رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل الرابع 4 كامل

 رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل الرابع 4 كامل

رواية جبروت سليم وعذاب روح الجزء الرابع 

رواية جبروت سليم وعذاب روح البارت الرابع 

رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل الرابع 4 كامل


رواية جبروت سليم وعذاب روح الحلقة الرابعة


الفصل الرابع
الدكتور: ل ل ل للاسف عملت كل الي أقدر عليه
لكن
لما يكمل جملته وسليم انقض ع الدكتور
سليم بزعيق وصوت زلزل المستشفي:أنطق إسلام ماله
قوووووول ف اييي
كريم ومراد بيحاولوا يخرجوا الدكتور من ايدين سليم
واخيرأ قدروا
الدكتور وهو بيحاول ياخد انفاسه ويتكلم بخوف:والله انا عملت الي أقدر عليه بس بس الطلقه كانت جنب الاقلب والطلقه جات ف جزي من الا قلب من بأديني وواحد طلقه ف جنبه
كريم بنفاذ صبر: يعني اييي إسلام ماله
الدكتور بالارتباك وحزن:للاسف المريض تعيش انت
وقعت الكلمه دي ع الكل كالصاعقه
سليم بيجري ع اوضه العمليات ومراد وكريم وراه
سليم شاف الممرضه بتغطي وحشه
سليم بغضب والدموع ف عنيه وانهيار:انتي بتعملي
انتي اتجننت قوم ي اسلااام لالا ممتش والله ممات قوم ي إسلام وهعملك الي انت عايز قوم وهجوزك جيسي
كريم ومراد بيحاولوا يخرجوا
سليم بالانهيار:سبوووني قوم ي إسلام انت هتيجي معايا قوم معايا سبوووني يبابااااااااااا اسلااااااااااااااااام
جه الدكاتره وادوا لسليم حقنه مهدأ
-------------------------------------عند البنات ف البيت
شمس بدموع:هنعمل اي اتأخرت اووي
رقيه:انا مرعوبه يرب مراد يقف معانا
وتفتكر
فلاش باك
قدام الاقسم
تمشي كل من شمس ورقيه وباين الخوف ع وجوهم
وهم ماشين يخبط فيهم واحد
رقيه بأرتباك:انا اسفه اي ده أستاذ مراد
مراد :أهلا وسهلا ي
رقيه:رقيه
مراد:مالك ي انسه رقيه
رقيه:لا مفيش حاجه شكرا
مراد:عموما لو احتجتي اي حاجه تحت امرك
شمس وهي بتعمل رقيه انها تقوله ع روح
مراد بأستغراب:متأكده أنكم تمام
رقيه بأندفاع:اه تمام
رقيه لشمس يلا بينا وتاخدها ويطلعوا الاقسم
تدخل مكاتب وتطلع من مكاتب
لحد ملف يا المكتب بتاع الظابط
العسكري:مصطفي باشا
ظابط مصطفي:ايوة
العسكري:بلاغ ي فندم
ظابط مصطفي:دخلهم
ظابط مصطفي موجه كلامه لمراد الي قاعد قدامه:اكيد المكان مكان زي ما أنت
مراد :اسيبك تشوف شغلك
مصطفي :يراجل عيب
ف نفس الوقت تدخل كل من رقيه وشمس
اول ما مراد شافهم
مراد بخوف :ف اي
مصطفي بأبتسامه:أهدأ ي مراد
مراد بأحراج رجع مكانه
شمس:احنا جايز نقدم بلاغ عن فقدان وقدره صحبتنا من امبارح
مراد :اسمها اي
رقيه:روح محمد عبد الخالق
مصطفي:تمام سبولي بياناتها
وصوره ليها واتفضلوا هنتابع معاكم
شمس :تمام ويخرجون
مراد:مش هوصيكع موضوع دينا وموضوع روح ضروري
مصطفي وهو يغمز لمراد:شكلها غمزت
مراد لمصطفى:سلام ياض تابعني بأي جديد
يخرج مراد يدوب يلحقهم:متقلقوش هتابع معاكم
رقيه :شكرا جداا
مراد :مفيش شكر ولا حاجه بس اديني رقمك عشان لو ف جديد
رقيه بخجل:011....
مراد:هرنلك سيفي الرقم
رقيه:تمام سيفته
مراد:تحبوا اوي لكم
شمس بأندفاع:لا شكرا التاكسي مستنينا
مراد :تمام خدوا بالكم من نفسكم
باااااااااااااك...
رقيه:ي تري مراد هيعمل حاجه ولا بيسكتنا
شمس :الله وأعلم
شمس بدموع :انا مرعوبه معقول اختطفت
رقيه بتنهيده وخوف:أن شاء الله خير
-------------------------------------عن روح
الظابط:مين تعتدي عليكي
روح بأرتباك وخوف:س س س سليم العامري
الظابط بصدمه: مين
روح بدموع:مش هتقدروا تعملوا حاجه صح
الظابط:احنا نقدر انتي هتكملي معانا ولا يجييلك تهديد وتتنازلي عن الاقضيه
روح:لي بتقول كدة
الظابط بتنهيده:عشان ف غيرك كتير عمل كدا
روح بقرف ودموع:وهو علطول بيعمل كدا
الظابط:عمتا انا هودي اقولك الاقسم وساعتها نشوف
الظابط:اه صحيح انتي اسمك اي
روح :روح محمد عبد الخالق
الظابط:تمام
عن ازنك ويخرج
-------------------------------------ف فيلا مدحت الأنصاري
اوس بضحك:هاهاهاهاهاها واخيراا
واخيرأ شفته مكسور
مدحت:لعبتها صح بس لو سليم عرف أن انت مش يرحمك
اوس بضحك وهو يحتسي الخمر:يبقي يوريني هيعمل اي ف نفس الوقت صوت طلقات الرصاص عم المكان
اوس بغضب:اي ده
مدحت:واضح أن سليم عرف
اوس ومدحت يجروا ع باب الفيلا
يلاقي كل حراسه واقعين ارضأ والأرض مليئة بالدماء
جو ببرود:يلا اتفضل معايا
اوس مفاجأه يرفع سلاحه ع جو:انسا هقتلك هنا
حارس آخر يمسك اوس من يديه ويجلبه تحت رجل جو
جو ببرود:اديك تحت رجلي
مدحت:فكرك هسيبك تطلع بيه
جو بأبتسامه:وانت معاه وخبطه ع رأسه وقع فاقد الوعي
وحملهم الي السياره متجه بهم الي المخزن الا قديم
-------------------------------------
ف المستشفي ف غرفه سليم
يفتح عيونه سليم وسرعان ما تذكر كل شئ
قام بيجري ف المستشفي يلاقي كريم ومراد
سليم:إسلام فين
مراد وكريمم:بيجهزوا جوه
سليم بدموع:يعني هو فعلا خلاص سابني
اسرع متجه لغرفه إسلام
راح وراه كل من كريم ومراد خوفأ عليه
ف غرفه إسلام
سليم:عشان كدا قولتلي هو وحشني
انت مش قولت انك ف ضهري ومش هتسبتي شوفت انت طلعت مش اد كلمتك ازاي طيب أعيش من غيرك ازاي ضحكتي مكنتش بتطلع غير معاك انت لي سبتنيييي لدرجه دي بتكرهني
كريم:مينفعش ي سليم الي بتعمله ده
سليم بأندفاع:وينفع أنه يسبني
مراد:أهدأ ي صحبي خد حقه فكر ف حقه
خرج كل من سليم ومراد وكريم الي الخارج

وتم خروج جثمان إسلام الي الخارج
تمت كل مراثم الدفن وكان سليم ينوي أن ينهي حياه اوس
خرج سليم من المقابر
ركب سيارته متجه الي المخزن الي محبس فيه اوس و مدحت
وخرج وراه كل من كريم ومراد خوفأ من اي تهور
وصل سليم الي المخزن ودلف الي الداخل وجد اوس غرقان ف دمائه من كثرت الضرب
و مدحت قاعد يعيط ع ابنه
سليم ببرود عكس الي جواه:منورين جحيمي
مدحت ببكاء:سيب ابني وانتقم مني
سليم بضحك:انتقم منك ع اي ولا اي انت حسابك تقيل اووي
اوس ببطء:صدقني هاخد حق اختي منك ولسه بدري
سليم بغضب :لما تعرف تحمي نفسك مني انت قتلت شويه الرحمه الي كانوا جوايا قتلتهم ومش هرحمك ي اوس الكلب
مدحت :ارحمنا ي سليم
سليم بصراخ:وهو مرحمنيش لي اخد مني صحبي وأخواتي مرحمنيش لي صدقني مش هرحم حد منكم تاني وانت بتتكلم ع أختك
أختك كانت خااينه
اوس بصدمه:نعم
سليم بضحك:انت مدحت الأنصاري مقالكش ان أختك بعد خطوبتنا بشهر لقيتها ف حضن الد اعدائي وخافت من اني اقتلها وأنا مرت اووو معلش اديني عرفتك بس انا عادي مش فارقه لأن انا كنت هتجوزها عشان انتقم منك ي مدحت ي النصاري اكيد عارف لي مش كدا
مدحت بأرتباك:ا ا ا انت اتجننت ازاي تقول كدا ع بنتي
سليم بزعيق :وفر كلامك
اوس بصدمه:وانت كنت مفهمنيانت اوس هو الي قتل اختي لما شافته ف حضن وحده تانيه
سليم:هاهاهاها خلصتوا
سليم بزعيق:جوووووو
جو:خلص ع مدحت الأنصاري وخلص ع اوس
كريم من الخلف:سليم انت هتعمل اي بطل جنان
سليم ببرود:لا مش نبطل
مراد:سليم مينفعش الي انت عايز تعمل ده
سليم بتفكير:خلاص تقتل مدحت الأنصاري وتعلم ع اوس الأنصاري واكيد انت فاهمني
مراد بعصبيه:انت اتجننت ي سليم اكيد اتجننت
مراد بعصبيه اكتر:متخلنيش اعتبرك من أعدائي ي سليم فااهم
كريم:ي صحبي كدا غلط
سليم:والي عملوا هو الصح
وسابهم ومشي
تليفون جه لسليم وهو ف العربيه
الشخص:سليم بيه
سليم:اتكلم علطول
الشخص:الاستاذه روح
سليم:بعدم استيعاب روح مين
الشخص :الي حضرتك اعتديت عليها
سليم ببرود:مالها
الشخص:قدمت بلاغ انك اعتديت عليه وقالت اسمك
سليم ببرود:امممم سلام
سليم لنفسه:انت عملتي كدا طيب تمام أهلا بيكي ف جحيمي ي روحي
رفع تليفونه كلم شخص ما تعلالي ف .....
ف أقل من 10دقايق ونفذ كذا كذا كذا
-------------------------------------
ف المستشفي عند روح
كان الدكتور جالس معها
روح:انت مش قولت اني نخرج
الدكتور:معلش حالتك متسمحش بالخروج
روح:طيب هقعد لأمته
الدكتور ولسه يتكلم يلاقي صوت من وراه بيقولوا
برااااا
استووووووووووب
ي تري مين الشخص ده وعايز اي من روح
واي الي حصل لاوس
ومين الراجل الي كلمه سليم
وهيعمل اي ف روح
نشوف الحلقه الجايه تابعوني

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent