا دموعنا لاتكون مجرد دموع ..!!! تكون في بعض الأحيان أن لم تكون دائما عبارة عن سكاكين تمزق قلوبنا قبل أن تنزل من عيوننا ....!!! رفقا بنا ايها البشر حاولو ان تجعلو عندكم بعض من الإحساس ...بعض من الشفقة ...بعض من الإنسانية ...التي فقدت في هذه الحياة ...التي تاهت في قلوبكم ...ان كنتم حقا تمتلكون قلوب ...يامن تطلقون علي انفسكم بشر ..حقا انتم بشر مجرد بشر ولكنم لستم انسانين ... )

قرب اياد من فهد بجسم مرتعش وعيون حمراء كان يقدم رجل وياخر الأخري خوفا من هذا الفهد الجالس أمامه ....

اياد بخوف يتملكه ...انا اسف يافهد باشا اسف اسف سامحني ...!!! وركع تحت قدمه طلبا للعفو ...!!!

فهد ببرود ...عايز اعرف كل حاجة ..!!؟

اياد بخوف ...هاقول لحضرتك علي كل حاجة ...بس متقتلنيش انا عندي عيال عايز اربيهم ...!!!

فهد ...اتكلم ..!!!

اياد ...انا من ساعة ماشتغلت في مستشفيات حضرتك كنت دائما بشوف سهير هانم مامت حضرتك ومنير مدير المستشفي الي اختفي وبعدين سهير قالت انك موته ..!!! سمعتهم بيتكلمو في صفقات ...انا مكنتش عارف ايه هي الصفقات دي..!!؟ بس بعد كده عرفت انها صفقات بيع أعضاء وساعتها منير طلب مني اشتغل معاهم وانا وافقت ...بس بعد كده اتعرفت علي جوو واسلام ودول أعلي حاجة انا اعرفهم ...!!

فهد بتركيز ...اه وبعدين حور عرفت منين انكم بتشتغلو في الصفقات دي .. ومين موت ايمان ..وسهير فين دلوقتي ...

اياد....حور سمعتني وانا في المشرحة بكلم في التلفون وبتفق مع واحد ...

فلاش باك ...

اياد ...ابعتلي الفلوس علي العنوان الي هابعتهولك وكمان شوفي اطفال محتاجين أعضاء شابة ..بدل العوجيز الي انت بتبعتهملي دول ...بسرعة الناس مستعجله ..وهايدفعولك الي انت عايزه ..

المتصل ...من عيوني يادكتور ...

وقفل معه وكانت حور تقف ورائه وسمعت كل شيء ...

اياد بصدمة ...انتي هنا من أمتي ..!!؟ وسمعتي حاجة .؟!!

حور بغضب ...سمعت كل حاجة انا كنت شاكه فيك ..!!! من ساعة مشتغلت هنا ...!! فاكر اول يوم شوفتك فيه ساعة مفتكرتني الممرضة وقلتلي أن الجثة في المشرحة ...وبعدين انا شوفت الجثة وهي خارجة علي اساس انها تدفن بس انت بدلتها ..ومعرفش وديت فين الحثة ..!!! ودلوقتي اتاكدت من شكوكي نحيتك ..!!!

اياد ....ولا هاتقدري تعملي حاجة ياحلوة !!!
معكيش دليل غير كده .... هايموتوكي ياحلوه ...انتي فاكرة نفسك بتلعبي مع ناس صغيرين ....!!! للااا فوقي دول يقتلوكي من غير ماتتهزلهم شعره...

حور بقوة ...أعلي مافي خيلك اركبه ...انا مابتهددش ..هابلغ عنكم ..!!! وهاوديكم في داهية ..!!

اياد بضحك ...ههههه لو وصلتي للقسم ...!!! ابقي روحي كده القسم ...هههههه

حور بغيظ وغضب ...هانشوف ..!!

باك ...

فهد ...وبعدين ..؟!!!

اياد ...اتصلت بجوو وحكيتله علي الي حصل وطلب مني اقتلها وفعلا حاولت اكتر من مرة بس كنت بفشل ...

حكي اياد كل شيء بالتفصيل لفهد ...

فهد بكل هدوء ....اقتلوه ...!!؟

اياد ببكاء ...لااااااااااااا يافهد باشا انا عندي عيال عايز اربيهم ....!!!

فهد بكل برود ....اقتلوه ..!! ومراته وعياله كل مصريفهم عليا ..!!! نفذ يارعد ..!!!

قال فهد الكلمتين لرعد وذهب الي مكان في احدي العمارات لايعرف احد عنه شيء ..هذا المكان يذهب فهد فيه بدون حراسه ...!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
بقلمي / دنيا رشاد أمام ( دونآ)

ساسطر قلبي حتي اكتب عليه....
بعض الاشعار لي....
فانا اكتب حروفي وعباراتي....
ببعض الشوق والحزن عليك....
امتلك قلبا لايريد الاقتراب من احد....
يريد فقط ان يطمئن بالبعد عن البشر....
يريد فقط ان يبتعد عن كل من يريد الوصول اليه....
نعم يريد ان يضل محصن الي الابد....
يريد ان يضل في اعماق اعماق نفسي فقط....

كانت سها تمسك بيدها احد الكتب وتكتب به بعض العبارات ...

ياسر بحزن ...جميل كلامك ..!!! بداتي تكتبي بالتوفيق ..!!

سها ببعض من الخجل ...انت زعلان مني علشان أصبح انا اسفة مكنش قصدي حاجة ...!!

ياسر بحزن شديد ....انتي قلتي الي في قلبك ..!!فمافيش داعي للاسف ..!!

سها ...يعني زعلان مني ...!!؟

ياسر ...مش زعلان منك ..!! زعلان من نفسي ..!! وزعلان علي نفسي ...!! اني حبيت بنت مبتحبنيش ..!! حبيت بنت ابيع الدنيا كلها علشانها ...وهي في الاخر تقولي اني ذي اي حد ...يبقي لازم ازعل من نفسي ...!!
لان رخصت نفسي ...!!

سها بحزن ... انت شايف كده ..!!؟ انك مش فارق معايا ...!!

ياسر ... دا الواضح ياسها انا مجبتش حاجة من عندي !!...

سها بحزن ...ماشي ياياسر شكلك شوفتلك شوفه تانية ..!!؟

ياسر بتفكير ..شوفتلي شوفه تانية ...!!؟ يعني ايه ..!؟

سها ...يعني شوفت بنت عجبيتك وحبيتها ..!!

ياسر ...اه صح عندك حق شوفت بنت تانية وعجبتني جدا ..!! وهاتجوزها كمان ...!!!

سها بنغزه في قلبها ...هااا شوفت واحدة غيري ..؟!!

ياسر ..بتقولي حاجة ..!!؟

سها ..لاء مبقولش ..؟!! بقول تصبح علي خير !!!

ياسر ...مش هاتتعشي ...ولا اقولك نامي خفيفة علشان تخنتي ...اعملي رجيم ...تصبحي علي خير ..

سها بغضب وغل وغيرة وحقد ...طيب شكرا

تركت سها ياسر وذهبت الي غرفتها وعندما دلفت إليها رمت نفسها علي سريرها وبكت من قلبها بكت بحرقة علي كلام ياسر معها ...!! فهو يحب فتاة أخري غيرها ...وهي بنظره فتاة ليست جميلة قال عنها سمينه ..!!!!

ظلت سها تبكي وتبكي ولاتعلم لماذا ..!؟ ....وجهها قلبها عندما ذكر ياسر فتاة أخري غيرها ..!!!

نامت سها بعد حرب مع نفسها ...انتهت بنومها من كثرة التفكير ...

عند ياسر كان قلبه حزين ومكسور من تلك الجنية الجميلة التي خطفت قلبه ..ولم يعد معه ..لايستطيع أن يبتعد عنها أو ان يقرب منها ..ياله من عذاب ...حزن ياسر بسبب كلامه مع سها الذي احس من خلاله أن سها تغير عليه ولكنها لاتعرف بذلك ...لاتعرف تلك المجنونة انه لا يمكنه أن يحب غيرها ..أو ان تكون واحدة غيرها حبيبته وتحمل اسمه غيرها التي خطفت قلبه من اول يوم رآها ...

هل سيظل الوضع هاكذا ام أن للقدر راي اخر 🖤

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
بقلمي / دنيا رشاد أمام (دونآ)

اذا كانت الحياة يومين يقتضي بعدها الرحيل...
فانا الثانية التي اقضيها بك تقضي عليا....
كانها بحور من المياه...
فامواجك تتارجع بي علي اوتار الحياة....
فكل لحن يخرج منك يعزف قصتي....
فالف رواية وقصة تكتب عليا....
نعم انا هي تلك الفتاة التي تريد الرحيل....
انها انا كيااان....

ظلت اروي تبكي بحسرة علي ماحدث من شريف ..هل يمكنه أن يتركها بهذه البساطة ...هل طاوعه قلبه ..؟!!
لا يمكنه أن يفعل معي هذا ..!!!

ظلت اروي تبكي وتبكي وتسأل نفسها لماذا تركها شريف لماذا..!؟
هل يحب فتاة أخري ؟!..ام أنه لا يحبها من الاول !؟..
ام كان يخدعها ولم يحبها يوما ...؟! ..هل هذا صحيحا ..ياالهي ان قلبي يكاد يقف ...

لا يمكنه أن يتركني بدون ان يبرر لي ماحدث هذا ...!!
يجب أن اذهب ورائها ظلت اروي تحدث نفسها وهي تبكي بحسرة وحزن ولكن بدون ان يسمعها أحد ..كان قلبها ينزف معها ولكن هي وحدها التي تحس وتعرف مايحس بها قلبها ..

اروي في نفسها ...انا لازم اقوم اشوفه لازم يجاوبني علي كل اسالتي ...
حاولت اروي ان تقوم من علي هذا السرير ولكنها لاتستطيع ..لماذا لاتستطيع ..لماذا ..انا الان بخير ..وتحسنت صحتي ..لماذا اذا لا استطيع أن اقوم ..

حاولت اروي كثيرا ولكنها أحست بثقل جسدها ... أحست ان ظهرها يكاد أن يكون قد لصق بهذا السرير ..كان شعورها مخيف ..ان تحس انها غير قادرة علي الحركة ..ان تحس انها غير قادرة أن تحرك ظهرها ولا لليمين او اليسار ...للحظة أحست اروي أن هناك سبب وراء عدم قدرتها علي تحريك ظهرها ..ولكنها سرعان ماصرفت الفكرة عن رأسها ...

عندما حاولت اروي كثيرا بدون فائدة استسلمت....ولكن صعب عليها نفسها ..

فبكت هذه المرة ولكنها بكت بصوت عالي ..يكاد من يوجد خارج الغرفة أن يسمع بكائها ..ظلت تبكي علي كسرة قلبها لاتصدق ماحدث ..انه تركها وذهب

سمع احمد وشريف اللذان كانو يقفان خارج الغرفة دخلو بسرعة الي الغرفة وجدوا اروي تبكي بهستريا وتضع يدها علي عينيها ويرتعش جسدها بقوة ...

مسك شريف يد اروي وانزلها من علي عينيها ولكنها مازالت تبكي ولم تهدي ...كأنها لاتري احد أمامها ...

احمد بخوف ..مالك يااروي ؟!..ردي عليا مالك ..!!؟

ولكن اروي في عالم مع نفسها لاتستطيع أن تنطق بحرف واحد ...

شريف جري مسرعا الي خارج الغرفة وطلب الدكتور وجاء به سريعا ...

اعطي الدكتور لاروي حقنة مهدئة بسبب حالتها التي تدل انها تعرضت لصدمة عصبية ..

الدكتور ..ايه الي حصل ...!!؟

حكي احمد وشريف ماحدث مع اروي وماحدث معهم ..

الدكتور ..واضح جدا انها تعرضت لصدمة عصبية ...!!؟

شريف ...يعني هاتبقي كويسة ...!؟ وكمان مكنتش بترد خالص ..؟!

الدكتور ..لما تفوق من المهدء حد يناديلي ..!!!

شريف . احمد ...حاضر ..!!!

ذهب الدكتور وجلس شريف بجانب اروي التي مازالت أثار الدموع علي خديها الذي تحول الي اللون الاحمر من كثرة البكاء ...
مسح شريف دموع اروي وقبل مقدمة رأسها ويدها وجلس بجانبها حتي تفيق ...

بعد ساعتين ...

فتحت اروي عيونها بضعف شديد ..عندما رآها احمد فتحت عيونها ذهب ونادي الدكتور ...
جاء الدكتور علي الفور ..

الدكتور ..انتي كويسة يااروي ...؟!

اروي ..؟؟؟؟؟؟؟؟

الدكتور ...ردي عليا يااروي ؟!

ولكن اروي لم ترد عليهم فقط كانت تنظر إلي شريف بعيون كلها دموع وقلب مكسور وموجوع من كلامه ..

شريف ..مالها يادكتور ؟!.
قرب من اروي ووضع يده علي شعرها ...اروي حببتي انتي كويسة ..!؟

ولكن اروي لم ترد عليه ولفت وجهها للجه الأخري ...

الدكتور ..تعالو معايا موجها كلامه لااحمد وشريف ..

خرج احمد وشريف وراء الدكتور ....

الدكتور ..الصدمة كانت قوية عليها فقدت النطق بسببها ودي حاله نفسية وارد تحصل ..ومع الوقت هاترجع ذي الاول ...

شريف ...يعني مش هاتتكلم يادكتور .؟!..

احمد ...يعني اختي بقت خرسه ؟!..

الدكتور ..اهدو ياجماعة اهدو ...حالتها النفسية تعبانة ومع الوقت هاترجع ذي الاول ...

ذهب الدكتور وترك شريف وأحمد يبكيان ...

شريف ببكاء ..انا السبب انا السبب ...

قلبي ليس لعبة بيدك ...💔
فانا إنسانة واردة ان انكسر ..

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent